Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Advertisements

Zakupy.
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Fairtrade – dynamiczny rynek
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Sklepy internetowe.
Sklepy internetowe. Wyszukiwarki Wyszukiwanie konkretnych podstron SEO –Pozycjonowanie –Optymalizacja Samodzielnie czy zlecanie? Jakie wyszukiwarki? A.
Ku nowej ekonomii politycznej
Zastosowania Internetu
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Rynki konkurencji niedoskonałej
Teoria wyboru konsumenta
Procesy informacyjne w zarządzaniu
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Zarządzanie projektami
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
System zamawiania on-line
1 Ludzie lepiej wykształceni stawiają na jakość, oryginalność i markę Dla ludzi najlepiej wykształconych wysoka jakość towaru jest ważniejsza niż jego.
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Zaufany partner na rynku e-commerce
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Wprowadzenie do segmentacji rynku
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
Raporty sprzedażowe jako dodatkowe źródło finansowania apteki
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
SPRZEDAWANIE MARZEŃ PRZEZ REKLAMĘ TV
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
„Nowa torebka? Nie w tym miesiącu” „Wygodne adidasy? Miałem sobie je kupić, ale rozwaliłem wszystkie pieniądze od rodziców i teraz wystarczy mi tylko na.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Supermarkety i dyskonty
PRODUKT.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
SKLEP DETEKTYWISTYCZNY „LUPA”. Polityka działalności sklepu:  Tylko markowe produkty  Aby mieć pewność, że sprzęt który Państwo kupujecie został zaprojektowany.
III edycja Brains Attack
Targowiska kiedyś i dziś
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Pułapki w sklepach czyli krótki zakupowy przewodnik.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
Istota informacji w e - handlu Tomek Marszał Wsinf 2016.
Segmentacja rynku.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
SEGMENTACJA RYNKU.
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Marketing w Firmie.
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
Zapis prezentacji:

Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska

Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego produkty/usługi, są w miarę wewnętrznie homogeniczne, natomiast mogą się różnić między sobą jeżeli chodzi o zakup innych produktów

Segmentacja rynku dla supermarketów Nazwa segmentuOpisOczekiwaniaSposób zaspokojenia Ceniący czas Chcą szybko dokonywać zakupów Dokonują zakupów zwyczajowo, są lojalni w stosunku do sieci Zwykle są to osoby bardzo zajęte na co dzień (30-50 lat) Chcą szybko znaleźć potrzebne produkty i wyjść Ich podstawowa potrzeba to wygoda W związku z tym częściej niż osoby z innych segmentów są także klientami sklepów typu „convenience” Przejrzysty projekt alejek Logiczne oznaczenie i wyłożenie asortymentu Brak kolejek przy kasach, kasy samoobsługowe

Segmentacja rynku dla supermarketów Nazwa segmentuOpisOczekiwaniaSposób zaspokojenia Zwracający uwagę na cenę Mają ograniczenia budżetowe Poszukują niskich cen i przecen Są lojalni w stosunku do tanich produktów Ale tez gotowi do zmiany preferencji na towary promocyjne Najczęściej rodziny z niskimi dochodami lub średnimi ale mające zadłużenie Emeryci Ten segment jest wrażliwy na ceny, są klientami sklepów o najniższych cenach. Rzadko kupują w sklepach convenience Zbierają kupony i uczestniczą w programach lojalnościowych Polityka niskich cen Wyraźne oznaczenie cen/obniżek Odpowiedni dobór asortymentu, w tym marek własnych Stosowanie obniżek cen i programów lojalnościowych

Segmentacja rynku dla supermarketów Nazwa segmentu OpisOczekiwaniaSposób zaspokojenia Czerpiący przyjemność z zakupów Lubią spędzać czas na zakupach. Mogą poświęcać nań dużą ilość czasu poszukując obniżek cen i nowych, interesujących towarów. Nie mają skonkretyzowanego profilu ale zwykle są to kobiety i osoby robiące zakupy w towarzystwie Lubią sklepy i są zainteresowani ich wystrojem Asortyment na półkach powinien być głęboki i zawierać nowości produktowe, poszukują nowych produktów i ich zakupy nie są rutynowe Miejsca do odpoczynku, kawiarnie Wyróżniający design sklepu i atmosfera Częste zmiany w asortymencie Niekiedy promocje ale przede wszystkim personel gotowy do pomocy Katalogi, programy lojalnościowe W pobliżu powinny się znajdować miejsca do odpoczynku, kawiarnie

