Negocjacje 7 Prawda i fałsz. Prawa półkula Półkula lewa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Advertisements

Logiki (nie)klasyczne
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Napięcie emocjonalne i stres
W-III. (27/28. II. 03) Tajemnice mózgu: zróżnicowanie PRAWA - LEWA
Relaks przy śpiewie i muzyce
A Tobie w ktorą stronę się kręci ?
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Present Simple vs. Present Continuous
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
PAD, czyli przestrzeń emocji
GARŚĆ INFORMACJI O PJM I LINGWISTYCE MIGOWEJ. Beata Gorczyńska/Katarzyna Marczak.
John LENNON IMAGINE (Jeśli chcesz, by tekst odpowiadał piosence pozwól, aby prezentacja przebiegała automatycznie)
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
„The truth is written all over our faces” Dr Paul Ekman
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Agnieszka Jaroma I B Paulina Bazylewicz I B
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Układ nerwowy CZŁOWIEKA.
Music: Nightengale Serenade
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa II.
Integracja sensoryczna
Stres Co to jest i jak sobie z nim radzić
MOWA CIAŁA.
Budowa i funkcje mózgu Złudzenia optyczne
Mózgi kobiet i mężczyzn
Trening metodą Warnkego
Technika Jacobsona.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Umiejętność obserwacji.
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
Zaburzenia przetwarzania słuchowego
UNOSZENIE BARKÓW Ręce swobodnie oprzyj na udach. Wyprostuj się, napnij brzuch i nie opieraj się o oparcie krzesła. Unieś ramiona do uszu robiąc wdech,
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Cechy specyficzne naczelnych
Komunikacja niewerbalna – mimika twarzy
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Uśmiech Wybrane informacje Zygmunt Korzeniewski.
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
METODY KOMUNIKACJI.
Which of the following two restaurants do you prefer? Któr ą z tych dwóch restauracji ty by ś wybrał ?
Znaczenie mimiki twarzy w kontaktach nauczyciel – uczeń
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Jak zachowuje się nasze ciało przy kłamaniu?
Detektor fałszu ulotnego języka ciała …czyli o wykrywaniu niewerbalnego fałszerstwa Zygmunt Korzeniewski, DODN.
Niewerbalne przejawy kłamstwa 1 Zygmunt Korzeniewski, DODN.
Objawy uzależnienia od narkotyków
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
DOPALACZE KRADNĄ ŻYCIE
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
Jakub Skonieczny Animacja ruchu twarzy i postaci.
dr hab. Adriana Schetz IF US
ROZPOZNAWANIE KŁAMSTWA
„Sposoby radzenia sobie ze stresem”
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Szkodliwość hałasu w szkole
Samy Molcho przedstawia „Miny i pojrzenia”
A prototype of distributed modelling environment
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

Negocjacje 7 Prawda i fałsz

Prawa półkula

Półkula lewa

Lateralizacja i asymetria Stronność, czyli lateralizacja ustala się już w połowie życia płodowego Asymetria kontroli Wraz z ustaleniem się dominacji prawej strony ciała kształtuje się dominacja lewej półkuli mózgu, w przypadku dominacji lewej strony ciała – rolę nadrzędną będzie pełniła prawa półkula mózgowa. Większość osób jest prawostronna, zatem częściej korzysta z półkuli lewej w procesie uczenia się. Do nich też w dużej mierze dostosowane są programy uczenia się oraz sposób nauczania preferowany przez nauczycieli,

Współpraca półkul Lewa i prawa półkula tworzą jeden umysł i obie uczestniczą we wszelkich funkcjach psychicznych. Lewa półkula opracowuje materiał werbalny, prawa - materiał trudny do werbalizacji. Prawa półkula nie jest w stanie werbalizować tego co wie - informacje w niej zawarte mają postać wyobrażeń i symboli. Lewa półkula rozpoznaje wyobrażenia prawej półkuli i zamienia je na słowa. Świadomość rozpoznaje, organizuje i asymiluje nowe informacje w ramach już istniejących - rozpoznaje powiązania między nowym bodźcem a tym, co jest już znane. Nie jest w stanie tworzyć nowych idei. To z prawej półkuli pochodzą nowe pomysły i twórcze interpretacje, ale bez lewej półkuli te treści nie mogłyby zostać odkodowane, zrozumiane i wypowiedziane.

Współpraca i hamowanie Obydwie półkule uzupełniają się - różne ich struktury współpracują ze sobą przy opracowywaniu wszelkiej informacji zmysłowej oraz odgrywają rolę we wszelkich stanach psychicznych. Półkule te współpracują ze sobą w celu jak najlepszej oceny sytuacji i podjęcia optymalnych decyzji. Współpraca nie wyklucza oczywiście hamowania międzypółkulowego, z reguły bowiem procesowi pobudzenia towarzyszy hamowanie. Klasycznymi przykładami indukcji ujemnej może być zatrzymanie oddechu lub zaniemówienie na skutek silnego wzruszenia. Monotonne podniety o słabym natężeniu wywołują indukcję ujemną równoczesną, co powoduje sen, przy czym ośrodek przyjmujący te podniety jest w stanie czuwania. Wskutek tego np. młynarz budzi się, gdy młyn staje, lub podróżny, kiedy pociąg się zatrzymuje.

