Pracownia technik projektowania i technik przekazu mgr Gabriela Piechnik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Advertisements

Bezpieczni na drodze.
Jak zrobić dobrą prezentację? autor: Piotr Kalita
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
ZASADY PROJEKTOWANIA STRON WWW
Kultura masowa czy dzieło sztuki?
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
KARTA ROWEROWA KL.IV ZNAKI DROGOWE STOP dalej.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
Promocja destynacji turystycznej za granicą
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Znaczenie i kompozycja koloru
Podstawy grafiki komputerowej
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Kolorowanie czarno-białych zdjęć w przestrzeni barw CMYK
Alternatywne i wspomagające metody komunikacji w pracy z dziećmi
Jak obrabiać zdjęcia na komputerze w programie Picasa
SZKOLNY ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich
Co to są alternatywne i wspomagające metody komunikacji?
KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA - PIKTOGRAMY
KOLORY CorelDRAW Photoshop.
Tworzenie prezentacji
Zastosowanie normatywnego systemu do zarządzania informacją i dokumentacją górniczą ArchiDeMeS DMG Krzysztof Anders, Jerzy Nowicki, Marian Poniewiera.
Przygotowanie prezentacji - etapy
Formaty zdjęć.
KARTA MOTOROWEROWA ZNAKI DROGOWE STOP.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
GEO-INFO 6 System Informacji Przestrzennej
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
HISTORIA PISMA.
Otwórz sobie drzwi do kariery!
Kolory w kodzie RGB i HEX
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
W YBIERAMY KOLORYSTYKĘ DLA NOWEJ STRONY INTERNETOWEJ  Odpowiedni dobór kolorów to jeden z podstawowych elementów przygotowania dobrego projektu graficznego.
NOTATKI CO I JAK ?.
Projektowanie obiektowe. Przykład: Punktem wyjścia w obiektowym tworzeniu systemu informacyjnego jest zawsze pewien model biznesowy. Przykład: Diagram.
Autor: Sylwia Lechowicz
Prezentacje multimedialne
Komunikacja międzyludzka
Komunikacja.
Metody komunikacji ludzi
Eye-tracking Nowoczesne metody badania zachowań wzrokowych
Komunikacja.
Program do ekstrakcji *) linii graficznych Andrzej Łuszczuk Mieczysław Goc Krystyn Łuszczuk EDYTOR v.3.0 (background eraser) *) Pojęcie „ekstrakcja” jest.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
1 Mapan i Mapnik. Czyli kilka słów o przeglądarkach leśnej mapy numerycznej. Zespół Zadaniowy ds. Leśnej Mapy Numerycznej. Margonin r.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Halina Klimczak Katedra Geodezji i Fotogrametrii Akademia Rolnicza we Wrocławiu WYKŁAD 2 ZMIENNE GRAFICZNE SKALA CIĄGŁA I SKOKOWA.
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
NOWOCZESNE METODY NAUCZANIA
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
materiały dla uczestników
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Typografia projekt mgr Gabriela Piechnik.
Projektowanie wspomagane komputerem
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
KOLORY W GRAFICE.
Opracował Tomasz Durawa
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Zapis prezentacji:

Pracownia technik projektowania i technik przekazu mgr Gabriela Piechnik

Warunki zaliczenia przedmiotu Praca indywidualna: -Zaprojektowanie znaków graficznych – piktogramów dla wybranego przysłowia. Praca grupowa: -Zaprojektowanie i wizualizacja systemu informacji dla wybranego miejsca/miasta, * Uwzględnienie grupy, do której skierowane mają być informacje, * cel: ułatwienie dostępu/komunikacji, -Zaprojektowanie i wizualizacja opakowania produktu dla określonej grupy – osoby starsze. * Koncepcja dystrybucji oraz przekazu informacji nt. produktu – sposób promocji.

Co jest ważne? -Określenie grupy docelowej, -Konkretne miejsca/sytuacje/przykłady, -Wizualizacje, -Rozpisanie koncepcji, -Podział ról w grupie, -dopasowanie typografii, kolorystyki, obrazów, etc. Do miejsca i grupy docelowej, -Jasny i przejrzysty przekaz.

TERMINY: Praca grupowa nr 1: 12 marca, 13 marca, 16 kwietnia Praca grupowa nr 2: 16 kwietnia, 21 maja, 5 czerwca Konsultacje przed zaliczeniem 5 czerwca oraz w trakcie zajęć. ZALICZENIE: 25 czerwca. Pliki zapisane na płycie CD JPEG 72 dpi RGB oraz PDF 300 dpi CMYK.

PIKTOGRAM przedstawienie pojęcia (opisywanego wyrazem bądź równoważnikiem zdania) za pomocą obrazka w oderwaniu od zapisu. Piktogramami są np. hieroglify, znaki drogowe i ostrzegawcze, oznaczenia przeciwpożarowe. Formą piktogramu jest również ideogram. Piktogram pełni ważną funkcję w komunikacji. Dzięki zastąpieniu słowa pisanego elementem graficznym zwiększono czytelność przekazu oraz ominięto barierę językową. Użycie piktogramów ułatwia też wspomaganie mowy osób upośledzonych i z trudnościami w porozumiewaniu się.

System informacji wizualnej/przestrzennej/miejskiej SI przestrzennej to system pozyskiwania, przetwarzania i udostępniania danych zawierających informacje przestrzenne oraz towarzyszące im informacje opisowe o obiektach wyróżnionych w części przestrzeni objętej działaniem systemu. Podstawowym elementem systemu informacji przestrzennej jest baza danych zawierająca informacje (przestrzenne i opisowe) o obiektach świata rzeczywistego reprezentowanych w systemie. Główną cechą systemów SIP jest możliwości prezentacji kartograficznej zawartych w nich danych.

