D źwięk W tej prezentacji: D owiecie się, jak brzmi definicja dźwięku; P rzyjrzycie się budowie ucha; D owiecie się więcej na temat ruchu drgającego; Z.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hałas - niewidzialny wróg
Advertisements

HAŁAS W NASZEJ SZKOLE Raport z przeprowadzonych badań w Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej Raba Wyżna r.
i hałas ultradźwiękowy.
FIZYKA DŹWIĘKU ... zobacz co słyszysz..
Fizyka dźwięku muzycznego
ŚWIATŁO.
Ucho Ucho składa się z trzech części: ucha zewnętrznego, ucha środkowego oraz ucha wewnętrznego. Ucho zewnętrzne występuje jedynie u ssaków. Ucho zewnętrzne.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Ucho bez tajemnic.
Jak jest zbudowane? Jak słyszymy?
„Zmysłami otwieram okna
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Sonochemia Dźwięk ULTRADŹWIĘKI 1
Fale dźwiękowe.
HAŁAS I JEGO SZKODLIWE DZIAŁANIE.
Fizyka – Transport Energii w Ruchu Falowym
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Fale dźwiękowe.
Drgania i fale. Akustyka
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
WPŁYW HAŁASU NA CZŁOWIEKA
Działania pamięciowe na liczbach naturalnych
Fizyka – drgania, fale.
Fale dźwiękowe.
1.
DŹWIĘK KAMERTONY.
„Ucho. Co słyszymy? Dlaczego słyszymy?”
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Biofizyka Procesów Słyszenia i Widzenia
Temat: Powtórzenie wiadomości o falach
DŹWIĘK JAK POWSTAJE?.
WPŁYW HAŁASU I FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH NA CZŁOWIEKA
CZYLI HISTORIA O DUCHACH…
i jego wpływ na zdrowie człowieka
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM Z FIZYKI
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Ci.... Cho....sza.....
Słuch i hałas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Daria Olejniczak, Kasia Zarzycka, Szymon Gołda, Paweł Lisiak Kl. 2b
Dźwięk.
Temat: Ruch drgający harmoniczny.
Świat Dźwięków W naszym środowisku dźwięk pełni najrozmaitsze funkcje. Dostarcza przyjemności (szum morza, śpiew ptaków) lub przykrości (hałas). Może.
Brak dźwięków zdolnych wytworzyć wrażenia słuchowe. Od hałasu wolę ciszę, wtedy wszystko lepiej słyszę !
Szkodliwość hałasu.
-nasz niewidzialny wróg
Właściwości dźwięku.
Hałas. Hałas – dźwięk, który w określonym miejscu, czasie jest niepożądany lub szkodliwy dla zdrowia Hałas – wszelkie niepożądane, nieprzyjemne, dokuczliwe,
Podstawy akustyki i obróbka dźwięku
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie.
Temat: Hałas i jego wpływ na zdrowie człowieka
Przygotowała Marta Rajska kl. 3b
Czym jest dźwięk ?.
Powtórzenie – drgania i fale sprężyste
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Temat: Jak powstaje fala? Rodzaje fal.
Akustyka 1 Charakterystyka dźwięków Akustyka 1 Charakterystyka dźwięków FIZYKA dla Liceum Lekcje multimedialne M.J. Kozielski - Fizyka dla.
Fale dźwiękowe. Dźwięk ● Dźwięk to wrażenie słuchowe. Jest ono spowodowane falą akustyczną, która rozchodzi się w ośrodku sprężystym. Mogą to być ciecze,gazy,i.
Fala mechaniczna jest to rozchodzące się w ośrodku zaburzenie wywołane drganiem źródła. Ośrodkiem będziemy nazywać ciało materialne, np. powietrze, woda,
POKOCHAJMY CISZĘ PROGRAM REALIZOWANY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 IM
Wpływ hałasu na słuch.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
SŁUCH.
Elementy akustyki Dźwięk – mechaniczna fala podłużna rozchodząca się w cieczach, ciałach stałych i gazach zakres słyszalny 20 Hz – Hz do 20 Hz.
Od czego zależy wrażenie głośności dźwięku?
Negatywny wpływ hałasu
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zapis prezentacji:

D źwięk W tej prezentacji: D owiecie się, jak brzmi definicja dźwięku; P rzyjrzycie się budowie ucha; D owiecie się więcej na temat ruchu drgającego; Z głębicie tajniki skali decybelowej; P oznacie pojęcia ultradźwięków oraz infradźwięków; P rzybliżę Wam temat uzdrawiających działań kamertonu; Opracowani e: Julia Rakowska Źródła: -P-Podręcznik - Internet

Czym jest dźwięk? Dźwięk, jest to fala akustyczna, która rozchodzi się w danym ośrodku, czyli warunkach (takich jak: ciało stałe, płyn i gaz), zdolna wytworzyć wrażenie słuchowe, które dla człowieka zawarte jest w wielkości między częstotliwościami granicznymi od ok. 16 Hz do 20 kHz. W potocznym zaś znaczeniu dźwięk to każde rozpoznawalne przez człowieka pojedyncze wrażenie słuchowe. Teraz przybliżę Wam budowę ucha: 1.Przewód słuchowy; 2. Błona bębenkowa; 3. Młoteczek; 4. Kowadełko; 5,6. Strzemiączka; 7. Trąbka Eustachiusza; 8. Ślimak; 9. Nerw słuchowy;

