Warszawa 27 Luty 2014 Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Wykonał: Michał Boczek Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Telefonia w chmurze Błażej Pawlik Błażej Pawlik.
Advertisements

Neostrada tp.
PSTN, ISDN TP Preselekcja Diatonis
Dostęp do Internetu Frame Relay tp
Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Telefonia IP Autor: Artur Nowak. Nim zaczniemy... Ilu osób spośród Państwa spotkało się z określeniem telefonia IP, VoIP itp. ?
Sieci VLAN.
Sieci dostępowe do Internetu, mieszkanie, dom jednorodzinny, budynek, biuro, instytucja. Rozbudowa sieci szkieletowych Internetu, łącznie z sieciami umożliwiającymi.
Technologia VoIP.
Czym jest HotSpot w Hotelu ?
ATM – Asynchronous Transfer Mode cell relay zaakceptowana w 1988 r przez IUT-T została zaakceptowana jako standardowa technika komutacji dla szerokopasmowych.
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Podsumowanie działań związanych z budową społeczeństwa informacyjnego
Urządzenia sieciowe Topologie sieci Standardy sieci Koniec.
Voice over Internet Protocol – historia, technologia i zastosowania
Temat: Doświadczenie z wdrożenia usług elektronicznych w województwie podlaskim w latach na przykładzie Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Siecią
NewMAN w środowisku sieci BYDMAN
SG-VIP-480_880V1 Page 1 / 21 Internetowe bramki telefoniczne VoIP standardu H.323/SIP Seria VIP-480 / VIP-880.
PLANET WLS-1280 Bezprzewodowy przełącznik sieci LAN
Internetowe bramki telefoniczne VoIP standardu H.323/SIP
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Wideokonferencje i telefonia VoIP w małej firmie
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Technologia FRAME-RELAY. Charakterystyka FRAME-RELAY Technologia sieci WAN; Sieci publiczne i prywatne; Szybka technologia przełączania pakietów; Sięga.
Praca dyplomowa magisterska
Integrated Services Digital Network mgr inż. Grzegorz Śliwiński
PROJEKT SIECI KOMPUTEROWYCH
Nowoczesny system zarządzania firmą
Plan prezentacji Odniesienie do innych projektów międzynarodowych.
Protokół Komunikacyjny
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
Budowa sieci mgr inż. Łukasz Dylewski
Seminarium 3. Magdalena Fiałkowska r. Promotor dr inż. Daniel Arendt.
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
- Dostawca usług i rozwiązań telekomunikacyjnych
Płocka droga do sieci Metro
Konfiguracja urządzeń AVM
Temat 1: Podstawowe pojęcia dotyczące lokalnej sieci komputerowej
Rozdział 4: Budowa sieci
Agenci w budowaniu satysfakcji klienta - contact center
Topologie sieci lokalnych.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Wprowadzenie Prelegenci: –Tadeusz Kowalczyk – TKSoftware –Jerzy Harasimowicz – TACT.
Systemy PABX 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
ROZWIĄZANIE SLICAN DLA BANKU. Chcesz by Twój bank miał wizytówkę banku z klasą? Chcesz mieć sprawną komunikację w swoim banku? Wybierz niezawodność i.
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
iq System Operatorska platforma komunikacyjna VoIP Sławomir Jasnoch
Temat 6: Dokumentacja techniczna urządzeń sieciowych.
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Wdrożenie telefonii IP na Uniwersytecie Warszawski Piotr Michalski Konferencja Promująca Projekt.
Unified Communications Komunikacja zunifikowana
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Co To jest usługa VoIP VoIP - technologia umożliwiająca przesyłanie głosu za pomocą łączy internetowych lub dedykowanych sieci wykorzystujących protokół.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
FAQ. Jeden numer - FAQ 2© 2013 T-Mobile Polska S.A. Wszystkie prawa zastrzeżone. Jeden Numer – jaki numer wybrać Numerem dostępowym w usłudze może być.
Bezpieczeństwo w sieciach VoIP Wojciech Dymkowski s4459.
Adresowanie IPv4. Konfiguracja protokołu TCP/IP Stan i szczegóły połączenia sieciowego.
Internet jako sieć globalna Struktura Internetu Dostęp do Internetu na kilka sposobów Pobieranie plików - FTP.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
"Projekt zintegrowanego systemu teleinformatycznego dla obiektu specjalnego" Rafał Byczek Z 703.
Autor: Maciej Podsiadły Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak
Gotowy intranet dla platformy
UserX INFORMATYKA Autor: Radosław Drozdowski, ver. 1.
Telefonia internetowa programy P2P
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Sieci dostępowe do Internetu, mieszkanie, dom jednorodzinny, budynek, biuro, instytucja. Rozbudowa sieci szkieletowych Internetu, łącznie z sieciami umożliwiającymi.
Zapis prezentacji:

Warszawa 27 Luty 2014 Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Wykonał: Michał Boczek Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Agenda 1.Modelowe przedsiębiorstwo 2.Wymagania przedsiębiorstwa 3.Projekt rozwiązania 4.Środowisko sieciowe 5.Przebieg wdrożenia 6.Podsumowanie