Prawda i fałsz w negocjacjach PRAWDA – FAŁSZ Zgodność treści komunikatu z sygnałami niewerbalnym PRAWDA – FAŁSZ Mikro sygnały. Zaufaj przeczuciom! (ty nie widzisz nic konkretnego, bo jest to ledwo widoczne, ale mózg zarejestrował te „rysy na szkle”. FAŁSZ. Reakcja fałszywa zawsze opóźniona, bo nie jest spontaniczna, podobna reakcja jest gdy: „z angielskiego dowcipu każdy śmieje się w innym momencie…” REAKCJA. Ważne informacje słuchamy ustami (ekstrawertyk od 6 w górę zrobi to wielokrotnie)

Prawda i fałsz w negocjacjach REAKCJA. Źrenice poza kontrolą świadomości, szerokie, gdy zadowolony, wąskie.....gdy niezadowolony, zły REAKCJA. Smutek prawdziwy kąciki ust do dołu, broda nieruchoma, podciąganie wewnętrznej strony brwi REAKCJA. Smutek fałszywy - tylko usta i ruchy brodą KIERUNEK SPOJRZENIA. Reguła Ericksona (6 stref) – prawa góra – lewy dół REAKCJA Pojedyncze reakcje trwają kilka sekund, mają WYSOKĄ AMPLITUDĘ, udawane trwają dłużej, mają NIŻSZA AMPLITUDE Oczy krążą po wielu strefach – analizuje, ocenia, pozytywny sygnał Oczy nieruchome – nie zrozumiał lub nie akceptuje (odrzuca) Zachmurzone czoło (bez innych sygnałów zniecierpliwienia) - analiza (porównywanie), Język – czy pojawia się w mimice partnera? (wystawianie, oblizywanie – oznaka zdenerwowania)

Fizjologia kłamstwa Asymetryczność mimiki twarzy Uboga ekspresja pantomimiczna W sytuacji stresu wzrasta tempo mówienia, głośność wypowiedzi i ton głosu Mruganie mimowolnie szybsze Mikroekspresja (0,25 sekundy) Swędzenie, drapanie, pocieranie Przyspieszony puls, zaczerwienienie twarzy

śmiech SIŁA –SŁABOŚĆ - Śmiech na samogłoskę silny i słaby SIŁA –SŁABOŚĆ - śmiech bezgłośny

Test D Test D polega na narysowaniu na czole za pomocą palca wskazującego swej dominującej ręki DUŻEJ litery D. self-monitoring, czyli obserwacyjnej kontroli własnych zachowań.

Test „3” Przy prawidłowym stawie pacjent jest w stanie podczas maksymalnego otwarcia ust włożyć trzy palce pomiędzy zęby. W życiu emocjonalnym człowieka mięśnie narządu żucia odgrywają znaczącą rolę. W sytuacjach stresowych występuje wzmożona aktywność nie tylko mięśni mimicznych, ale również mięśni narządu żucia. Znajduje to odzwierciedlenie w wielu potocznych powiedzeniach, jak np. "zaciskać zęby" czy "zgrzytać zębami ze złości", "rozgryźć jakiś problem", "zacisnąć zęby i przetrwać" itp.

Uśmiech usta ściągane są do góry, a policzki unoszą się, co powoduje tworzenie się tzw. kurzych łapek koło oczu. Ponadto ściągnięciu ulegają brwi i powieki, przez co oczy robią się mniejsze. „oczy mu się śmiały” Usmiech wymuszony - brwi podciągamy do góry, a wargi w kierunku uszu. Osoba, która często się śmieje, ma silnie rozwinięte mięśnie powodujące ruch warg. Mięśnie te, nawet w spoczynku, podciągają kąciki ust lekko w górę, sugerując uśmiech i życzliwość,

Milton Hyland Erickson (ur. 5 grudnia 1901, zm. 25 marca 1980) – amerykański psychiatra, specjalista hipnoterapii. Milton Erickson pozostawił po sobie model terapii opartej na języku hipnozy i lingwistyce wpływu. Na podstawie jego warsztatów powstał Model Miltona, który jest jednym z głównych filarów programowania neurolingwistcznego (ang. NLP).

Basic emotions Basic emotions are emotions that have been scientifically proven to have a certain facial expression associated with it. For example, the basic emotion of “Anger” can be recognized by this picture all around the world, no matter what age, religion or gender you are, or what language you speak. We often get asked about emotions such as shame, pride, jealousy and guilt. While these emotions are important ones, they are still not considered part of the basic emotions set. For example, there is no scientific evidence showing that there is a universal expression of shame that is recognized around the world as shame.

The root emotions The 7 Human Root Emotions Shame. Anger. Fear. Despair. Loneliness. Hurt. Pity.