Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Wykład inauguracyjny Klub Gimnazjalisty
Demokracja w szkole.
WEKTORY Każdy wektor ma trzy zasadnicze cechy: wartość (moduł), kierunek i zwrot. Wartością wektora nazywamy długość odcinka AB przedstawiającego ten wektor.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Twierdzenie Pitagorasa
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Dodawanie i odejmowanie wektorów
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Karolinka Pachucy kl.6d.
ZŁOTY PODZIAŁ, JAKO PRZYKŁAD MATEMATYKI W ARCHITEKTURZE
Przestrzeń Kreatywności w Szkole
Pitagoras i jego dokonania
ZŁOTA LICZBA Sebastian Nowakowski MiBM Gr. 3 Sem. VI.
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
CZŁOWIEK WITRUWIAŃSKI
Pole koła Violetta Karolczak SP Brzoza.
Złoty podział VII siedlecki turniej wiedzy matematycznej
Złoty podział.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Fotografia naszym życiem
Katarzyna Joanna Pawłowicz, kl. III a
ZŁOTY PODZIAŁ ODCINKA ZŁOTA LICZBA.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
ZŁOTA LICZBA LICZBY DOSKONAŁE.
Ciagi Fibonacciego O Fibonaccim Ciągi Fibonacciego
Twierdzenie Pitagorasa
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Matematyka w życiu codziennym
Podpatrując naturę w poszukiwaniu złotej liczby
Wielokąty i symetria w Przyrodzie
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
Prawo Coulomba Autor: Dawid Soprych.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Siły, zasady dynamiki Newtona
Matematyka wokół nas Ewelina Zarębska
Własności figur płaskich
Leonardo z Pizy inaczej Leonardo Fibonacci
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
Elementy ruchu Względność ruchu.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Podziel się z nami swymi marzeniami
Rodzaje Liczb JESZCZE SA TAKIE
Twierdzenia Starożytności
Zastosowanie matematyki w sztuce
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
1. Podstawy estetyki i makijażu
Projekt pt.. Projekt wykonała klasa lla, pod przewodnictwem Pani Hanny Śniecińskiej Osoby biorące udział w projekcie zostały podzielone na dwa zespoły.
TWIERDZENIE PITAGORASA Monika Grudzińska-Czerniecka.
Sławni matematycy Tales z Samos Tales z Samos Krótki życiorys Krótki życiorys Twierdzenie Twierdzenie Zastosowanie i przykłady twierdzenia Zastosowanie.
Figury płaskie.
Proporcje Podstawy.
Liczba π.
Złoty podział Agnieszka Kresa.
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
LICZBA FI Nazywana złotym podziłem, jest ściśle związana ze złotym podziałem. Podział ten można przedstawić graficznie:
„ZŁOTY PODZIAŁ” złota proporcja mówi nam, że stosunek całego odcinka (a+b) do jego dłuższej części (a) jest taki sam, jak stosunek dłuższej części odcinka.
Złota liczba, złoty podział
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas
Zapis prezentacji:

Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010 Opiekun: mgr Halina Stankiewicz

O programie W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania w iedzy w praktyce. Jak wynika z międzynarodowych badań (np. PISA, PIRLS), polscy uczniowie dobrze wypadają w zadaniach wymagających prostych umiejętności, np. odtwarzania informacji, a znacznie gorzej w rozwiązywaniu problemów, formułowaniu wniosków i sądów, myśleniu krytycznym, twórczym czy naukowym. Chcielibyśmy, aby nasz program przyczynił się do popularyzacji atrakcyjnych dla uczniów - a zarazem skutecznych - sposobów uczenia tych umiejętności. Więcej:

Złoty podział, podział harmoniczny, boski podział to podział odcinka na dwie części tak, by stosunek długości dłuższej z nich do krótszej był taki sam, jak całego odcinka do części dłuższej. Stosunek ten nazywa się złotą liczbą i oznacza się grecką literą φ.

K orzystając z definicji można obliczyć wartość złotej liczby.

Złota liczba to liczbą niewymierna wynosząca w przybliżeniu około … Posiada ciekawe własności: aby podnieść ją do kwadratu, wystarczy dodać jedynkę. aby znaleźć jej odwrotność, wystarczy odjąć jedynkę. Złota liczba kojarzy się współczesnym architektom ze starożytnością, kiedy była ona powszechnie obowiązującym kanonem piękna.

Złoty podział wykorzystuje się do określania proporcjonalnej budowy człowieka. Stosunek odległości pępka człowieka od ziemi - do jego wzrostu zazwyczaj wynosi 1:1,6 (czyli jest to złoty podział ). Stosunek ten nazywany jest "pępkiem Pitagorasa".

Linia I dzieli całą rzeźbę według złotej proporcji. Linia E wskazuje tę proporcję między głową a górną częścią tułowia. Linia O dzieli dolną część człowieka – złoty punkt na wysokości kolan

Aby lepiej zapamiętać jak szukać złotych podziałów w naszym ciele postanowiliśmy na naszej koleżance z zespołu pokazać sposób wykonania potrzebnych pomiarów. Czy linia I dzieli ciało Sabiny według złotej proporcji ? Czy linia E wskazuje tę proporcję między głową a górną częścią tułowia? Czy linia O dzieli dolną część ciała Sabiny tak, by na wysokości kolan był złoty punkt? Oto są pytania. Poszukajmy odpowiedzi.

Złota proporcja jest częścią człowieka. Wg tej reguły zbudowane są różne części naszego ciała: kończyny, korpus, głowa, uzębienie. Nie wierzysz? Sprawdź. Weź miarkę, zmierz co trzeba i oblicz.

Prezentacje i pomiary wykonali uczniowie klasy III b: Piotr Adamczyk Karolina Kolasa Anna Mach Sabina Kłos