PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY Rozmowa służbowa i debata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci...
Advertisements

Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
AAC (ang.) Augmentative and Alternative Communication wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się lub wspomagająca i alternatywna komunikacja.
Kurs unifikacyjno-szkoleniowy Raszyn SOBOTA, Otwarcie kursu Sprawy organizacyjne Podsumowanie sezonu 2013 / 2014, wręczenie legitymacji sędziów.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
ŚREDNIOWIECZE A DZISIEJSZE CZASY. PODZIAŁ NA GRUPY SPOŁECZNE KIEDYŚ DZISIAJ -chłopi -bezdomni -mieszczanie/rzemieślnicy -normalni ludzie -szlachta/duchowni.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
TRUDNE KOMUNIKATY BY GRZEGORZ MYŚLIWIEC. Trudne komunikaty.
Dwa typy komunikacji słownej i ich oddziaływanie na dzieci. Blokady komunikacji interpersonalnej. Czynniki ułatwij ą ce komunikacj ę.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Debata szkolna Zespół Szkół w Rybnie r.
Jak majtek Kowalski wielokąty poznawał Opracowanie: Piotr Niemczyk kl. 1e Katarzyna Romanowska 1e Gimnazjum Nr 2 w Otwocku.
Jak się bawić? Pomysły i wskazówki jak bawić się z dzieckiem z autyzmem opracowanie Anna Szczypczyk
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
POZYCJA – USYTUOWANIE SĘDZIEGO NA POLU GRY. Marek Kowalczyk Przewodniczący Centralnej Komisji Szkoleniowej KS PZPN Luty 2005.
“Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili.” (Mt 25,40) Słowo Życia Kwiecień 2016.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
…i frywolne mądrości życiowe… ES Muzyka: Panfluit „Concerto d`Aranjuez”
Kontrakty terminowe na indeks mWIG40 Prezentacja dla inwestorów Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Dział Notowań GPW kwiecień 2005.
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
Algorytmy Informatyka Zakres rozszerzony
Kalendarz na 2014 Rok Styczeń Święty Józef załamał ręce, denerwują się w niebie święci, teraz idą już nie Trzej Mędrcy, lecz uczeni, doktorzy, docenci.
UŻYTKOWANIE WIECZYSTE Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Depresja jest stanem charakteryzującym się długotrwale obniżonym nastrojem oraz szeregiem innych objawów psychicznych i somatycznych.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Bo jak nie MY, to kto? Czyli – dlaczego to my we wszystkim musimy być najlepsi!?Czyli – dlaczego to my we wszystkim musimy być najlepsi!?
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
T: Kafarnaum wystarczy wierzyć
NEGOCJACJE – TEMAT 7 GRY WSTĘPNE pozycyjne i informacyjne By Grzegorz Myśliwiec.
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Ujawnianie i rozpoznawanie interesów - argumentacja Negocjacje 9.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Numer 1 (mamy nadziej ę, ż e nie ostatni). podpowiedź (na następnych stronach)
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Papierosy to zła rzecz, z nim zdrowie idzie precz!!! Autor: Weronika Pączek.
Uczniowie wzięli udział w warsztatach dotyczących Akcji Burza 44. Poznali jej podstawowe założenia i przebieg.
PRZYJMIJ TĄ INFORMACJE NA SERIO!
PRZYJMIJ TĘ INFORMACJĘ NA SERIO!
PRZYJMIJ TĄ INFORMACJE NA SERIO!
PRZYJMIJ TĄ INFORMACJE NA SERIO!
FORMUŁOWANIE HIPOTEZ STATYSTYCZNYCH
PRZYJMIJ TĄ INFORMACJE NA SERIO!
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Zapis prezentacji:

PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY Rozmowa służbowa i debata

Styl uprzejmy w rozmowie Uprzejme słuchanie: Skupianie uwagi, sygnalny niewerbalne akceptujące Empatyczne mruknięcia: aha, taaak?,uhu Wtręty zachęcające: to ciekawe, niesamowite, ach taak!, co było dalej Zabieranie głosu: Nigdy nie przerywam … gospodarzowi rozmowy Przerywam innym … gdy naruszają normy wyższe Zasada raz, dwa (liczenie pamięci)

by Grzegorz Myśliwie c Styl wypowiedzi  Miękkie: powstrzymywanie się od ocen, a gdy konieczne bez określeń negatywnych  Neutralne w opisie: (broczył krwią – skaleczył się, zdradził zespół – zmienił dział, stanął w obronie – zapytał szefa o przyczyny decyzji), kwantyfikatory duże i małe, eufemizmy,  Pewna: na początku: może zabrzmi to głupio, ja jako laik chciałem powiedzieć, Na końcu: czyż nie?, prawda?, nie sądzicie państw

by Grzegorz Myśliwie c Inne style Dominujący: czy słyszeliście państwo, nieeee?? Nie możecie tego państwo wiedzieć, więc.... Wiem, ze to trudne do zrozumienia.... Protekcjonalny: wiesz, ja ci radzę....dobrze ci radzę, Wiesz, ty musisz....powinieneś Wiesz co zrób??? Kup sobie... Urzędowy. Mowa zależna,. przewodniczący, poprzednik, przedmówca powiedział, że...dyskutanci, prelegent, referent zgadzali się, że... Strona bierna, tj. stwierdzono, ustalono, zaproponowano

