1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Advertisements

III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Kampania promocyjna rolnictwa ekologicznego
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Internet 2006: rozwój e-commerce
Katedra Marketingu Usług
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Opracował J. Stryjkowski
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Agata Blady, Komunikado PR,
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Wyłączenie sygnału analogowego telewizji w województwie lubuskim. Kampania informacyjna i przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. 27 sierpnia 2012r.
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Dodatkowe inicjatywy związane z realizacją VIII edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Trzymaj Formę!” (rok szkolny 2013/2014) Warszawa, 27 sierpnia.
Projekt Comenius Regio
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Konsument.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Technik Organizacji Reklamy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gorzów Wielkopolski 04 – r. Zasady kontraktowania.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Chcesz dołączyć do specjalności DZIENNIKARSTWO I PR? Zapisz się już dziś! Kontakt: dr Monika Grzelka lub pokój 303
Rola edukacji finansowej w szkołach Agnieszka Kubryn Departament Komunikacji Społecznej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego r. 1 Autorskie prawa.
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Podsumowanie działań Agnieszka Zawartko 14 września 2006.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Dobry Rodzic – Dobry Start. Dlaczego warto podejmować działania profilaktyczne skierowane do rodziców małych dzieci?
Gdansk.pl Młodość bez procentów. Widzimy problem: Trzy czwarte uczniów w wieku lat ma za sobą kontakt z alkoholem Polski nastolatek sięgający po.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
INNOWACYJNE AKCJE SPECJALNE i EVENTY
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
Światowy Tydzień Pieniądza
OFENSYWA REKLAMOWA 2015.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
CYKL KAMPANII INFORMUJĄCO-EDUKACYJNEJ W TVP 3
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006

2 Partnerzy kampanii Przy realizacji kampanii „Moje konsumenckie ABC” Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów partnerują: profile - agencja Public Relations oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej Projekt jest współfinansowany przez UOKiK i Unię Europejską.

3 Cele kampanii 1. Budowanie świadomości konsumenckiej poprzez: zwiększenie społecznej akceptacji dla racjonalnych zachowań konsumenckich, wzmocnienie aktywności prokonsumenckiej dzieci i młodzieży, rozbudzanie asertywnego podejścia młodzieży - do oferty rynkowej i technik sprzedaży, uświadomienie dzieciom odrębności jakościowej i formalnej reklamy oraz celu reklamy jako przekazu medialnego, uwrażliwienie młodych odbiorców reklamy i mediów na efekt uboczny przekazów reklamowych, jakim jest podtrzymywanie stereotypów i społecznie utartych schematów.

4 Cele kampanii 2. Wzmocnienie racjonalnych postaw w grupach docelowych: stworzenie bezpiecznego dystansu psychologicznego wobec reklam i marek, wyrabianie nawyku sprawdzania informacji o produkcie, przede wszystkim na opakowaniu i w internecie, odmitologizowanie świata reklam i marek przez dostarczanie wiedzy na ich temat. 3. Wzmacnianie rzeczowego stosunku do „aktu kupowania”: edukacja w zakresie praw konsumenta i praw przedsiębiorcy, promowanie dobrych przykładów rozwiązywania problemów powstających na styku klient – sklep – producent.

5 Grupy docelowe – odbiorcy przekazu Moje konsumenckie ABC to kompleksowe rozwiązanie dla edukacji konsumenckiej. Kampania skierowana jest do: Przedszkolaków Uczniów szkół podstawowych Uczniów gimnazjów Uczniów liceów Studentów szkół wyższych Kluczowa grupa docelowa dla działań PR i promocyjnych to nastolatki w wieku lat

6 Grupy docelowe – pośrednicy komunikacji W proces edukacyjny angażujemy także: Nauczycieli Przedstawicieli środowiska akademickiego Media NGO’s i instytucje zajmujące się ochroną praw konsumenckich Rodziców

7 Główny przekaz kampanii – dzieci i młodzież Warto poznawać zasady działania reklamy, marketingu, budowania marek. Warto dowiedzieć się jak najwięcej o produkcie. Warto znać swoje konsumenckie prawa. Wtedy kupowanie jest po prostu dużo ciekawsze. Daje też satysfakcję, że dokonaliśmy najlepszej decyzji i zyskaliśmy na tym. Jednocześnie nagrodziliśmy swoją decyzją starania konkretnego przedsiębiorcy. Uczestnictwo w rynku, kupowanie i sprzedawanie są rodzajem gry. Ta gra rządzi się określonymi regułami. Kupujący i sprzedający są w tej grze partnerami i dlatego konsumenci powinni być świadomi jej zasad, żeby grać skutecznie.

8 Główny przekaz kampanii – pośrednicy komunikacji Znajomość zasad rządzących reklamą, sprzedażą, marketingiem, transakcjami oraz umiejętność korzystania z praw konsumenckich są niedocenianą kompetencją. Świadoma konsumpcja jest jednym z podstawowych filarów społeczeństwa obywatelskiego i prawidłowego rozwoju rynku. Obecnie pojawiają się specjalne programy edukacyjne na ten temat. Trzeba jednak wykazać dużo większą aktywność w mobilizowaniu konsumentów „do uczenia się rynku”. Jest to zadanie również dla Was. My w UOKiK służymy wszelką fachową wiedzą.

9 Działania i nośniki przekazu Strona internetowa:Strona internetowa dla przedszkolaków - do czytania z rodzicami dla uczniów szkoły podstawowej dla uczniów gimnazjum Kampania PR: 9 konferencji; bieżące działania informacyjneKampania PR: Spot społeczny: około 30 sekundowy – emisja na antenie telewizji ogólnopolskiej, w godzinach Spot społeczny Publikacje: kolorowanki (36 000), komiksy ( ), podręczniki dla gimnazjów (56 000), podręczniki dla liceum (96 000), film VHS (3 800)Publikacje Szkolenia: dla rodziców i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówSzkolenia

10 Działania i nośniki przekazu Ponadto: dla dorosłych Warsztaty oraz happeningi na temat etyki prowadzenia działalności gospodarczej dla studentów uczelni o profilu ekonomicznymWarsztaty happeningi Działania towarzyszące, nie stanowiące integralnej części kampanii: Program telewizyjny „Konsument” – 20 odcinków cyklu edukacyjnego skierowanego do szerokiego grona widzów; od stycznia br. emitowany jest przez TVP2 w co drugi poniedziałek o godz Program telewizyjny „Konsument” Program telewizyjny „Konsument w świecie konkurencji” informujący o znaczeniu, jakie dla realizacji interesów ekonomicznych konsumentów ma konkurencja na rynkuProgram telewizyjny „Konsument w świecie konkurencji”

11 Czego chcemy uniknąć w komunikacji z nastolatkami … nadmiernego dydaktyzmu podważania kompetencji nastolatków nawoływania do „prawidłowego” postępowania naśladowania języka i stylu życia nastolatków antagonizowania uczestników rynku: przedsiębiorców i konsumentów

12 Strona internetowa

13

14

15

16

17

18

19