Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Procenty repetytorium
Advertisements

Aleksandra Klimczak kl.1a
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PROCENTY.
1. Praca 2.Moc 3.Energia 4.Wzory 5.Przykładowe zadanie
Procenty – powtórzenie wiadomości
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach Opracował Jan Ruba.
Dobry pomysł Zorganizujmy dyskotekę dla sześciu klas pierwszych !!!
PROCENTY - HARALD KAJZER ZST NR 2
WARTOŚĆ BEZWZGLĘDNA Z LICZBY
PROCENTY I PROMILE.
Kangur kl. IVa.
PROCENTY % % % % PROCENTY.
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
PROCENTY.
Opracowała: Justyna Piegat
Ułamki zwykłe i liczby mieszane.
Procenty -Co to jest procent? -Zamiana procentu na ułamek
„Nie taki procent straszny …”
i trudności z nimi związane...
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
Microsoft Office Excel
Historia i zastosowanie.
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
O ile więcej o ile mniej. Podwyżki i obniżki cen..
KARTA RUCHOMEJ ŚREDNIEJ MA
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Laboratorium 2 Wyznaczanie odsetek na rachunku bankowym.
Proste obliczenia w arkuszu
Dawid Kubaczka kl. 5 „c” Ułamki zwykłe uczący: Ewa Szering.
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Jak zamknąć świat w procentach ?
PROCENTY %.
PROCENTY.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
UŁAMKI ZWYKŁE.
Zadania z czekoladą.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
PROCENTY.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
Procenty %.
Prędkość, droga, czas opracowała Krystyna Krawiec Dalej.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach.
Odczytywanie wykresów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Zamiana jednostek długości i pola
Obliczanie wartości liczbowych wyrażeń algebraicznych.
Procenty, stężenia, próby- zadania tekstowe. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Rozwiązywanie układów równań Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
PROPORCJE ZADANIA. Zadanie.1 Piekarnia zamawia w zakładach zbożowych partie 1000kg maki. Jest to mieszanka trzech gatunków mąki połączonych w stosunku.
Rozpatrzmy następujące zadanie programowania liniowego:
RÓŻNE KULTURY – JEDNA TOŻSAMOŚĆ
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Obliczenia procentowe w praktyce
Klasowy zbiór zadań Klasa 4A.
Klasowy Zbiór Zadań Klasa IIIa Gim.
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Rozwiązywanie nierówności I-go stopnia z jedną niewiadomą
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
czyli Jak Polubić Obliczenia Procentowe?
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Procenty.
Rodzaje i własności trójkątów
ELASTYCZNOŚĆ POPYTU I PODAŻY
Zapis prezentacji:

Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka

Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba.  Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent.  Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba  O ile procent więcej, o ile mniej.

Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent. Jeżeli wiemy ile wynosi część danej liczby, to możemy obliczyć 100% tej liczby. Przykład: 75% z liczby x to 15. Jaka to liczba? Rozwiązanie: 0,75 ∙ x = 15 x = 15 : 0,75 x = 20 Odpowiedź: Szukana liczba to 20.

Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent – zadania przykładowe. Metodę tą możemy wykorzystać przy obliczaniu zadań z treścią. Przykład 1. Przed podwyżką rower kosztował 520 zł. Jest to 80% aktualnej ceny. Ile wynosi obecna cena roweru? Rozwiązanie: „Stara” cena roweru to 80% „nowej”, a więc: 0,8 ∙ x = 520 x = 520 : 0,8 x = 650 Odpowiedź: Aktualna cena roweru wynosi 650 zł.

Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent – zadania przykładowe. Przykład 2. Cena kurtki po podwyżce o 15%, wynosi 287,5 zł. Ile kosztowała ta kurtka przed podwyżką? Rozwiązanie: Obecna cena kurtki to 115% ceny początkowej, tak więc: 115% liczby x = 287,5 zł x = 287,5 : 1,15 x = 250 Odpowiedź: Kurtka przed podwyżką kosztowała 250 zł.

Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Porównując dwie wielkości (wartości) przedstawione w postaci liczbowej, możemy ustalić zmiany procentowe. Mówimy wówczas o ile procent jedna wielkość jest mniejsza, lub większa od drugiej.

O ile procent więcej, o ile mniej. Porównując dwie wartości, należy ustalić: różnicę wartości, wartość bazową, a następnie podzielić je przez siebie.

O ile procent więcej, o ile mniej. Przykład 1: Olek dostał 40 zł kieszonkowego, zaś Jacek 50 zł. a)O ile procent kieszonkowe Jacka było większe od kieszonkowego Olka? b)O ile procent kieszonkowe Olka jest mniejsze od kieszonkowego Jacka?

O ile procent więcej, o ile mniej. a) 10 zł – różnica wartości (50 zł – 40 zł) 40 zł – wartość bazowa (kieszonkowe do którego się odnosimy) Odpowiedź: Kieszonkowe Jacka było większe o 25%.

O ile procent więcej, o ile mniej. b) 10 zł – różnica wartości (50 zł – 40 zł) 50 zł – wartość bazowa (kieszonkowe do którego się odnosimy) Odpowiedź: Kieszonkowe Olka było mniejsze o 20%.

O ile procent więcej, o ile mniej. Przykład 2. W klasie III A liczącej 25 uczniów 40 % to chłopcy. W klasie III B, która liczy tyle samo uczniów, chłopcy stanowią 60% klasy. O ile procent jest więcej chłopców w klasie III B, niż w III A?

O ile procent więcej, o ile mniej. Rozwiązanie: 0,4 ∙ 25 = 10 - ilość chłopców w klasie III A 0,6 ∙ 25 = 15 - ilość chłopców w klasie III B 15 – 10 = 5 - różnica wielkości 10 - wartość bazowa Odpowiedź: W klasie III B jest 50% więcej chłopców, w porównaniu z klasą III A.

Gdzie te procenty??? Gdzie tak naprawdę mamy do czynienia z procentami? O tym w następnym temacie POZDRAWIAM!!!