Ankieta o lekcji matematyki RK. Klasy 6 28 osób wypełniło ankietę, niektórzy nie chcieli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAJĘCIA Z WYCHOWNIA FIZYCZNEGO OCZYMA PRYMUSÓW
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Demokracja w szkole.
im. Króla Jana III Sobieskiego
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
KODEKS 2.0.
Debata : „Motywacja do nauki”.
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Witam Państwa!.
„Jakość jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich”
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013.
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Teresa Lewandowska nauczyciel jęz. angielskiego. Ogólne informacje 1. Termin wprowadzenia i czas trwania programu – Program wprowadzony.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Uczennice klasy 2e powtarzają Historię przed sprawdzianem.
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Wykonanie: Natalia Gielecińska Klasa IIe
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata pracowników szkoły
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Co chcieliśmy osiągnąć?
“Szkoła w procentach”.
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
ILE MAMY WZROSTU??? JAKIEGO KOLORU MAMY OCZY.
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 26 czerwca 2014 r.
Szkolny system wychowawczy
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Pytanie 2: Czy lubisz uczyć się j.angielskiego? Dzieci bez dyslekcji Dzieci z dyslekcją 1.Czasami30%42% 2.Tak66%33% 3.Nie4%25% Wniosek: Więcej dzieci z.
Zadaliśmy sobie pytanie: Jak wykorzystać tablet do nauki liczenia i pisania? Okazało się, że jest wiele ciekawych programów edukacyjnych do wykorzystania.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Komputery pod ręką! 1.W każdej sali powinien być jeden komputer z dostępem do Internetu 2.W niektórych salach powinny być projektory, a nawet tablice interaktywne.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Co chcieliśmy osiągnąć?
PYTANIA POMOCNICZE Co mi się podobało, a co nie?
Zapis prezentacji:

Ankieta o lekcji matematyki RK

Klasy 6 28 osób wypełniło ankietę, niektórzy nie chcieli.

1. Oceń trudność lekcji w skali 0 – 10 (0 – bardzo łatwa, 10 – bardzo trudna)

2. Oceń swoje zaciekawienie lekcjami w skali 0 – 10 (0 – bardzo nudna, 10 – bardzo ciekawa)

3. Ocen swoje zachowanie podczas lekcji. Podaj przyczyny. Dobre – 6 Bardzo dobre, aktywne – 7 Czasami przeszkadzam – 6 Po prostu słucham – 5 Wzorowe – 3 Dobre – 2 Rozkojarzony – 1 Często nie piszę, rozpraszam się, jest za głośno, inni przeszkadzają, za mało nowych tematów.

4. Co podoba ci się podczas lekcji? Trudniejsze zadania z poza podstawy – 6 Miła atmosfera lekcji – 5 Miły nauczyciel – 3 Nic – 3 Praca w grupach – 2 Wszystko – 1 Brak konieczności pisania w zeszycie – 1 Sowy na parapecie – 1

5. Podaj kilka przykładów, co najbardziej przeszkadza ci podczas lekcji. Hałas – 19 Koledzy i koleżanki – 11 Nic – 3 Nudny materiał – 2 Dziewczyny – 1 Nauczyciel nie odpowiada na pytania – 1 Jest pan miłym i dobrym nauczycielem, ale brak dyscypliny powoduje, że mało robimy. Niektórzy są pupilkami nauczyciela. Niektórzy szczególnie mocno przeszkadzają. Tu podane są inicjały i nawet nazwiska. Brak konsekwencji – ostrzeżenia o uwagach, które jednak nie są wpisywane.

6. Co chciałbyś zmienić w lekcjach matematyki? W jaki sposób proponujesz to zmienić? Wpisywać uwagi a nie tylko mówić – 10 Więcej dyscypliny, żeby było cicho – 8 Ciekawszy materiał, nowe tematy – 5 Zaklejać buzie taśmą – 3 Nic – 3 Praca za plusy i atuty, gry, konkursy – 2 Wszystko – 2 Żeby nie przeszkadzali w lekcji – 2 Bardziej pilnować, żeby nie używali telefonów – 2 Zamiana na p. Pawłowską – 2 Uczyć z podstawy programowej – 1 Brak podstawy programowej – 1 Żeby pan R. K. był naszym wychowawcą – 1

6. Przydatność lekcji do sprawdzianu szóstoklasisty

7. Czy chcesz, żeby w przyszłym roku uczył Cię R. K.?

6. Oceń przydatność lekcji w przygotowaniu do sprawdzianu szóstoklasisty w skali 0 – 10 (0 – nieprzydatne, 10 – bardzo przydatne)

Klasy 1 gimnazjum 32 osoby wypełniły ankietę.

