Gimnazjum Publiczne im. Mikołaja Kopernika w Ziębicach Rok szkolny 2010/2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pochodna Pochodna  funkcji y = f(x)  określona jest jako granica stosunku przyrostu wartości funkcji y do odpowiadającego mu przyrostu zmiennej niezależnej.
Advertisements

Alicja Prus Szkoła Podstawowa nr 5 W Nowym Dworze Mazowieckim
Temat: WIELOŚCIANY KLASA III P r.
Pola wielokątów Wykonawca : Weronika Jakubowska.
Twierdzenie Talesa.
POLA FIGUR PŁASKICH.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Wielokąty foremne.
Praktyczne wykorzystanie Twierdzenia Talesa
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Wybrane wiadomości z teorii błędów
Wyrównanie sieci swobodnych
Pola trójkątów i czworokątów
materiały dydaktyczne dla klasy piątej
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
Twierdzenie Pitagorasa
TROJKĄTY Trójkąty dzielimy na: Trójkąt równoboczny Trójkąt prostokątny
Temat: Okrąg wpisany i opisany na wielokącie foremnym.
Opracowanie wyników pomiarów
Jakie jest pole kwadratu?
Geometria analityczna.
Centrowanie soczewek w oprawce okularowej
POLA WIELOKĄTÓW.
ZASTOSOWANIE GRANIASTOSŁUPÓW NA CO DZIEŃ
metody mierzenia powierzchni ziemi
S jak Stożek, czyli wszystko o stożku
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
Graniastosłupy.
RÓŻNE WZORY NA POLA TRÓJKĄTÓW
Temat: Opis prostopadłościanu i sześcianu.
Pomiar w fizyce.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur. Temat: Pole trójkąta.
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Konkurs Fizyka da się lubić!
MATEMATYKA SPORT. ABY WYŁONIĆ MISTRZA TRZABA UMIEĆ DOKŁADNIE ZMIERZYĆ SKOKI I OBLICZYĆ RÓŻNICĘ.
Możesz kliknąć na odnośnik. Aby wyjść naciśnij Esc
Wyznaczanie liczby  Przygotowali i przeprowadzili uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Wodzisławiu Śląskim.
Patrycja Walczak Kl. III-5 Przedstawia BRYŁY OBROTOWE.
Wnioskowanie statystyczne
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Kwadrat -Wszystkie boki są jednakowej długości,
PODSUMOWANIE DOŚWIADCZEŃ Czystość powietrza w naszej gminie.
OBSERWACJE, DOŚWIADCZENIE
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
JEDNOKŁADNOŚĆ DEFINICJA ĆWICZENIA WNIOSKI
Konkurs fizyczny. POMIARY Tutaj dodaj pierwszy punktor Tutaj dodaj drugi punktor Tutaj dodaj trzeci punktor NRt (s)z = s (cm)Kąt(alfa) 1.0, ,
Plan i skala- to jest proste!
Autorzy pracy: Michał Lemański Michał Rozmarynowski I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Pomiar przyspieszenia ziemskiego przy.
Badanie konstrukcji Badanie konstrukcji geometrycznej ciągów.
Prezentacja projektu „Spodnie Talesa” zrealizowanego w ramach programu Edukacja z Internetem TP  Uczestnicy: 16 uczniów klasy II a z Zespołu Szkół i Placówek.
Obliczanie wartości liczbowych wyrażeń algebraicznych.
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
Twierdzenie Pitagorasa
POLE TRÓJKĄTA Wyprowadzenie wzoru. Przykłady. Pojęcie trójkąta Punkty A, B i C to wierzchołki trójkąta Odcinki a, b i c to boki trójkąta Kąty α, β i.
Centrowanie soczewek w oprawce okularowej
Okrąg opisany na trójkącie.
Poznajemy układ współrzędnych.
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
Okrąg wpisany w trójkąt.
przyspieszenia ziemskiego.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Twierdzenie Pitagorasa w układzie współrzędnych.
Jak za pomocą trzciny i drzewa przyspieszyć działanie programów komputerowych Maurycy Piecha.
Rodzaje i własności trójkątów
Wykorzystujemy trójkąty prostokątne podobne
Opracowała: Justyna Tarnowska
Opracowała : Ewa Chachuła
Zapis prezentacji:

Gimnazjum Publiczne im. Mikołaja Kopernika w Ziębicach Rok szkolny 2010/2011

Jak zmierzyć wysokość drzewa?

Metoda: Trójkąt stojący Maciek stał pod słupkiem bramki w ten sposób, że wierzchołek bramki był na jednej linii mierzonego obiektu czyli czubka głowy Maćka. Kamil zmierzył odległość między Maćkiem, a bramką i bramką, a mierzonym obiektem. Jędrek zmierzył wysokość bramki i z tymi danymi cała grupa wykonała obliczenia.

Wyprowadzenie wzoru na wysokość słupa: tgβ= = X-w= X= +w

Obliczenia 2,05m-1,50m=0,55m 4,15m+1,70m=5,85m 0,55mx5,85m=3,22m 3,22m:1,7m=1,89m 1,89m+2,05=3,94m

Wniosek Wysokość z obliczeń mierzonego obiektu wyniosła 3,94m. Metoda trójkąta stojącego jest bardzo dobra, ponieważ po sprawdzeniu wysokości słupka (Kamil wszedł na słup i zmierzył jego wysokość- chcieliśmy od razu wiedzieć, jaki jest błąd pomiaru tą metodą). Różnica wynosiła tylko 6 cm.

Metoda: Trójkąt Leżący Maciek położył się w ten sposób aby poprzeczka bramki była na równi z końcówką mierzonego słupka. Kamil zmierzył odległość między oczyma Maćka a słupkiem bramki. Resztę danych mieliśmy z poprzedniego mierzenia następnie wykonaliśmy obliczenia.

Wprowadzenie wzoru i obliczenia na wysokość słupa X:( L+l )= h:l X= (L+l ) x H:l 4,15m+4,2m= 8,35m 2,05m x 8,35m: 4,2m= 4,07m

Wniosek Metoda trójkąta leżącego jest łatwa, tylko trzeba się zdecydować, z którego miejsca głowy dokonywać pomiaru. Mimo wszystko wynik jest bardzo zbliżony do prawdziwej wysokości słupka.

Metoda cienia Pobraliśmy pomiar długości cienia słupka, a później pomiar długości cienia osoby stojącej obok ( Maciek ).

Wprowadzenie wzoru i obliczenia na wysokość słupka. X1:A1=X2:A2 X1=A1xX2:A2 3,65m x 1,5m:1,44m=3,8m

Wniosek Wynik wyszedł 3,8m gdy rzeczywista wysokość słupka wynosiła równo 4 metry. Wynik ten jest najbardziej odchylony od prawdziwej wysokości słupka. Możemy wnioskować, że zrobiliśmy błędy przy pomiarach długości cienia, gdyż długość cienia się zmieniała. Wynikało to z tego, że dzień, w którym robiliśmy pomiary był nieco zachmurzony.

Bibliografia htm ary.php