Segmentacja rynku dla supermarketów Nazwa segmentu OpisOczekiwaniaSposób zaspokojenia LuksusowyPoszukują produktów o wysokiej jakości i są gotowi zapłacić za nie wysoką cenę. Utożsamiają wyższą wartość z wyższą jakością i niektórzy z nich wykorzystują zakupy do budowy swojego statusu społecznego. Zwykle Ci konsumenci należą do średniej lub wyższej klasy - osiągnęli tę pozycję dzięki edukacji ale też pozycji zawodowej. Preferują produkty luksusowe. Jednak na rynku żywności tych produktów nie ma ich tak wielu, więc są zainteresowani ich zróżnicowaniem i często eksperymentują z zakupami. Nie są oni zazwyczaj wrażliwi na cenę i zainteresowani programami lojalnościowymi Asortyment wysokiej jakości produktów, w tym marki ekskluzywne Wysokiej jakości usługi Przyjazny i pomocny personel sprzedażowy

Segmentacja rynku dla supermarketów Nazwa segmentu OpisOczekiwaniaSposób zaspokojenia Smart shoppers Klienci dumni ze swoich umiejętności zakupowych. Uważają się za osoby umiejące ocenić wartość i korzystać z promocji. Nie są tak wrażliwi na cenę jak segment „oszczędzający” zatem nie zawsze wybierają najtańsze produkty ale raczej te, które maja najlepszą relację jakości do ceny np. dwa produkty w cenie jednego. Korzyści z zakupów wprawiają ich w samozadowolenie. W rezultacie nie lubią stałej oferty – potrzebują zróżnicowanego asortymentu i różnic w cenach między sklepami. Częściej też niż klienci z innych segmentów kupują online. Promocje cenowe (obniżki cen, upominki. Produkty sprzedawane w różnej wielkości opakowaniach. Opcje sprzedaży przez Internet oraz przejrzysta informacja cenowa Łatwość w porównywaniu cen Informacja o ofertach cenowych Programy lojalnościowe

Segmentacja rynku dla supermarketów Nazwa segmentu OpisOczekiwaniaSposób zaspokojenia Jesteśmy tu znowu Konsumenci należący do tego segmentu nie lubią zakupów. Kupują w Internecie a w handlu stacjonarnym nie lubią zatłoczonych sklepów, i zwykle zakupują niewielkie ilości. Poszukują prostoty i wygody. Są zazwyczaj najbardziej znacząca grupą konsumentów kupujących on-line i usług dostawy do domu. Są również zwolennikami linii ekspresowych i kas samoobsługowych. Przejrzyste rozplanowanie powierzchni sklepowej, Spójność produktu mix i ceny. Łatwość zakupów przez Internet, dostawa do domu, wydłużone godziny otwarcia, parkingi. Chcą aby zakupy były bezproblemowe i wygodne,

Segmentacja rynku dla supermarketów Nazwa segmentu OpisOczekiwaniaSposób zaspokojenia Szukający różnoro dności Innowatorzy i wcześni adapterzy. Poszukują nowości. Są zainteresowani degustacjami w sklepie. Są stosunkowo młodzi (poniżej 50 lat) i zwykle należą do wyższej klasy społecznej. W rezultacie często się zazębiają z klientami z segmentu luksusowego. Poszukują dużego wyboru towarów., w różnych przedziałach cenowych. Poszukują zatem przede wszystkim nowości a nie wysokiej jakości Zróżnicowanie produktów w wielu kategoriach, w tym wiele marek własnych. Szeroki wybór nowych produktów. Degustacje i bezpłatne próbki