Od historii wychowania przez dydaktykę do pedeutologii i pedagogiki szkoły wyższej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
„Nowa Polszczyzna” „Nowa Polszczyzna”, metodyczny dwumiesięcznik dla nauczycieli języka polskiego (pięć numerów rocznie), pojawiła się na edukacyjnym rynku.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Zajęcia 2 Wstęp do filozofii nauki
Z wyobraźnią socjologiczną o Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Pedagogika ogólna.
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
Ogólna charakterystyka ludzkiego poznania
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
„Pokój Rodzicielski” w przestrzeni szkoły
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Materializm a idealizm
ROBUSD (Reducing Bullying Strenghtening Diversity)
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Gerontologia edukacyjna
Podstawowe zagadnienia
Metateorie teorii wychowania
I NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ
Wydział Artystyczny Uniwersytet Zielonogórski
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA ZAKŁADU DYDAKTYKI LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Twórzmy świat lepszym. Promocja wolontariatu w naszym ś rodowisku lokalnym Pierwszym krokiem w kierunku promocji wolontariatu było przygotowanie a następnie.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Fundacja Pracownia Nauki i Przygody. O Fundacji Działamy od 17 stycznia 2012 r. Naszą inspiracją była wiara w edukacyjną i wychowawczą siłę natury i przygody.
" Działalność organizacji pozarządowych oraz ich wpływ na sektor kosmiczny" Marcin Mazur Polska w kosmosie wczoraj, dziś, jutro Centrum Astronomiczne im.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Moje pomysły na przyszłość
Studia stacjonarne i niestacjonarne
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Doskonalenie nauczycieli granty
KATEDRA PEDAGOGIKI KULTURY FIZYCZNEJ
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Pleszewie
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Od historii wychowania przez dydaktykę do pedeutologii i pedagogiki szkoły wyższej.

Dziś i jutro zaczęło się wczoraj…

W pierwszej odsłonie w roli pedagog jako uczony, sentencja opisująca „w nauce krok do przodu zaczyna się od wątpienia”. np.: Paradygmaty łączą czy dzielą pedagogów akademickich? W obiektywie teorii Thomasa Kuhna i Ludwika Flecka. W szczelinach akademickości. Społeczne konteksty nauki. W drugiej odsłonie w roli pedagoga akademickiego, sentencja opisująca „myśleć jak pedagog”. np.: „Świat życia” kategorią myślenia i działania pedagogicznego. „Myśleć jak pedagog”. Od E. Husserla przez A. Schutza i T. Luhmanna do J. C. Alexandra W trzeciej odsłonie w roli nauczyciela akademickiego, sentencja opisująca „pedagog pedagogiki pytań drugich”. np.: Zaangażowana pedeutologia nauczyciela akademickiego „pedagogiki pytań drugich”, w dwóch światach teorii i praktyki edukacyjnej.

1. Praca z młodymi uczonymi dla ich pedagogicznego i naukowego rozwoju:  mgr Marta Bujewska zajmuje się problematyką mediów w edukacji, demokratyzacją szkoły. 2. Rzeźbić pedagogicznie od wewnątrz i od zewnątrz podejście społeczno-kulturowe, między systemem a strukturami. Semantyczna potencjalność relacji między podmiotami w teorii i praktyce edukacyjnej- badania lokalnej rzeczywistości. 3. Sposób życia; świat życia; nastawienia i ich potencjał znaczeniowy dla pedagoga, nauczyciela.