Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały?. 1. Jak zachęcić dziecko do współpracy? 2. Jak pomóc rodzicom, aby umieli radzić sobie ze swoimi negatywnymi uczuciami?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci...
Advertisements

Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
PROSTE ZASADY NA ODPADY Magdalena Mirosław kl IIIB.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Dwa typy komunikacji słownej i ich oddziaływanie na dzieci. Blokady komunikacji interpersonalnej. Czynniki ułatwij ą ce komunikacj ę.
Jak się bawić? Pomysły i wskazówki jak bawić się z dzieckiem z autyzmem opracowanie Anna Szczypczyk
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Boże, kiedy otrzymałam tego maila, pomyślałam nie mamna to czasu. Wtedy zrozumiałam, że właśnie takie myślenie jest przyczyną wielu problemów w dzisiejszym.
WIERSZE KS. JANA TWARDOWSKIEGO WYBRANE Z TOMU „ CZAS BEZ POŻEGNAŃ”
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
KARA I NAGRODA W PROCESIE WYCHOWAWCZYM mgr Agata Bzdurska.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Wypadkowa sił.. Bardzo często się zdarza, że na ciało działa kilka sił. Okazuje się, że można działanie tych sił zastąpić jedną, o odpowiedniej wartości.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
SELEKTYWNA ZBIÓRKA ODPADÓW czyli BURKA rady na odpady.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Jolanta Korczowska Przygotowanie i prowadzenie: Jolanta Korczowska.
„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
MODUŁ 4 TEMAT 1 POZIOM 2 Radzenie sobie ze stresem.
Jak sobie z nim radzić ?.
DO CZEGO SŁUŻĄ NARZĄDY ZMYSŁÓW?
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Filozofia na lata jesieni
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
Depresja jest stanem charakteryzującym się długotrwale obniżonym nastrojem oraz szeregiem innych objawów psychicznych i somatycznych.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Szkoła możliwości. NASZA SZKOŁA PROPONUJE CI Wszechstronny rozwój -wiedzazainteresowania Bardzo dobre przygotowanie do egzaminów i dalszej nauki Kształceniepostaw.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Bo jak nie MY, to kto? Czyli – dlaczego to my we wszystkim musimy być najlepsi!?Czyli – dlaczego to my we wszystkim musimy być najlepsi!?
W kalendarzu chrze ś cija ń skim ostatni czwartek przed wielkim postem, znany tak ż e jako zapusty. W Polsce, wedle tradycji, w tym dniu dozwolone jest.
Z ASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z I NTERNETU. 1. C HROŃ SWOJĄ PRYWATNOŚĆ W SIECI ! Jeśli bierzesz udział w jakimkolwiek forum publicznym w Internecie,
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
OCHRONA NADLEŚNICTWA CHRZANÓW LEŚNIK TO BARDZO WAŻNY ZAWÓD. DLACZEGO? TO BARDZO PROSTE PYTANIE. OTÓŻ BEZ NICH NA ŚWIECIE BYŁOBY O WIELE MNIEJ GATUNKÓW.
Ochrona Środowiska Czyli mój wpływ na nie Przyczyny zanieczyszczeń W ostatnich latach środowisko staje się coraz bardziej zanieczyszczone. Kiedyś środowisko.
MODUŁ 3 TEMAT 1 POZIOM 2 Wyznaczani e celów. W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE: Poznają, jak planowanie celów może pomóc im w ich przyszłej karierze Będą wyznaczyć.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Piszemy pamiętnik.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
LEKKI PLECAK. - droga do szkoły i (do wiedzy) nie musi być ciężka. Dbaj o to aby Twój plecak był jak najlżejszy - Ile waży Twój plecak ? Lżejszy plecak.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
im. MARII KONOPNICKIEJ w WIETLINIE
Opracowała Joanna Szpindor
Czytanie - przygoda i przetrwanie
Przypowieść....
Przypowieść....
ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
Czego nie lubią książki ?
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Smog i co teraz?.
Zawsze słyszymy o „zasadach” ze strony kobiet
Zapis prezentacji:

Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały?

1. Jak zachęcić dziecko do współpracy? 2. Jak pomóc rodzicom, aby umieli radzić sobie ze swoimi negatywnymi uczuciami?

Rodzice potrzebują: zewnętrznej czystości, porządku, uprzejmości, ustalonych form. Im bardziej nalegamy, tym większy dzieci stawiają opór.

