BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
SEKTY RELIGIJNE.
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Prowokacja podstępne, wyzywające i zaczepne działanie, którego celem jest postawienie jakiejś osoby (lub grupy osób) w trudnej, kłopotliwej.
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Anna Makiewicz I Anna Leśnikowska
O aktywności dorosłych i seniorów
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Materiały z warsztatów
Napięcie emocjonalne i stres
Projekt Z kulturą na plus Nr POKL /11 Projekt Z kulturą na plus Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
realizacja VIII punktu
Samoocena mgr Paulina Hapka.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
6 kroków do porozumienia
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Dobrostan w pracy.
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
KONTEKST ZASADY RÓWNOŚCI SZANS KOBIET I MĘŻCZYZN
Zamiast ucieczki. ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - polska fundacja mająca status organizacja pożytku publicznego, zajmująca się problemem.
Wyzwania przedsiębiorczości
Jak pomagać dziecku w nauce?
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Procesy grupowe A.Kawalec.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
Praca z dzieckiem agresywnym
WYKŁAD VII DOBROSTAN W PRACY.
Przedsiębiorczość bez tajemnic
Rozwój społeczny dziecka
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Rozwiązywanie konfliktów
Lekcja 1 Temat:.
w praktyce pedagogicznej
Pomagać zawsze można. Pomoc w nauce  Pomoc w lekcjach pomaga większości uczniom pomaga w kartkówkach, sprawdzianach, zadaniach, lub testach.  Uczniowie.
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Prawa Dziecka.
BENEDYKT XVI ODKRYJMY PIĘKNO NAWRÓCENIA 11 III 2007 – ROZWAŻANIE PRZED MODLITWĄ ANIOŁ PAŃSKI.
Postawa asertywna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
Godność ucznia a postawa nauczyciela
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Etyka Patrycja Zalewska.
ASERTYWNOŚĆ AGRESJA ULEGŁOŚĆ
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wiem, jak się należy zachować
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SŁOWNIK POJĘĆ LOGO POJĘCIA ZWIĄZANE Z ANTYDYSKRYMINACJĄ  Tolerancja -p ojęcie wywodzące się z języka łacińskiego i oznaczające.
Zdrowie a równość płci Beata Tobiasz-Adamczyk, Barbara Woźniak, Piotr Brzyski.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Stowarzyszenie Psychoedukacji i Terapii „EVOLUTIO” zaprasza do udziału w BEZPŁATNYM: Treningu asertywności   DZIĘKI UDZIAŁOWI W TRENINGU: - poznasz uniwersalne.
FUNDACJA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA I WSPÓŁPRACY W SZKOLE
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Konflikty rówieśnicze
Co oznacza zachowanie asertywne ?
Zapis prezentacji:

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

RODZAJE ZACHOWAŃ CZŁOWIEKA I PEŁNIONE PRZEZ NIEGO ROLE SPOŁECZNE Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Rodzaje zachowań Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zachowania międzyludzkie wpływają na nasze stany emocjonalne. Mogą być przyczyną zadowolenia czy szczęścia, ale też niepokoju oraz stresu. Wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje zachowań: - uległość, - agresja, - asertywność.

Zachowanie uległe Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Charakterystyka: - podporządkowanie się innym osobom bądź grupie osób, - ograniczenie własnych praw na rzecz respektowania praw innych. Przyczyny: - brak wiary w siebie, - ucieczka od podejmowania decyzji, - obawa przed reakcją innych.

Zachowanie agresywne Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Charakterystyka: - traktowanie innych jako przeciwników, których trzeba pokonać, - łamanie praw innych osób, - osiąganie celów wszystkimi możliwymi sposobami. Przyczyny: - brak wiary w siebie, - chęć zwrócenia na siebie uwagi, - wysoki poziom stresu, nagromadzenie złości.

Zachowanie asertywne Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Charakterystyka: - respektowanie praw innych osób w takim samym stopniu jak własnych, - otwartość, szczerość, - wyrażanie własnych poglądów bez poczucia winy. Przyczyny: - szacunek dla siebie oraz innych, - kontrola własnego postępowania, - wiara w siebie i innych.

Przykłady różnych zachowań Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego zachowania uległezachowania agresywnezachowania asertywne Nic nie rozumiem z tego, co mówi nauczyciel na lekcji matematyki, ale nie chcę go prosić o ponowne wytłumaczenie. Nie rozumiem tej matematyki! On źle tłumaczy! Przepraszam, czy mógłby pan profesor jeszcze raz wytłumaczyć wcześniejsze zagadnienia?

Rola społeczna - pojęcie Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rola społeczna to ogół zachowań, których społeczeństwo oczekuje od danej osoby, zajmującej określoną pozycję społeczną. Role możemy podzielić na: - przypisane, - osiągane.

Rodzaje ról społecznych Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rola przypisana - rola pełniona przez jednostkę w wyniku posiadania przez nią (niezależnie od woli) cech i właściwości takich jak: wiek, płeć czy rasa. Źródłem ról przypisanych jest kultura. Rola osiągnięta - rola pełniona w wyniku podjętych wyborów i decyzji. Są to oczekiwania dotyczące zachowań jednostki zdeterminowane tym, co w świadomy sposób robi bądź zrobiła (np. studiowanie na uczelni wyższej).

Konflikty ról Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszyscy odgrywamy w życiu różne role. Czasami są one ze sobą sprzeczne i może to doprowadzić do konfliktu ról. Przykładem może być konieczność zwolnienia z pracy przyjaciela – w wyniku redukcji etatów. Powstaje wtedy problem: którą z ról wybrać – dobrego kolegi czy szefa obiektywnie oceniającego sytuację w firmie.

Wymień role, jakie odgrywasz w życiu. Podziel je na te, które zostały Ci przypisane i te, które sam osiągnąłeś. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego