Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces aktywizacji zawodowej i społecznej byłych więźniów
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
Stowarzyszenie prowadzi działalność na rzecz ogółu społeczności i określonej grupy wyodrębnionej ze względu na szczególnie trudną sytuację życiową lub.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
System wsparcia dziecka i rodziny
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…
Opracował J. Stryjkowski
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gmin Kęty, Oświęcim, Osiek i Polanka Wielka Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Opracowanie: Agata Potkaj
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
PRZEMÓC NIEMOC PRZEMÓC NIEMOC PROJEKT SYSTEMOWY Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Wrocławskie Centrum Opieki Wychowania i Adopcji
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Indywidualny plan resocjalizacji
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wychowywać to kochać i wymagać
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
PIŁKARSKIE PRZEDSZKOLE MOTORU LUBLIN
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Zadania pedagoga szkolnego
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
ul. 17 Stycznia 7 Ciechanów tel.:
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
Zapis prezentacji:

program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23 marca 2012 r.

„Bliżej Dziecka” Szkolenie obejmuje 9 sesji grupowych, każda sesja trwa 4 godziny dydaktyczne oraz sesję indywidualną trwającą 2 godziny dydaktyczne, w sumie 38 godzin dydaktycznych. Zajęcia grupowe organizowane są w stałych godzinach popołudniowych. Cykl szkolenia "Bliżej Dziecka" trwa około trzech miesięcy. Spotkania odbywają się na terenie Wojewódzkiego Ośrodka Adopcyjnego lub Oddziałów Zamiejscowych w grupach wieloosobowych.

„Bliżej Dziecka” Zajęcia grupowe mają charakter wykładowo-warsztatowy, łączą w sobie różne metody pracy: wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, dyskusja, ćwiczenia w parach małżeńskich i małych grupach, praca indywidualna, psychodrama, projekcja filmów, praca z wykorzystaniem materiałów dydaktycznych, praca z wykorzystaniem materiałów źródłowych, burza mózgów, zajęcia indywidualne polegające na bezpośredniej rozmowie z rodziną, w trakcie której poruszany jest temat motywacji adopcyjnej, ich stosunku do jawności adopcji, wiedzy i stosunku pozostałych członków rodziny do decyzji kandydatów.

„Bliżej Dziecka” Spotkania szkoleniowe poświęcone są konkretnym zagadnieniom dotyczącym rodzicielstwa adopcyjnego. Dostarczają informacji związanych z rozwojem i wychowaniem dzieci oraz ich potrzebami emocjonalnymi. Mają na celu uświadamianie rodzinom wszelkich skutków wynikających ze specyficznej sytuacji dzieci wychowujących się poza środowiskiem rodziny naturalnej, będących często ofiarami przemocy, zaniedbania.

„Bliżej Dziecka” Wskazują w jaki sposób rodzice adopcyjni mogą organizować dzieciom opiekę, by stworzyć optymalne warunki do zbudowania trwałej, wzajemnej relacji. Wyrabiają umiejętności radzenia sobie w rożnych, wychowawczo trudnych sytuacjach. Przygotowują kandydatów do zmian które następują w ich życiu po przyjęciu dziecka. Uczestnicy szkolenia mają możliwość spotkania się z funkcjonującą już rodziną adopcyjną i poznania jej osobistych doświadczeń z przebiegu procesu adopcyjnego oraz procesu budowania więzi z przysposobionym dzieckiem.

„Bliżej Dziecka” Oprócz treści proponowanych przez trenerów, przyszli rodzice adopcyjni mają możliwość indywidualnego podejmowania tematów, które budzą ich szczególne zainteresowanie. Prowadzący szkolenie dbają o zapewnienie w grupie atmosfery zachęcającej do uczestnictwa w dyskusjach poprzez wypowiadanie się i zadawanie pytań, praktycznego działania podczas ćwiczeń.

„Bliżej Dziecka” Rodziny uczestniczące w szkoleniu otrzymują odpowiadające tematom zajęć materiały oraz artykuły ze specjalistycznych czasopism a także wskazówki, możliwości skorzystania z fachowej literatury i praktycznych poradników. Rodziny szczególnie zainteresowane lub zaniepokojone trudnym dla siebie tematem mają możliwość odbycia dodatkowych spotkań i rozmów z pedagogiem i psychologami Ośrodka