Czego nie robić? Czyli jakie są metody najczęściej stosowane przez dorosłych, aby skłonić dzieci do współdziałania. 1.Obwinianie i oskarżanie „Dlaczego zawsze to robisz?”, „Cały kłopot polega na tym, że Ty nigdy nie słuchasz!!!” 2. Przezywanie „Popatrz, jak jesz! To obrzydliwe!” „Ale z Ciebie gapa”

3. Straszenie: „Jeśli nie skończysz się zaraz ubierać, idę bez Ciebie”. 4. Rozkazy: „W tej chwili masz zjeść całą marchewkę!” „Zawiązuj te buty! Pośpiesz się!!!” Czego nie robić? Czyli jakie są metody najczęściej stosowane przez dorosłych, aby skłonić dzieci do współdziałania.

5. Wykłady i moralizowanie: „Czy sądzisz, że to ładnie wyrywać mi książkę? Widzę, że nie zdajesz sobie sprawy, jak ważne jest dla mnie przestrzeganie zasad dobrego wychowania! Musisz zrozumieć, że jeśli oczekujemy od innych uprzejmości, to musimy sami być uprzejmi dla nich……. 6. Ostrzeżenia: „Nie wspinaj się tam! Chcesz spaść?” „Nie biegaj. Bo się przewrócisz.”

Czego nie robić? Czyli jakie są metody najczęściej stosowane przez dorosłych, aby skłonić dzieci do współdziałania. 7. Postawa męczennika: „Czy TY nie przestaniesz dziś wrzeszczeć? Chcesz mnie wykończyć?”, „Wpędzisz mnie do grobu”, „Będę miała przez Ciebie atak serca!” 8. Porównania: „Dlaczego nie możesz być bardziej podobny do brata? On szybko nauczył się wiązać sznurowadła” „Kasia ładnie siedzi przy stole i je obiad. Nie tak, jak TY.”

Czego nie robić? Czyli jakie są metody najczęściej stosowane przez dorosłych, aby skłonić dzieci do współdziałania. 9. Sarkazm: „Czy cały Twój obiad wylądował na bluzce, czy jednak coś udało Ci się zjeść?” 10. Proroctwa: „Bądź takim egoistą nadal. Zobaczysz, żadne dziecko nie będzie się chciało z Tobą bawić.”

Czego spróbować, by zachęcić dziecko do współpracy: 1. Opisz, co widzisz lub przedstaw problem: Na łóżku leży mokry ręcznik Woda w wannie zaraz się przeleje Zostawiłeś światło w łazience

Czego spróbować, by zachęcić dziecko do współpracy: 2. Udziel informacji: Ten ręcznik moczy mój koc, Mleko kwaśnieje, gdy nie włoży się go do lodówki Ogryzki wrzuca się do kosza. Ściany nie są do pisania. Służy do tego papier.

Czego spróbować, by zachęcić dziecko do współpracy: 3. Powiedz to najkrócej jak potrafisz, najlepiej jednym słowem: Ręcznik

Czego spróbować, by zachęcić dziecko do współpracy: 4. Porozmawiaj o swoich uczuciach: Nie lubię spać w mokrym łóżku. Nie lubię, gdy mnie ciągniesz za rękaw. Przeszkadza mi, gdy zostawiasz otwarte drzwi.

Czego spróbować, by zachęcić dziecko do współpracy: 5. Napisz liścik. Proszę odwieś mnie na miejsce, abym mógł wyschnąć!

Zalecenia To, jak mówisz do dziecka, jest tak samo istotne i ważne jak to, co mówisz! Nasze oburzenie, pogarda w połączeniu z słowami przykrymi typu: „niedbały”, „lekkomyślny”, „nigdy się nie nauczysz” rani podwójnie i na długo zapada w sercu. Można/warto mówić do dziecka „proszę”, jeżeli chcemy by coś zrobiło! (np. proszę podaj sól). Jest alternatywą dla szorstkiego polecenia „podaj sól!” Pamiętaj o zachowaniu dobrego humoru i stosowania żartów, ożywiania nastrojów w rodzinie.

Przygotowała Justyna Niedźwiedzka, na podstawie książki A. Faber i E. Mazlish pt „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” Dziękuję za uwagę!