Komputer z Internetem – pomocnik Stasia i Zosi Użytkowanie wirtualnego świata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dokument HTML jest zwykłym
Advertisements

-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Pierwsze kroki Otwórz przeglądarkę internetową
Szkolenie dla dziennikarzy gazetki szkolnej „Tu i Teraz – bis”
Obsługa Total Commandera 5.51
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Poznajemy edytor tekstu Word
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
Projektor i sposób jego podłączenia
Technologie Informatyczne dla socjologów
(zasłyszane w puszczy) Bajka pierwsza: - Stój głupia cipo! Idzie Czerwony Kapturek przez las, aż tu nagle wyskakuje wilk i woła: - Stój głupia cipo!
Zimno – pomyślał anioł. Popatrzył przez dziurę w liściu.
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
Ćwiczenia z Worda
Tajemniczy liść Autorzy: Kamila Kowalska, Karol Zommer,
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Tworzenie stron internetowych
Podstawy tworzenia stron WWW
TWOJA STRONA WWW NA VGH.PL MINIPORADNIK.
POZNAJEMY NASZE MIEJSCE PRACY
Witaj. Zapraszamy Ciebie do zapoznania się z przewodnikiem, który pokaże jak założyć konto oraz w jaki sposób można korzystać z usług w serwisie iplay.pl.
Poznajemy edytor tekstu Word
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
Edytor tekstu - Word.
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Las i jego mieszkańcy Przygotowała klasa III c.
Podręczna karta informacyjna dotycząca © 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. aplikacji Lync Web App Dołączanie do spotkania programu.
Aktualizowanie ustawień prywatności i profilu j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Nieograniczone źródło informacji
Uonetplus.vulcan.net.pl/kobylka Podany adres należy wpisać w przeglądarce. Wyświetli się powitalna strona systemu lub Kliknąć prawym przyciskiem myszy.
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Pan Bałagan i jego biurko
Opowieść wigilijna.
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
ZASADY KORZYSTANIA Z KATALOGU BIBLIOTECZNEGO
Kto jest przyjacielem lasu?
BAJKA O ZDROWIU MISIA CHYSIA
Jak założyć Qmama?.
MS WORD DLA POCZĄTKUJĄCYCH
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU
ŻYCIE BEZ HAŁASU Komiks.
Operacje na plikach i folderach
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam Państwa, na Prezentacji, pt. „Realizacja zamówienia przez klienta poprzez telefon.
Style i szablony w MS Word 2010
Microsoft® Office Word
Przewodnik Wyszukiwanie eKsiążek EBSCO.
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
Program naszych zajęć Zakres, który obejmują nasze kursy: – Podstawowa obsługa komputera – Obsługa przeglądarek i wyszukiwarek – Obsługa kont mailowych.
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe”
Uonetplus.vulcan.net.pl/kobylka Podany adres należy wpisać w przeglądarce. Wyświetli się powitalna strona systemu lub Kliknąć prawym przyciskiem myszy.
Jesień z Kubusiem Puchatkiem - czyli jak literatura dla dzieci inspiruje nas do działań twórczych jesień 2016.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Formatowanie, projektowanie tabeli
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Poznajemy edytor tekstu Word
Interlinia i odstępy między akapitami
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

Komputer z Internetem – pomocnik Stasia i Zosi Użytkowanie wirtualnego świata

Aby zaimportować obrazy i filmy wideo z aparatu cyfrowego 1.Podłącz aparat fotograficzny do komputera za pomocą kabla USB aparatu. Podłączanie aparatu fotograficznego do komputera za pomocą kabla USB 2.Włącz aparat fotograficzny. 3.W wyświetlonym oknie dialogowym Autoodtwarzanie kliknij opcję Importuj obrazy i wideo Porządek w aparacie cyfrowym i na pendrive Pendrive także podłączamy do uniwersalnego portu USB! Zachowuje się on wtedy jak dodatkowy napęd – dostaje własną literkę

Gdzie jeszcze są zdjęcia? Czy tak samo da się podłączyć do komputera telefon komórkowy? Aparat cyfrowy, kamera, telefon komórkowy są urządzeniami wejściowymi, czyli mogą stanowić źródło obrazów wgrywanych na komputer. Komunikują się przez uniwersalne złącze USB. A czy za pomocą złącza USB może być wpięte do komputera urządzenie odbierające obrazy takie jak drukarka?