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Opis przedsiębiorstwa „Assurence S.A” działa w branży finansowo- ubezpieczeniowej, ▫ Warszawa – Centrala Firmy –150 pracowników ▫ Poznań – Oddział Zachód - 70 pracowników ▫ Gdańsk – Oddział Północ - 40 pracowników ▫ Kraków - Oddział Południe - 60 pracowników ▫ Lublin – Oddział Wschód - 40 pracowników ▫ Wrocław – Oddział Call - 20 pracowników

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Schemat sieci WAN i VOICE

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Łącza WAN i ISDN LokalizacjaIlość pracownikówŁącze podstawoweŁącze zapasowe Warszawa Mb/s (Metro Ethernet) Poznań7040 Mb/s (ATM)20 Mb/s (ATM) Gdańsk4020 Mb/s (ATM)8 Mb/s (ATM) Kraków6040 Mb/s (ATM)20 Mb/s (ATM) Lublin4020 Mb/s (ATM)8 Mb/s (SHDSL) Wrocław2040 Mb/s (ATM)20 Mb/s (ATM) LokalizacjaIl. pracowników Ilość dostępów Ilość DDI Ilość kanałów Śr. ilość jednoczesn. poł. Zakres numeracyjny Warszawa1503 x ISDN PRA Poznań702 x ISDN PRA Gdańsk401 x ISDN PRA Kraków602 x ISDN PRA Lublin401 x ISDN PRA Wrocław201 x ISDN PRA Łącza WAN Łącza ISDN

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Wymagania przedsiębiorstwa Zmniejszenie awaryjności obecnego środowiska, Minimalizacja kosztów połączeń wewnętrznych i zewnętrznych, Minimalizacja kosztów utrzymania systemu telefonicznego, Zwiększenie mobilności i elastyczności pracowników, Usługi dodatkowe: ▫ Blokowanie połączeń ▫ Poczta Głosowa ▫ Telekonferencja

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Wymagania przedsiębiorstwa (cd.) TechniczneBiznesowo-ekonomiczne Połączenia pomiędzy użytkownikami w ramach danej lokalizacji, pomiędzy lokalizacjami, strefowe, międzymiastowe i międzynarodowe Minimalizację opłat za połączenia pomiędzy pracownikami w oddalonych lokalizacjach, Możliwość prostej konfiguracji nowych użytkowników, Usługę poczty głosowej, Usługi telekonferencyjne, Mobilność pracowników – dowolność przy zmianie lokalizacji, Integracja z urządzeniami typu tablet, smartphone, Uproszczenie architektury systemu telefonicznego, Redukcji kosztów opłat stałych za kanały telefoniczne, Redukcja kosztów utrzymania i rozwoju systemu, Brak kosztów utrzymania pracowników wsparcia technicznego, Konwergencja sieci transmisji danych i sieci telefonicznej.

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Proponowane rozwiązanie Pakiet Unified Communications as a Service składa się z następujących elementów: ▫ Usługi IP VPN z Quality of Service ▫ Usługi Biznesowej Telefonii IP. ▫ Dostępu do platformy UCaaS

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Architektura połączeń w usłudze Biznesowej telefonii IP

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Architektura rozwiązania Cisco HCS

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Podłączenie lokalizacji do chmury Cisco HCS

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Porównanie profili usługowych UCaaS

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Przebieg wdrożenia IntegratorPrzedsiębiorstwo Migracja obecnych portów IPVPN do klasy multimedia, Dostarczenie wymaganej ilości poszczególnych aparatów IP Cisco, Uruchomienie usługi UCaaS na platformie usługowej operatora Uruchomienie usługi Biznesowej telefonii IP – migracja numeracji Obsługa transmisji faxowej poprzez zastosowanie usługi Fax2Mail. Uruchomienie dodatkowego VLAN dla transmisji głosu w sieciach LAN, Uruchomienie mechanizmów QoS na przełącznikach LAN, Podłączenie aparatów IP do sieci LAN w poszczególnych oddziałach.

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Schemat docelowej sieci WAN z VoIP

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Przebieg wdrożenia (cd.) Wdrożenie VoIP w IP VPN Ilość profili UCaaS Lokalizacja Średnia ilość jednoczesnych połączeń Założona maksymalna ilość połączeń Ilość telefonów Kolejka V1 [kb/s] Warszawa *40=2800 Poznań *44=1320 Gdańsk *44=880 Kraków *44=1320 Lublin *44=880 Wrocław *44=1320 LokalizacjaIlość pracowników Profil Standard – szeregowi pracownicy Profil Business - kierownictwo Profil Premium- wyższa kadra managerska Warszawa Poznań Gdańsk Kraków Lublin Wrocław SUMA

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Podsumowanie Pełna realizacja wymagań przedsiębiorstwa Realizacja zakresu przez integratora Skalowalność i elastyczność ▫ Pula zmian w ramach stałej opłaty miesięcznej Obniżenie kosztów ▫ Utrzymanie po stronie operatora Nowoczesne rozwiązanie ▫ Aktualizacja po stronie operatora

Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Podsumowanie (cd.) Plany na przyszłość: ▫ Optymalizacja wykorzystywanego pasma ▫ Zwiększenie ilości lokalizacji ▫ Wideokonferencje Wyzwania: ▫ Wdrożenie Call Center w modelu „Cloud”