„Koło Młodych Odkrywców”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Advertisements

„Ziemia – planeta wody”
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
MAŁA SZKOŁA WIELKA SZANSA PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE PO KL, WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Z GRUP O UTRUDNIONYM DOSTĘPIE DO EDUKACJI ORAZ.
Program wychowawczy Gimnazjum na rok szkolny 2011/2012 UCZĘ SIĘ ODPOWIEDZIALNOSCI ZA SIEBIE I NNNYCH Rozwój ucznia INTELEKTUALNYPSYCHICZNYSPOŁECZNYFIZYCZNY.
Laboratorium szkolne – sposób na wolny czas
Klasa biologiczno - chemiczna
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Właściwości soli mineralnych, wody oraz ich rola w organizmie.
Najprostszy instrument
W latach w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III finansowanego z.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WODA – ŹRÓDŁO ŻYCIA.
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
WODA ŻYCIA.
Jak pietruszka pije wodę?
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Siły międzycząsteczkowe
Opracowała: Joanna Kozieł
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
„Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy”
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
"MALI BADACZE - przez doświadczenie do zrozumienia"
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
1.
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
Czarodziejskie Mandale
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Uniwersytet Trzeciego Wieku. (ang. University of the Third Age, U3A)  placówka dydaktyczna dla osób w podeszłym wieku.
Natural Sciences, Natural English. Mitochondrium.
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
W nocy na niebie widać księżyc i gwiazdy.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Wstęp do badań społecznych i politologicznych I
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
„Fizyczna karuzela”- eksperymenty
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Społeczna Szkoła Podstawowa w Budziskach
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

„Koło Młodych Odkrywców”

Program „ Koła Młodych Odkrywców” został stworzony z myślą o małych poszukiwaczach naukowych przygód.

Cele „Koła Młodych Odkrywców” wzbudzenie chęci poznawania świata i siebie – swoich zainteresowań i pasji, kształcenie myślenia naukowego, opartego o stawianie pytań badawczych, przeprowadzanie doświadczeń w odpowiedzi na pytanie oraz wyciąganie wniosków z przeprowadzonych badań; rozwój kreatywności oraz umiejętności pracy zespołowej poprzez pracę projektową,

Podczas zajęć rozwijaliśmy potencjał twórczy i intelektualny dzieci, by korzystając w pełni ze swoich talentów, wiedzy i możliwości rozumiały świat w którym żyją i potrafiły w nim działać.

Zajęcia miały charakter badawczy, uczestnicy przeprowadzali eksperymenty, uczyli się stawiać pytania badawcze i wyciągali wnioski prowadząc obserwację i burzliwą dyskusję.

Test sprawdzający wiedzę:   1. Jakie znasz stany skupienia wody? a) stały , ciekły, gazowy b) stały, płynący, gazowy c) woda, lód Test sprawdzający wiedzę: 2. Jaka jest temperatura wrzenia wody? a) 0O C ( zero stopni Celcjusza) b) 100 O C ( sto stopni Celcjusza) c) nie wiem 3. Wzór chemiczny wody to: a) O2 b) H2O 4. Napięcie powierzchniowe to: a) błonka tworząca się na powierzchni wody, b) błonka tworząca się na lodzie, c) nie wiem. 5. Ziemia jest: a) trzecia planeta od słońca, b) pierwszą planeta od słońca, c) ostatnią planeta od słońca, 6. Konsekwencją ruch obrotowego ziemi jest: a) występowanie dnia i nocy, b) występowanie pór roku,

Wyniki testu: 55% dobrych odpowiedzi 90% dobrych odpowiedzi

Krótka fotorelacja naszych zajęć:

Koniec Agnieszka Drowanowska