Świat obrazów i zdjęć (1) Wejdź do Internetu klikając ikonęlub lub. Otwórz stronę wyszukiwarki wpisując w pasku adresu Zobaczysz takie okno: Wybierz zakładkę Grafika, a następnie w to miejsce wpisz hasło „góry”. Kliknij na przycisk Szukaj obrazów – Zobaczysz przepiękne zdjęcia krajobrazów górskich.

Świat obrazów i zdjęć (1I) Spróbuj poszukać też innych haseł, np. „rafa koralowa”. Otwórz program Painti narysuj rafę koralową, na przykład taką:

Edytor tekstów coś więcej niż maszyna do pisania

Zabawa tekstem Przepisz czcionką Times New Roman o rozmiarze 12 punktów fragment „Chatki Puchatka” Chatka Puchatka Rozdział I w którym powstaje Chatka Puchatka Pewnego dnia, gdy Puchatek nie miał nic do roboty, pomyślał sobie, że warto byłoby coś zrobić. Więc postanowił pójść do Prosiaczka zobaczyć, co Prosiaczek porabia. Śnieg wciąż sypał z nieba, gdy Puchatek dreptał po białej ścieżynce leśnej i idąc wyobrażał sobie, że zastanie Prosiaczka w domu, grzejącego sobie pięty przy kominku. Ale jakże się zdziwił, gdy zobaczył, że drzwi jego mieszkania są otwarte. I im bardziej zaglądał do środka, tym bardziej Prosiaczka tam nie było. A.A. Milne Sformatuj tekst według opisu: 1) tytuł książki - czcionka pogrubiona w rozmiarze 14 punktów,

Zabawa tekstem Chatka Puchatka Rozdział I w którym powstaje Chatka Puchatka Pewnego dnia, gdy Puchatek nie miał nic do roboty, pomyślał sobie, że warto byłoby coś zrobić. Więc postanowił pójść do Prosiaczka zobaczyć, co Prosiaczek porabia. Śnieg wciąż sypał z nieba, gdy Puchatek dreptał po białej ścieżynce leśnej i idąc wyobrażał sobie, że zastanie Prosiaczka w domu, grzejącego sobie pięty przy kominku. Ale jakże się zdziwił, gdy zobaczył, że drzwi jego mieszkania są otwarte. I im bardziej zaglądał do środka, tym bardziej Prosiaczka tam nie było. A.A. Milne Sformatuj tekst według opisu: 1) tytuł książki - czcionka pogrubiona w rozmiarze 14 punktów, Następnie: 2) Rozdział I- wyśrodkowany,

Zabawa tekstem Chatka Puchatka Rozdział I w którym powstaje Chatka Puchatka Pewnego dnia, gdy Puchatek nie miał nic do roboty, pomyślał sobie, że warto byłoby coś zrobić. Więc postanowił pójść do Prosiaczka zobaczyć, co Prosiaczek porabia. Śnieg wciąż sypał z nieba, gdy Puchatek dreptał po białej ścieżynce leśnej i idąc wyobrażał sobie, że zastanie Prosiaczka w domu, grzejącego sobie pięty przy kominku. Ale jakże się zdziwił, gdy zobaczył, że drzwi jego mieszkania są otwarte. I im bardziej zaglądał do środka, tym bardziej Prosiaczka tam nie było. A.A. Milne Sformatuj tekst według opisu: 1) tytuł książki - czcionka pogrubiona w rozmiarze 14 punktów, 2) Rozdział I- wyśrodkowany, Następnie: 3) tytuł rozdziału - wyśrodkowany, styl kursywa,

