STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA 2014-2020 DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk 15.04.2015r. Tomasz Budziszewski Biuro.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Scott Wilson Ltd. Oddział w Polsce Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego.
Studium wykonalności – analiza możliwości realizacji i eksploatacji projektu inwestycyjnego Szymon Kawa.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
prof. nzw. dr hab. inż. Andrzej Kraszewski
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Delimitacja i główne założenia Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego
PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO PROJEKTU STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO NA LATA
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Czysty transport miejski
"Potencjał inwestycyjny węzłów integracyjnych – obecne i przyszłe projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w Gminie Miasta Gdańska Dzięki bezzwrotnym.
Synteza SUiKZP gmin OM – - analizy przestrzenne
Inteligentne Systemy Transportowe w Bydgoszczy
Przebudowa ul. Brzezińskiej wraz z budową Obwodnicy Nowosolnej
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Polityka przestrzenna Wielkopolski w zakresie zwartości zabudowy
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA Katowice, 28 listopada 2008 Krystyna Kubica, Anna Bogusz, Bernard Bednorz, Jan Drużyński, Robert Kubica, Sławomir Pasierb, Andrzej.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Biuro Rozwoju Gdańska Gdańsk,
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Analiza dla funkcjonalnego obszaru krośnieńsko- jasielskiego w ramach projektu pn. „Dla spójności i dostępności – analiza możliwości rozwojowych obszaru.
Ocena projektów inwestycyjnych
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
MIASTO SŁUPSK PROGRAM OCHRONY ŚRODOWISKA MIASTA SŁUPSKA NA LATA Z PERSPEKTYWĄ NA LATA Słupsk, sierpień 2015 r.
Warunki wstępne (ex ante) dla RPO WKP Toruń, 18 sierpnia 2015 r.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
III warsztaty eksperckie SUiKZP DOBRO PUBLICZNE A DOBRO PRYWATNE I 25 września 2015 I.
I warsztaty eksperckie SUiKZP ROZWÓJ UKŁADU TRANSPORTOWEGO GDAŃSKA I 4 września 2015 I.
V warsztaty eksperckie SUiKZP Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska? I 30 października 2015 I.
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
IV warsztaty eksperckie SUiKZP Policentryczność Gdańska I 16 października 2015 I.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Mieszkalnictwo I 11 luty 2016 I. 1.SUiKZP Analizy 3.Chłonność terenów mieszkaniowych 4.Założenia.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
Budżet Miasta Gdańska na rok 2015 Gdańsk, 18 grudnia 2014r.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Projekty strategiczne Łodzi w nowej perspektywie finansowej UE.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Gdańska na lata Gdańsk 10 październik 2005.
Rola Tunelu Trasy Nowa Spacerowa w układzie transportowym Gdańska Dr hab. inz. Kazimierz Jamroz, prof. PG Dr inż. Lech Michalski, doc. PG Mgr inz. Krystian.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Panel: Transport komunalny
Szczecińska Kolej Metropolitalna
GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016
Dlaczego nowe studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska? Konferencja: „Gdańsk w nowej perspektywie – porozmawiajmy.
Procedura uchwalania Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska BIURO ROZWOJU GDAŃSKA, ul. Wały Piastowskie GDAŃSK.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Warunki wstępne (ex ante) stan
Green Key MIASTO I Gmina GOŁAŃCZ Program ochrony środowiska dla Miasta i Gminy Gołańcz na lata z perspektywą do roku 2025 Gołańcz, grudzień.
Projekt pn. „Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy Wrocław” na lata Wrocław, styczeń.
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Zapis prezentacji:

STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro Rozwoju Gdańska

Strategiczny Program Transportowy dzielnicy Południe w mieście Gdańsku – Uchwała 25 sierpień 2011 Strategiczny Program Transportowy dzielnicy Południe w mieście Gdańsku – aktualizacja 2015 CEL: Ustalenie kolejności realizacji układu drogowego CEL: Ustalenie kolejności realizacji układu drogowego i tramwajowego Strategiczny Program Transportowy dzielnicy Południe w mieście Gdańsku

Założenia Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 ROK 2008ROK 2014 GĘSTOŚĆ ZALUDNIENIA

Strategiczny Program Transportowy dzielnicy Południe w mieście Gdańsku na lata – aktualizacja 2015 Cel  Ustalenie strategicznych zasad realizacji układu transportowego  sprawny  efektywny  bezpieczny  Zrównoważony proces rozwoju systemu transportu poprzez:  optymalizacje uzyskiwanych efektów ruchowych i funkcjonalnych  ograniczania środowiskowych skutków realizacji inwestycji,  zapewnienia udziału społeczności lokalnej w opiniowaniu programu.

Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015  Analiza wielokryterialna - Metoda AHP (Analytic Hierarchy Process)  Budowa modelu hierarchicznego – wybór wariantów  Wybór kryteriów, określenie wskaźnika istotności kryteriów  Proces obliczeniowy – określenie preferencji wariantów względem każdego kryterium  Klasyfikacja analizowanych elementów  Transportowy Model Symulacyjny  Horyzont czasowy 2020 Założenia

Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 ISTNIEJĄCY UKŁAD TRANSPORTOWY – WARIANT 0 Tram SKM PKM Pętla tramwajowa Przystanek SKM Przystanek PKM

Założenia Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 ANALIZOWANE ELEMENTY UKŁADU TRANSPORTOWEGO 01Nowa Bulońska Północna 02Trasa PP 03Nowa Jabłoniowa 04Nowa Warszawska 05Myśliwska 06Nowa Bulońska Południowa 07Nowa Podmiejska 08Nowa Małomiejska 09Nowa Chmielna 10Nowa Świętokrzyska 11Nowa Niepołomicka 12Nowa Zakoniczyńska 13Nowa Unruga 14Nowa Politechniczna 15Nowa Cienista Tram Tram SKM PKM Pętla tramwajowa Przystanek SKM Przystanek PKM

Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015  K1 - Stopień wykorzystania taboru  K2 - Średni czas podróży transportem zbiorowym  K3 - Liczba osób wsiadających i wysiadających  K4 - Szacunkowy koszt inwestycji  K5 - Średni czas podróży transportem indywidualnym  K6 - Stopień wykorzystania drogi  K7 - Koszt eksploatacji pojazdów i użytkowników infrastruktury drogowej Założenia

METODA AHP – ISTOTNOŚĆ KRYTERIÓW Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 Założenia

Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 Analizowany odcinekSzacunkowy koszt N.Podmiejska-N.Małomiejska-N.Chmielna401 mln Nowa Politechniczna388 mln Nowa Świętokrzyska340 mln Nowa Bulońska Północna276 mln Nowa Małomiejska - Nowa Podmiejska220 mln N.Świętokrzyska Wsch. – N. Niepołomicka191 mln Nowa Bulońska Południowa165 mln Nowa Małomiejska-Trasa PP155 mln Nowa Jabłoniowa153 mln Nowa Warszawska129 mln Nowa Cienista120 mln Nowa Unruga - Nowa Warszawska106 mln Trasa PP59 mln Nowa Zakoniczyńska30 mln Nowa Myśliwska21 mln Założenia ANALIZOWANY ODCINEKSZACUNKOWY KOSZT

01 Nowa Bulońska Północna 02 Nowa Politechniczna 03 Nowa Jabłoniowa 04 Nowa Warszawska 05 Nowa Świętokrzyska 06 Nowa Bulońska Południowa 07 Małomiejska-Podmiejska- Chmielna 08 Nowa Cienista 09 Nowa Myśliwska 10 Trasa PP 11 Nowa Unruga-Nowa Warszawska 12 Nowa Zakoniczyńska 13 Małomiejska-Podmiejska 14 Nowa Świętokrzyska-Nowa Niepołomicka 15 Małomiejska-PP Proces obliczeniowy – określenie preferencji wariantów względem każdego kryterium

01 Nowa Bulońska Północna 02 Nowa Politechniczna 03 Nowa Jabłoniowa 04 Nowa Warszawska 05 Nowa Świętokrzyska 06 Nowa Bulońska Południowa 07 Małomiejska-Podmiejska- Chmielna 08 Nowa Cienista 09 Nowa Myśliwska 10 Trasa PP 11 Nowa Unruga-Nowa Warszawska 12 Nowa Zakoniczyńska 13 Małomiejska-Podmiejska 14 Nowa Świętokrzyska-Nowa Niepołomicka 15 Małomiejska-PP Proces obliczeniowy – określenie preferencji wariantów względem każdego kryterium

Wyniki analizy realizacji układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 [Istotność %] Wyniki

Wyniki analizy realizacji układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 Wyniki 1.Nowa Politechniczna 2.Nowa Bulońska Północna 3.Nowa Warszawska Nowa Jabłoniowa Nowa Świętokrzyska Tram SKM PKM Pętla tramwajowa Przystanek SKM Przystanek PKM

Skutki realizacji układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 Prognoza oddziaływania na środowisko wpływ na zdrowie ludzi emisja hałasu; emisja zanieczyszczeń; wpływ na środowisko przyrodnicze zajmowanie terenów czynnych biologicznie; zawężanie lub rozcinanie ciągów ekologicznych;

Prognoza oddziaływania na środowisko mapa różnic w poziomie hałasu po realizacji dróg Nowa Bulońska Nowa Jabłoniowa Nowa Świętokrzyska Nowa Warszawska Nowa Politechniczna Skutki realizacji układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015

Prognoza oddziaływania na środowisko planowane drogi i sąsiedztwo obszarów cennych przyrodniczo

PODSUMOWANIE  Wytypowano 5 najistotniejszych elementów: 1.Nowa Politechniczna; 2.Nowa Bulońska Północna; 3.Nowa Warszawska; Nowa Jabłoniowa; Nowa Świętokrzyska.  Koszt wybranych inwestycji: 1,3 mld zł  Uzyskane efekty:  Poprawa warunków ruchu  Skrócenie czasu podróży  Poprawa dostępności  Różnice w dokumentach z 2011 i 2015

PODSUMOWANIE  Wyłożenie do publicznego wglądu projektu Programu wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko r. – r. Biuro Rozwoju Gdańska, ul. Wały Piastowskie 24  Składanie uwag do projektu Programu r. Biuro Rozwoju Gdańska, ul. Wały Piastowskie 24

Dziękuję za uwagę