MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 OD GORZOWSKIEGO OŚRODKA TECHNOLOGICZNEGO DO PARKU NAUKOWO-PRZEMYSŁOWEGO idea - elementy - perspektywy Gorzów Wlkp. 4 marca 2013.
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ ZATRUDNIENIA I SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ - partnerska koncepcja wdrażania PO KL w województwie pomorskim POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ.
Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Wpływ wdrażania działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości.
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
1 1.
1 1 MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE PROJEKT SYSTEMOWY WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO Kraków, 17 listopada 2009 r.
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Kompleksowe podejście do szkolnictwa zawodowego na Dolnym Śląsku.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Przedsięwzięcia parafowane w ramach systemu wyboru projektów do dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na.
WSPARCIE EDUKACJI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO
Wsparcie szkolnictwa zawodowego: dotychczasowe doświadczenia i nowa perspektywa Opole, 7 listopada 2014 r.
Strefowy Klaster Edukacyjny.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 1. Nowa Perspektywa Finansowa Wydział Edukacji i Nauki Wrocław, 2 września 2015 r.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Instrumenty wsparcia dla dolnośląskiego rynku pracy w perspektywie finansowej 2014 – 2020 Wrocław – październik, 2015 r.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Spotkanie dyrektorów szkół zawodowych
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zapis prezentacji:

MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków EFS w ramach PO KL „Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku I” „Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku II” - 1 współfinansowanym ze środków RPO WD „Modernizacja Centrów Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku”

SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO ,62 PLN 15%

3) Kompleksowe doposażenie pracowni kształcenia zawodowego, zlokalizowanych w szkołach i placówkach kształcenia zawodowego kształcących w 7 wiodących branżach – ustanowionych jako centra 1)Zwiększenie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego młodzieży Dolnego Śląska, kształcącej się w 14 kluczowych dla rozwoju Regionu branżach kształcenia zawodowego Główne cele projektów to: 2) Utworzenie racjonalnej sieci centrów kształcenia zawodowego, obejmujących obszar całego Dolnego Śląska (wszystkie Powiaty), w ramach wyodrębnionych 7 wiodących branż kształcenia zawodowego

BUDOWLANA B - doposażona EKONOMICZNA E ELEKTRYCZNO-ENERGETYCZNAE-E - doposażona HANDLOWO-USŁUGOWA H-U INFORMATYCZNA I - doposażona LOGISTYCZNO-SPEDYCYJNO-TRANSPORTOWA L-S-T MECHANICZNA M - doposażona MECHATRONICZNO-ELEKTRONICZNA M-E - doposażona MEDYCZNA M ODZIEŻOWA O ROLNICZA R SAMOCHODOWA S - doposażona TELEKOMUNIKACYJNA T TURYSTYCZNA T - doposażona

OBJĘTYCH WSPARCIEM: 7 CENTRÓW KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO na terenie 9 POWIATÓW 52 Szkoły i 415 Pracownie doposażone w sprzęt techno-dydaktyczny do kształcenia zawodowego (ok. 20 tys. sztuk najnowocześniejszego sprzętu) 250 DOLNOŚLĄSKICH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH prowadzących kształcenie zawodowe MŁODYCH DOLNOŚLĄZAKÓW

Koncepcja chronologia najważniejszych działań

NAWIĄZANIE PARTNERSTWA pomiędzy KONWENTEM POWIATÓW DOLNEGO ŚLĄSKA (29 JST) i SAMORZĄDEM WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO Wydziałem Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego

I.Prezentacja koncepcji projektów podczas Konwentu Powiatów Województwa Dolnośląskiego oraz powołanie Zespołu Roboczego, w skład którego weszli reprezentanci wszystkich Powiatów II.Przeprowadzenie diagnozy stanu wyjściowego w zakresie kształcenia zawodowego w poszczególnych Powiatach, w tym m.in.: ▪ Analiza zawodów w jakich kształcą szkoły w poszczególnych Powiatach i 4 Subregionach ▪Analiza rynku pracy w poszczególnych Powiatach i 4 Subregionach - zakładów o profilu zbieżnym z w/w zawodami ▪Analiza zasobów materialnych – istniejącej bazy kształcenia zawodowego, w tym: ◦warsztatów, pracowni i laboratoriów ◦wyposażenia specjalistycznego związanego z poszczególnymi zawodami ◦liczby stanowisk, w tym liczby stanowisk wyposażonych zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych dla danego zawodu

