4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zakupy.
Advertisements

Wielkość i struktura wydatków na promocję
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
Zakaz prowadzenia reklamy ukryta problemy z produkt placement
badania rynku turystycznego
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Sklepy internetowe.
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
Katedra Marketingu Usług
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Procesy informacyjne w zarządzaniu
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
JAK JA MOGĘ ZAPOBIEC WYTWARZANIU NIEPOTRZEBNYCH ODPADÓW?
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej
czego się spodziewasz”.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
System e-zamówienia.
DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
TECHNIK HANDLOWIEC.
PRODUKT.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
Targowiska kiedyś i dziś
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Projekt jest finansowany ze środków Komisji Europejskiej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 1 Konsumencie dokonuj świadomego wyboru! Żądaj rzetelnej.
Pułapki w sklepach czyli krótki zakupowy przewodnik.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
T. Skoczny Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
Konsument jest to osoba fizyczna, która nabywa określony towar lub usługę tylko na potrzeby własne lub swojego gospodarstwa domowego. Osoba, która kupuje.
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
RÓŻNE KULTURY – JEDNA TOŻSAMOŚĆ
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Produkcja śmieci w moim domu
Art. 17. ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r
Publiczne prawo konkurencji
Marketing w Firmie.
Publiczne prawo konkurencji
Zapis prezentacji:

4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty lub zawierać informację, że oferta jest ważna do czasu wyczerpania zapasu towarów bądź zaprzestania wykonywania usług, a jeżeli oferta specjalna jeszcze nie obowiązuje, powinna wskazywać również datę, od której specjalna cena lub inne szczególne warunki oferty będą obowiązywały. 1.Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności: 1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka. 3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci. 2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi. Art. 16- Nieuczciwa reklama.

W obu przypadkach największe znaczenie ma odległość placówki od miejsca zamieszkania. To ona bardziej, niż cena, czy wybór artykułów decyduje o tym, gdzie robimy zakupy. Statystycznie w Polsce równie chętnie robimy zakupy w hipermarketach, jak i w tradycyjnych, osiedlowych sklepach (udział tego kanału dystrybucji regularnie spada, jednak wciąż wynosi około 50 procent).

W małych sklepach najchętniej kupujemy świeże owoce i warzywa… Do hipermarketów chodzimy zaś po chemię gospodarczą i produkty o przedłużonej trwałości…

Bez względu na płeć jesteśmy tak samo lojalni, a właściwie nielojalni wobec marek. Produkty są naszymi ulubionymi dopóki są łatwo dostępne, tzn. znajdziemy je w pobliskim sklepie albo oferowane są w promocyjnej cenie. W przeciwnym razie wybieramy towar innego producenta.

Sugerujemy się również promocjami. Trzy czwarte polskich klientów chętnie z nich korzysta, choć tylko jeden na 20 aktywnie szuka obniżek podczas robienia zakupów.

Tak więc, jak nie dać się zmanipulować przez sprzedawców marketów? Oto najczęściej stosowane techniki sprzedaży i manipulacji naszymi umysłami i rękoma, które sięgają po "niechciane" towary.

Warto najpierw zobaczyć w innym sklepie lub w Internecie ile kosztuje normalnie dany produkt, aby później nie okazało się, jak to często bywa, że na promocji była droższa cena danego produktu niż jest normalnie.

Współcześnie panuje tendencja poszerzania uprawnień konsumenckich, co ma na celu poprawę ich pozycji w kontaktach z przedsiębiorcami. W gospodarce rynkowej popularne stało się powiedzenie: „Klient nasz pan!”. Przybywa ustaw i innych aktów normatywnych poświęconych w całości regulacji stosunków przedsiębiorca-konsument. Wyodrębniono nową dziedzinę prawa cywilnego – prawo konsumenckie. Jak wielu z nas zna to prawo i korzysta z niego?

Jak działają na Polaków reklamy i promocje? Czy kupują, kierując się tym, co zobaczyli i usłyszeli w telewizji? Pod wpływem reklam wyboru produktów dokonuje czterech na dziesięciu konsumentów. Swoją rolę spełniają również informacje na etykietach.

też informacje na etykietach.

Twórcy reklam doskonale znają potrzeby, uczucia oraz reakcje odbiorców. Tworzą więc reklamy barwne, głośne, z prostymi hasłami reklamowymi. Przedstawiają piękny, bezproblemowy i nierealny świat. Pokazują nam rzeczy nie do końca zgodne z rzeczywistością. Twórcy reklam wykorzystują środki perswazji, aby przekonać odbiorców do produktu. Najczęstszymi ofiarami takich reklam są dzieci, które spędzają przed telewizorem kilka godzin dziennie. Kolejnym argumentem są wszelkiego rodzaju promocje oraz,,podchwytliwe ceny” Przecież dla kupujących lepiej brzmi 9.99 zł niż zł. W reklamach stosuje się zwroty niezrozumiałych dla zwykłych ludzi. Brzmią one bardzo mądrze i naukowo. Często produkty reklamowane są wcześniej poddawane ulepszaniu, kosmetyce.

Wykonały: Barbara Rusek i Dominika Kania, klasa 2a