Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Co wiecie nt. Auchan?. 2 Grupa Auchan w kluczowych datach 1961: Gérard Mulliez otwiera pierwszy sklep w Roubaix (Północna Francja) 1976: Powstanie Immochan.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Co wiecie nt. Auchan?. 2 Grupa Auchan w kluczowych datach 1961: Gérard Mulliez otwiera pierwszy sklep w Roubaix (Północna Francja) 1976: Powstanie Immochan."— Zapis prezentacji:

1 1 Co wiecie nt. Auchan?

2 2 Grupa Auchan w kluczowych datach 1961: Gérard Mulliez otwiera pierwszy sklep w Roubaix (Północna Francja) 1976: Powstanie Immochan Pierwsze hipermarkety Alcampo w Hiszpanii i Auchan we Włoszech. 1983: Powstanie banku Accord. Lata 1960 i 1970 POWSTANIE I ROZWÓJ WE FRANCJI Lata 1980 POCZĄTEK EKSPANSJI MIĘDZYNARODOWEJ Lata 1990 PRZYSPIESZENIE ROZWOJU 1996: Przejęcie Docks de France (Francja) i Pão de Açúcar (Hiszpania, Portugalia). Alians z La Rinascente (Włochy). Rozpoczęcie działalności supermarketów. Pierwsze hipermarkety Auchan w Polsce, na Węgrzech i w Chinach.

3 3 Grupa Auchan w kluczowych datach Zawarcie aliansów z przedsiębiorstwami w Chinach, na Tajwanie, w Rumunii i na Ukrainie. Powstają pierwsze hipermarkety w Rosji i supermarkety w Polsce i Rosji. Rozwój E- Commerce (AuchanDirect, Auchan.fr, AuchanDrive, ChronoDrive…) Początek 2000 NOWE HORYZONTY Rozwój aliansów we Francji, Tunezji, Wietnamie... Integracja z Real (umowa z Metro Group rok 2012 (Ukraina, Rosja, Rumunia i Polska) Nawiązanie partnerstw handlowych / zakupowych (Francja, Włochy, Hiszpania, międzynarodowe…) Od roku 2010 PRZYSPIESZENIE EKSPANSJI MIĘDZYNARODOWEJ Informacja o przekształceniu Grupy Auchan w AUCHAN HOLDING, w którego skład wejdą 3 niezależne przedsiębiorstwa: Auchan Retail, Immochan, Oney. Październik 2015 W KIERUNKU TRWAŁEJ I SKUTECZNEJ DYNAMIKI AUCHAN HOLDING

4 4 3 regiony rozwoju: Europa Zachodnia, Europa Środkowa i Wschodnia oraz Azja Francja, Hiszpania, Włochy, Portugalia, Luxemburg 263 hipermarkety 676 supermarketów 192 centra handlowe 5 oddziałów Oney Handel elektroniczny, Drive, 26 Alinéa, 16 Little Extra… Polska, Węgry, Rosja, Ukraina, Rumunia 237 hipermarketów 186 supermarketów 103 centrów handlowych 5 oddziałów Oney Handel elektroniczny Chiny, Tajwan, Wietnam 407 hipermarketów 1 supermarket 89 centrów handlowych 1 odział Oney Oraz 157 hipermarketów realizowanych w partnerstwach we Francji, Włoszech, Portugalii, Tajwanie; Oraz 2,022 supermarketów realizowanych w partnerstwach we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Tunezji, Mauretanii Senegal 4 supermarkety

5 5 Kluczowe dane 11. dystrybutor spożywczy na świecie ; obecny w 16 krajach 330,700 współpracowników (zatrudnionych na 31/12/2014) 89.8 % kapitału należy do rodziny Mulliez, 10.2 % do współpracowników-akcjonariuszy (31/12/2014) 53.5 miliardów przychodu brutto(+11.2%) 2.6 miliardów z transakcji kasowych (hipermarkety + supermarkety, 31/12/2014)

