Wielkości fizyczne, które mierzysz na co dzień W nauce istnieje tylko fizyka, cała reszta to zbieranie znaczków Ernest Rutherford Paragraf 1.1 Wielkości fizyczne, które mierzysz na co dzień
Zadanie na dobry początek Ułóż trzy pytania do poniższego tekstu: „Fizyka zajmuje się materią, a ściślej mówiąc własnościami materii i to tylko tymi, które można zmierzyć i wyrazić ilościowo (czyli za pomocą liczb). Cechy takie nazywamy wielkościami fizycznymi. Wielkościami fizycznymi są więc między innymi długość, czas, masa, ciężar, objętość, ale na przykład kształt, zapach czy smak już wielkościami fizycznymi nie są.”
Bieżąca lekcja (paragraf 1.1) Data: Temat: Wielkości fizyczne, które mierzysz na co dzień. Uwaga: Pamiętaj o podpisie rodzica pod pracą domową w zeszycie ćwiczeń i w zeszycie przedmiotowym.
Praca domowa do paragrafu 1.1 Część obowiązkowa: Przeczytaj w podręczniku rozdział 1.1 Wypełnij ćwiczenia do powyższego rozdziału Wykonaj w zeszycie przedmiotowym (od tyłu) zadania ze zbioru „Proste zadania…” od numeru 1.1 do numeru 1.22 Dla tych co chcą wiedzieć więcej: Obejrzyj: www.zamkor.pl→ Fizyka→ Portal ucznia→ Animacje i sfilmowane…→ str.9 „Skalowanie termoskopu” Obejrzyj: www.scholaris.pl/resources/run/id/48136 (animacja) Obejrzyj: www.scholaris.pl/resources/run/id/73019 (plansza) Obejrzyj: www.scholaris.pl/resources/run/id/63150 (plansza) Pamiętaj: na następnej lekcji kartkówka z materiału obecnej lekcji (jak zawsze)
Zdania podsumowujące Dokończ poniższe zdania: Na dzisiejszej lekcji dowiedziałem się, że... zaciekawiło mnie.... zdziwiło mnie...
Koniec