„Czysta energia w mieście” Konkurs dla szkół podstawowych w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” – VI edycja 2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UE wspiera odnawialne źródła energii
Advertisements

Dlaczego odnawialne źródła energii
Odnawialne źródła energii
Alternatywne źródła energii
Źródła energii odnawialnej
Alternatywne Źródła Energii
SZKOŁY DLA EKOROZWOJU 2010/2011
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
Odnawialne źródła energii
Dobra energia dla wszystkich. Dobra energia dla wszystkich.
Odnawialne Źródła Energii
ALTERNATYWNE ŹRÓDŁA ENERGII
Wiatr, Słońce, Wnętrze Ziemi, Woda
Naturalne źródła energii w krajach Unii Europejskiej.
Odnawialne Źródła Energii
Znaczenie alternatywnych źródeł energii
  Partner biznesowy   Partner biznesowy.   Partner biznesowy   Partner biznesowy.
Co to jest TIK?.
Energia przyszłości czy Energia przeszłości ?
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Uwaga!!! Nowy kierunek. Jeżeli chcesz: zdobyć wykształcenie w przyszłościowym zawodzie mieć pewną i ciekawą pracę zbudować własny kolektor słoneczny poznać
Wykonawczynie: Zuzanna Barna, Martyna Walenczak
Odnawialne źródła energii
Energia – co to takiego? Energia– skalarna wielkość fizyczna charakteryzująca stan układu fizycznego (materii) jako jego zdolność do wykonania pracy. Energia.
Projekt na temat ŹródeŁ odnawialnych i nie odnawialnych
Energia geotermalna.
Alternatywne Źródła Energii
1.
Odnawialne źródła energii
Prezentacja wykonana przez Mateusza Kiełbiowskiego w ramach lekcji przyrody Klasa VI B , 2014 , rok szkolny 2013 – 2014.
Energia Geotermiczna.
Przykłady energii w przyrodzie i sposoby jej wykorzystywania
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
SPOSOBY POZYSKIWANIA ENERGII elektrycznej
Odnawialne źródła energii Teraźniejszość i przypuszczenia.
Gospodarstwo agroturystyczne jako miejsce edukacji w zakresie zielonej energii prof. dr hab. Krzysztof Kasprzak dr inż. Aleksandra Spychała Uniwersytet.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Energia wiatrowa Krzysztof Pyka Kl 1 W.
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
Największe źródło energii na świecie
Koło Naukowe „New-Tech” Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Opiekun koła: dr inż. Rafał Mięso.
Odnawialne źródła energii
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Janusz Starościk – PREZES ZARZĄDU SPIUG
Jak chronić Ziemię? Projekt edukacyjny w klasie II szkoły podstawowej.
Energia słoneczna.
Energia geotermalna Krzysztof Pyka Kl 1 W.
ALTERNATYWNE ŹRÓDŁA I OSZCZĘDZANIE ENERGII
Z energią zmieńmy źródła!
Połączenie energetyki zawodowej z zagospodarowaniem energetycznym
BIOMASA - ZIELONA ENERGIA
EKOLOGICZNA MODA.
Transformacja wiedzy przyrodniczej na poziom kształcenia szkolnego – projekt realizowany w ramach Funduszu Innowacji Dydaktycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Biogaz Biogaz powstaje w procesie beztlenowej fermentacji odpadów organicznych, podczas której substancje organiczne rozkładane są przez bakterie na związki.
Gimnazjum w Sułkowicach im. Stefana kard. Wyszyńskiego Targi energii Energy Fair.
ENERGIA WIATROWA Naukowcy obliczyli, że gdyby udało się wykorzystać tylko połowę siły wiatru wiejącego na Ziemi, to i tak można by wyprodukować 170 razy.
Ekozespoły Podstawowe informacje. Celem programu ekozespołów jest: - zmniejszenie wytwarzania odpadów i marnotrawstwa surowców, - niższe zużycie energii.
Budowa instalacji prosumenckich. Działanie 4.1. Odnawialne źródła energii (OZE) Cel: Zwiększenie udziału odnawialnych źródeł w ogólnej produkcji energii.
O ALTERNATYWNYCH ŹRÓDŁACH ENERGII. Wiemy, że paliwa kopalne, dzięki którym produkowana jest energia elektryczna, kiedyś się wyczerpią. I co wtedy? Czy.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Wykonała : Katarzyna Bazga. Co to jest Alternatywne źródło energii?? Alternatywne źródło energii - rodzaj pozyskiwania energii niezależny od dużych, instytucjonalnych.
Moja wizja energii odnawialnej… Joanna Roszkiewicz Monika Rakowicz III L.O., Poznań.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
BUDOWA INSTALACJI PROSUMENCKICH. Działanie IV.1. Odnawialne źródła energii Cel: Zwiększenie produkcji energii ze źródeł odnawialnych Poziom dofinansowania:
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
BUDOWA INSTALACJI PROSUMENCKICH
PRĄD ELEKTRYCZNY Bartosz Darowski.
Odnawialne źródła energii
FUTURE OF RENEWABLE ENERGY.
Zapis prezentacji:

„Czysta energia w mieście” Konkurs dla szkół podstawowych w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” – VI edycja 2016

„Czysta energia w mieście” Celem konkursu jest uświadomienie uczniom wpływu ich codziennych zachowań w domu, szkole i w miejscach publicznych na stan środowiska, w którym żyją. Ważne, by uczeń potrafił praktycznie wykorzystać zdobytą wiedzę i podejmował działania na rzecz ochrony własnego zdrowia i środowiska naturalnego. Powinien również zachowywać się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami.

