Rozpatrywanie skarg finansowych w Wielkiej Brytanii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marcin Otorowski Paulina Berdysz grupa 243
Advertisements

1.
Kredyt hipoteczny od A do Z
SANKCJONOWANY PRZEPISAMI KARNYMI
SPOTKANIE Z KOORDYNATORAMI września 2010 roku
Cel lekcji: poznanie istoty kredytu konsumenckiego i różnic między kredytem inwestycyjnym, a kredytem konsumenckim. Oczekiwane osiągnięcia ucznia: wyjaśni.
Banki komercyjne.
Ustrój sądownictwa w państwach skandynawskich
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Budujemy rynek przejrzystego obrotu gospodarczego InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. I Część Kongresu Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006.
EUROPEJSKIE STANDARDY PROCEDURY ADMINISTRACYJNEJ I SĄDOWEJ
Schemat etapów postępowania w przypadku naruszeń interesów konsumentów
Promocje w Hossa Finance Szanowni klienci specjalnie dla was stworzyliśmy ofertę prezentującą nasze najlepsze produkty finansowe od kredytów po ubezpieczenia.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
Tworzenie i organizacja banków
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
"Jeżeli istnieje sposób, by zrobić coś lepiej, znajdziemy go..."
Współpraca banków z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) Wybrane przykłady współpracy banków z administracją publiczną
Postaw z nami swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej.
PRAKTYKA ZAWODOWA Adamczak Julita.
EUROPEJSKI ROK OBYWATELI Prawa Obywatela Unii Europejskiej Prawo do swobodnego poruszania się i przebywania na terytorium wszystkich państw należących.
Inwestując rozsądnie – pomnażasz swoje oszczędności.
Departament Produktów Detalicznych Rekomendacja S.
G r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom Research
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
Bankowy Arbitraż Konsumencki
Rowy, 3 października 2009 ZASADY UDZIELANIA PORĘCZEŃ W ŚWIETLE REKOMENDACJI ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH.
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Usługa odzyskiwania utraconych pieniędzy z polis.
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
Banki i ich rola w gospodarce
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Prawo ochrony konsumentów Wykład 8. rozumiemy umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej.
Współczesny bank – partner dla MSP
Skarga indywidualna do ETPCz
Warszawa, 21 lutego 2007 r. GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po czwartym kwartale 2006 r. Najlepszy kwartał, najlepszy rok, na drodze do integracji.
IZBA GOSPODARCZA POŚREDNICTWA FINANSOWEGO
Zasada sądowej kontroli decyzji administracyjnej.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Partner projektu.
Ochrona konsumenta usług bankowych
Organy właściwe do kontroli podatkowej
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA SZKODĘ WYRZĄDZONĄ PRZY WYKONYWANIU WŁADZY PUBLICZNEJ.
Zasady etyki prawniczej
PRZESZKODY W DOCHODZENIU ROSZCZEŃ W SPRAWACH KONSUMENCKICH adwokat Bartosz Kosmala prezes krakowskiego oddziału Federacji Konsumentów członek Rady Krajowej.
Warszawa, 27 stycznia 2016 r. Maciej Balcerowski
Skarga do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Postępowanie sądowoadministracyjne – materiały dydaktyczne Kierunki zmian w systemie sądowej kontroli działalności administracji publicznej wprowadzone.
Prawa człowieka i systemy ich ochrony
1 Oferta dla Wybranej Grupy Zawodowej. 2 Kredyt Bank na rynku od 1990 r Grupa KBC w Europie Środkowej i Wsch. Fundusze z ochroną kapitałuNo. 1 Ubezpieczenia.
Agata Malczewska Komisja Europejska, DG do spraw Konkurencji KOMISJA EUROPEJSKA DG do spraw Konkurencji Sektor Finansowy 25 stycznia 2007, Wyniki dochodzenia.
Porozumienia w sprawie wspólnego ustalanie stawek krajowej opłaty interchange: postępowanie UOKiK Nikodem Szadkowski Departament Analiz Rynku UOKiK.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Formalności i wzory wypełniania niezbędnych dokumentów.
Konsument na rynku usług finansowych
OBIEG PIENIĘŻNY.
Miejski Rzecznik Konsumentów w Poznaniu
Prawo pracy – ćwiczenia (VI)
Strategia Inwestycyjna
Unieważnienie egzaminu przez PZE
Bank zmieniającego się świata
Jesteśmy zawsze blisko i chętnie służymy pomocą Zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami . Czekamy na telefon lub SMS o treści „Kontakt” pod numerami.
Kredyty konsumpcyjne na polskim rynku
Publiczne prawo konkurencji
Proces obsługi zapytań o rachunki osób posiadających tytuł prawny
Zamawiam szkolenie z obowiązkiem zapłaty
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Zapis prezentacji:

