Czas wolny dawniej a dziś.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I.Brzozowska-Gonciarz
Advertisements

„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Oto my !  Uczniowie spędzający czas w świetlicy
Anna Langhoff. Co jeść a czego unikać ????????
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
Dojrzałość szkolna dziecka
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wychowawca : Sylwia Szczęsna - Cichoń
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
NIE BÓJCIE SIĘ SZKOŁY Nasza szkoła miejscem osobistych sukcesów
CZAS WOLNY DZIECKA.
Czas wolny dawniej i dziś
Bierny Odpoczynek.
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
Bierny odpoczynek.
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
ANKIETA.
ZABAWA KLOCKAMI LEGO JAKO PRZYKŁAD AKTYWNEJ FORMY SPĘDZANIA CZASU RODZICÓW Z DZIECKIEM Janusz Andrzej Czuba – TRENER.
ROLA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ W ŻYCIU CZŁOWIEKA
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 r.
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Publiczne Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Połczynie Zdroju
“Szkoła w procentach”.
Rodzina.
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
W zdrowym ciele zdrowy duch
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Czym zajmuję się w swoim wolnym czasie.
ODPOCZYNEK CZYNNY I BIERNY
Projekt edukacyjny pt. „Moje gimnazjum w liczbach i procentach’’
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
By Julita Hołdys and Rafał Szczuka 1. Polska wersja 2. Dlaczego mamy to robić 3. Zdrowe odżywianie 4. Ćwiczymy 5. Wysypiamy się 6. Spędzamy czas.
Ankieta została przeprowadzona w klasach licealnych. Klasom 1 i 2 zostało zadane 5 pytań, natomiast klasie 3 9 pytań. Łącznie było 182 ankiet. Oto wyniki.
Prezentacja 1.
SPĘDZAJ AKTYWNIE WOLNY CZAS AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA POPRAWIA STAN ZDROWIA I DAJE WIĘCEJ SIŁ DO ROZWIJANIA TALENTÓW.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Pozytywnie zakręcone -rzecz o nas 
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
Jak je spędzałem :D. Super czas spędziłem z dziadkiem i babcią! Graliśmy w różne gry, chodziliśmy na spacery i razem oglądaliśmy filmy. Było bardzo fajnie.
Gry i zabawy naszych dziadków Przygotował Przemek Wilk
Sport zawsze dobry dla zdrowia ! Możliwości sportowe na Mierzei Wiślanej.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
W dniu w naszej szkole na godzinie wychowawczej przeprowadzono wśród młodzieży badania na temat sposobów radzenie sobie ze stresem. Narzędziem.
Zabawy i gry moich rodziców i dziadków Autor: Karolina Derek Klasa V.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
Wymiana Somonino- Kowalewo Pomorskie 2016r
Ruszaj się. To zdrowe źródło:
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
ORGANIZACJA CZASU WOLNEGO BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW AGNIESZKA DMITRUK, HELENA POPŁAWSKA, WOJCIECH HOŁUB.
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
INTERNET TO NIE TYLKO GRY
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Pracę wykonali: Kacper, Kuba i Max
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Nasze zainteresowania
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Czas na relaks, czyli jak mieć zdrowe serce.
Zapis prezentacji:

Czas wolny dawniej a dziś. Więcej różnic czy podobieństw?

Definicja czasu wolnego Czas wolny to - czas, którym dysponuje człowiek po wykonaniu obowiązków takich jak: nauka, praca, czynności związane z codziennym życiem.

Funkcje czasu wolnego - rekreacja, - wypoczynek czynny i bierny, - rozrywka, - rozwój zainteresowań.

Jak spędzali wolny czas nasi dziadkowie? Nasze babcie i dziadkowie w młodości korzystali z takich form rozrywek jak: 1. Zabawy taneczne 2. Podchody 3. Ciuciubabka 4. Spotkania z kolegami 5. Łowienie ryb 6. Pływanie w rzece i jeziorze

Jak bawili się nasi rodzice? Gra w gumę Wyścigi kapsli Fikołki na trzepaku Zabawa w chowanego Podchody Gra w piłkę Gry planszowe Spotkania z kolegami i koleżankami Jazda na rowerze, wrotkach Jazda na sankach i łyżwach Pływanie w rzece Czytanie książek Kino

Nasz czas wolny 1. Gra na komputerze 2. Oglądanie filmów 3. Spacery z przyjaciółmi 4. Słuchanie muzyki 6. Jazda na rowerze i rolkach 7. Mecze piłki nożnej 8. Basen 9. Czytanie książek 10. Spotkania pod blokiem

Wyniki ankiety na temat spędzania wolnego czasu przez gimnazjalistów 1. Jak spędzasz wolny czas?

2. Z kim najczęściej spędzasz wolny czas?

3. Jak spędzasz czas z rodziną?

4. Jak spędzasz czas wolny w gronie kolegów?

5. Z jakiej formy ruchu korzystasz najczęściej?

5. Z jakiej formy ruchu korzystasz najczęściej?

6. Czy uważasz, że uprawianie sportu jest dobrą formą odreagowania stresu?

Różnice i podobieństwa w spędzaniu czasu wolnego dawniej i dziś: Porównując wyniki ankiety przeprowadzonej wśród gimnazjalistów oraz informacje zebrane od naszych dziadków i rodziców, można śmiało powiedzieć, że wszystkie pokolenia mają taką samą chęć zabawy. Różnica polega na tym, że dawniej czas spędzano aktywnie w grupie rówieśniczej, natomiast dziś więcej czasu spędzamy biernie.

Wnioski: Jeżeli szanujemy swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, musimy nauczyć się planować własny czas wolny. Powinniśmy: 1. rozwijać swoje pasje i hobby, 2. odnajdywać swoje talenty (gra na instrumentach, pisanie wierszy itp.), 3. uprawiać sport, 4. spotykać się z przyjaciółmi i rodziną.

Źródła: http://pl.wikipedia.org/wiki/Czas_wolny http://pixabay.com/pl/tancerze-taniec-taniec-para-33395/ http://pixabay.com/pl/dzieci-w-wykonywanie-gra%C4%87-310223/ http://pixabay.com/pl/kochanie-ch%C5%82opiec-dziecko-84626/