Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Advertisements

Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
ZARZĄDZAJ JAKOŚCIĄ SWOJEGO ŻYCIA zgodnie z normą ISO 9001:2008
im. Króla Jana III Sobieskiego
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
KODEKS 2.0.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Jak motywować dziecko do nauki?
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Czy wierzysz w Boga? powiedziała: „Tak” …i zginęła
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Jak za pomocą nowych technik poprawić wyniki nauczania o 661 procent?
Nasze kodeksowe marzenia
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
1. Mądrze motywuj Obowiązkiem dziecka jest odrabianie lekcji, a obowiązkiem rodzica – okazywanie szczerego zainteresowania jego problemami Zacząć należy.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
O NAS NASZYCH SUKCESACH I OSIĄGNIĘCIACH, Z KTÓRYCH RÓWNIEŻ JESTEŚMY BARDZO, BARDZO DUMNI.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata pracowników szkoły
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Szkolny system wychowawczy
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
O NAS NASZE SUKCESY I OSIĄGNIĘCIA, Z KTÓRYCH RÓWNIEŻ JESTEŚMY BARDZO, BARDZO DUMNI.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Uczymy się z TIK Umiejętnie korzystamy z poczty elektronicznej, Kontaktujemy się z nauczycielami drogą mailową, Wykorzystujemy program Paint i tworzymy.
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
JAK ZACHĘCIĆ DZIECKO DO NAUKI
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Szkolny plan zachowania
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
„Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał
Zapis prezentacji:

Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska

D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest zbyt słaba lub niewłaściwa.

SŁABA LUB ŻADNA ? NIE WIDZIMY SENSU W UCZENIU SIĘ NIEWŁAŚCIWA ? UCZYMY SIĘ, BO : TO PRZYMUS ŻEBY DOSTAĆ DOBRĄ OCENĘ ŻEBY ZADOWOLIĆ RODZICÓW I NAUCZYCIELI TAK NAPRAWDĘ : NIE WIEMY

J EŚLI ZATEM, NIE WZMOCNIMY ALBO NIE ZMIENIMY SWOJEJ MOTYWACJI - TO NIE ZMIENIMY NASTAWIENIA DO NAUKI - I NIE POLUBIMY NAUKI !

M OTYWACJA POJAWI SIĘ, WZROŚNIE I BĘDZIE WŁAŚCIWA, JEŚLI ODPOWIEMY SOBIE NA PYTANIE : Po co się uczyć? żeby zdobyć wykształcenie, uzyskać zawód i zarabiać pieniądze -

- ŻEBY TRENOWAĆ MÓZG ( PRACA MIĘŚNI ), BO WTEDY PÓŹNIEJ SIĘ ZESTARZEJEMY -żeby poszukiwać, znajdować i rozwijać swoje zainteresowania (pasja, praca) - żeby móc tworzyć, spełniać swoje plany i marzenia - żeby mieć uznanie (pochwały, szacunek) innych osób i siebie samego (satysfakcja) - żeby stawać się bardziej przydatnym naszemu społeczeństwu, krajowi, światu podążanie za zmianami w świecie

-żeby mieć kontrolę nad sobą i odpowiadać za siebie ( własne zdanie, zabierać ciekawy głos w dyskusji, decyzje, dobro, zło) -żeby być mądrzejszym i kompetentnym (wiem i umiem więcej – łatwiejsze poszukiwania pracy – zmiana zawodów, języki) - żeby być pewniejszym siebie – im więcej sobą reprezentujemy tym łatwiej myśleć o sobie dobrze, tym więcej mamy do zaoferowania innym, jesteśmy odważniejsi w kontaktach zawodowych i osobistych

J AK SIĘ UCZYĆ SKUTECZNIE ? „ KRÓTKI PLAN DNIA ” Dziecko/ młodzież Rodzic posiłek/ odpoczynek! Rozmowa na tematy: co ciekawego wydarzyło się w szkole, co ciekawego się dowiedział, jakie ciekawe pytania zadał, jaki sukces udało mu się osiągnąć- wspólna rozmowa na temat „szkolnego dnia” praca własna Zaczynamy od materiału prostego, wykorzystujemy techniki uczenia się: mapa myśli, metaplan, notatka, kolory, rzeczy, obrazy, rysunki, słowa „klucze”, pokój rzymski, słowa haki, łańcuszki wyobrażeniowe, skróty myślowe, rymy, rytmy itp.. Robimy przerwęRozmowa z rodzicem o trudnościach jakie wystąpiły w czasie nauki- pomoc, doradztwo Przechodzimy do materiału trudniejszego 30-40min.Kontrola: czy wyłączony komputer, telefon, TV Przerwa : posiłek, woda, ruch, muzyka, „ogarnięcie „ pokoju, podlanie kwiatów itp.. Wracamy do materiału prostego 15 min. powtarzamy wiedzę z dnia poprzedniego- codziennie!!! Możemy wykorzystać rodzica jako odbiorcę naszej wiedzy; lustro, psa, drzewo itp. Chwalimy się przed rodzicem. Rodzic chwali nas.

Po ZAKOŃCZONEJ! pracy zasłużona nagroda: komputer, facebook, film, telefon, słodycze, itp. Chwalimy siebie, dostajemy pochwałę od rodziców- wykonaliśmy plan! Pamiętamy o ustaleniach i zasadach!!!