Gafy słowne (zasada) wzorowa wymowa : „piosęke”, „sie”, „u nasz”, „na kawkie”, 600 (szejset (-), sześset (+), sześćset (hiperpoprawna) (-) zdrobnienia : herbatusia, kawusia, kokardusia (+ -)regionalizmy: „tak ooo..” Gdy jednak gafa się przytrafi Przepraszam ?????? Szybka, lekka riposta i po sprawie Gdy jednak zrobi się „ciężka” cisza, to: „chyba się wygłupiłem?” „przesadziłem, wiem” Goście … (-)Przepraszamy, co złego to nie my (-)Przepraszamy za najście, my prości ludzie Żegnam było bardzo miło Po co tyle zachodu...wystarczyłoby Po co było tak się trudzić W pierwszej osobie… ja jako były … Ja myślę.... Misie wydaje

Kolokwializmy ciężko coś powiedzieć, bo było od groma ludzi, a tu trza było… (-)Niech...się pan posunie, „siępa” Proszę ja ciebie No wiesz, Proszę mnie tu nie dyskutować, tylko.... dobra... „wypasiony” super fajny, fajnie „powiem tak” „na sejmie”

Koledzy. Budowanie atmosfery. Intensywność komplementu - formyPoziom zaawansowania (akceptacji) Miło, że się znowu spotykamy Miło mi panią widzieć…, Dobrze, że już wróciłeś… Cieszę się, że będziemy razem pracować nad… I. Kontaktu To świetny projekt Jak to zrobiłeś? Bardzo ładne… Lubię załatwiać sprawy z panem… II. Pracy i jej efektów Dobrze ci w czerwonym… Jakie to perfumy? Bardzo przyjemne… Gdzie się tak opaliłaś? III. Elegancji i wyglądu Chyba ostatnio schudłaś? Wiesz, że masz piękne oczy? Z takimi nogami szkoda nosić spodnie…, Ale bicepsy! Masz duże poczucie humoru…, Masz mocną głowę… IV.Cechy fizyczne i sposób bycia Jesteś prawdziwym mężczyzną… Na ciebie zawsze można liczyć… Można ci ufać… V. Charakter Masz czarujące oczy.VI. Intymne

Jednoznacznym – Z przyjemnością wychodzę z wykładu, czym nas pani dzisiaj zaskoczy? nie przesadnym - Geniusz Karpat, Himalaje intelektu  proporcjonalnym do samooceny - ten minister to fajny gość!?  na którym mu zależy - mistrz kierownicy, złota rączka nie dydaktycznym - dobrze, ale może być lepiej, metoda Kissingera tylko pozytywnym - złote serce, ale język jak brzytwa by Grz egor z Myś liwi ec

Koledzy. Budowanie atmosfery Kwestią budująca atmosferę w pracy jest okazywanie pomocy przez współpracowników. Rozdział obowiązków i wydajność pracy nie zawsze są perfekcyjne. Terminy „na wczoraj”, „powódź” interesantów. Spontanicznie, dyskretnie - „daj trochę tych akt!”, „masz coś do roboty, bo dziś wszystko mi się pali w rękach” Spontanicznie, oferta - „pomóc ci?” Spontanicznie, z oceną – „widzę, że nie dajesz sam rady, pomóc?” (Obie formy obarczone są pewną deprecjacją umiejętności kolegi)

Reakcje na prośbę Prośba o pomoc – „Nie zdążę do 16-tej, kto mi pomoże? Reakcja +++ Ja, ja i ja…” (ideałem jest entuzjastyczne wykonywanie zadań i udzielanie pomocy”. Reakcja ++ „Za 10 minut skończę swoją pracę, to ci pomogę”.(konstruktywnie) Reakcja + „Ja nie dam rady, ale zaraz kogoś znajdziemy…”(solidarnie) Reakcja = „Sorry …mam też urwanie głowy” Reakcja – „Poproś kogoś innego, bo ja nie dam rady”(odmowa) Reakcja - - „z choinki się urwałaś?”

