Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz. (Kol. 3,20)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nagrody i kary – co zrobić, aby wychowanie nie stało się tresurą?
Advertisements

PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
Anna Paszkowska-Rogacz
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
PRZEMOC I AGRESJA.
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
„Czym skorupka za młodu...”
Duszpasterstwo Powołań Zakonu Pijarów Żniwo wielkie, ale robotników mało.
„Rodzina chrześcijańska jest wezwana
WĘDRÓWKA KU MĘSKIEJ MIŁOŚCI
PROGRAM WYCHOWAWCZY.
DIAKONIA ŻYCIA RUCHU ŚWIATŁO-ŻYCIE
„Człowiek jest otwarty na Boga”
CZTERY ŚWIECE.
Życie nastolatka.
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
Garść poezji autorstwa Asi Lewandowskiej
KULTURALNY SYN, CÓRKA, BRAT,SIOSTRA
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
INSTRUKCJA NA UDANE MAŁŻEŃSTWO.
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Międzynarodowy Dzień Wolontariusza
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.

O korzeniach i skrzydłach…
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
10 wskazówek do pracy z dzieckiem, rozpoczynającym naukę w szkole.
POTRZEBY DZIECKA POWINNOŚCI RODZICA
Ćwiczenie 1 Roman Pomianowski
Profilaktyka osób uzależnionych od środków toksycznych
Spotkanie 7 Miłość w działaniu.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Szkolny system wychowawczy
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
DLA CIEBIE Myśli me , Serce Me Wszystkim jesteś Ty W mej głowie pejzaż gdy byliśmy razem ja i Ty.
Jedno z najstarszych sanktuariów w Polsce. Przez wieki Polacy pielgrzymowali tam, by prosić Matkę Bożą o pomoc dla siebie i dla całego narodu. To miejsce,
Ja, [N.], biorę ciebie, [N.], za żonę (męża) i ślubuję ci miłość, wierność i uczciwość małżeńską oraz że cię nie opuszczę aż do śmierci.
Wychowywać to kochać i wymagać
Modlitwą buduję wspólnotę Kościoła
Zaangażowanie kapelana szpitalnego w dzieło nowej ewangelizacji
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
APEL TWOJEGO DZIECKA. NN ie psuj mnie, dając mi wszystko, o co cię proszę. Niektórymi prośbami wystawiam cię jedynie na próbę.  Nie psuj mnie, …wystawiam.
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Szkolny Klub Wolontariusza Zespół Szkół nr 5 im. Jana Pawła II.
Duchowość i autyzm 1.Powitanie, zaprezentowanie planu, prowadzących 2.ks. Janusz Rzepa – Życie sakramentalne os. niepełno- 3.sprawnych intelektualnie -
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
Sprawdź jak mówisz test. ZACZYNAMY Jeżeli chcesz dobrze przeprowadzić test przygotuj sobie fragment tekstu oraz sprzęt nagrywający. Najpierw nagraj swoją.
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Bł. Jan Paweł II „O modlitwie”.
Dzieci w gminie Nidzica przemocy mówią NIE
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Szkolny plan zachowania
CZTERY ŚWIECE.
Dlaczego warto czytać dziecku ?
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Adwent z Piątką Poznańską
Dwie głowy | materiał pomocniczy
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Jak ustrzec dziecko wpływowe przed presją rówieśniczą?
„Czcij ojca swego i matkę swoją”.
Zapis prezentacji:

Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz

(Kol. 3,20)

 Zdolność kochania  Zdolność organizowania rodziny  Zdolność zachęcania dziecka do rozwoju  Zdolność słuchania dziecka  Zdolność umacniania się  Zdolność porozumiewania w sytuacjach konfliktowych  Zdolność wpływania na kształtowanie moralnych wartości dziecka – przekazywanie wiary

 Rodzic ma prawo do błędów : przyznanie się do błędu, przeproszenie  Ustalenie kierunków wychowawczych : wspólny front wychowawczy rodziców  Warunki wychowawcze: czas, odprężenie dla rodziców  Konsekwencje naturalne i logiczne: dziecko musi je ponosić, aby żyć bezpiecznie  Ukierunkowane energii dziecka: dziecko ma być posłuszne, a nie grzeczne  Niezdrowe ambicje rodziców: dziecko nie jest własnością rodziców i ma prawo do samorealizacji

 Potrzeba poczucia bezpieczeństwa (bliskość, dotyk, słowa, obecność rodziców)  Potrzeby fizjologiczne (odżywianie, wydalanie, oddychanie, ruch)  Potrzeba czystości (własnego ciała i otoczenia)  Potrzeba rozwoju osobowości i intelektualnego (kontakt z rodzicami, ludźmi z zewnątrz i światem)  Potrzeba rozwoju duchowego

 Obecność obojga rodziców  Ich zaangażowanie  Spójne wypowiedzi rodziców do dzieci  Zachęcanie dziecka do wysiłku, a nie wyręczanie

 Być do dyspozycji  Zachęcać (zauważam i podziwiam)  Postawa „jednego poziomu”  Mówić „jego” językiem  „Wejść” w jego świat  Nauczyć się bawić i cieszyć się z nim

 Rodzice to „lustro”  Dwie formy szacunku dla siebie: - kim jestem - co robię

 Postawa rodziców wobec Boga  Mówienie o swojej wierze  Modlitwa za dzieci  Przeżywanie praktyk religijnych (wspólna modlitwa, msza św., nabożeństwa, procesje, literatura i filmy religijne)

„Karć swego syna w młodości jego, dopóki jest nadzieja, jeżeli tego nie zrobisz, zrujnujesz jego życie” (Prz. 19,18 parafraza)  Karcenie dziecka poprzez zastosowanie: - kary słownej, - kary zadaniowej, - kary fizycznej.

Zwrócenie uwagi na nieprawidłowość w formie prośby „Proszę Ciebie nie bij brata” „Proszę nie przeszkadzaj mi, teraz nie mogę z Tobą rozmawiać” Pamiętaj!  Nie wolno oceniać dziecka: „Ty niezdaro!” „Jesteś złym dzieckiem!”  Nie wolno przyklejać mu wizytówki: „Jesteś uparty jak osioł”, „Jesteś głupi!”, „Jesteś taki sam jak Twój tatuś!”

Upomnienie, czyli powtórzenie prośby o zmianę nieprawidłowego zachowania dziecka „Proszę Ciebie jeszcze raz, abyś przestał bić brata” „Proszę po raz drugi, abyś nie przeszkadzał mi teraz, bo rozmawiam z tatą”

Wyrażenie uczuć, które rodzą się pod wpływem nieprawidłowego zachowania dziecka „Jest mi bardzo smutno, że bijesz swojego brata” „Zaczynam się denerwować, bo nie mogę porozmawiać z tatą”

Prezentacja siły rodzica, czyli zapowiedź konsekwencji dla dziecka

Zastosowanie konsekwencji

Rozmowa o sytuacji co się wydarzyło i dlaczego

Duszpasterstwo Rodzin Diecezji Gliwickiej Katarzyna Kamińska Jurkiewicz Michał Jurkiewicz ul. Jana Pawła II 5a, Gliwice Tel