DOBRA ORGANIZACJA CZASU NAUKI SYSTEMATYCZNOŚĆ POZYTYWNA OCENA REZULTATÓW WŁASNEJ PRACY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Praca z dzieckiem w domu rodzinnym.
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
im. Króla Jana III Sobieskiego
Bez pozytywnej motywacji zdobywanie wiedzy przekształca się w uciążliwą, mozolną prace. "Tego się trzeba nade wszystko strzec, aby nie znienawidził nauki.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
WPROWADZENIE Uczeń klasy II Maciej Kowalski uczestniczył w wypadku komunikacyjnym w dniu r. w którym zginęły 2 osoby- starsi koledzy.
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Skąd się biorą problemy dzieci w nauce?
Dojrzałość szkolna dziecka
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wprowadzenie teoretyczne Podstawowe informacje
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
PRACA Z UCZNIEM ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Motywacja do nauki.
Dydaktyka ogólna.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
AUTOMOTYWACJA.
w praktyce pedagogicznej
Dysleksja i trudności szkolne
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Rozwój dziecka 6-cioletniego „Mój 6-ciolatek idzie do szkoły”
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
ROK SZKOLNY 2014/ a A. Wcisło A. Nowicka. Cele główne: Integracja dzieci, nauczycieli, rodziców Kształtowanie umiejętności bycia dobrym uczniem.
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
„Kompetencje instytucji i osób odpowiedzialnych za wspomaganie wybranego aspektu pracy szkoły na poszczególnych etapach” Magdalena Piechota PP-P w Dęblinie.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Sfera emocjonalna u dzieci z dysfunkcją słuchu
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
PREZENTACJA DLA KLASY 1 SP DO LEKCJI 8
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Motywowanie uczniów do nauki
Zapis prezentacji:

DOBRA ORGANIZACJA CZASU NAUKI

SYSTEMATYCZNOŚĆ

POZYTYWNA OCENA REZULTATÓW WŁASNEJ PRACY

TECHNIKI UŁATWIAJĄCE ZAPAMIĘTYWANIE

A PO CO WŁAŚCIWIE MAM SIĘ UCZYĆ?

NIE WYRĘCZAJMY W ODRABIANIU LEKCJI

WSPÓŁDZIAŁANIE

ZACHOWANIA I POSTAWY RODZICÓW WPŁYWAJĄCE NEGATYWNIE NA MOTYWACJĘ DZIECKA DO NAUKI.

- - posiadania oczekiwań, które są nieadekwatnych do faktycznych możliwości dziecka – niemożność sprostania naszym wymaganiom może doprowadzić do całkowitej niechęci dziecka do nauki, - - nadmiernego kontrolowania w czasie pracy –każdy z nas lepiej pracuje, gdy robi to z własnej woli się z własnej woli a nie przymusu.

Pamiętajmy też, że niechęć dziecka do nauki wcale nie musi wynikać z jego lenistwa czy złych intencji. Takie trudności mogą wynikać przykładowo z ogólnie niższego poziomy intelektualnego, zaburzeń funkcji poznawczych istotnych w procesie uczenia przy prawidłowym poziomie rozwoju intelektualnego (tu : dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia), niezdiagnozowanych wad wzroku, słuchu czy innych chorób zaburzających funkcjonowanie. Z drugiej strony mogą to być niezaspokojone podstawowe potrzeby dziecka takie jak fizjologiczne (np. głód, zimno, niewyspanie ), potrzeby bezpieczeństwa czy miłości jak i przynależności do rodziny czy grupy klasowej, które bardzo często wpływają na niechęć do nauki.

BIBLIOGRAFIA: 1. Encyklopedia rodzice i dzieci (2002), praca zbiorowa, PPU „Park”. 2. Nowa Encyklopedia Powszechna (2003), Wydawnictwo Zielona Sowa. 3. Brophy J. (2002): Motywowanie uczniów do nauki. 4. Brześkiewicz Z. (2004): Jak być lepszym uczniem w szkole i człowiekiem w życiu. 5. Covington M.V., Mannheim Teel K. (2004): Motywacja do nauki. 6. Harmin M. (2004): Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki. 7. Maciaszkowa J. (1980): O współżyciu w rodzinie”, Nasza Księgarnia. 8. Reykowski J. (1980): Z zagadnień psychologii motywacji. 9. Włodarski Z., Matczak A. (1992): Wprowadzenie do psychologii. Podręcznik dla nauczycieli.