Do 250 cm 3 15% roztworu soli kuchennej (chlorek sodu, NaCl) dodano 200 g 15% roztworu chlorku potasu, KCl (substytut soli kuchennej w diecie bezsodowej).

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
metody otrzymywania soli
Advertisements

SOLE W ŻYCIU CODZIENNYM
OBLICZENIA Ułamek molowy xi=ni/Σni Ułamek masowy wi
Biochemiczne zapotrzebowanie na tlen (5-dniowe)
Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
KWASY I WODOROTLENKI.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Sole Np.: siarczany (VI) , chlorki , siarczki, azotany (V), węglany, fosforany (V), siarczany (IV).
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Chlorek wapnia Chlorek wapnia – nieorganiczny związek chemiczny, sól kwasu solnego (chlorowodoru) i wapnia. Chlorek wapnia dostarczany jest w postaci białych.
Chlorek sodu. (sól kuchenna lub kamienna)
STĘŻENIE PROCENTOWE.
DYSOCJACJA ELEKTROLITYCZNA SOLI
Wodorotlenki i kwasy.
WODA I ROZTWORY WODNE TESTY
WODA I ROZTWORY WODNE.
Mgr Wojciech Sobczyk District Manager Helathcare Ecolab
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
CHEMIA OGÓLNA Wykład 5.
Michał Topór kl. IIa Sole wokół nas.
Czas wyboru nadszedł- zostań chemikiem
Sitem wody nie nabierzesz
Temat: Reakcje strąceniowe
BUDOWA, OTRZYMYWANIE, WŁAŚCIWOŚCI I ZASTOSOWANIE
SOLE W APTECE.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Jak oszczędzać wodę.
Szymon Owczarek Wojtek Łyczek
Hydroliza Hydrolizie ulegają sole:
Karolina Homa i Lilianna Szylar
KWASY NIEORGANICZNE POZIOM PONADPODSTAWOWY Opracowanie
Woda mineralna.
Woda i roztwory wodne.
Co to jest mol?.
CHLORKI Najbardziej znanym chlorkiem jest NaCl
WYKONAŁA : Katarzyna Kózka
CHEMIA PREZENATCJA FOSFORANY.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Sole w Medycynie.
Sole cz. 1– budowa, otrzymywanie i zastosowanie
SKŁADNIKI MINERALNE. Opracowano na podstawie:
Praktyczne zastosowanie soli w lecznictwie i gospodarstwie domowym do Projektu pt „sole w Życiu Codziennym” uczniowie klasy II D gimnazjum w Zespole Szkół.
Chemia nieorganiczna Sole Nazwy i wzory soli. Kwasy przeciw zasadom.
Stężenia Określają wzajemne ilości substancji wymieszanych ze sobą. Gdy substancje tworzą jednolite fazy to nazywa się je roztworami (np. roztwór cukru.
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Jaką masę ma cząsteczka?
Siarczan glinowy (tzw. ałun) wykorzystywany jest w rolnictwie, kosmetyce, jako środek garbujący skóry… Obliczyć skład procentowy (wagowo) wszystkich pierwiastków.
Właściwości wybranych soli i ich zastosowanie
Wodorotlenki i zasady -budowa i nazewnictwo,
Procenty, stężenia, próby- zadania tekstowe. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Ile gramów cukru znajduje się w 1 litrze roztworu 20% o gęstości 1,1 g/cm 3 ?
 Sole –związki chemiczne wywodzące się od kwasów, których roztwory wodne zawierają kationy metali i aniony reszty kwasowej. Sole są ciałami stałymi.
Woda wodzie nierówna ‹#›.
Ile gramów 3% roztworu saletry potasowej (KNO 3 ) można otrzymać mając do dyspozycji 50 g tego związku i wodę? Gęstość roztworu 1,1 kg/litr.
Magnez i jego związki Właściwości fizyczne magnezu
WODA.
Iloczyn rozpuszczalności substancji trudno rozpuszczalnych
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Woda – jedno słowo, tyle znaczeń.
Stężenia roztworów i sposoby ich wyrażania
Zadania z rozwiązaniami
Wydajność reakcji chemicznych
Sole w życiu codziennym.
Analiza wagowa (przykłady zadań z rozwiązaniem)
HALIT  Pot. Sól kamienna (kuchenna)  Chlorek sodu NaCl Otrzymywanie chlorku sodu NaOH + HCl NaCl + H ₂ O  Sól kamienna w kuchni wykorzystywana jest.
Analiza objętościowa (miareczkowa) - zadania z rozwiązaniem / cz. IV
Zapis prezentacji:

Do 250 cm 3 15% roztworu soli kuchennej (chlorek sodu, NaCl) dodano 200 g 15% roztworu chlorku potasu, KCl (substytut soli kuchennej w diecie bezsodowej). Jakie będą stężenia obu soli po zmieszaniu. Gęstość 15% roztworu NaCl – 1,1 g/cm 3 a KCl – 1,05 g/cm 3.

Do 1 litra wody mineralnej o zawartości 200 ppm magnezu dodano 1 g MgSO4. Jakie będzie stężenie jonów magnezu wyrażone w mg/l?

Ile wody należy dodać do 100 ml roztworu 0,1 mol/dm 3 tlenku wapnia (CaO), aby otrzymać roztwór 0,015 mol/dm 3 ? Ile należy rozpuścić stałego CaO w początkowym roztworze (tym 0,1 mol/dm 3 ), aby otrzymać roztwór 0,25 mol/dm 3 ?

Woda z kranu, zawierająca 0,2 g/litr rozpuszczonych (nielotnych) substancji stałych gotowano przez 20 minut. W wyniku tego odparowała ¼ ilości wody. Jakie będzie wtedy łączne stężenie % tych substancji?

Ile gramów czystego (tj. 100%) kwasu siarkowego H 2 SO 4 znajduje się w 400 g o stężeniu molarnym 0,1 (jednostka wyrażona w jednostkach SI) roztworu tego kwasu?

Ile gramów czystego (tj. 100%) kwasu siarkowego H 2 SO 4 znajduje się w 400 g 0,1 molowego (tj. o stężeniu 0,1 mol/dm 3 ) roztworu tego kwasu? Jakie jest stężenie % tego kwasu w wodzie?