druk.doc Specjalistyczne usługi poligraficzne dla firm Autorzy: Kamil Bartosiński Mateusz Bilski Marcin Krupa Tomasz Kunisz Jarosław Małyska Piotr Perkowski Marcin Słonecki
BMC#1
Wywiady Grupa testowa: Osoby zajmujące się projektowaniem, pracujące w branży: Budowlanej; Architektonicznej; Drogowej; Elektrycznej.
Wywiady#1 Testowane założenie: Zwiększenie efektywności pracy pracownika przez zwolnienie go z obowiązku sporządzania dokumentacji projektów w postaci papierowej Zadawane pytania: I. Czy w państwa firmie drukuje się dużą ilość dokumentów? II. Kto zajmuje się drukowaniem? III. Czy pracownicy mają czas na drukowanie? IV. Czy mają państwo specjalne urządzenia do drukowania i oprawiania? V. Czy myśleli państwo o możliwości zlecenia wykonania tych prac zewnętrznym firmom?
Wywiady#2 Testowane założenia: Channels Dobrze świadczone przez firmę usługi będą polecane wśród osób z danych branży. Customer relationship Klient chętnie podejmie stałą współpracę na uzgodnionych warunkach dotyczącą kompleksowych usług poligraficznych z firmą, która wyręczy jego pracowników. Revenue model Klient zgodzi się płacić za prywatną, fachową usługę więcej niż w ogólnodostępnych printpointach przy regularnych czasowo opłatach.
Co wynikło z wywiadów#1? Duże zainteresowania firm branży budowlanej, architektonicznej i drogowej ze względu na konieczność wykonywania wydruków dużych formatów. Idea akceptowana przez firmy specjalizujące się jedynie w projektowaniu, które sporządzają dokumentacje dla firm wykonawczych. Rozwiązanie nie akceptowane przez firmy wykonujące dokumentacje tylko w formacie A4 ze względu na tanie urządzenia tego typu. Rozwiązanie akceptowane przez firmy wykonujące dużo wydruków dużych formatów ze względu na duże koszta związane z zakupem i eksploatacją ploterów oraz koniecznością wysyłania pracowników do print pointów.
Co wynikło z wywiadów#2? W większości firmy są zainteresowane / rozważyłyby proponowane przez nas usługi. firmy są zainteresowane dłuższą współpracą i chętne do negocjacji cen. firmy są w stanie zapłacić większą kwotę za usługi w stosunku do printpointów przy zapewnieniu wysokiej jakości usług. Są dobre rokowania nie tylko na pozyskanie klientów, ale ich utrzymanie. Pytani są zainteresowani w podobnym stopniu rozliczaniem się oddzielnie z zamówień, bez stałych, regularnych opłat, jak również wykupieniem usługi czasowej. Przy wyborze miejsca, w którym klient może wykonać daną usługę, wbrew założeniom, nie koniecznie kieruje się opinią znajomych z branży. Okazuje się, że w większości przypadków lokalizacja odgrywa znaczącą rolę
Zmiany w założeniach Poprzez współpracę z firmą, klient zwiększa efektywność pracy projektanta przez zwolnienie go z obowiązku sporządzania dokumentacji w postaci papierowej. Współpraca podejmowana z klientami wykonującymi wydruki w dużych formatach. Dobrze świadczone przez firmę usługi będą polecane wśród osób z danych branży, jednak głównym źródłem pozyskiwania nowych klientów będzie Internet. Klient chętnie podejmie stałą współpracę na uzgodnionych warunkach dotyczącą kompleksowych usług poligraficznych z firmą, która wyręczy jego pracowników. Klient zgodzi się płacić za prywatną, fachową usługę więcej niż w ogólnodostępnych printpointach przy rozliczaniu się oddzielnie z każdego zamówienia, bądź przy wykupieniu usługi czasowej. Duże znaczenie dla klienta może odgrywać lokalizacja punktu wydruku/odbioru
BMC#2
Co potem? Kontrola pracy firmy kurierskiej Rozwijanie strony internetowej Spotkania z kolejnymi, potencjalnymi klientami Rozwijanie strategii zniżkowej Rozwijanie wyposażenia poligraficznego Kolejne badania, dotyczące możliwości pozyskania nowych rodzajów klientów Szukanie lokalizacji punktów odbioru/wydruku