Zabawa tekstem Chatka Puchatka Rozdział I w którym powstaje Chatka Puchatka Pewnego dnia, gdy Puchatek nie miał nic do roboty, pomyślał sobie, że warto byłoby coś zrobić. Więc postanowił pójść do Prosiaczka zobaczyć, co Prosiaczek porabia. Śnieg wciąż sypał z nieba, gdy Puchatek dreptał po białej ścieżynce leśnej i idąc wyobrażał sobie, że zastanie Prosiaczka w domu, grzejącego sobie pięty przy kominku. Ale jakże się zdziwił, gdy zobaczył, że drzwi jego mieszkania są otwarte. I im bardziej zaglądał do środka, tym bardziej Prosiaczka tam nie było. A.A. Milne Sformatuj tekst według opisu: 1) tytuł książki - czcionka pogrubiona w rozmiarze 14 punktów, 2) Rozdział I- wyśrodkowany, 3) tytuł rozdziału - wyśrodkowany, styl kursywa, Następnie: 4) fragment tekstu - wyrównany do lewej,

Zabawa tekstem Chatka Puchatka Rozdział I w którym powstaje Chatka Puchatka Pewnego dnia, gdy Puchatek nie miał nic do roboty, pomyślał sobie, że warto byłoby coś zrobić. Więc postanowił pójść do Prosiaczka zobaczyć, co Prosiaczek porabia. Śnieg wciąż sypał z nieba, gdy Puchatek dreptał po białej ścieżynce leśnej i idąc wyobrażał sobie, że zastanie Prosiaczka w domu, grzejącego sobie pięty przy kominku. Ale jakże się zdziwił, gdy zobaczył, że drzwi jego mieszkania są otwarte. I im bardziej zaglądał do środka, tym bardziej Prosiaczka tam nie było. A.A. Milne Sformatuj tekst według opisu: 1) tytuł książki - czcionka pogrubiona w rozmiarze 14 punktów, 2) Rozdział I- wyśrodkowany, 3) tytuł rozdziału - wyśrodkowany, styl kursywa, 4) fragment tekstu - wyrównany do lewej, Na koniec: 5) Słowo „Puchatek” wyróżnij kolorem pomarańczowym, a słowo „Prosiaczek” kolorem różowym.

Zabawa tekstem Chatka Puchatka Rozdział I w którym powstaje Chatka Puchatka Pewnego dnia, gdy Puchatek nie miał nic do roboty, pomyślał sobie, że warto byłoby coś zrobić. Więc postanowił pójść do Prosiaczka zobaczyć, co Prosiaczek porabia. Śnieg wciąż sypał z nieba, gdy Puchatek dreptał po białej ścieżynce leśnej i idąc wyobrażał sobie, że zastanie Prosiaczka w domu, grzejącego sobie pięty przy kominku. Ale jakże się zdziwił, gdy zobaczył, że drzwi jego mieszkania są otwarte. I im bardziej zaglądał do środka, tym bardziej Prosiaczka tam nie było. A.A. Milne Sformatuj tekst według opisu: 1) tytuł książki - czcionka pogrubiona w rozmiarze 14 punktów, 2) Rozdział I- wyśrodkowany, 3) tytuł rozdziału - wyśrodkowany, styl kursywa, 4) fragment tekstu - wyrównany do lewej, 5) Słowo „Puchatek” wyróżnij kolorem pomarańczowym, a słowo „Prosiaczek” kolorem różowym.

