1 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS2 - 01.2005 TEBSTEBS B rake S ystem Elektroniczy układ hamulcowy przyczepy E lektronic T railer.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nigdy nie przegapisz zakłóceń
Advertisements

Napędy hydrauliczne.
SYSTEMY ALARMOWE System alarmowy składa się z urządzeń: - decyzyjnych (centrala alarmowa) - zasilających - sterujących - wykrywających zagrożenia (ostrzegawczych-
Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
Sprzężenie zwrotne Patryk Sobczyk.
Wykonała: Ewelina Leżańska Transport, II st..
Together we'll move ahead !
Symbole.
UŻYWANIE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH.
Komputer a system komputerowy
1 1.

Zadanie realizowane po powrocie na plac manewrowy Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego – na wykonanie zadania osoba egzaminowana ma nie więcej niż 7.
Programowalny układ we-wy szeregowego 8251
Silniki Krokowe I Liniowe
STACJA MONITOROWANIA POJAZDÓW PROXY GPS Zarządzanie sprzętem Zarządzanie ludźmi Ustawienia systemu Paliwo Historia i analiza tras RaportyLokalizacja OnlineAlarmy.
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
© Copyright OTT Company 2006 OTT CBS / OTT CBL Kompaktowy czujnik bąbelkowy.
Ekojazda.
Budowa motoroweru.
Nie bać się mechatroniki
PEŁNA KONTROLA NAD POBOREM MOCY
Centrum Edukacji Zawodowej w Czarnkowie
InTouch.
Elektroniczny rozdział siły hamowania
Reklama Ford Mondeo Katarzyna Pruchniak.
Automatyka SZR.
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
Budowa komputera ProProgramer.
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Instrukcja obsługi regulatora temperatury do kotłów z podajnikiem ślimakowym lub tłokowym COBRA z podłączonymi modułami zaworu mieszacza ALLIGATOR i GSM.
ContiPressureCheck Monitoring ciśnienia i temperatury opon Ciężarówek/Naczep/Autobusów Standbild (VOR der Präsentation)
Robert Jędrychowski Politechnika Lubelska
ZADANIE 1 PRZYGOTOWANIE DO JAZDY, SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW POJAZDU ODPOWIEDZIALNYCH BEZPOŚREDNIO ZA BEZPIECZEŃSTWO JAZDY.
Zintegrowany sterownik przycisków. Informacje podstawowe Każdy przycisk jest podłączony do sterownika za pośrednictwem dwóch przewodów, oraz dwóch linii.
1. Układy pneumatyczne..
Mechanizmy sterowania we współczesnych pojazdach ciężarowych na przykładzie MAN TGL Wykonał: Paweł Bodzenta.
Budowa zaworu rozdzielającego suwakowego.
Zawory rozdzielające sterowane bezpośrednio i pośrednio.
Przegląd i budowa zaworów specjalnego przeznaczenia.
Budowa i działanie mechanizmów osprzętu roboczego
Rejestrator danych wypadku trzeciej generacji
NOWINKI TECHNICZNE. HISTORIA -Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie.
GRAWITACYJNE SYSTEMY ODDYMIANIA
Zasady budowy układu hydraulicznego
Maszyny Elektryczne i Transformatory
Sytuacja wyjściowa – pojazd silnikowy ustawiony obok przyczepy. NA WYKONANIE ZADANIA OSOBA EGZAMINOWANA MA NIE WIĘCEJ NIŻ 10 MINUT CZYNNOŚCI WYKONYWANE.
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM
KATEGORIA B+E PRAWA JAZDY
Osprzęt stosowany obecnie
Sterownik zwrotnic WS90E
Pompy Napędzane Pneumatycznie
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 7: Układy hamulcowe.
Knorr-Bremse Group -Zmiany wizualne -Koncepcja złącz typu Deutsch -Wersja oprogramowania ECU modułu TEBS G2.2- Standard -Oprogramowanie diagnostyczne ECUtalk®
„ Poprawa jakości powietrza w Gminie Woźniki poprzez instalację kolektorów słonecznych ” Hoven Inwestycje Sp. z o.o.
Diagnostyka układu hamulcowego
HAMUCLE.
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
Zarządzanie energią w rozproszonej strukturze WYTWARZANIA
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
Pomiary i ustawienia LMT121 z wykorzystaniem IO-Link
Urządzenia typu Rooftop.
ZAGADNIENIE TRZECH ZBIORNIKÓW
Roman Wenglorz – JSW SA KWK „Pniówek”
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

1 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS TEBSTEBS B rake S ystem Elektroniczy układ hamulcowy przyczepy E lektronic T railer

