Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP 2014-2020 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Advertisements

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Czysty transport miejski
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
Sieć Informacyjna Funduszy Europejskich „Pomorskie w Unii”
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Wsparcie finansowe inwestycji geotermalnych. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Partnerstwo: Forma zarządzania RPO WP Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). Michał Glaser Dyrektor Biura Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Cedry Wielkie, dnia kwietnia 2015 roku Projekt Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO WP.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Założenia konkursu dla działania 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Założenia konkursu dla poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Główne założenia konkursu w ramach Działania Podmioty Ekonomii Społecznej Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca stan na r. Instytucja.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca stan na r. Instytucja.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca stan na r. Instytucja.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Unijna recepta dla służby zdrowia Wsparcie dla sektora.
Mechanizmy wsparcia rozwoju zrównoważonej energii w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich 21 lipca 2016 r.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Strategia ZIT Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot do 2020 roku Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Wsparcie dotacyjne w ramach
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Główne błędy popełniane we wnioskach aplikacyjnych w zakresie opisu zgodności projektu ze Strategią ZIT AJ Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami.
50 % pieniędzy na gospodarkę – już w obiegu!
Instytucja Zarządzająca stan na r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Sprawozdanie okresowe z realizacji RPO WK- P za II półrocze 2014 roku Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007.
Umowy w ramach konkursu dla działania 10
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Toruń, kwiecień 2017 r.   Departament Rozwoju Regionalnego
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
Program Operacyjny Polska Wschodnia
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan realizacji RPO WM na lata wg stanu na r.
Projekty Kolejowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego Na Lata Białystok, 14 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 14 marca 2016 r.

Działanie 9.1. Transport miejski Cel szczegółowy Działania: Zwiększona liczba pasażerów transportu zbiorowego w miastach oraz ich obszarach funkcjonalnych. Wsparcie przyczyni się do kształtowania efektywnych połączeń transportowych wewnątrz miast i w relacji z ich otoczeniem funkcjonalnym, w tym z obszarami wiejskimi.

Działanie 9.1. Transport miejski Interwencja w ramach Działania ma na celu umocnienie pozycji transportu zbiorowego (mobilność zrównoważona) oraz ograniczenie emisji generowanej przez transport w miastach (mobilność niskoemisyjna), a jego realizacja przyczyni się do pogłębienia integracji oraz poprawy sprawności, atrakcyjności i ekoefektywności systemu transportu zbiorowego w największych miastach i ich obszarach funkcjonalnych, tworzących silną alternatywę dla indywidualnego transportu samochodowego.

Działanie 9.1. Transport miejski Wsparcie w ramach Działania będzie ukierunkowane na wdrażanie rozwiązań niskoemisyjnych w transporcie zbiorowym. Rozwiązania te wynikną z zapisów lokalnych strategii niskoemisyjnych lub dokumentów spełniających ich wymogi zawierających elementy zrównoważonych planów mobilności miejskich. Dokumentami takimi są m.in. Plany Gospodarki Niskoemisyjnej.

Typy projektów: 1)budowa nowej, rozbudowa i przebudowa istniejącej punktowej infrastruktury transportu zbiorowego składającej się na punkt transportowy: - systemy parkingowe typu „parkuj i jedź”, „parkuj rower i jedź” oraz „podwieź i jedź” wraz z towarzyszącą infrastrukturą służącą obsłudze pasażerow w obszarach punktu transportowego, - rozbudowa i przebudowa dworców kolejowych lub innych obiektów obsługi podróżnych, - budowa, rozbudowa i przebudowa infrastruktury liniowej transportu rowerowego wraz z systemem roweru miejskiego na potrzeby dojazdu do węzłów integracyjnych stanowiących funkcjonalne powiązania do przystanków i urządzeń „parkuj rower i jedź”, - rozbudowa i przebudowa infrastruktury drogowej stanowiącej bezpośredni dojazd do węzła integracyjnego. Działanie 9.1. Transport miejski

Typy projektów: 2) budowa nowej, rozbudowa i przebudowa istniejącej liniowej infrastruktury transportu szynowego (kolei miejskiej oraz tramwaju), transportu trolejbusowego i autobusowego, w tym odpowiednio układów torowych na trasach, pętlach i bocznicach, trakcji, sieci energetycznych i podstacji trakcyjnych tramwajowych i trolejbusowych, pętli, wydzielonych pasów ruchu, zatok przystankowych, 3) budowa zintegrowanych systemów zarządzania ruchem obejmujących sterowanie ruchem ulicznym oraz zarządzanie transportem zbiorowym, w tym systemy sterowania ruchem pojazdów transportu zbiorowego, systemy monitoringu transportu zbiorowego i przystanków (m.in. systemy monitorowania bezpieczeństwa pasażerów), systemy informacji dla pasażerów transportu zbiorowego, wdrożenie elektronicznego systemu pobierania opłat (bilet elektroniczny), systemy kontroli i zarządzania miejscami parkingowymi, 4) zakup lub modernizacja miejskiego, publicznego taboru transportu zbiorowego (drogowego, szynowego) na potrzeby zapewnienia potoków pasażerów do węzła integracyjnego lub obsługi nowych linii transportu szynowego. Działanie 9.1. Transport miejski