Zabawa tekstem Przepisz czcionką Times New Roman o rozmiarze 12 punktów fragment „Chatki Puchatka" Chatka Puchatka Rozdział I w którym powstaje Chatka Puchatka Pewnego dnia, gdy Puchatek nie miał nic do roboty, pomyślał sobie, że warto byłoby coś zrobić. Więc postanowił pójść do Prosiaczka zobaczyć, co Prosiaczek porabia. Śnieg wciąż sypał z nieba, gdy Puchatek dreptał po białej ścieżynce leśnej i idąc wyobrażał sobie, że zastanie Prosiaczka w domu, grzejącego sobie pięty przy kominku. Ale jakże się zdziwił, gdy zobaczył, że drzwi jego mieszkania są otwarte. I im bardziej zaglądał do środka, tym bardziej Prosiaczka tam nie było. A.A. Milne Sformatuj tekst według opisu: 1) tytuł książki - czcionka pogrubiona w rozmiarze 14 punktów, 2) „Rozdział I- wyśrodkowany, 3) tytuł rozdziału - wyśrodkowany, styl kursywa, 4) fragment tekstu - wyrównany do lewej, 5) Słowo „Puchatek” wyróżnij kolorem pomarańczowym, a słowo „Prosiaczek” kolorem różowym. Chatka Puchatka Rozdział I w którym powstaje Chatka Puchatka Pewnego dnia, gdy Puchatek nie miał nic do roboty, pomyślał sobie, że warto byłoby coś zrobić. Więc postanowił pójść do Prosiaczka zobaczyć, co Prosiaczek porabia. Śnieg wciąż sypał z nieba, gdy Puchatek dreptał po białej ścieżynce leśnej i idąc wyobrażał sobie, że zastanie Prosiaczka w domu, grzejącego sobie pięty przy kominku. Ale jakże się zdziwił, gdy zobaczył, że drzwi jego mieszkania są otwarte. I im bardziej zaglądał do środka, tym bardziej Prosiaczka tam nie było. A.A. Milne

Zabawa tekstem - ćwiczenie Skopiuj z płyty CD dołączonej do elementarza fragment bajki „Pomaganie jest przyjemne” i wklej do edytora tekstów, np. MS Word: 3 scena – spacer zajączka DZIĘCIOŁ: (stuka w drzewo) ZAJĄCZEK : Wszyscy się mnie czepiają i czegoś ode mnie chcą! Jeszcze ten dzięcioł! Co to za hałasy? Stuka i stuka, całe dzień stuka, głowa mi pęka. Ja już z tobą zrobię porządek! (rozgląda się za kamykiem, podnosi z ziemi, wyciąga procę z kieszeni, i strzela w kierunku dzięcioła) DZIĘCIOŁ: Ty łobuzie! Mogłeś mi zrobić krzywdę! Ja tu leczę chore drzewo, które zaatakowały korniki! Uciekaj stąd! ZAJĄCZEK : Ale z niego mądrala! (z przekąsem) Wielki lekarz, pomaga. Hałasuje, nie pomaga.(idzie dalej nucąc pod nosem dowolną melodię) (depcze grzyby) GRZYBY (przewracając się): Aj! Nie kop nas! To boli! Nie rób nam krzywdy! My też jesteśmy mieszkańcami lasu. ZAJĄCZEK : (wzruszając ramionami) Phi, też mi mieszkańcy! ZAJĄCZEK : (siadając na trawie) Ale jestem głodny! (smutno) Mogłem zjeść śniadanie w domu. […] MAŁE LISKI: (z płaczem) Gdzie jest nasza mama? Zgubiłyśmy drogę do domu. Pomóż nam! Prosimy! ZAJĄCZEK : Co mnie to obchodzi? Jestem głodny! (zastanawiając się) Pomogę wam znaleźć mamę, jeśli dacie mi coś do zjedzenia. MAŁE LISKI: (z płaczem) My nic nie mamy, same jesteśmy głodne. ZAJĄCZEK : (pogardliwie) w takim razie radźcie sobie same! (odchodzi) Muszę cos zjeść, brzuszek mnie boli (rozgląda się) (Zajączek zauważa niedźwiedzia siedzącego w trawie, trzymającego w łapach dzban z miodem) ZAJĄCZEK : (nagle wpada na pomysł jak zdobędzie pożywienie, skrada się cicho do niedźwiedzia, wyciąga z kieszeni papierową torbę, nadmuchuje ją i z całej siły uderza w nią. Rozlega się hałas. Przestraszony niedźwiedź podskakuje i wypuszcza słoik z miodem z rąk). Zajączek podbiega do dzbanka i zjada miód. NIEDŹWIEDŹ: (odwraca się i krzyczy zdezorientowany) Co to było? Co się stało! Mój miód rozlany! (zauważa zająca) Ty urwisie! Zobacz co się przez ciebie stało. Żartów ci się zachciewa! Ja ci zaraz pokażę!