1. Oceń trudność lekcji w skali 0 – 10 (0 – bardzo łatwa, 10 – bardzo trudna)

2. Oceń swoje zaciekawienie lekcjami w skali 0 – 10 (0 – bardzo nudna, 10 – bardzo ciekawa)

3. Ocen swoje zachowanie podczas lekcji. Podaj przyczyny. Przeszkadzam, bo inni przeszkadzają – 10 Dobre – 6 Bardzo dobre – 4 Wzorowe – 4 Bardzo dobre, ale zbyt luźne – 2 Nudzę się podczas powtórek – 2 Zawsze słucham – 2 Robię zadania domowe z innych lekcji – 1 Czasami mam odpały – 1

4. Co podoba ci się podczas lekcji? Ciekawe i dobre tłumaczenie – 6 Poczucie humoru nauczyciela – 5 Atmosfera lekcji – 4 Miły i życzliwy/dobry – 3 Nic – 2 Sala i stoliki– 2 Czytelnie i wszystko na tablicy – 2 Trudniejsze zadania – 2 Ogólnie lekcje są OK. – 2 Dziewczyny – 2

4. Co podoba ci się podczas lekcji? Materiał – 2 Możliwość konsultacji między uczniami – 1 Zastępstwa – 1 Tenisówki koleżanek – 1 Luz/brak stresu – 1 Możemy odpocząć od innych lekcji – 1

5. Podaj kilka przykładów, co najbardziej przeszkadza ci podczas lekcji. Hałas – 17 Brak dyscypliny – 5 Częste powtarzanie materiału – 4 Dygresje – 2 Stoliki 6-cio kątne – 2 Nie rozumiem lekcji– 2 Zbyt szybkie tempo pisania – 2 Za mało zadań domowych – 2 Dziewczyny – 2

6. Co chciałbyś zmienić w lekcjach matematyki? W jaki sposób proponujesz to zmienić? Więcej dyscypliny – 6 Nic – 5 Mniej powtarzania materiału – 4 Ciekawsze zadania – 4 Zgranie między uczniami a nauczycielem – 4 Trudniejszy materiał – 3 Większe tablice – 2 Zmienić nauczyciela – 2 Wpisywać uwagi a nie tylko mówić – 2 Podążać za podstawą programową – 1

7. Czy chcesz, żeby w przyszłym roku uczył Cię R. K.?

Wnioski - Głównym czynnikiem przeszkadzającym uczniom jest hałas. -Brak dyscypliny prowadzi do chaosu podczas lekcji. - Ważnym oczekiwaniem uczniów jest zapanowanie nad nimi. Proponują wpisywanie uwag. - Należy zastosować inne metody pracy, bardziej aktywizujące uczniów. - Tematy powinny być omawiane liniowo (bardziej uporządkowane) z powtórką tylko przed sprawdzianem. - Uczniowie często mają sprzeczne opinie na dany temat (realizować tylko podstawę/podstawa zbędna). - Występują istotne różnice w oczekiwaniach uczniów klasy 6 i 1 gimnazjum – w SP głównie dyscyplina, w gimnazjum głównie ciekawsze zadania, ale też cisza. - Występują istotne różnice w postrzeganiu lekcji między uczniami 6 klasy a 1 gimnazjum – w SP wymieniają znacznie mniej czynników wpływających na lekcję. - Główny wniosek – uczniom zależy, żeby lekcje przebiegały sprawnie i dawały im odpowiednią wiedzę, umiejętności, pozwalając na rozumienie.

Wnioski - Uczniowie gimnazjum trudność lekcji najczęściej określają na poziomie 6 (w skali 0 – 10). - Uczniowie SP trudność lekcji najczęściej określają na poziomie 2 albo 6 (w skali 0 – 10), co świadczy o dużym zróżnicowaniu uczniów. - Uczniowie gimnazjum zaciekawienie lekcją najczęściej określają na poziomie 4 (w skali 0 – 10). -Uczniowie SP zaciekawienie lekcją najczęściej określają na poziomie 6 (w skali 0 – 10). - Uczniowie SP przydatność lekcji (kursowych i powtórkowych) w przygotowaniu do sprawdzianu szóstoklasisty najczęściej określają na poziomie 7 (w skali 0 – 10).

Wnioski - Występują istotne różnice w oczekiwaniach uczniów klasy 6 i 1 gimnazjum – w SP głównie dyscyplina, w gimnazjum głównie ciekawsze zadania, ale też cisza. - Występują istotne różnice w postrzeganiu lekcji między uczniami 6 klasy a 1 gimnazjum – w SP wymieniają znacznie mniej czynników wpływających na lekcję. - Niektórzy uczniowie potraktowali ankiety niepoważnie. - Uczniowie klasy 6 wzajemnie obarczają się winą za hałas na lekcji, wymieniając uczniów z imienia i nazwiska (albo inicjały). - Uczniowie klasy 6 uważają, ze niektórzy są pupilami nauczyciela/nauczycieli. - W przypadku braku widocznych zmian należy rozważyć konieczność reorientacji zawodowej z powodu na przykład wypalenia.