Ploteczka biurowa Można o innych rozmawiać.. Fakty: był świadkiem, czy tylko słyszał Oceny i opinie: powiemy na pewno i w oczy Wiązanie tajemnicą: przed lub po Fakt oryginalny + neutralne intencje, (sensacyjna) Fakt dyskredytujący + złe intencje (niespodzianka) Fakt neutralny + złe intencje + domysły (supozycyjna) złe intencje + domysły (gadzinówka)

Skarga OBORNIKI. Podczas ostatniej sesji rady miejskiej doszło do dość niespodziewanego incydentu. Radny Artur Michalak poskarżył się koleżankom i kolegom, że podczas posiedzenia komisji Damian Bukowski brzydko o nim powiedział. Doprecyzowując swą skargę na kolegę wyjaśnił, że - Damian Bukowski nazwał mnie przezwiskiem na literą „k” i „ższ” na końcu, a potem jeszcze powiedział, że ma w d...e to co ja sobie myślę. Michalak zażądał też przeprosin od kolegi radnego. Radny Bukowski odpowiadając Michalakowi wyjaśnił, że to bujda i żadnego wyrazu na literą „k” i „ższ” na końcu nie zna, więc użyć go nie mógł. Owszem Michalak go złości, bo jego przykre uwagi podczas spotkań w czasie komisji i wyśmiewanie jego lojalności wobec rządzących jest bardzo nie na miejscu. Obiecał, że go na pewno nie przeprosi a na koniec oświadczył, że choć mam świadomość jak to brzmi nieelegancko to nadal ma w d...e to, co Artur Michalak sobie tam myśli.

Skarga… donosik Szefie, a Nowak pokazał mi język… Tak? Tak Szefie, Dobrze, że mi powiedziałeś. Dzięki szefie. Kowalski, a co wy mu pokazaliście? Ja mu pokazałem … wie szef Kowalski, jak coś się dzieje, to najpierw z tym do mnie…

DEBATA Utrzymanie tematu Przeciąganie wypowiedzi Sygnalizowanie zabrania głosu Zabieranie głosu, wchodzenie w słowo Reakcja na przerywanie Warianty dokończenia wypowiedzi

by Grzegorz Myśliwie c Odbieganie od tematu dyskusji - Czy zbytnio nie odbiegamy od tematu dyskusji? (elegancko) - Przypominam, że tematem dyskusji jest - jak doprowadzić do szybkiej integracji młodych i starych?(łagodnie) - Chwileczkę, dyskutujemy o tym, jak integrować młodych z załogą, czy jakie środki przeznaczyć na te integrację? (zdecydowanie) - Proszę nie zmieniać tematu! To co pan mówi, nie jest tematem naszej dyskusji.(ostro)

Debata – przeciąganie wypowiedzi InterwencjaStopień elegancji Czekamy na (ciekawi jesteśmy) konkluzję, panie prezesieKurtuazyjnie Pani Joanno, proszę o konkluzję (wnioski), chcemy, żeby jak najwięcej dyskutantów zabrało głos, proszę bardzo. Elegancko Proszę zmierzać do końca wypowiedziZadowalająco Proszę o wnioski (pytanie), pozostała panu minutaZdecydowanie Proszę kończyć, wyczerpał pan swój czasZdecydowanie Proszę kończyć! Ma pan minutę na dokończenie wypowiedziOstro Odbieram panu głos! (bardzo ostro), korzystając z uprawnień prowadzącego odbieram panu głos Bardzo ostro

SYGNALIZOWANIE ZABIERANIA GŁOSU Najbardziej elegancko sygnalizujemy zabranie głosu bez dźwięku, tylko mimicznie otwarciem ust i gestem podniesienia ręki, ale nie przerywamy mówiącemu. Nieco bardziej zdecydowane, ale ciągle poprawne, jest nałożenie na przemowę dyskutanta wielokrotnego „eeeee” lub „yyyyy”. Mówiący słyszy to i powinien się domyślić, że należy kończyć. Tak zwane wejście w słowo – to zdecydowane przechwycenie głosu. Forma pozytywna stanowi trik mylący „gadułę”. Na przykład Tak, a nawet więcej... właśnie o to chodzi… i o to chodzi…

Zabieranie głosu, wtręty Gdy mówiący robi pauzę i zdąży się powiedzieć w myślach „raz, dwa”, to można zabrać głos elegancko. Sekundowe wtręty rozpraszają mówiącego, okazuje się w ten sposób wtedy sztubacką niecierpliwość zamiast profesjonalnego chłodu. Na przykład: Inflacja w końcu roku może wzrosnąć...(wtręt) „albo spaść”. Prognozy wskazują na wzrost …(wtręt) „ i jak zwykle się mylą” Wtręt ratunkowy. Elegancko jest podpowiedzieć słowo, gdy mówiący wyraźnie nie może go sobie przypomnieć, np.: - Między zjawiskami zauważamy zależność odwrotną, czyli...hm, hm (wtręt) „dywergencję”. - O właśnie dywergencję, w odróżnieniu od konwergencji.

