C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Standardowa biblioteka języka C++
Advertisements

Algorytmy – zapis struktur programowania
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Języki programowania C++
Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,
Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.
Podstawy informatyki Wirtotechnologia – Wskaźniki i referencje
Podstawy informatyki Powtórka Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
Sprawy organizacyjne 1. Zasady zaliczenia przedmiotu
PODSTAWY JĘZYKA PHP 1. czym jest 2. składnia 3. wersje 4. bazy danych
Podstawy programowania PP – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Język ANSI C Operacje we/wy
#include #include main () { cout
Programowanie obiektowe W2
Podstawy informatyki (4)
Podstawy informatyki 2013/2014
Instrukcje sterujące część 2
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Pierwsze programy.
Podstawy Programowania
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
Programowanie strukturalne i obiektowe
Algorytmy rekurencyjne - przykład
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Programy różne w C++
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Podstawy informatyki 2013/2014
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
  ELEMENTY JĘZYKA JAVA komentarze w Javie, słowa kluczowe i operatory, proste typy danych, tablice, podstawowy zestaw instrukcji.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Instrukcje wyboru.
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Pętle Zajęcia 6.
Paweł Starzyk Obiektowe metody projektowania systemów
Funkcje - rekurencja Zajęcia 8. Funkcje - definicja Ogólna postać funkcji w C++: typZwracany nazwaFunkcji(listaParametrówWejściowychFunkcji) { ciało funkcji.
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Podstawy informatyki Tablice Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Wstęp do programowania wykład 3 Typy wyliczeniowe, tablice.
Podstawy informatyki Zmienne, stałe Instrukcje sterujące Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
Mapa STL – C++. Problem polega na tym, że najczęściej chcielibyśmy przechowywać w zbiorze elementy jakiegoś bardziej złożonego typu, których on nie będzie.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:
Programowanie I Rekurencja.
Pakiety numeryczne Operatory, instrukcje sterujące, operacje bitowe Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Patryk Jasik pok. 415 GB Języki programowania Patryk Jasik pok. 415 GB
Instrukcje wyboru.
Programowanie I Rekurencja.
Przykładowy algorytm geometryczny (geometria płaska)
Dane, zmienne, instrukcje
Zapis prezentacji:

C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016

Zajęcia II [ r]  Escape characters  Operatory w C++  Instrukcja warunkowa IF-ELSE  Instrukcja przełącznikowa SWITCH-CASE  Zadanie domowe 1  Zadanie domowe 2

3: escape characters  \n : new line = std::endl;  \t : tab space  \a: alarm  \r: return the cursor to the first character in the same line.  \\: backslash

3: escape characters #include using namespace std; int main() { cout << "Pierwsza linia programu\n"; cout << "TABULACJA \t"; cout << "\n NOWA LINIA \t TABULACJA#1 \t TABULACJA#2"; cout << "POWRÓT DO POCZĄTKU LINII\rBZIU"; return 0; }

Trzeci: zmodyfikuj Zmodyfikuj lub napisz nowy program, który w konsoli wyświetli znaki w następujący sposób:

3++  #include  using namespace std;  int main()  {  cout << "#########################" << endl;  cout << "# \t \t \t#" << endl;  cout << "# \t buuuu !\t#" << endl;  cout << "# \t \t \t#" << endl;  cout << "#########################" << endl;  return 0;  }

Operatory arytmetyczne w C++

Kolejność działań w C++

Operatory relacyjne

PYTANIE [2*1pkt] CZYM JEST OPERATOR MODULO „%”? INNY ZAPIS NEGACJI W C++?

Operatory logiczne w C++

Czwarty program: warunek #include int main() { int wiek; std::cerr << "Podaj swoj wiek: "; std::cin >> wiek; if( wiek >= 18 ) { std::cout << "Ok, jestes pelnoletni" << std::endl; } std::cout << "Koniec" << std::endl; return 0; }

Czwarty: Zmodyfikuj Wprowadź instrukcję warunku ELSE: JEŻELI (WIEK>=18) -> {pisz(„Pełnoletni”)} INACZEJ -> {pisz(„Nieletni!”)} Zmień warunek na warunek złożony (podpowiedź: „ORAZ = &&”): JEŻELI (WIEK>=18 ORAZ WIEK {pisz(„Pełnoletni”)} INACZEJ -> {pisz(„Nieletni lub niemożliwy!”)} +1pkt Rozdziel warunek pisz(„Nieletni”) od pisz(„Niemożliwy”) (podpowiedź: zagnieżdżenie instrukcji warunkowej lub switch) – +2pkt

4++ #include int main() { int wiek; std::cerr << "Podaj swoj wiek: "; std::cin >> wiek; if( wiek >= 18) { if(wiek<=110) { std::cout << "Ok, jestes pelnoletni" << std::endl; } else { std::cout << "Niemozliwy" << std::endl; } } else { std::cout << "Nieletni" << std::endl; } std::cout << "Koniec" << std::endl; return 0; }

Piąty program: operatory Napisz program który prosi o liczbę całkowitą trzycyfrową (nie może być mniejsza od 100 i większa od 999): cin >> liczba; „Podaj liczbę [xxx]: „ Program rozkłada liczbę na czynniki pierwsze. cout << Liczba jedności = X Liczba dziesiątek = Y Liczba setek = Z PODPOWIEDŹ: operator modulo (liczba%10)

5++ #include using namespace std; int main( ) { int x; cout << "Podaj liczbe XXX: "; cin>>x; if(x>=100 && x<=999) { cout<< "Liczba jednosci: "<< x%10; x=x/10; cout<< "\nLiczba dziesiatek: "<< x%10; x=x/10; cout<< "\nLiczba setek: " << x%10; x=x/10; } return 0; }

Szósty program: switch #include int main() { int liczba; std::cout << "Podaj liczbe: "; std::cin >> liczba; switch(liczba) { case 2: std::cout << "dwa" << std::endl; break; case 1: std::cout << "jeden" << std::endl; break; case 3: std::cout << "trzy" << std::endl; break; default: std::cout << "ani jeden, ani dwa, ani trzy" << std::endl; break; } return 0; }

ZAD. DOM 1 [3 pkt] 1. Napisz prosty kalkulator działań „+”, „-”, „*”, „/” dwóch liczb całkowitych za pomocą instrukcji if i/lub switch. 2. Liczby całkowite wprowadza użytkownik jedna po drugiej 3. Użytkownik wprowadza operator działania „+”, „-”, „*”, „/” 4. Program zwraca wynik i wypisuje go na ekranie 5. Każdy etap powinien posiadać stosowny komunikat Napisz program do którego wprowadza się trzy liczby całkowite x, y, z. Znajdź największą z liczb tylko za pomocą warunków, bez użycia pętli. ZAD. DOM 2 [2 pkt]

KOLEJNE ZAJĘCIA PROSZĘ POCZYTAĆ O: - typy zmiennych - tablice (jedno-, wielowymiarowe) - rodzaje pętli (do… while, for) TEMAT ZAJĘĆ TRZECICH: - zmienne, tablice, pętle, losowość, łańcuchy (powtórka) - funkcje i przekazywanie parametrów do funkcji TEMAT ZAJĘĆ CZWARTYCH: - wstęp do programowania obiektowego - klasy, obiekty, metody, konstruktory, wskaźniki