System Informacji Miejskiej (SIM) to system jednolitych pod względem wizualnym, architektonicznym i konstrukcyjnym nośników przekazujących informacje o charakterze miejskim. System Informacji Miejskiej bywa również zwany Miejskim Systemem Informacji lub Systemem Informacji Lokalnej. Zakres treści przekazywanych przez SIM obejmuje między innymi: nazwy ulic, lokalizacji, adresy, kierunkowskazy dla ruchu pieszego, kierunkowskazy dla ruchu kołowego, mapy, plany najbliższej okolicy, schematy komunikacyjne, rozkłady jazdy, informację turystyczną, informację historyczną.

Słupki kierunkowe prezentujące nazwy ulic/lokalizacji lub wskazujące kierunki umiejscowienia obiektów miejskich, obiektów użyteczności publicznej, atrakcji turystycznych, punktów handlowych itp. Podświetlane tablice, pylony i gabloty, stanowiące wizualne dominanty otoczenia i wykorzystywane jako węzły, centralne punkty systemu. Mogą przekazywać dowolną informacje, najczęściej jednak umieszcza się na nich mapy i plany. Szczególne znaczenie mają przy przekazie informacji na temat komunikacji miejskiej, informacji turystycznej i historycznej. Tabliczki z nazwami ulic, numerami budynków, dzielnic itp. montowane na budynkach lub słupach. Wolnostojące tablice o charakterze kierunkowym lub informacyjnym. Wiaty przystankowe mogące spełniać te same funkcje, co tabliczki z oznaczeniem ulicy/lokalizacji i gabloty prezentujące mapy, plany, schematy komunikacyjne, rozkłady jazdy i inne informacje miejskie.

Znaczenie koloru Pracownia technik projektowania i technik przekazu

Źródło:

PODSTAWOWE ŻYWE KOLORY- czyli „zestaw Google” NIEBIESKI symbolizuje wytrwałość, niezawodność, mądrość, lojalność. W niebieskim biurze pracownicy są bardziej wydajni. kolor Niebieski pobudza nasz organizm do produkcji noradrenaliny, która uspokaja. Nie wszystkie odcienie niebieskiego mają taką funkcję. ZIELONY symbol wzrostu, płodności, natury; zieleń podobnie jak niebieski uspokaja. Ciemna kojarzy się z konserwatywnym stylem zarządzania, męskością, bogactwem i pieniędzmi. CZERWONY w naturalny sposób przyciąga oko potencjalnego klienta i wprowadza go w stan ekscytacji, kojarzony z energią. Nie należy z tym kolorem przesadzać, gdyż zbyt dużo czerwieni wzbudza agresję. Wywołuje silne asocjacje związane ze świętami, które aktywizują w mózgu uczucie miłości i chęć dawania. ŻÓŁTY to kolor słońca, symbol radości, wzmacnia wspomnienie dobrych czasów m.in. wspomnienia z wakacji. Klient otoczony żółtym czuje optymistyczne wibracje w mózgu, który uwalnia więcej serotoniny, odpowiedzialnej za chemiczne poczucie szczęścia. Kolor ten wydobywa twórcze myśli oraz przyspiesza metabolizm, a więc w gastronomii idealnie obudzi głód u potencjalnego klienta (pomarańczowy także), a co za tym idzie zwiększy sprzedaż. Źródło:

INNE KOLORY RÓŻOWY szczególnie pastelowy podobnie jak niebieski i zielony uspokaja, łagodzi agresję i konflikty pracownicze. POMARAŃCZOWY to najbardziej ekstrawagancki kolor, symbolizuje zabawę, ciepło, energię. BRĄZOWY to symbol niezawodności, stabilność, w końcu to kolor samej ziemi, idealnie wyraża to co naturalne lub organiczne. ZŁOTY to symbol bogactwa i obietnica lepszych czasów, idealny w połączeniu z czernią lub bielą. Źródło:

- Odpowiednie kontrastowe połączenie wniesie konkretny komunikat, - Zbyt dużo kolorów czyli tzw. kiczowaty "zestaw Tęcza" może wprowadzić szum komunikacyjny i spowodować, że odbiorca się pogubi w gąszczu barw i zrezygnuje z produktu/usługi, - złota zasada to umiar, dlatego maksymalna ilość żywych kolorów to cztery, - monochromatyczność – jeden kolor w różnych odcieniach – wzbudzi na odbiorcy wrażenie minimalistycznego, czystego wizerunku. Miły dla oka okaże się cieniowany niebieski lub zielony w sąsiedztwie bieli, - czerwony, biały i czarny/opcjonalnie szary to połączenie, które podświadomie buduje profesjonalny wizerunek - zupy Campbell, Coca Cola, pralinki Rafaello, papierosy Marlboro. Źródło:

Mock-up Czyli przedstaw swój projekt

MOCKUP = MAKIETA

Możemy korzystać z gotowych darmowych lub płatnych makiet. Wówczas w otwartym pliku klikamy dwukrotnie w inteligentny obiekt w oknie warstw.

W nowym polu roboczym, które się otworzyło wklejamy swój projekt i zapisujemy.

Po powrocie do pierwszego okna, powinniśmy mieć swój projekt na danej powierzchni.

Możemy też nanosić projekty własnoręcznie Posłużą nam do tego narzędzia transformacji (Edycja -> Przekształć), dodawania cieni oraz rozjaśnień