2 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zewnętrzne komponenty dla TEBS System współpracuje z przyczepami z: - Hamulce pneumatyczne - Zawieszenie pneumatyczne, mechaniczne, hydrauliczne - Hamulce tarczowe i bębnowe - Siłowniki hamulcowe membranowe i membranowo-sprężynowe

3 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zalety TEBS Większe bezpieczeństwo - optymalna regulacja poprzez parametryzację - krótsza droga hamowania krótszy czas reakcji - lepsza stabilizacja jazdy - stosowanie sygnału CAN z pojazdu ciągnącego rosnąca liczba pojazdów ciągnących wyposażonych w EBS optymalny rozkład sił hamowania - pneumatyczne sterowanie przy uszkodzeniu sterowania elektronicznego

4 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zalety TEBS - Polepszona funkcja ABS - Funkcja ALB poprzez odczyt ciśnienia w miechach zawieszenia i/lub regulację różnicy poślizgu - Diagnostyka przyjazna dla użytkownika - Rozszerzone funkcje lampki kontrolnej - Licznik kilometrów (przebieg), dzienny licznik kilometrów (resetowalny), licznik przebiegu międzyobsługowego (programowalny) - Historia obciążenia pojazdu

5 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS TEBS z pojazdem ciągnącym wyposażonym w EBS Zasilanie przez ISO sygnał CAN (ISO11992) KompatybilnośćKompatybilność

6 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS KompatybilnośćKompatybilność 2 TEBS z pojazdem ciągnącym wyposażonym w konwencjonalny układ hamulcowy Zasilanie poprzez ISO7638 Stałe zasilanie jest obowiązkowe !

7 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS KompatybilnośćKompatybilność 3 TEBS KNORR-BREMSE Podczas awarii zasilania poprzez ISO7638, funkcja ABS oraz regulacja siły hamowania w zależności od obciążenia pozostają aktywne dzięki zastosowaniu zasilania awaryjnego od świateł stop !

8 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS KompatybilnośćKompatybilność 4 Zapewnione sterowanie pneumatyczne podczas wystąpienia awarii sterowania elektronicznego.

9 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Sprzedaż TEBS Ilość sprzedanych modułów TEBS Jakość Niezawodność Bezpieczeństwo Obsługa Ekonomia

10 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS EWOLUCJA Trailer Electronic Brake System - TEBS G2:

11 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Od lipca S/2M Select Low: dla potrzeb „Dolly” 2S/2M i 4S/2M: dla naczep i przyczep centralnoosiowych, do 3 osi Od listopada S/3M: Dla naczep i przyczep z obrotnicą, do 5 osi 3 rd Modulator: Elektroniczny modulator NOWOŚĆ Zakres napięcia zasilania: 8 to 32V Jedyny EBS do przyczep, który jest kompatybilny z wszystkimi istniejącymi pojazdami ciągnącymi. TEBS G2 - Zastosowanie:

12 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Dostęp od góry Dostęp z boku Integralność:brak problemów Obsługa: często brak widoczności Integralność:Takie same przyłącza Zwrócone w dół Obsługa: dobra widoczność łatwy dostęp Przyłącza elektryczne

13 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Czujnik prędkości S - C Czujnik prędkości S – E * Czujnik prędkości S - D Czujnik prędkości S – F * Lewa strona Prawa strona Pin Wej./wyj. 1 - AUXIO 1 Wej./wyj. 2 - AUXIO 2 Wej./wyj. 3 - AUXIO 3 Zasil.czujnika (5V)–trój stanowe Z.czujnika 1–A’log–trój stanowe Masa czujnika - Magic Eye - C3 Zasilanie od świateł stop (+) Masa od świateł stop (-) TI CAN – H (J1939) TI CAN – L (J1939) Powrót wej./wyj. 1 i 2 - AUXIO 1 i 2 Powrót wej./wyj. 3 - AUXIO 3 Zasilanie (+) Zasilanie elektroniki (+) Masa elektroniki (-) Masa (-) 6 7 Lampka kontrolna TT CAN – H (ISO11992) TT CAN – L (ISO11992) * - alternatywnie stosowany jako wejście Przyłącza elektryczne

14 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Wejście -miechy zawieszenia 42 Wyjścia -siłowniki sprężynowe 4 x 23 Wej./wyj. -zawór luzuj./parking. 12 Wyjścia - siłowniki h-ca roboczego (strona lewa) 3 x 22 Wejście -Sygnał Sterujący 4 Wejście -Zbiornik powietrza 2 x 1 Wyjścia - siłowniki h-ca roboczego (strona prawa) 3 x 21 Wyjście pneumatyczne lub Złącze kontrolne 28 Przyłącza pneumatyczne

15 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Funkcje dodatkowe -Wyjścia Sterowanie osią podnoszoną (LAC) Powrót zawieszenia do poziomu jazdy (SP) Sygnał zależny od prędkości (ISS) Blokada osi skrętnej (SAL) Kąt pochylenia (TA) Zasilanie 6,12 lub 24V RSP krok 1 RSP krok 2