Rozpatrywanie skarg finansowych w Wielkiej Brytanii

Urząd ds. Usług Finansowych (Financial Services Authority) (organ nadzorujący) Arbitraż ds. Usług Finansowych (FOS) (Financial Ombudsman Service) (orzeka w nierozstrzygniętych sporach) Program Wypłat Odszkodowań Finansowych (Financial Services Compensation Scheme) gdzie się znajdujemy …

Arbitraż ds. usług finansowych „system przy pomocy którego pewne spory mogą zostać rozwiązane szybko, przy zastosowaniu minimum formalności”

od kwietnia 2007 r. będzie można rozpatrywać skargi w odniesieniu do ponad przedsiębiorstw finansowych, w tym: banki banki oszczędnościowe kasy mieszkaniowe oszczędnościowe kasy mieszkaniowe inne podmioty udzielające kredyty hipoteczne inne podmioty udzielające kredyty hipoteczne pośredników organizujących pożyczki hipoteczne pośredników organizujących pożyczki hipoteczne spółdzielcze kasy pożyczkowe spółdzielcze kasy pożyczkowe innych kredytodawców … innych kredytodawców …

… oraz … towarzystwa ubezpieczeń ogólnych towarzystwa ubezpieczeń ogólnych pośredników ubezpieczeń ogólnych pośredników ubezpieczeń ogólnych spółki inwestycyjne/towarzystwa funduszy emerytalnych spółki inwestycyjne/towarzystwa funduszy emerytalnych pośredników inwestycyjnych/funduszy emerytalnych pośredników inwestycyjnych/funduszy emerytalnych pośredników handlu papierami wartościowymi pośredników handlu papierami wartościowymi

Skargi mogą składać osoby indywidualne osoby indywidualne przedsiębiorstwa: jeżeli obroty < 1,5 miliona € przedsiębiorstwa: jeżeli obroty < 1,5 miliona € z Wielkiej Brytanii z Wielkiej Brytanii oraz całego świata oraz całego świata na usługi finansowe świadczone w lub z Wielkiej Brytanii

sieć FIN-NET sieć jednostek zadośćuczynienia finansowego sieć jednostek zadośćuczynienia finansowego dotyczą skarg transgranicznych dotyczą skarg transgranicznych porady dotyczące prawa miejscowego porady dotyczące prawa miejscowego wykaz organów odszkodowawczych: wykaz organów odszkodowawczych: finservices-retail/finnet/index_en.htmhttp://europa.eu.int/comm/internal_market/ finservices-retail/finnet/index_en.htm lub finservices-retail/finnet/index_en.htm

jakich działań dotyczących skarg wymaga od firm 8 tygodni na pisemną odpowiedź – ostateczną lub uprawniającą do odesłania do arbitra ds. usług finansowych 4 tygodnie na pisemną odpowiedź – ostateczną lub informującą o przedłużeniu sprawy 5 dni roboczych na pisemne potwierdzenie przyjęcia i rejestracji skargi skarga o ile nie zostanie rozstrzygnięta przed upływem następnego dnia roboczego

nasze cele … unikanie sporów sprawiedliwe i szybkie rozwiązanie

nasze metody … informowanie informowanie mediacja za pośrednictwem arbitra mediacja za pośrednictwem arbitra decyzja wydana przez arbitra decyzja wydana przez arbitra „odwołanie” do arbitra ds. usług finansowych „odwołanie” do arbitra ds. usług finansowych

rozstrzygnięte spory… 55% przy pomocy mediacji (zaakceptowane przez obydwie strony) 38% w wyniku decyzji arbitra (zaakceptowane przez obydwie strony) 7% w wyniku decyzji arbitra ds. usług finansowych (wiążące, jeśli zaakceptowane przez konsumenta)

decyzję podejmujemy na podstawie prawa prawa rozporządzeń rozporządzeń przepisów organu nadzorującego przepisów organu nadzorującego odpowiednich kodeksów odpowiednich kodeksów zasad dobrej praktyki przemysłowej zasad dobrej praktyki przemysłowej

możemy spowodować, że przedsiębiorstwo: przyzna skarżącemu rekompensatę przyzna skarżącemu rekompensatę wypłaci odszkodowanie do sumy wypłaci odszkodowanie do sumy £ ( €) zrobi obydwie rzeczy zrobi obydwie rzeczy pokryje koszty (rzadko) pokryje koszty (rzadko)

nie możemy spowodować, że przedsiębiorstwo… wypłaci odszkodowania innym konsumentom w podobnych okolicznościach wypłaci odszkodowania innym konsumentom w podobnych okolicznościach zmieni swoje produkty, procedury lub pracowników zmieni swoje produkty, procedury lub pracowników

rozstrzygnięcia przypadków … 51%: firma potraktowała skargę konsumenta w uczciwy sposób 51%: firma potraktowała skargę konsumenta w uczciwy sposób 36%: firma nie potraktowała skargi konsumenta w uczciwy sposób 36%: firma nie potraktowała skargi konsumenta w uczciwy sposób 13%: inny wynik 13%: inny wynik

liczba przypadków w 60 milionowej populacji …

rodzaje przypadków … 12%: bankowość 61%: hipoteki zabezpieczone polisą 13%: ubezpieczenia 14%: inne inwestycje

Stan zatrudnienia w biurze Arbitra ds. Usług Finansowych 1 naczelny arbiter ds. usług finansowych 1 naczelny arbiter ds. usług finansowych 2 głównych arbitrów ds. usług finansowych 2 głównych arbitrów ds. usług finansowych 5 prowadzących arbitrów ds. usług finansowych 5 prowadzących arbitrów ds. usług finansowych 25 arbitrów ds. usług finansowych 25 arbitrów ds. usług finansowych 900+ innych stanowisk 900+ innych stanowisk

koszty … zerowe dla konsumentów zerowe dla konsumentów przeciętny koszt sprawy = 720 € przeciętny koszt sprawy = 720 € firmy płacą opłatę roczną (30% kosztów) firmy płacą opłatę roczną (30% kosztów) firmy płacą opłatę od przypadku (70% kosztów) firmy płacą opłatę od przypadku (70% kosztów)

zalety dla konsumentów zerowe koszty dla konsumentów zerowe koszty dla konsumentów konsument nie potrzebuje prawnika konsument nie potrzebuje prawnika posiadamy wiedzę specjalistyczną posiadamy wiedzę specjalistyczną zajmujemy się mediacją zajmujemy się mediacją przeprowadzamy dochodzenia przeprowadzamy dochodzenia uczciwa i rozsądna decyzja uczciwa i rozsądna decyzja

zalety dla firm budowanie zaufania budowanie zaufania kierowanie oczekiwaniami kierowanie oczekiwaniami dostęp do ekspertyz dostęp do ekspertyz mediacja mediacja doprowadzanie do ostatecznych decyzji doprowadzanie do ostatecznych decyzji

opłaty bankowe – dlaczego jest to ważne? „gorący temat” „gorący temat” dyskutowane w prasie dyskutowane w prasie śledztwo OFT śledztwo OFT nacisk konsumentów nacisk konsumentów ponad skarg ponad skarg brak decyzji sądowych brak decyzji sądowych

jakie są argumenty konsumentów? opłaty nie wyrażają nieuregulowania należności opłaty nie wyrażają nieuregulowania należności są nieuczciwe w świetle przepisów w sprawie nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich (1999 r.) są nieuczciwe w świetle przepisów w sprawie nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich (1999 r.) są stosowane nieuczciwie i płacone przez tych, którzy w najmniejszym stopniu mogą sobie na nie pozwolić są stosowane nieuczciwie i płacone przez tych, którzy w najmniejszym stopniu mogą sobie na nie pozwolić według oświadczenia OFT dotyczącego opłat za karty kredytowe każda opłata powyżej 12 £ jest najprawdopodobniej nieuczciwa według oświadczenia OFT dotyczącego opłat za karty kredytowe każda opłata powyżej 12 £ jest najprawdopodobniej nieuczciwa

… a banków? są jasne są jasne stanowią koszty nieuregulowania należności stanowią koszty nieuregulowania należności stanowią opłatę za usługi stanowią opłatę za usługi klienci godzą się na nie otwierając konto klienci godzą się na nie otwierając konto

co robimy? poprosiliśmy banki o informację dotyczącą ich kosztów poprosiliśmy banki o informację dotyczącą ich kosztów powiedzieliśmy, że jeśli wolą nie podawać takiej informacji, powinny uwzględnić skargi powiedzieliśmy, że jeśli wolą nie podawać takiej informacji, powinny uwzględnić skargi

a wynik? większość banków (łącznie z największymi) uwzględnia skargi zwracając opłaty w całości większość banków (łącznie z największymi) uwzględnia skargi zwracając opłaty w całości kiedy zajdzie potrzeba, do sześciu lat kiedy zajdzie potrzeba, do sześciu lat konsumenci otrzymują to, o co proszą konsumenci otrzymują to, o co proszą banki unikają publikacji poufnych informacji banki unikają publikacji poufnych informacji nie potrzeba potencjalnie niwygodnych decyzji nie potrzeba potencjalnie niwygodnych decyzji banki wiedzą, w jaki sposób możemy zajmować się takimi skargami w przyszłości banki wiedzą, w jaki sposób możemy zajmować się takimi skargami w przyszłości

informacja informacje dla konsumentów porady techniczne publikacje ogólnie dostępna strona internetowa wewnętrzny intranet

czy mają Państwo pytania ?