Z.Korzeniewski Trudny klient. Praca urzędnika Z.Korzeniewski Przebieg pracy zależy w dużym stopniu od relacji z klientami. Trudno jednak uniknąć sytuacji,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

PODZIĘKOWANIE FUNDACJA DUVAL DOM ODZYSKANYCH DLA ŻYCIA
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb”
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Przecinki.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
w edukacji przedszkolnej
TOLERANCJA WOBEC OSÓB ZAKAŻONYCH HIV
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
AUTOPREZENTACJA.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
6 kroków do porozumienia
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Rzecz o efektywności w biznesie
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Bemowo
Perspektywy obsługi klienta
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Jak pomagać dziecku w nauce?
Wyniki i rezultaty projektu CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE.
Jerzy Jelinek Paweł Korpowski
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Szkolenia, Coaching, PR.
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
warsztaty dla rodziców
RODZAJE KLIENTÓW.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Samodzielność dziecka
Czytanie ze zrozumieniem
Mimo to... Mimo to przebaczaj im Ludzie są często nierozsądni, niezrozumiali, i egocentryczni.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Jeśli znalazłeś się na tej stronie to znaczy że masz przyjaciela, ktoś Cię lubi, bądź zwyczajnie zna i nie chce zostać zapomniany :)
Kalendarz dla przyjaciół.
Rozwiązywanie konfliktów
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Moje praktyki odbywały się w salonie CV Hair & Beauty 57 Marchmont Street London Moim opiekunem a jednocześnie szefem salonu był Ian Broderick. Dużym.
SZKOŁA dla RODZICÓW.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Kalendarz dla Przyjaciół !!!.
Geneza Programu „Zostań przyjacielem swojego otoczenia: 1.Pozytywna tendencja zwiększania się świadomości ekologicznej, która choć dostrzegalna, postępuje.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Rozmowa z trudnym klientem
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygnięcia...
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
SERDECZNIE WITAMY!!!.
Ankieta o lekcji matematyki RK. Klasy 6 28 osób wypełniło ankietę, niektórzy nie chcieli.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Przyjaciel najcenniejszy dar
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
JAK NIE DAĆ SIĘ WCIĄGNĄĆ W BIUROWE GRY?. Kontakty interpersonalne często przyjmują postać gier społecznych. Gry te, według specjalistów, nie są zabawą,
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Spotkanie ze Słowem Łk 11, 5-13 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.
Spotkanie ze Słowem Łk 11, 5-13 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Co to jest RA7? RA7 jest kombinacją narzędzi i technik bazujących na opatentowanej technologii Nemesysco – Wieloparametrowej Analizie Głosu (Layered Voice.
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
Złota 7 wytyczne obsługi
Poczucie własnej wartości dziecka
Zapis prezentacji:

Z.Korzeniewski Trudny klient

Praca urzędnika Z.Korzeniewski Przebieg pracy zależy w dużym stopniu od relacji z klientami. Trudno jednak uniknąć sytuacji, w których zarysowują się różnice zdań. Osiągnięcie zadawalających rezultatów wymaga dobrych manier, opanowania, cierpliwości. Konieczność radzenia sobie w trudnych sytuacjach należy do obowiązków urzędników.

Najbardziej znane typy trudnych klientów Z.Korzeniewski Złośnik Nerwus Zrzęda Niecierpliwy Nierozsądny

Metody oddziaływania na trudnych klientów Z.Korzeniewski Z góry proponuję wykluczyć:  walkę, w tej wojnie nie ma wygranych; jeśli nawet uda się klienta przekrzyczeć, to i tak go stracisz,  tłumaczenie, klienta z reguły nie interesuje, dlaczego pojawił się problem, on oczekuje załatwienia sprawy,  ucieczkę, wycofanie się, przekazanie sprawy innym osobom nie rozwiąże problemu, słabość zostanie zauważona i wykorzystana.

Skuteczne techniki postępowania z rozgniewanym interesantem Z.Korzeniewski Słuchanie, daj klientowi do zrozumienia, że jest słuchany, czasami to całkowicie wystarcza. Sedno sprawy, dowiedz się, czego chce interesant, często prawdziwe potrzeby są w początkowej fazie skrywane.

Skuteczne techniki postępowania z rozgniewanym interesantem Z.Korzeniewski Proponowane rozwiązania, znając prawdziwe potrzeby, łatwiej proponować rozwiązania. Zachowanie twarzy, pozwól klientowi zachować twarz, jest to szczególnie ważne w przypadku osób rozgniewanych, jeśli poczuje się dowartościowany- nie stracisz go.

Sposób obsługi różnych typów klientów Z.Korzeniewski Złośnik, nerwus Zrzęda Niecierpliwy Nierozsądny Spokój, tolerancja Cierpliwość, zrozumienie Uważne słuchanie Rzeczowa, sprawna obsługa

Uwaga- hasło! Z.Korzeniewski „Zawsze uśmiech i słowo życzliwe - to nasz dział/sekretariat! Wszystko załatwimy tutaj szybko i kompetentnie”.