Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA."— Zapis prezentacji:

1 IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™"

2 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Charakterystyka (I) 16 edycja Kurs dla klas II i III liceum Przedmioty: biologia, chemia, fizyka, matematyka, geografia, historia, wos, język polski 1300 uczestników, sprawdzono 15725 matur (w tym 4786 internetowych) Dwa poziomy zaawansowania Cykl roczny: wrzesień – kwiecień

3 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Charakterystyka (II) Bardzo intensywne przygotowanie – dla jednego przedmiotu: Ćwiczenia maturalne (45h zajęć stacjonarnych) 12 matur próbnych (24h zajęć stacjonarnych) System wspomagający naukę w domu (e-learning minimum 60h) Na Kursie Sikory przeprowadzono 3 kwalifikacje, w wyniku których kurs ukończyło 85 % początkowej liczby uczestników.

4 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Cele Kursu Wysoki wynik na egzaminie maturalnym Dostanie się na wymarzoną uczelnię Bariery….

5 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Bariera 1: przed rozpoczęciem kursu Brak wiedzy wyniesionej z gimnazjum i pierwszych lat liceum 9,2% uczestników – wynik 60% i więcej; 21% – wynik 50% i więcej; 48% – wynik niedostateczny – czyli poniżej 30% [matura 1 Kursu Sikory] Bariera 2: w trakcie kursu zbyt mała ilość czasu poświęcana przez licealistów na przygotowania do egzaminu maturalnego

6 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" E-learning a brak wiedzy Materiały teoretyczne (60-120h na przedmiot) Egzaminy wiedzy (weryfikacja nauki) Bardzo ważne – wymóg systematyczności! Bieżąca kontrola pracy Kwalifikacje i usunięcie uczestników nie spełniających kryteriów [frekwencja 65 vs 91%] Nie każdy może zostać absolwentem Kursu Sikory…

7 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" E-learning stymulatorem pracy własnej Bieżąca kontrola pracy – kwalifikacja Indywidualizacja reakcji w przypadku stwierdzenia zbyt małej ilości czasu poświęcanego na naukę lub niewystarczających postępów uczestników. Porównania – statystyki swoich postępów z wynikami licealistów przygotowujących się do tego samego egzaminu.

8 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" E-learning na Kursie Sikory Materiały teoretyczne przed zajęciami Obowiązkowy egzamin wiedzy przed zajęciami Egzaminy maturalne rozwiązywane drogą internetową System cennych uwag po każdej maturze internetowej i stacjonarnej Statystyki postępów Kursanta na tle innych uczestników Statystyki dla Wykładowców

9 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Ograniczenia e-learningu na Kursie Sikory 1. Trudności motywacyjne – społeczne oddziaływanie zajęć stacjonarnych jest atrakcyjniejsze dla uczestnika 2. Trudność symulacji prawdziwych warunków egzaminacyjnych: stacjonarne egzaminy maturalne w najwyższym stopniu przypominają prawdziwy egzamin [pytania otwarte!] 3. Strata czasu na pokonanie trudności technologicznych przy odpowiedziach na pytania otwarte z matematyki, chemii, fizyki: narysowanie wykresu lub schematu w postaci elektronicznej – jest ciągle dla licealisty bardziej pracochłonne w porównaniu z wykorzystaniem rysunku odręcznego. „

10 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Korzyści e-learningu na Kursie Sikory 1.Indywidualizacja przygotowań: uczestnicy mają możliwość wyboru zakresu zagadnień treści, które przeczytają i zakresu testów sprawdzających. 2.Ewaluacja postępów uczestnika i informacja zwrotna w skali nieosiągalnej dla metod tradycyjnych. System umożliwia każdemu uczestnikowi analizę swoich postępów i porównanie wyników z innymi uczestnikami kursu. Dodatkowo uczestnik może analizować postępy w zakresie poszczególnych modułów wiedzy. 3. Dostosowanie treści wykładowych i ćwiczeniowych do bieżących potrzeb grupy – dostęp nauczycieli do statystyk postępów uczestników umożliwia Wykładowcom bieżące zmiany programu nauczania w zależności od zapotrzebowania uczestników danej grupy. „

11 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kurs Sikory – skuteczność – postępy Kursantów Dla poziomu 1 i 2 – przyrost punktów na maturze ostatniej o 25% w stosunku do matury pierwszej uzyskało 44% Uczestników, 35% uzyskało przyrost o 50%, a 19% uzyskało przyrost 100% i więcej. Dla poziomu 3 powyższe wyniki kształtowały się podobnie: przyrost o 25% w stosunku do matury pierwszej uzyskało 45% Uczestników, 32% uzyskało przyrost o 50%, a 18% uzyskało przyrost 100% i więcej.

12 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Ocena satysfakcji uczestników – Kursu Sikory Zajęcia stacjonarne generalnie są oceniane wyżej w porównaniu z zajęciami wirtualnymi. Średnia ocena zajęć stacjonarnych edycji 2008/2009 wynosiła 4,75 dla poziomu niższego, 4,85 dla poziomu wyższego. Średnie dla materiałów e-learningowych: 3,52 dla poziomu niższego, 3,56 dla poziomu wyższego; Średnia ocena stacjonarnych matur próbnych wynosiła 4,55 dla poziomu niższego, 4,79 dla poziomu wyższego. a dla matur wirtualnych 3,74 dla poziomu niższego, ale aż 5,28 dla poziomu wyższego.

13 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Rekomendacja Kursu Sikory jako wskaźnik wysokiej jakości kursu Od wielu lat zdecydowana większość młodzieży licealnej trafia na nasz kurs dzięki rekomendacji naszych Absolwentów. Po tegorocznym kursie gotowość do rekomendacji deklaruje 90% Absolwentów (są to osoby, które oceniły prawdopodobieństwo polecenia kursu na 50% lub więcej).

14 Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kierunki rozwoju System e-learningu stał się w ciągu kilku ostatnich lat integralną częścią przygotowań na Kursie Sikory. Obserwujemy rosnące zaangażowanie uczestników w korzystanie z platformy internetowej, co uzasadnia dalszy jej rozwój. W kolejnych latach planujemy : intensyfikację procesu indywidualizacji, zwiększenie udziału uczestników w ocenianiu poszczególnych materiałów i tworzeniu treści.


Pobierz ppt "IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google