Zabawa tekstem - ćwiczenie 1) Zaznacz tekst i zmień czcionkę na Times New Roman o rozmiarze 10 punktów : 3 scena – spacer zajączka DZIĘCIOŁ: (stuka w drzewo) ZAJĄCZEK : Wszyscy się mnie czepiają i czegoś ode mnie chcą! Jeszcze ten dzięcioł! Co to za hałasy? Stuka i stuka, całe dzień stuka, głowa mi pęka. Ja już z tobą zrobię porządek! (rozgląda się za kamykiem, podnosi z ziemi, wyciąga procę z kieszeni, i strzela w kierunku dzięcioła) DZIĘCIOŁ: Ty łobuzie! Mogłeś mi zrobić krzywdę! Ja tu leczę chore drzewo, które zaatakowały korniki! Uciekaj stąd! ZAJĄCZEK : Ale z niego mądrala! (z przekąsem) Wielki lekarz, pomaga. Hałasuje, nie pomaga.(idzie dalej nucąc pod nosem dowolną melodię) (depcze grzyby) GRZYBY (przewracając się): Aj! Nie kop nas! To boli! Nie rób nam krzywdy! My też jesteśmy mieszkańcami lasu. ZAJĄCZEK : (wzruszając ramionami) Phi, też mi mieszkańcy! ZAJĄCZEK : (siadając na trawie) Ale jestem głodny! (smutno) Mogłem zjeść śniadanie w domu. […] MAŁE LISKI: (z płaczem) Gdzie jest nasza mama? Zgubiłyśmy drogę do domu. Pomóż nam! Prosimy! ZAJĄCZEK : Co mnie to obchodzi? Jestem głodny! (zastanawiając się) Pomogę wam znaleźć mamę, jeśli dacie mi coś do zjedzenia. MAŁE LISKI: (z płaczem) My nic nie mamy, same jesteśmy głodne. ZAJĄCZEK : (pogardliwie) w takim razie radźcie sobie same! (odchodzi) Muszę cos zjeść, brzuszek mnie boli (rozgląda się) (Zajączek zauważa niedźwiedzia siedzącego w trawie, trzymającego w łapach dzban z miodem) ZAJĄCZEK : (nagle wpada na pomysł jak zdobędzie pożywienie, skrada się cicho do niedźwiedzia, wyciąga z kieszeni papierową torbę, nadmuchuje ją i z całej siły uderza w nią. Rozlega się hałas. Przestraszony niedźwiedź podskakuje i wypuszcza słoik z miodem z rąk). Zajączek podbiega do dzbanka i zjada miód. NIEDŹWIEDŹ: (odwraca się i krzyczy zdezorientowany) Co to było? Co się stało! Mój miód rozlany! (zauważa zająca) Ty urwisie! Zobacz co się przez ciebie stało. Żartów ci się zachciewa! Ja ci zaraz pokażę!