Typ beneficjenta: 1)jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne, 2)związki i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, 3)spółki z udziałem jednostek samorządu terytorialnego, 4)podmioty działające w oparciu o umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym, 5)zarządcy infrastruktury transportowej, służącej organizacji transportu zbiorowego publicznego, 6)przedsiębiorcy. Działanie 9.1. Transport miejski

Wskaźniki produktu: Liczba wybudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych Liczba wybudowanych obiektów „parkuj i jedź” Całkowita długość nowych lub przebudowanych linii komunikacji miejskiej Liczba zainstalowanych inteligentnych systemów transportowych Liczba zakupionych jednostek taboru pasażerskiego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej Liczba zmodernizowanych jednostek taboru pasażerskiego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej Wskaźniki rezultatu: Liczba pasażerów publicznego transportu zbiorowego korzystających z infrastruktury/taboru objętych wsparciem Działanie 9.1. Transport miejski

Informacje dodatkowe: Maksymalny poziom dofinansowania: 85% Minimalna wartość projektu: 2 mln PLN Warunki uwzględniania dochodu w projekcie: Luka w finansowaniu Instrument elastyczności wymagany dla wszystkich typów projektu! Działanie 9.1. Transport miejski

W ramach Działania 9.1. wymaga się zastosowania cross-financingu (instrumentu elastyczności) dla wszystkich typów projektów. Dotyczy on m.in. realizacji kampanii informacyjno-edukacyjnych promujących transport zbiorowy i niezmotoryzowany, mających na celu maksymalizację efektów realizacji wszystkich przedsięwzięć w zakresie miejskiego transportu zbiorowego w ramach danego miejskiego obszaru funkcjonalnego. Maksymalna wartość wydatków w ramach cross-financingu (instrumentu elastyczności) wynosi 2% kosztów kwalifikowalnych projektu. Działanie 9.1. Transport miejski

Działanie 9.1. Transport miejski - alokacja Wsparcie UE (EURO) 9.1. Transport miejski Transport miejski – mechanizm ZIT Transport miejski

Poddziałanie Transport miejski – mechanizm ZIT ZIT – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Poddziałanie realizowane będzie wyłącznie w formie mechanizmu ZIT (tryb pozakonkursowy) na terenie Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Realizowane będą wyłącznie projekty wynikające ze Strategii ZIT. Instytucją Pośredniczącą będzie Związek ZIT.

Tryb pozakonkursowy: identyfikacja projektów w SzOOP (karta projektu do 31 marca 2016 r.) monitorowanie gotowości (plan gotowości) nabór i rejestracja wniosków (wezwanie do złożenia wniosku) ocena wniosków wybór wniosków do dofinansowania Poddziałanie Transport miejski – mechanizm ZIT

Poddziałanie Transport miejski Poddziałanie realizowane będzie w trybie konkursowym na terenie ośmiu Miejskich Obszarów Funkcjonalnych: Słupska, Chojnic-Człuchowa, Kwidzyna, Malborka, Starogardu Gdańskiego, Lęborka, Kościerzyny i Bytowa. Dla Poddziałania zastosowanie będzie miał instrument terytorialny przewidziany w Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 – Zintegrowane Porozumienia Terytorialne. Formuła Zintegrowanych Porozumień Terytorialnych to partnerska i negocjacyjna formuła polegająca na uzgadnianiu i wspólnej realizacji przedsięwzięć rozwojowych o znaczeniu regionalnym i ponadlokalnym, wpisujących się w cele SRWP 2020.

Poddziałanie Transport miejski Konkurs dla Poddziałania nr RPPM IZ /16. Wnioski należy składać w terminie od 14 kwietnia 2016 roku do 1 lipca 2016 roku. IZ RPO WP przeznacza na konkurs kwotę około 86 mln PLN (20 mln EUR).

Kluczowe dokumenty: ‐Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych RPO WP ‐Zasady wdrażania RPO WP ‐Wezwanie do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu pozakonkursowego (Poddziałanie ) lub regulamin konkursu (Poddziałanie ) rpo.pomorskie.eu Działanie 9.1. Transport miejski

Jakub Kowalczuk (058) Działanie 9.1. Transport miejski

Dziękuję za uwagę