Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Advertisements

Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PRAWA CZŁOWIEKA.
Program wychowawczy Gimnazjum na rok szkolny 2011/2012 UCZĘ SIĘ ODPOWIEDZIALNOSCI ZA SIEBIE I NNNYCH Rozwój ucznia INTELEKTUALNYPSYCHICZNYSPOŁECZNYFIZYCZNY.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Problemy wychowawcze szkoły
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
PEDAGOG SZKOLNY.
ZMIANA KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY WEDŁUG EUROPEJSKICH STANDARDÓW KSZTAŁCENIA Makary K. Stasiak Kinga Kwiatkowska-Kuc.
Europejskie Standardy Kształcenia (ESK) w Polsce
Szkoła Współpracy.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Podziel się z nami swymi marzeniami
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Doskonalenie nauczycieli granty
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Zadania pedagoga szkolnego
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA

Celem kampanii Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na podmiotowe i indywidualne traktowanie każdego dziecka w domu i w szkole. Chcemy pokazać rodzicom i nauczycielom, jak radzić sobie z tzw. trudnym dzieckiem w rozumieniu dziecka kreatywnego i wychodzącego poza powszechnie przyjęte schematy. Mamy nadzieję, że działania które zaplanowaliśmy zmienią sposób myślenia o „trudnych dzieciach” i pokażą, w jaki sposób dostrzec w nich i wydobyć twórcze piękno. każde dziecko ma prawo Wychodzimy z założenia, że każde dziecko ma prawo do: wybujałej wyobraźni niekonwencjonalnych zachowań oryginalnych pomysłów wyrażania emocji własnych wyborów umiejętne wykorzystanie tych cech twórcze i zawsze szczęśliwe …a naszą rolą jest umiejętne wykorzystanie tych cech w pracy z dzieckiem, tak aby było ono twórcze i zawsze szczęśliwe.

Elementy kampanii Elementy kampanii „Uczeń Też Człowiek. Twórczy Indywidualista”: Twórczy Nauczyciel konkurs „Twórczy Nauczyciel” Twórczy Uczeń konkurs "Twórczy Uczeń" warsztaty i porady pedagogiczne bezpłatne warsztaty i porady pedagogiczne dla uczniów i nauczycieli uroczysta gala uroczysta gala podsumowująca kampanię Pakiet dla Twórczego Nauczyciela, Rodzica, Ucznia wydanie publikacji „Pakiet dla Twórczego Nauczyciela, Rodzica, Ucznia”

Konkurs „Twórczy Nauczyciel” Celem konkursu Celem konkursu jest nagrodzenie nauczycieli, którzy traktują swoją pracę jak twórcze wyzwanie. Prowadzą lekcje w niekonwencjonalny, ciekawy sposób, inspirujący uczniów do myślenia i samodzielnych poszukiwań. Rozmawiają z uczniami i liczą się z ich zdaniem. Twórczo prowokują do działania, rozwijając wyobraźnię i ciekawość poznawczą. Stosują w swojej pracy innowacyjne metody dydaktyczne. Konkurs „Twórczy Uczeń” Celem konkursu Celem konkursu jest wyłonienie uczniów z pasją i propagowanie ich twórczego i innowacyjnego podejścia do nauki. Zgłoszenia kandydatów do konkursu może dokonać dyrektor szkoły, nauczyciel, rada pedagogiczna, samorząd szkolny, uczniowie bądź sam kandydat.

Bezpłatne porady i warsztaty dla uczniów i nauczycieli – informacje ogólne Zapraszamy nauczycieli do udziału w warsztatach, podczas których będą Państwo mogli spotkać się ze specjalistami i skorzystać z bezpłatnych konsultacji i porad pedagogicznych. Uczniowie będą mogli wziąć udział w bezpłatnych warsztatach z zakresu rozwijania umiejętności twórczych.

Bezpłatne porady i warsztaty: dla uczniów: Heurystyka – jako metoda stymulacji twórczego rozwoju Jak oswoić twórczość, kreatywność? Niepohamowane kreacje Twórcze prowokacje Zajęcia antystresowe dla młodzieży Na przekór schematom dla nauczycieli: Jak stymulować twórczy rozwój ucznia Praca i relaks – techniki relaksacji w pracy „Mapa myśli” – propozycja godziny wychowawczej – uczymy się uczyć Radzenie sobie ze stresem wśród uczniów Rola nauczyciela w rozwiązywaniu konfliktów wśród uczniów

ORGANIZATOR Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi jest jedną z największych uczelni niepublicznych w Polsce. Od początku istnienia Uczelnia propagowała i wdrażała innowacyjne podejście do edukacji. Duchowy rozwój człowieka oraz działania twórcze, przedmiot stanowiący o unikalności AHE w Łodzi, prowadzony jest w formie wykładów i ćwiczeń na wszystkich kierunkach studiów. W ten sposób studenci przygotowują się do radzenia sobie na trudnym, zmieniającym się nieustannie rynku pracy. Zyskują umiejętność elastycznego i nowatorskiego podejścia do problemów. Uczą się przełamywania schematów w myśleniu i działaniu, radzenia sobie ze stresem, metod pracy w grupie, negocjacji. „Uczeń też człowiek – Twórczy indywidualista” Organizując kampanię „Uczeń też człowiek – Twórczy indywidualista” mamy nadzieję, że uda nam się na większą skalę rozpropagować idee podmiotowości i rozwijania zdolności twórczych. Elementów, które w naszym przekonaniu będą stanowić o siłach sprawczych i umiejętnościach każdego człowieka XXI wieku.

Patroni kampanii: Ministerstwo Edukacji Narodowej Rzecznik Praw Dziecka Kuratorium Oświaty w Łodzi Instytut Badań Edukacyjnych Prezydent Miasta Łodzi Wojewoda Łódzki Jolanta Chełmińska Marszałek Województwa Łódzkiego Komitet Ochrony Praw Dziecka

Ogólnopolska Kapania Społeczna „Uczeń Też Człowiek. Twórczy Indywidualista” Akademia Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi