13 BRUTALNYCH gier komputerowych Zaprezentowane gry są jedynie przykładem. Na rynku istnieją dziesiątki innych gier, które są niebezpieczne dla psychiki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
Advertisements

Aukcja o dolara $$$ P. Jaworska W. Filipowicz.
Jakub Śpiewak Fundacja Kidprotect.pl
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
Oddziaływanie mediów na osobowość człowieka
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Zwierzęta są jak ludzie, też żyją !!!
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Wpływ Internetu, telewizji i muzyki na psychikę dziecka.
Opracowanie: Barbara Ptak Joanna Bazgier
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA. E-przemoc, e-pedofile, e-dzieci - nie możesz powiedzieć e-tam nic się nie dzieje! Bezpieczeństwo w wirtualnym świecie. Spotkanie.
Materiały z warsztatów
Z A R Z Ą D Z A N I E F I R M Ą PRZYGOTOWANIE GRY DLA UCZNIÓW.
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
Konferencja „W trosce o rodzinę” r.
Broń konwencjonalna.
Gry komputerowe-rozwijają czy uzależniają?
„Nasza przeszłość nadaje kształt naszej przyszłości.” Antoni Kępiński
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
GRA ZE ŚMIERCIĄ W SZACHY
Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają?
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Broń konwencjonalna Autor: Bartosz Brenk.
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
Czy autorytety są nam potrzebne
ZAGROŻENIA ZE STONY INTERNETU
STOP – przemocy i agresji
Bezpieczny internet.
Kontrola niesportowego zachowania się uczestników zawodów
Ankieta na temat agresji w szkole
Gry komputerowe. Rozwijają czy uzależniają?
Bronie W Orcs Must Die!.
Gry z przemocą Projekt edukacyjny
ZAGROŻENIA KOMPUTEROWE - istotne zagadnienia
Problemy współczesnej młodzieży
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ DZIECI THE SOCIETY OF THE FRIENDS OF CHILDREN 95 LAT Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Morągu w trosce o zdrowie dzieci, młodzieży.
Gry komputerowe rozwijają czy uzależniają?.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Kto jest przyjacielem lasu?
* Rodzice nie traktują poważnie negatywnych przekazów zawartych w bajkach. * Dzieci po obejrzeniu scen przemocy i agresji przenoszą je później do świata.
 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.
Świat młodzieżowych fascynacji
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
KSMKSM. KSM? A co to takiego??? Katolickie Stowarzyszenie M ł odzie ż y (KSM) jest stowarzyszeniem ko ś cielnym, zrzeszaj ą cym m ł odych katolików ś.
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Szkolenie młodzieży lat
Gry i zabawy naszych dziadków Przygotował Przemek Wilk
Projekt z zakresu profilaktyki. Uczniowie klasy IIA Kamil Gwara Daniel Cichaczewski Konrad Gutowski Projekt wykonany pod opieką pedagoga Magdaleny Durki.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA. E-przemoc, e-pedofile, e-dzieci - nie możesz powiedzieć e-tam nic się nie dzieje! Bezpieczeństwo w wirtualnym świecie.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
PEGI Czy wiesz, co kryje się pod tymi znakami? Czy wiedząc, że w grze jest przemoc, sex i wulgarny język pozwolisz w nią grać swojemu dziecku lub ją zakupisz?
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
Dzieci w Sieci Zagrożenia dla dzieci i młodzieży w Internecie.
Gry w sieci! Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
Internet -przyjaciel czy wróg współczesnego młodego człowieka? Projekt wykonali Radosław Jarzyna i Dawid Gajewski.
Internet i komputer – zagrożenia
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
których rodzice nie powinni
Media interaktywne jako źródło wzorców zachowań nastolatków
Prezentacja Zaprezentuje wam grę pt: Fortnite Zapraszam do oglądania!
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

13 BRUTALNYCH gier komputerowych Zaprezentowane gry są jedynie przykładem. Na rynku istnieją dziesiątki innych gier, które są niebezpieczne dla psychiki dziecka i młodego człowieka. Zanim kupicie Państwo grę dziecku sprawdźcie co zawiera.

1. Grand Theft Auto Motywem przewodnim gry jest popełnianie przestępstw, za które uczestnik jest nagradzany

2. Manhunt Opiera się na tworzeniu filmu typu snuff - skupiając się głównie na ukazaniu realnych scen gwałtu, tortur i zabójstw.

3. Scarface Zawiera m.in. sceny handlu narkotykami, niszczenia oraz brutalnego zabijania setek ludzi

4. 50 Cent: Bulletproof Raper 50 cent jest uwikłany w sieć korupcji, a podejrzane interesy wprowadziły go na krwawą ścieżkę narkotykowego podziemia Nowego Yorku

5. The Godfather Rozpoczyna się "dziecięcą wersją" gracza, gdy ten widzi zabójstwo swojego ojca. Gracz wchodzi w rolę mściciela - wielokrotnego zabójcy. Gra uczy „wymierzania sprawiedliwości” poza prawem.

6. Carmageddon Samochodowy wyścig i jazda po wielkim mieście, gdzie rozjeżdżanie ludzi i zwierząt jest zabawą… Samochód nie jest środkiem transportu, lecz narzędziem zbrodni.

7. Soldier of Fortune Gracz wcielając się w postać najemnika prowadzi bezwzględną walkę z przeciwnikami, zabijając ich na rozliczne sposoby

8. Resident Evil 4 Klasyczna „strzelanka”, w której gracz musi zabić każdego przeciwnika, aby przejść do kolejnego etapu gry. Liczba zabójstw w jednej grze może osiągnąć kilkaset.

9. Postal „Myślą przewodnią” gry jest mordowaniu przechodniów na setki sposobów, a następnie bezczeszczenie ich zwłok

10. Hitman „Ochrzczona” jako najbardziej brutalna gra tego typu serii. Gloryfikuje zabijanie jako sposób osiągania sukcesu.

11. Condemned Gra pełna brutalnych scen, morderstw, krwi, scen pozbawionych wszelkich norm moralnych.

12. Mortal Kombat (seria) Świat brutalnych scen i unicestwiania człowieka

13. Blood (seria) „Nauka” bezwzględnego zabijania, na wszelkie możliwe sposoby.

Środki i techniki zabijania (niszczenia) w 10 najpopularniejszych grach komputerowych i sieciowych Środki: rewolwer, pistolet, pistolet maszynowy, karabin maszynowy, strzelba policyjna, strzelba myśliwska, piła spalinowa, pałka, kij bejsbolowy, nóż, tasak, siekiera, topór, dzida, łuk, kusza, włócznia, broń SF, paralizator, butelka z benzyną, samochód, pojazd SF, sznur, materiały wybuchowe, drut, bumerang, miecz, szpada, katana, broń ninja, młot, meble, łopata, widły, inne narzędzia rolnicze i budowlane, gaśnica, paliwa, butelka, torba plastikowa, jadowite zwierzęta i stwory, psy, drapieżniki, stwory SF, prasa mechaniczna, średniowieczne narzędzia tortur Techniki: wieszanie, dusznie (ręczne), duszenie przez zamknięcie w pomieszczeniu lub obiekcie (np. trumnie), duszenie przyrządem, strzelanie, podpalanie i palenie, uderzanie, kopanie, łamanie, znęcanie się, topienie, dźganie, szarpanie, rozrywanie, wyrzucanie w przestrzeń kosmiczną, ukąszenie, zagryzienie, pożarcie, wysadzenie w powietrze, zrzucanie (z wieży, góry, urwiska), ścinanie, miażdżenie, cięcie, mielenie Wniosek: w grach dziecko spotyka więcej środków i technik zabijania niż w przeciętnym filmie akcji.

Przemoc i agresja a zachowania dzieci i młodzieży Teoria odczulania – wielokrotne doświadczanie bodźców agresywnych w mediach zwiększa tolerancję na agresję i przemoc Teoria uczenia się – obserwowanie negatywnych zachowań, które są nagradzane zwiększa prawdopodobieństwo przyswojenia i wyuczenia takiego zachowania Oglądanie agresji i przemocy - osłabia wewnętrzne hamulce i ułatwia uzewnętrznianie zachowań agresywnych

Co radzić rodzicom? 1.Kupujemy dzieciom tylko te gry, których treść sprawdziliśmy. 2.Nie kupujemy dzieciom gier, w których motywem działania gracza są zbrodnie i przestępstwa 3.Tłumaczymy dzieciom dlaczego podjęliśmy taką decyzję 4.Weryfikujemy zasoby komputerowe dziecka pod względem treści dla niego niebezpiecznych i niepożądanych 5.Ograniczamy czas grania do nie więcej jak 3-4 godzin tygodniowo