11 2015 Symulacje medyczne 11 kwietnia 2013 r. 12 marca 2014r. 2015 Marek Kulus Prorektor ds. dydaktyczno-wychowawczych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kierunki przemian Szkolnictwa Wyższego
Advertisements

„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Opieka stacjonarna w Małopolsce Stan obecny, tendencje, perspektywy
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Rozwój systemu ratownictwa medycznego
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Kadry Medyczne – Specjalizacje Lekarskie Lubelskie Centrum Zdrowia Publicznego w Lublinie kwiecień, 2008 r.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Firma powstała jako jeden z elementów zaawansowanego systemu poprawy jakości kształcenia oraz podnoszenia kwalifikacji studentów na rynku pracy. Wirtualna.
Utworzenie Kierunku Lekarskiego na Uniwersytecie Zielonogórskim
INNO – EKO – TECH Innowacyjne centrum dydaktyczno – badawcze alternatywnych źródeł energii, budownictwa energooszczędnego i ochrony środowiska Politechniki.
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Katowice,
Ścieżka kariery zawodowej-
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Działalność statutowa - wynagrodzenia r.
Szkoły wyższe na rzecz energetyki jądrowej
Szkolenie specjalizacyjne lekarzy system modułowy
Uniwersytet Rzeszowski
Szpital Dziecięcy im. prof. dr. Jana Bogdanowicza w Warszawie Szpital im. Dzieci Warszawy w Dziekanowie Leśnym Warszawa, 10 czerwca 2014 r.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
PROF. DR HAB. MED. JAN KULIG PROBLEM REFERECYJNOŚCI ODDZIAŁÓW CHIRURGICZNYCH KRAJOWY KONSULTANT W DZIEDZINIE CHIRURGII OGÓLNEJ REFERENCYJNOŚĆ ODDZIAŁÓW.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Instytut Kardiologii w Warszawie Czy potrzebna jest referencyjność szpitali akademickich i instytutów? Czy potrzebna jest referencyjność szpitali akademickich.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
Zmiany programów nauczania KIERUNEK LEKARSKI
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Nowoczesna infrastruktura podstawą Uniwersytetu Medycznego z przyszłością prof. dr hab. Jacek Wysocki.
ZBUDOWANIE ZINTEGROWANEGO SYSTEMU POZYSKIWANIA I DYSTRYBUCJI ENERGII POZYSKIWANEJ ZE ŹRÓDEŁ ODNAWIALNYCH NA TERENIE KAMPUSU 600-LECIA ODNOWIENIA UNIWERSYTETU.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
CENTRUM TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Przemysław Sękalski.
Andrzej Ciechanowicz Szpitale kliniczne jako ważne ogniwa systemu Jak poprawić ich kondycję finansową ?
Sytuacja ekonomiczno - finansowa podmiotów leczniczych podległych Samorządowi Województwa Dolnośląskiego w 2015 roku wyniki wstępne.
1. Wrocław, 27 sierpień 2009 Program poprawy opieki perinatologicznej na Dolnym Śląsku został przyjęty przez Sejmik Województwa Dolnośląskiego Uchwałą.
Jerzy Hennig Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
Jerzy Hennig, Dyrektor Ewa Wójtowicz Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
Jerzy Hennig Dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca stan na r. Instytucja.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Program wyborczy Wojciech Pluskiewicz.
Docelowe rozmieszczenie oddziałów i poradni SP ZOZ Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. J. Śniadeckiego w Białymstoku Kwiecień 2012.
Doświadczenia pierwszych naborów RPO WiM ogłaszanych przez Wojewódzki Urząd Pracy Planowane nabory i cele na bieżący rok Olsztyn, 9 czerwca 2016 r. Zdzisław.
1.  SZPITALI KTÓRY ZREALIZOWAŁ PROGRAM RESTRUKTURYZACJI  WYCZERPAŁ MOŻLIWOŚCI OBNIŻENIA KOSZTÓW DZIAŁANIA  SPEŁNIA OBOWIĄZKOWE WYMAGANIA DO KONTRAKTOWANIA.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Projekt „Rozwój kompetencji pielęgniarskich” realizowany w ramach
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata maja 2008 r. „Unijna recepta dla służby zdrowia” Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Symulatory w kolejnictwie
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Podlaski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Konferencja Finasowanie i organizowanie ochrony zdrowia przez samorząd Marek Wójcik Związek Miast.
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Ochrona zdrowia w województwie podlaskim wybrane zagadnienia
Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia
Szpital Powiatowy w Sławnie
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Instytucja Zarządzająca stan na r.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Kształcenie września 2018.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
47 LAT HISTORII UCZELNI. 47 LAT HISTORII UCZELNI.
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim
Oferta edukacyjna Na rok szkolny 2019/20
„Sieć szpitali” – wykonanie ryczałtu w lubuskich szpitalach
Sieć szpitali - czy to sukces dla pacjenta
Zapis prezentacji:

Symulacje medyczne 11 kwietnia 2013 r. 12 marca 2014r Marek Kulus Prorektor ds. dydaktyczno-wychowawczych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego

22 Początek reformy kształcenia – spotkanie w MZ 2008

33 WARUNKI realizacji przedstawione przez MZ

44

55

Warunki wyjściowe realizacji reformy (1) 1) Zmiana przepisów prawnych, która umożliwi dopuszczenie studentów do wykonywania czynności medycznych z pacjentem i w zespole leczniczym 2) Wyposażenie uczelni medycznych w laboratoria do nauczania umiejętności klinicznych oraz zapewnienie nakładów finansowych na ich dalsze utrzymywanie 3) Konieczne jest uzyskanie akredytacji dydaktycznej przez szpitale, prowadzące zajęcia ze studentami

Warunki wyjściowe realizacji reformy (2) 4) Zagwarantowanie środków finansowych na zawarcie umów ze szpitalami i innymi jednostkami na prowadzenie zajęć dydaktycznych ze studentami 5) Specjalne umowy kontraktowe z NFZ dla szpitali, prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami kierunków medycznych 6) Wyodrębnienie jako specjalnej kategorii „szpitali uczących” i zapewnienie gratyfikacji pieniężnych dla nich. 7) Zapewnienie asystentom tych szpitali refundacji za zajęcia praktyczne ze studentami

88

99 Zgodne z regulacjami UE

10

11 Poprawa efektywności kształcenia Symulacje medyczne są absolutną koniecznościąSymulacje medyczne są absolutną koniecznością Stworzenie unikalnej w Europie sieci międzyuczelnianej symulacji medycznych pozwoli na rzeczywiste upraktycznienie studiówStworzenie unikalnej w Europie sieci międzyuczelnianej symulacji medycznych pozwoli na rzeczywiste upraktycznienie studiów Inne działania:Inne działania: Zmniejszenie grup studenckich (konieczność zwiększenia kadry nauczającej)Zmniejszenie grup studenckich (konieczność zwiększenia kadry nauczającej) Poprawa bazy klinicznejPoprawa bazy klinicznej Wypełnienie założeń wstępnych reformyWypełnienie założeń wstępnych reformy UPRAKTYCZNIENIE STUDIÓW – TYLKO na 6 ROKU????UPRAKTYCZNIENIE STUDIÓW – TYLKO na 6 ROKU????

12 Pieniądze

Koszty upraktycznienia studiów Koszty osobowe Zwiększenie zatrudnienia przy zmniejszeniu grup studenckich Utrzymanie ośrodków symulacji, stacji OSCE Infrastruktura i pomoce naukowe Wynagrodzenie dla szpitali przekształcenia własnościowe

Koszt = zł

Koszty od 2018 ok ,-/rok

1. Upraktycznienie studiów jest kosztowne 2. Konieczne jest poszukiwanie źródeł na inwestycje 3. … i zagwarantowania pokrycia kosztów działalności bieżącej 4. Koszty „bazy obcej” zaczną stanowić coraz większe obciążenie dla dydaktyki

Uchwała KRAUM z 10 czerwca (17 maja Sandomierz) Sprawozdanie ze spotkania w MZ ze studentami z dn Pełnomocnictwo dla prorektora WUM dotyczące CSM

Centra Symulacji Medycznej Nadesłane dane Łączne potrzeby Uczelni Medycznych – ok 600 mln.

Wyposażenie

Uzyskanie środków UE na unikalną w skali światowej sieć Centrów Symulacji w Polsce Tryb konkursowy Cel projektu: osiągnięcie przez każdą z uczelni minimalnej funkcjonalności w zakresie prowadzenia kształcenia symulacyjnego Alokacja: 282 mln PLN – dla uczelni medycznych

Harmonogram Audyt – kwiecień/maj 2015 Ogłoszenie konkursu czerwiec 2015 Weryfikacja fiszek projektowych Spotkania negocjacyjne Ocena formalno-merytoryczna ostatecznego wniosku Podpisanie umów – IV kwartał 2015

Założenia CSM Każdy ma wspólne minimum Powyżej minimum dowolnie Program ok h Ok 1 % to godziny symulacyjneOk 1 % to godziny symulacyjne Symulacja HF – IV i V rok – po ok 30 h/rokSymulacja HF – IV i V rok – po ok 30 h/rok –6 dni zajęciowych po 5 h dziennie (różne przedmioty) –1 symulator pozwoli na przeszkolenie rocznie 25 zespołów –Uczelnia 3600 studentów na roku IV i V ma 200 takich zespołów potrzebuje 8 fantomów HF na każde 30h. –Uczelnia 1600 studentów 4 –Uczelnia 7800 studentów 18 fantomów

Co w 60h? 12x5 h zajęć –Medycyna ratunkowa Zabiegi zaawansowane 1 dzień CRM 1 dzień –Anestezjologia i IT Dorośli 2 dni Dzieci 1 dz –Stany zagrożenia życia Pulmunologia 1 dz Kardiologia 1 dz Chirurgia 1 dz –Ginekologia i położnictwo 1 dz –Pediatria 2 dni –Patofizjologia 1 dz Alternatywy –Neurologia –Ch. zakaźne –Inne nauki podstawowe –Interna –Paliacja –Medycyna katastrof –Medycyna taktyczna i pola walki –Toksykologia –Traumatologia Jest gotowy spis 99 scenariuszy, do ich realizacji na średniej uczelni trzeba 95 etatów dydaktycznych oraz 14 sal HF

Proponowane wskaźniki Standard minimum (SOR lub OIT + porodowa + umiejętności pielęgniarskie i położnicze + umiejętności techniczne + ALS/BLS) Powyżej standardu 1 symulator HF na 200 studentów

Symulacja medyczna Techniki są tylko jednym z elementów upraktycznienia studiów

29 Dziękuję