16 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Wejścia Pomoc przy ruszaniu oraz wyłączenie osi podnoszonej przez uruchomienie pedału hamulca (3 razy w ciągu 8 sekund) Rozszerzony tryb sterowania osią podnoszoną (LLTH) Monitoring zużycia klocków hamulcowych (PW) Pomoc przy manewrowaniu (MH) Wyłączenie osi podnoszonej (LL) Pomoc przy ruszaniu (TH) Funkcja dodatkowego hamowa- nia (RLF) Funkcje dodatkowe

17 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS RSP Stability Program Roll Funkcje dodatkowe System stabilizacji toru jazdy – zabezpieczenie przed wywróceniem przyczepy na bok.

18 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Możliwość podłączenia TIM G2 lub Magic Eye Funkcje dodatkowe

19 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS TEBS G2 posiada funkcjonalność jak obecny system z następującymi udoskonaleniami: Wysterowane wartości ciśnienia mogą być różne w stosunku do pneumatycznego sygnału sterującego i sygnału CAN. Parametry hamowania:

20 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zakres niskiej kompensacji: Stosowany do regulacji charakterystyki zużycia przy niskich ciśnieniach sterujących Parametry hamowania:

21 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zakres wysokiej kompensacji: Stosowany do regulacji charakterystyki hamowania w celu wpasowania do korytarza kompatybilności: Parametry hamowania:

22 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS TEBS - Asystent hamowania Ciśnienie sterujące lub sygnał CAN Ciśnienie w siłownikach hamulcowych - bar ZAŁADOWANY NIE ZAŁADOWANY 4.5 bar 0.5 bar Ciśnienie w miechach zaw. - bar Przy ciśnieniu sterującym 5 bar moduł TEBS G2 aktywuje „awaryjne” hamowanie – siła hamowania zwiększana jest jak dla pojazdu maksymalnie załadowanego.

23 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS ,02,03,0 Ciśnienie sterowania - bar Częstotliwość hamowań 27% do 1,5 bar 92% do 2,0 bar 99% do 3,0 bar Podział hamowań na częstotliwość uruchomień i ciśnienie

24 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS redukcja czasu montażu / -kosztów Zawór luzująco - parkingowy z funkcją hamulca awaryjnego AE4311 Mniej komponentów * Moduł TEBS G2 ES2060 TEBS G2

25 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS redukcja czasu montażu / -kosztów Zawór luzująco - parkingowy z funkcją hamulca awaryjnego AE437x Mniej komponentów * Moduł TEBS G2 ES2060 TEBS G2.1

26 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS redukcja czasu montażu / -kosztów Zawór luzująco - parkingowy z funkcją hamulca awaryjnego AE437x Mniej komponentów * Moduł TEBS G2 ES2090 TEBS G2.2, max.2S/2M

27 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Przykład 1: Naczepa lub przyczepa centralnoosiowa (2S/2M)

28 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Zasilanie Zasilanie ISO7638+CAN podłączony, zapłon „WŁ.“

29 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Statyczna kontrola systemu

30 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Napowietrzanie układu hamulca roboczego

31 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Odhamowanie pojazdu po przekroczeniu ciśnienia 3 bar w układzie hamulca roboczego. Do 4,5 bar lampka kontrolna w kabinie kierowcy świeci. Napowietrzanie układu hamulca postojowego

32 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Postój Przewody hamulca roboczego odpowietrzone

33 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Otwarcie zaworu przepływowego przy 6 bar Układ zawieszenia zostaje napowietrzony, odczyt stanu obciążenia

34 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Jazda Jazda Dynamiczna kontrola czujników: analiza sygnałów z czujników prędkości obrotowej  Prędkość wzbudzenia czujników  Prędkość pojazdu  Droga  Jazda na zakrętach

35 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Hamowanie Hamowanie Pojazd nie załadowany Sygnały CAN i pneumatyczny będą odczytane równolegle.

36 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Hamowanie przy odłączonym przewodzie zasilającym ISO7638 Dodatkowe zasilanie ze świateł STOP zapewnia działanie funkcji ABS i ALB.

37 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Rodzaj kontroli ABS: IR (Indywidualna Regulacja), tzw. regulacja „stronami”

38 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Odłączenie złącza zasilającego Uruchamianie hamulca sprężynowego podczas każdego odłączania złącza zasilającego.

39 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Odłączenie złącza zasilającego Uruchamianie hamulca sprężynowego podczas każdego odłączania złącza zasilającego.

40 TEBS © Knorr-Bremse München - T/AS Przykład 2: Naczepa lub przyczepa centralnoosiowa (4S/2M)