III.Wyodrębnienie kluczowych, a pośród nich wiodących, dla Regionu branż kształcenia zawodowego, które doposażone zostaną ze środków RPO WD IV.Określenie liczby i rodzajów zawodów w każdej branży V.Opracowanie standardów wyposażenia techno-dydaktycznego dla każdej branży VI.Propozycja Powiatów, na obszarze których funkcjonować powinny centa kształcące w wiodących dla Regionu branżach

VII.Określenie form wsparcia, jakie udzielone zostaną młodzieży uczęszczającej do szkół prowadzących kształcenie zawodowe ze środków EFS w ramach PO KL VIII.Opracowanie propozycji wartości projektów oraz źródeł ich finasowania IX.Opracowanie wstępnego harmonogramu i zakresu działań zmierzających do przygotowania wniosków o dofinansowanie realizacji projektów X.Prezentacja efektów prac Zespołu Roboczego Konwentowi Powiatów Dolnego Śląska i Samorządowi Województwa Dolnośląskiego

VII.Akceptacja efektów prac Zespołu Roboczego i podpisane Listu Intencyjnego przez: ▪ SWD, ▪ 26 Powiatów, ▪ 3 Miasta na prawach Powiatów.

Pozytywne doświadczenie modernizacji kształcenia zawodowego współpraca = szkoła + pracodawca

W perspektywie idziemy o krok dalej współpraca = szkoła + pracodawca oraz klastry edukacyjne = szkoły + pracodawcy ze SSE

Powołanie klastrów edukacyjnych na Dolnym Śląsku 1.Strefowy klaster edukacyjny (SSEMP w Kamiennej Górze) – listopad 2014 r. 2.Klaster INVEST in EDU (Wałbrzyska SSE INVEST – PARK) – luty 2015 r. 3.Dolnośląski Klaster Edukacyjny (Legnicka SSE) – kwiecień 2015 r.

W ramach RPO WD , na dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego do potrzeb rynku pracy (Działanie 10.4), przeznaczono kwotę blisko 60 mln EURO. Wprowadzono preferencje dla projektów: ▪ realizowanych w partnerstwie szkół z lokalnymi pracodawcami, ▪ zawierających działania prowadzone we współpracy z pracodawcami prowadzącymi działalność w ramach Specjalnych Stref Ekonomicznych, ▪ w ramach których pracodawcy partycypują finansowo w wymiarze co najmniej 5% w kosztach organizacji i prowadzenia praktyk i staży zawodowych.

Wsparcie kształcenia i szkolenia zawodowego w regionie, we współpracy z pracodawcami lub przedsiębiorcami prowadzącymi działalność w ramach Specjalnych Stref Ekonomicznych będzie polegało m.in. na: ▪ organizacji staży i praktyk u pracodawców, ▪ realizacji dodatkowych zajęć specjalistycznych, ▪ opracowywania i modyfikacji programów nauczania, ▪ tworzenia klas patronackich, ▪ włączenia pracodawców lub przedsiębiorców w system egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe.

Na wsparcie projektów współpracy szkół i placówek systemu oświaty w zakresie kształcenia zawodowego, z przedsiębiorcami ze Specjalnych Stref Ekonomicznych prowadzonej m.in. w ramach klastrów edukacyjnych utworzonych w porozumieniu ze SSE, Samorząd Województwa Dolnośląskiego przeznaczy co najmniej 30 mln PLN alokacji RPO WD Początek 2016 roku – konkurs z silnymi preferencjami dla współpracy rok - wyodrębniony konkurs na działania podejmowane wspólnie ze SSE według modelu opracowanego przez Ministerstwo Gospodarki w ramach PO WER.