Zabawa tekstem - ćwiczenie 2) Tytuł, rozpoczynający się od słów „3 scena” wyśrodkuj i zmień podkreślenie na przekreślenie: 3 scena – spacer zajączka DZIĘCIOŁ: (stuka w drzewo) ZAJĄCZEK : Wszyscy się mnie czepiają i czegoś ode mnie chcą! Jeszcze ten dzięcioł! Co to za hałasy? Stuka i stuka, całe dzień stuka, głowa mi pęka. Ja już z tobą zrobię porządek! (rozgląda się za kamykiem, podnosi z ziemi, wyciąga procę z kieszeni, i strzela w kierunku dzięcioła) DZIĘCIOŁ: Ty łobuzie! Mogłeś mi zrobić krzywdę! Ja tu leczę chore drzewo, które zaatakowały korniki! Uciekaj stąd! ZAJĄCZEK : Ale z niego mądrala! (z przekąsem) Wielki lekarz, pomaga. Hałasuje, nie pomaga.(idzie dalej nucąc pod nosem dowolną melodię) (depcze grzyby) GRZYBY (przewracając się): Aj! Nie kop nas! To boli! Nie rób nam krzywdy! My też jesteśmy mieszkańcami lasu. ZAJĄCZEK : (wzruszając ramionami) Phi, też mi mieszkańcy! ZAJĄCZEK : (siadając na trawie) Ale jestem głodny! (smutno) Mogłem zjeść śniadanie w domu. […] MAŁE LISKI: (z płaczem) Gdzie jest nasza mama? Zgubiłyśmy drogę do domu. Pomóż nam! Prosimy! ZAJĄCZEK : Co mnie to obchodzi? Jestem głodny! (zastanawiając się) Pomogę wam znaleźć mamę, jeśli dacie mi coś do zjedzenia. MAŁE LISKI: (z płaczem) My nic nie mamy, same jesteśmy głodne. ZAJĄCZEK : (pogardliwie) w takim razie radźcie sobie same! (odchodzi) Muszę cos zjeść, brzuszek mnie boli (rozgląda się) (Zajączek zauważa niedźwiedzia siedzącego w trawie, trzymającego w łapach dzban z miodem) ZAJĄCZEK : (nagle wpada na pomysł jak zdobędzie pożywienie, skrada się cicho do niedźwiedzia, wyciąga z kieszeni papierową torbę, nadmuchuje ją i z całej siły uderza w nią. Rozlega się hałas. Przestraszony niedźwiedź podskakuje i wypuszcza słoik z miodem z rąk). Zajączek podbiega do dzbanka i zjada miód. NIEDŹWIEDŹ: (odwraca się i krzyczy zdezorientowany) Co to było? Co się stało! Mój miód rozlany! (zauważa zająca) Ty urwisie! Zobacz co się przez ciebie stało. Żartów ci się zachciewa! Ja ci zaraz pokażę!

Zabawa tekstem - ćwiczenie 3) Zastosuj kursywę (tekst pochyły) dla wyrażeń zapisanych w nawiasach: 3 scena – spacer zajączka DZIĘCIOŁ: (stuka w drzewo) ZAJĄCZEK : Wszyscy się mnie czepiają i czegoś ode mnie chcą! Jeszcze ten dzięcioł! Co to za hałasy? Stuka i stuka, całe dzień stuka, głowa mi pęka. Ja już z tobą zrobię porządek! (rozgląda się za kamykiem, podnosi z ziemi, wyciąga procę z kieszeni, i strzela w kierunku dzięcioła) DZIĘCIOŁ: Ty łobuzie! Mogłeś mi zrobić krzywdę! Ja tu leczę chore drzewo, które zaatakowały korniki! Uciekaj stąd! ZAJĄCZEK : Ale z niego mądrala! (z przekąsem) Wielki lekarz, pomaga. Hałasuje, nie pomaga. (idzie dalej nucąc pod nosem dowolną melodię) (depcze grzyby) GRZYBY (przewracając się): Aj! Nie kop nas! To boli! Nie rób nam krzywdy! My też jesteśmy mieszkańcami lasu. ZAJĄCZEK : (wzruszając ramionami) Phi, też mi mieszkańcy! ZAJĄCZEK : (siadając na trawie) Ale jestem głodny! (smutno) Mogłem zjeść śniadanie w domu. […] MAŁE LISKI: (z płaczem) Gdzie jest nasza mama? Zgubiłyśmy drogę do domu. Pomóż nam! Prosimy! ZAJĄCZEK : Co mnie to obchodzi? Jestem głodny! (zastanawiając się) Pomogę wam znaleźć mamę, jeśli dacie mi coś do zjedzenia. MAŁE LISKI: (z płaczem) My nic nie mamy, same jesteśmy głodne. ZAJĄCZEK : (pogardliwie) w takim razie radźcie sobie same! (odchodzi) Muszę cos zjeść, brzuszek mnie boli (rozgląda się) (Zajączek zauważa niedźwiedzia siedzącego w trawie, trzymającego w łapach dzban z miodem) ZAJĄCZEK : (nagle wpada na pomysł jak zdobędzie pożywienie, skrada się cicho do niedźwiedzia, wyciąga z kieszeni papierową torbę, nadmuchuje ją i z całej siły uderza w nią. Rozlega się hałas. Przestraszony niedźwiedź podskakuje i wypuszcza słoik z miodem z rąk). Zajączek podbiega do dzbanka i zjada miód. NIEDŹWIEDŹ: (odwraca się i krzyczy zdezorientowany) Co to było? Co się stało! Mój miód rozlany! (zauważa zająca) Ty urwisie! Zobacz co się przez ciebie stało. Żartów ci się zachciewa! Ja ci zaraz pokażę!