6 6 87 hipermarketów (53 Auchan, 34 Real) Wielkość obrotu: XXXX Zatrudnienie: pracowników Auchan Polska

7 7 Rozwój w Auchan ZAPRASZAMY NA FILM ROZWÓJ W AUCHAN

8 8 Program Płatnych Staży Managerskich 4 tygodnie na poziomie PRACOWNIKA (2 Sektory) 8 tygodni na poziomie MANAGERA (zarządzanie segmentem) Manager Handlowy Manager Kas Potwierdzenie potencjału Managerskiego przez DM/RRH/CDG Cotygodniowe podsumowanie z przełożonym (SM) KANDYDAT duży potencjał managerski Cel 90% promocji na stanowisko MANAGERA (obecnie 60%) => 90 Managerów Oczekiwania wobec kandydatów: Wykształcenie: wyższe mgr – ekonomia, zarządzanie, handel, Cechy: Przedsiębiorczy, Mobilny (min. regionalnie), Komunikatywny w jednym z 2 języków obcych (FR i ANG)

9 9 Program Rozwoju Managerów MANAGER 1 dział PF/PGC (12 miesięcy) Szkoła Managera SENIOR MANAGER 2 sektory S i P (12-18m) CDG / RRH (12m) KUPIEC / Specjalista DG CDG / RRH DYREKTOR SKLEPU Cel 100% zintegrowanych i potwierdzonych potencjałów CDG/RRH Oczekiwania wobec kandydatów: Wykształcenie: wyższe mgr – ekonomia, zarządzanie, handel, Doświadczenie zawodowe: 2-3 lata na stanowisku kierowniczym, Cechy: Przedsiębiorczy, Mobilny (min. regionalnie), Komunikatywny w jednym z 2 języków obcych (FR i ANG) Miesięczny Mentoring Dyrektorów KANDYDAT duży potencjał na Senior Managera Kwartalny Mentoring Coacha

10 10 EDHEC 1 er décembre 2015 Lancement en interne – mardi 1 er décembre 2015 Lancement officiel - jeudi 3 décembre 2015

11 11 CRÉER UN VIVIER DE PARIS INTERNATIONAUX À FORT POTENTIEL - Recruter, identifier, former et fidéliser Répondre au développement international DIVERSIFIER LA COMPOSITION DES COMITÉS DE DIRECTION Diversité Hommes / Femmes Diversité culturelle Diversité de parcours (passerelles entreprises et pays) Générer des sauts de générations CRÉER DES PARCOURS FORMANTS PLUS RAPIDES Accélérer l’appropriation de la culture d’entreprise Accélérer la prise de responsabilités INTÉGRER DE NOUVEAUX PROFILS Avoir des équipes de jeunes dirigeants agiles face à des contextes nouveaux et innovants ENJEUX et OBJECTIFS du Graduate Program Créer un vivier de paris internationaux à fort potentiel, mais aussi … Avec, bien entendu, les valeurs du Groupe Auchan

12 12 VISION PARTICIPANT - ATTENTES PRINCIPALE S Acquérir de nouvelles compétences et se développer (32%) Accélérer sa carrière (28%) Avoir une perspective internationale (15%) TRIO D’ATTENTES identique pour toutes les populations Hommes/femmes Managers/ingénieurs Français/internationaux Profil des répondants: 205 participants à des Graduate Programs Bac +5 entre 6 mois et 6 années d’expérience professionnelle 64% d’hommes et 36% de femmes 60% de français et 40% d’internationaux + de 60% ont signé leur contrat Graduate Program hors de France. Etude réalisée par l’Edhec en mars 2015 Parcours en adéquation avec les ATTENTES des participants Un vrai plébiscite des participants ! 80% considèrent que leur parcours a été un accélérateur de carrière % conseillent les graduate programs 12