Kategoria: klasy I-III Praca plastyczna: płaska, technika dowolna, format A3, praca wykonana indywidualnie; uczeń zgłasza 1 pracę, a szkoła max 10 prac Uwaga! Do UM zgłaszamy zdjęcia elektroniczne prac w formacie.jpg, umieszczone na płytce CD/DVD podpisanej nazwą szkoły i kategorią konkursową „Czysta energia w mieście”

Kategoria: klasy IV-VI Praca przestrzenna: makieta, technika dowolna, maksymalna wielkość pracy – format A2, praca wykonana indywidualnie lub maksymalnie przez zespół 2-osobowy; uczeń/zespół zgłasza 1 pracę, a szkoła max 5 prac Uwaga! Do UM zgłaszamy zdjęcia elektroniczne prac w formacie.jpg lub filmiki dot. tych prac w formacie.mp4, umieszczone na płytce CD/DVD podpisanej nazwą szkoły i kategorią konkursową „Czysta energia w mieście”

Cechy pracy konkursowej w obu kategoriach: praca powinna przedstawiać miasto z elementami infrastruktury: budynkami mieszkalnymi, oświatowymi, miejscami użyteczności publicznej, miejscami odpoczynku i rekreacji, komunikacją miejską, firmami produkcyjnymi, sklepami itd., zasilane energią ze źródeł odnawialnych takich jak: słońce, wiatr, woda, ciepło Ziemi, biomasa, praca może przedstawiać całe miasto lub jego określony obszar, na którym można umieścić poszczególne urządzenia produkujące energię elektryczną czy cieplną; ważne, aby praca przedstawiała miasto przyjazne dla środowiska naturalnego, pozbawione negatywnego wpływu mieszkańców na jego funkcjonowanie, praca powinna być realistyczna, ciekawa, estetyczna i w miarę możliwości samodzielna. „Czysta energia w mieście”

Jako przygotowanie uczniów do udziału w konkursie można zastosować na lekcjach przyrody lub na lekcjach wychowawczych metody, które: rozbudzą w uczniach zaciekawienie otaczającym światem, ukształtują u uczniów postawę badawczą, dążącą do poznawania prawidłowości świata przyrody, zachęcą uczniów do stawiania hipotez na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie i do ich weryfikowania, stworzą uczniom możliwości zastosowania wiedzy przyrodniczej w praktyce, zachęcą uczniów do poszanowania przyrody i dorobku kulturowego społeczności, ukształtują umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji. „Czysta energia w mieście”

Informacje do wykorzystania na lekcji wprowadzającej do konkursu: Co to jest energia? Energii nie może zabraknąć! Odnawialne źródła energii:  energię słoneczną  energię wiatrową  energię wodną  energię geotermalną  energię biomasy „Czysta energia w mieście”

Energia Słońca Słońce to nasze największe źródło energii, dzięki któremu jest możliwe życie na naszej planecie. Obecnie wykorzystujemy energię Słońca do produkcji energii elektrycznej lub cieplnej. „Czysta energia w mieście”

Energia wiatru Zasada działania wiatraka i wytwarzania energii z wiatru jest prosta i oparta na zasadzie działania prądnicy. Siła wiatru zamieniana jest na pracę mechaniczną, która wprawia w ruch wirnik i za pomocą generatora przekształcana jest w energię elektryczną. „Czysta energia w mieście”

Energia wodna Wykorzystywanie energii płynącej wody do produkcji prądu jest korzystne zarówno ekologicznie, ale i ekonomicznie. Produkcja tej energii nie zanieczyszcza środowiska, nie wymaga także ciągłych nakładów finansowych. „Czysta energia w mieście”

Energia geotermalna Energia geotermalna to energia termiczna skał znajdujących się we wnętrzu Ziemi. Jest pobierana za pomocą odwiertów, do których wtłaczana jest chłodna woda i odbierana gorąca nagrzana od gorących skał i pompami wydobywana jest na zewnątrz. „Czysta energia w mieście”

Energia z biomasy Biomasa to stałe lub ciekłe substancje pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego, które ulegają biodegradacji, pochodzące z odpadów rolnych oraz leśnych, a także przemysłowych, które ulegają biodegradacji. „Czysta energia w mieście”

Dziękuję za uwagę Bernadeta Sitek