Debata. Przerywanie. Forma utrzymania głosuStopień elegancji  Już kończę, jeszcze tylko dwa zdania. Elegancko  Proszę pozwolić mi dokończyć. Ciągle elegancko  Proszę mi nie przerywać. Zdecydowanie  Przerywa mi pan po raz kolejny. Ostro  Ja panu nie przerywałem, gdy... Bardzo ostro

Debata. Przerywanie. Forma utrzymania głosuStopień elegancji  Już kończę, jeszcze tylko dwa zdania. Elegancko  Proszę pozwolić mi dokończyć. Ciągle elegancko  Proszę mi nie przerywać. Zdecydowanie  Przerywa mi pan po raz kolejny. Ostro  Ja panu nie przerywałem, gdy... Bardzo ostro

Gdy błąd, jak duży błąd? Czyj błąd? Nie nasz! Wariant przeprosin Wskazywanie winnego błędu Gorąco, szczerze, bardzo przepraszam Autor bierze winę na siebie PrzepraszamAutor bierze winę na siebie Jest mi przykroWina jest niejasna Współczuję, wyrazy współczucia Nie poczuwa się do winy Ubolewam, wyrazy ubolewania z powodu Nie poczuwa się do winy

Przełożony – podwładny. ważne kwestie. Pozdrawianie, witanie i wstawanie w wielokrotnych kontaktach z pracownikami w ciągu dnia. Dopuszczalne ze względów praktycznych jest pewne uproszczenie komunikacji, ale bez obecności osób trzecich i obcych. Wydawanie poleceń. Obserwuje się różne maniery i nadmierne uproszczenia w tym obszarze, np. ”akta Kowalskiego migiem!”. Tytułowanie. „Tykanie” młodszej kadry. Dotyk. Gdy spontaniczny i akceptowany to ciepły sygnał, ale różne strefy osobiste i intymne u ludzi… Witanie: kto podaje rękę, kobieta, mężczyzna …

Błąd, Błędy, wpadki… Pracownika Interwencja, skala: Aluzja Pośrednik Krytyka Obszary : Błędy merytoryczne, Niezdyscyplinowanie, Niezaangażowanie, Donosicielstwo, Usterki elegancji, Nawyki

Przełożony – podwładny. Krytyka Kulturalny szef daje swoim pracownikom więcej ocen pozytywnych niż negatywnych i w ten sposób motywuje podwładnych. Krytyka jest wypowiadana bez obecności innych osób, bo wzmaga to negatywny efekt i rzadko prowadzi do pozytywnej zmiany. Warto zacząć od pozytywnego wstępu, czyli dać tzw. cukiereczek, który jest pożądany, by zmniejszyć dyskomfort pracownika. Krytyka musi być proporcjonalna do pozycji osób krytykującej i krytykowanej. Prezes??? Od niektórych osób przyjmuje się każdą krytykę, a od innych prawie żadnej. Krytyka musi być konkretna, inaczej rani, dyskredytuje i obraża. Krytykowany błąd musi być do naprawienia. Zaleca się nawet, żeby krytyka dotyczyła tylko jednego elementu.

11.03

Przyjęcie pochwały i komplementu Generalnie pochwały i komplementy należy przyjąć. Nieprzyjęcie pochwały jest negatywnie oceniane przez psychologów (wskazują oni na zaniżoną samoocenę), ale też ma negatywny wydźwięk emocjonalny u rozmówcy, np.: Dobra robota panie Jerzy! - Nie, panie dyrektorze, to przypadek. Gratuluję panie Adamie udanych operacji! - Nie ma za co panie dyrektorze, to zasługa naszych partnerów. Nie, to pana zasługa. - Ależ skąd panie dyrektorze.

tu

Pochwała czy ocena? Generalizująca ocena pokazuje hierarchię Generalizująca – rzadko, gdy pozytywne emocje grupowe Generalizująca jest oceną, stawia wysoko poprzeczkę wymagań, uzależnia od oceny, czyni ją najważniejszą Generalizująca deprecjonuje pozostałych pracowników, którzy są trybikami tej samej organizacji i bez nich nie ma jednostkowego sukcesu, Bez etykietek „świetnie, super, doskonale”

Co chwalić? Pochwała wspierająca Chwalimy: Dokonania, Postępy, Wysiłki Zalety: To wymagało determinacji”, „To był odważny krok”, „Jesteś naprawdę zorganizowany” Wartości: „to było dla nas wszystkich bardzo przydatne”, „To nam ułatwiło pracę”