Dźwięk m uzyczny Dźwięk muzyczny to dźwięk wytwarzany przez instrument muzyczny : tj. smyczkowy, strunowy, klawiszowy (szczególnym przypadkiem jest tu głos ludzki). Najważniejszymi cechami dźwięku muzycznego są: Wysokość dźwięku - uzależniona od częstotliwości drgań. Ucho ludzkie jest w stanie słyszeć dźwięki z zakresu 16 Hz do 20 kHz. Zakres wykorzystywany na ogół przez dźwięki muzyczne wynosi od 16 Hz do 16 kHz. Jedynie organy, oraz dźwięki generowane za pomocą elektronicznych instrumentów muzycznych mogą być wyższe od 16 kHz. Czas trwania - zależny jest od czasu produkcji dźwięku przez instrument. Może być on zależny od grającego na instrumencie, lub od konstrukcji instrumentu muzycznego Głośność - która zależy od amplitudy drgań ośrodka przenoszącego falę. Barwa dźwięku - zależy od częstotliwości i wysokości dźwięku.

Ruch drgający Ruch drgający możemy zaobserwować bardzo często. Drgają mosty, budynki, ziemia. Wystarczy uderzyć w jakiś przedmiot, aby wywołać jego drgania. Z drganiami ciał związana jest energia. Ciała drgają wówczas, gdy zostaną wytrącone z położenia równowagi trwałej i same powracają do tego położenia. Dobrym na to przykładem jest wahadełko, które każdy z Was może zrobić samodzielnie w domu. Gdy wprawimy wahadełko w ruch, będzie ono stopniowo zmniejszać swe wychylenie względem położenia równowagi, aż w końcu powróci do równowagi trwałej. Drgania innych ciał może wywołać wiele różnych czynników: głośnik, wydobywający muzykę, szarpnięta struna czy włączony młot pneumatyczny.

Skala decybelowa Głośne dźwięki to dźwięki mające dużą energię, wzbudzające duże fale; Ciche dźwięki mają dużo mniej energii i wzbudzają mniejsze fale; Ilość energii w dźwięku można zmierzyć, ale głośność mierzy się zwykle w belach lub raczej w dziesiątych częściach bela zwanych decybelami (dB). Skala decybelowa jest logarytmiczna, to znaczy dźwięk 2 dB jest dziesięć razy głośniejszy niż dźwięk 1dB, a dźwięk 20dB jest sto razy głośniejszy. (wielkości w dB) 0 - szept ledwie słyszalny: próg słyszalności 10: szelest liści 20: szept 40: normalna rozmowa 50 – 60: głosy zwierząt 60 – 70: głośna rozmowa 70: froterka elektryczna 80: rozpędzony pociąg 90: ruch uliczny o dużym natężeniu 100: młot pneumatyczny 110: wielka orkiestra symfoniczna, grająca fortissimo 120: grzmot nad głową, koncert muzyki rockowej 130: startujący odrzutowiec 140: start samolotu ponaddźwiękowego - próg bólu 180: startująca rakieta

UltradźwiękiInfradźwięki Ultradźwiękami (naddźwiękami) nazywamy fale charakteryzujące się własnościami dźwiękowymi oraz częstotliwościami od tzw. górnej granicy słyszalności przez człowieka, która wynosi ok. 20kHz, aż do ok. 10 GHz (częstotliwości hiperdźwięków). Ultradźwięki rozchodzą się zarówno w gazach, jak cieczach i ciałach stałych. Potocznie określa się je często jako "piski" tak wysokie, że aż niesłyszalne. W przyrodzie wytwarza je kilka zwierząt. Najbardziej znanym jest z pewnością nietoperz, a także delfin, wieloryb, szczur, a nawet pies. Zwierzęta te wykorzystuje emisję ultradźwięków do echolokacji, gdyż zakres ich słyszalności sięga aż 40 kHz. Infradźwiękami nazywamy fale charakteryzujące się własnościami dźwiękowymi oraz częstotliwościami do tzw. dolnej granicy słyszalności przez człowieka, która wynosi ok. 16Hz. Infradźwięki rozchodzą się zarówno w gazach, jak cieczach i ciałach stałych. Są szkodliwe dla ludzi, powodują szybkie zmęczenie psychiczne. Człowiek może je odczuć poprzez rezonans i wibracje powstające w jego organizmie, nie usłyszy ich jednak. Infradźwięki powstają np. podczas jazdy samochodem z uchylonym oknem, w wyniku zawirowania powietrza.

A na koniec… Kiedy słuchamy dźwięku kamertonów, nasze ciało stopniowo samo dostosowuje się do dźwięków, dostraja się, by stale utrzymywać proporcje i ton w poprawny sposób. Nie jest to tylko sprawa słuchania czyli uszu - wibracje przenikają także ciało z całym ogromem komórek, bez potrzeby włączenia zmysłu słuchu. Stosowanie pobudzania, jak również wytwarzanie właściwego balansu energetycznego ciała fizycznego i subtelnego za pomocą kamertonów powoduje uzdrowienie i przynosi harmonię wewnętrzną. Specjalnie stworzone techniki pracy z kamertonami pozwalają dokładnie skupić się na rodzaju schorzenia z którym mamy do czynienia. Uzdrawiające właściwości kamertonu

Jak widzimy, dźwięki towarzyszą nam wszędzie… …w domu, na ulicy… …od najdawniejszych czasów… …po dzień dzisiejszy… ….z dźwięków powstawały utwory… …które porywają… …nasze SERCA… …CIAŁA… …oraz DUSZE…

The end.