BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Makroekonomia I Ćwiczenia
Advertisements

Ćwiczenia 6 MODEL KEYNESOWSKI cz. 1
Model IS-LM w gospodarce zamkniętej
Witam Państwa na wykładzie z podstaw makro-ekonomii, :)…
Witam Państwa na wykładzie z podstaw makro-ekonomii, :)…
Popyt globalny i polityka fiskalna
Finanse administracji publicznej
FINANSE PUBLICZNE I SYSTEM FINANSOWY PAŃSTWA
Wykład: POPYT KREUJE PODAŻ - KEYNESOWSKI MODEL GOSPODARKI
Inflacja: przyczyny i skutki
Polityka fiskalna budżet państwa i dług publiczny
Ćwiczenia 5 MODEL KEYNESOWSKI cz. 2
Źródło: Ciak J. Polityka budżetowa, Wyd. Dom Organizatora, Toruń 2002
Podstawy analizy makroekonomicznej – główne kontrowersje i kierunki
Podstawy metodologiczne ekonomii
Rola państwa w gospodarce
Problem wyboru w ekonomii
Budżet państwa.
MODEL RÓWNOWAGI NA RYNKU TOWAROWO - PIENIĘŻNYM
Dochody budżetu państwa
Podstawy Przedsiębiorczości
Finanse Zbigniew Kuryłek
Katarzyna Piętka-Kosińska CASE-Doradcy
Rola państwa w gospodarce
Podatki a funkcja konsumpcji
Problemy rynku pracy..
Budżet państwa: Wpływy i wydatki
Synteza neoklasyczna – model IS-LM
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
MODEL RÓWNOWAGI KRÓTKOOKRESOWEJ KEYNESA
Podstawowe wiadomości dla przedsiębiorcy
MODEL IS-LM.
Deficyt budżetowy a dług publiczny
Model krzyża Keynsowskiego
Model krzyża Keynsowskiego.
Makroekonomia I Ćwiczenia Zajęcia 1
Makroekonomia 1 Model IS-LM Mgr Łukasz Matuszczak
MAKROEKONOMIA MODEL IS-LM.
Produkcja długookresowa a krótkookresowa. Produkcja potencjalna.
Mnożnik w gospodarce zamkniętej bez państwa AD = C + I
Produkt Krajowy Brutto PKB:
Dr inż. Ewa Mazurek-Krasodomska
Podstawy Ekonomii Model IS-LM.
Popyt na pracę Poziom płacy realnej (w)
Polityka fiskalna państwa
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> PICTURE START.
J. Wilkin - Ekonomia Polityka fiskalna państwa Wykład 10 WNE UW.
John Maynard Keynes.
System podatkowy w UE - program zajęć 2015/2016
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
Polityka fiskalna państwa Konspekt wykładu 10 WNE UW Prof. Jerzy Wilkin.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OD RECESJI DO KONIUNKTURY CZYLI ZMIENNA GOSPODARKA
Budżet Miasta Gdańska na rok Budżet na 2006 r. - dochody, wydatki i deficyt.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Budżet państwa i polityka fiskalna.
mgr Małgorzata J. Januszewska
Produkt i dochód narodowy
Przedmiot obieralny ekonomiczny
Wskaźniki ekonomiczno-społeczne 2. WSKAŹNIKI EKONOMICZNE
Polityka fiskalna, monetarna... i polityczno-pieniężne różności
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
Rola Państwa w gospodarce
Rola Państwa w gospodarce
mgr Małgorzata J. Januszewska
Finanse Publiczne Wprowadzenie.
Zapis prezentacji:

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Sprawdzian wiadomości – Oddziaływanie państwa na gospodarkę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Sprawdzian 1. Uzupełnij zdania: Polityka fiskalna jest realizowana przez…………….. Rząd kształtując dochody i wydatki budżetowe, realizuje obok funkcji alokacyjnej i redystrybucyjnej, również…………... Wpływa w ten sposób na aktywność gospodarczą, wielkość bezrobocia i …….. Wydatki budżetu dzielą się na ……………….. i ………………….. Wydatki rządowe stają się dochodami przedsiębiorstw i pracowników, a ponieważ część ich jest przeznaczana na inwestycje, przyczyniają się do wzrostu…………...

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 2. Podaj znaczenie następujących pojęć: wydatki rządowe, mnożnik transferów, dochód rozporządzalny, podatki bezpośrednie, Krzywa Laffera, polityka budżetowa, wydatki realne, równowaga budżetowa, podatki

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 3. Na czym polega ekspansywna polityka oraz restrykcyjna polityka fiskalna?

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 4. Opisz formy interwencjonizmu państwowego ?

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 5. Wyjaśnij pojęcia: PKB Popyt globalny PNB Dobro pośrednie Dochód rozporządzalny Funkcja konsumpcji Krańcowa skłonność do konsumpcji Wzrost gospodarczy

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 6. Opisz państwo jako podmiot ingerujący w mechanizm rynkowy?

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 7. Podaj fazy cyklu koniunkturalnego i opisz fazy?

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 8. Opisz funkcje państwa.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 9. Omów zasady konstrukcji budżetu państwa.

Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 10. Omów możliwości sfinansowania deficytu budżetowego.