13 13 Jeunes issus des meilleures Ecoles et Universités Jeunes collaborateurs Jeunes Associés Salariés Familiaux Processus de sélection strict et rigoureux Parcours jalonné de diverses fonctions/métier s Découverte de la culture d’entreprise Expériences dans plusieurs entreprises et pays Réseau Evaluations / feedbacks réguliers Formation continue Développement personnel Coaching + Mentoring Rémunération attractive GRADUATE PROGRAM différenciant et innovant 4 ans – Promotions annuelles de 35 participants – Tous pays et Business Units

14 14 SPÉCIALISATION 6 MOIS Pays d’origine 1.Formation dans le Pays/métier (EDM) 2. Corporate - 3 jours tous les 6 mois (Promo) 3. Connaissance métier, vis ma vie BASE COMMUNE Fonction ou projet avec suivi trimestriel MANAGER Autres univers --- Management Projet PROJET INTERNATIONAL DANS UN AUTRE ENTREPRISE DISCOVERY INTERNSHIP Un parcours en 4 ans Parcours individuel et collectif Accompagnement individuel : coaching individuel et interculturel Formation : savoir, savoir-être et savoir-faire Langue : anglais indispensable, français souhaité (formation) RESPONSABILITE Inputs Corporate - 1 rencontre tous les 6 mois en collectif Contenu pédagogique, thèmes Groupe, témoignages… --- Suivi individuel - 1 par mois, avec un calendrier managé Entretiens Manager + entretiens RH pays (bi-mensuel) et Groupe (tous les 4 mois) --- Parrainage par anciens diplômés issus des mêmes écoles - tous les 4 mois Mentoring par grands Dirigeants - 1 à 2 fois par an Management hiérarchique 6 MOIS International 2 ANS Pays d’origine 1 AN Pays d’origine

15 15 LIGNE DE TEMPS 2015/2016 Communicati on et recrutement interne/extern e 3/12/ /01/2016* 1 ère sélection des candidats 01/02/ /02/2016* 2 ème sélection des candidats 15/02/ /03/2016* 3 ème sélection des candidats 07/03/ /03/2016* Validation des candidats finalistes 21/03/ /03/2016* Recrutement page web --- CV Vidéo et test anglais Test raisonnement --- Entretiens RH + opérationnels --- Sujet pays Assessment game --- Test de personnalité * Dates adaptables selon les calendriers de chaque pays (jours fériés, vacances scolaires…) SELECTION Premier contact avec les candidats 15

16 16 Validation des candidats par les Codir Pays 28/03/ /04/2016 Communication auprès des finalistes 11/04/ /05/2016 Kick off première promotion Juin 2016 Intégration des participants dans les pays/ métiers Septembre 2016 : démarrage des parcours Inputs pédagogiques Développement individuel Octobre 2016 : Centrale / Essec / ESCP Présentation sujet pays pour validation définitive des participants Construction PDI, accompagnement collaborateurs et ASF non sélectionnés Team building --- Présentation au Comex Mise en œuvre du plan de développement individuel Avril 2016 : Recensement des besoins participants 2nde promotion SELECTION LIGNE DE TEMPS 2015/

17 17 CENTRALE PARIS --- ESSEC Team building InnovationLeadershipOrganisation Culture générale Développe ment économiqu e Coaching individuel Coaching collectif ACCOMPAGNEMENT pédagogique Blended Centrale Paris et Essec -> autour de 2 rencontres par an avec les participants 17

18 18 Rozwój w Auchan ZAPRASZAMY NA FILM RETAIL

19 19

20 20 DZIĘKUJEMY! Małgorzata Fąfara Ireneusz Lipiński AUCHAN POLSKA


Pobierz ppt "1 Co wiecie nt. Auchan?. 2 Grupa Auchan w kluczowych datach 1961: Gérard Mulliez otwiera pierwszy sklep w Roubaix (Północna Francja) 1976: Powstanie Immochan."

Podobne prezentacje


Reklamy Google