Zabawa tekstem - ćwiczenie 3) Zmień kolor wszystkich wyrazów „Dzięcioł” na zielony, „małe liski” na pomarańczowy, a „niedźwiedź” na brązowy: 3 scena – spacer zajączka DZIĘCIOŁ: (stuka w drzewo) ZAJĄCZEK : Wszyscy się mnie czepiają i czegoś ode mnie chcą! Jeszcze ten dzięcioł! Co to za hałasy? Stuka i stuka, całe dzień stuka, głowa mi pęka. Ja już z tobą zrobię porządek! (rozgląda się za kamykiem, podnosi z ziemi, wyciąga procę z kieszeni, i strzela w kierunku dzięcioła) DZIĘCIOŁ: Ty łobuzie! Mogłeś mi zrobić krzywdę! Ja tu leczę chore drzewo, które zaatakowały korniki! Uciekaj stąd! ZAJĄCZEK : Ale z niego mądrala! (z przekąsem) Wielki lekarz, pomaga. Hałasuje, nie pomaga. (idzie dalej nucąc pod nosem dowolną melodię) (depcze grzyby) GRZYBY (przewracając się): Aj! Nie kop nas! To boli! Nie rób nam krzywdy! My też jesteśmy mieszkańcami lasu. ZAJĄCZEK : (wzruszając ramionami) Phi, też mi mieszkańcy! ZAJĄCZEK : (siadając na trawie) Ale jestem głodny! (smutno) Mogłem zjeść śniadanie w domu. […] MAŁE LISKI: (z płaczem) Gdzie jest nasza mama? Zgubiłyśmy drogę do domu. Pomóż nam! Prosimy! ZAJĄCZEK : Co mnie to obchodzi? Jestem głodny! (zastanawiając się) Pomogę wam znaleźć mamę, jeśli dacie mi coś do zjedzenia. MAŁE LISKI: (z płaczem) My nic nie mamy, same jesteśmy głodne. ZAJĄCZEK : (pogardliwie) w takim razie radźcie sobie same! (odchodzi) Muszę cos zjeść, brzuszek mnie boli (rozgląda się) (Zajączek zauważa niedźwiedzia siedzącego w trawie, trzymającego w łapach dzban z miodem) ZAJĄCZEK : (nagle wpada na pomysł jak zdobędzie pożywienie, skrada się cicho do niedźwiedzia, wyciąga z kieszeni papierową torbę, nadmuchuje ją i z całej siły uderza w nią. Rozlega się hałas. Przestraszony niedźwiedź podskakuje i wypuszcza słoik z miodem z rąk). Zajączek podbiega do dzbanka i zjada miód. NIEDŹWIEDŹ: (odwraca się i krzyczy zdezorientowany) Co to było? Co się stało! Mój miód rozlany! (zauważa zająca) Ty urwisie! Zobacz co się przez ciebie stało. Żartów ci się zachciewa! Ja ci zaraz pokażę!