Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Uczeń zdolny wyzwanie dla rodziców, problem dla wszystkich? Na przykładzie eksperymentu realizowanego w latach 2004-2015 w Gimnazjum Dwujęzycznym nr 42.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Uczeń zdolny wyzwanie dla rodziców, problem dla wszystkich? Na przykładzie eksperymentu realizowanego w latach 2004-2015 w Gimnazjum Dwujęzycznym nr 42."— Zapis prezentacji:

1 Uczeń zdolny wyzwanie dla rodziców, problem dla wszystkich? Na przykładzie eksperymentu realizowanego w latach 2004-2015 w Gimnazjum Dwujęzycznym nr 42 w Warszawie Maria Mędrzycka

2 Autorki i realizatorki Maria Mędrzycka Agnieszka Radziszewska Elżbieta Jabłońska Serdecznie podziękowania dla prof. Wacława Zawadowskiego za objęcie opieką, dr Jerzego Bednarczuka za wskazówki do programu i wsparcie

3 Kto to jest uczeń zdolny? Zdolny do czego? Zdolny w jakim kierunku? Zdolny 13 – 15 latek Pomyśl, JAK jesteś mądry, a nie JAKI jesteś mądry. Gardner

4 Co wpływa na rozwój talentu? szkołarówieśnicy rodzina motywacja twórczość Wybitne zdolności intelektualne TALENT

5 Historia 2004/5 – rozpoczęcie eksperymentu 2005/6 – wchodzi drugi rocznik 2006/7 – początek udziału w OMG, wchodzi trzeci rocznik 2007/8 2008/9 2009/10 2010/11 2011/12 – klasy dwujęzyczne, dwie na poziomie 2012/13 2013/14 2014/15

6

7 Metody naboru – Mały Pitagoras na Twardej Dorysuj strzałki na siatce sześcianu, aby można było zbudować sześcian wyglądający tak jak na rysunku obok wiedząc, że wszystkie jego ściany boczne wyglądają tak samo.

8 Metody naboru – Mały Pitagoras na Twardej Pigwa, pogwa i pagwa to trzy gatunki owoców. Jeżeli siedem pigw waży tyle samo co cztery pogwy, a pięć pogw waży tyle samo co sześć pagw, to jaka jest kolejność tych owoców pod względem ciężaru (od najlżejszego do najcięższego)? 7 pigw = 4 pogwy 5 pogw = 6 pagw 35 pigw = 20 pogw = 24 pagw Pigwa < pagwa < pogwa

9 Metody naboru – Mały Pitagoras na Twardej Butelka ma pojemność 2/3 litra. W butelce znajduje się sok, który zajmuje 75% jej pojemności. Ile soku pozostanie w butelce po odlaniu z niej 2/5 litra tego soku? Soku w butelce mamy ½ litra 1/2 - 2/5 = 1/10

10 Metody naboru – Mały Pitagoras na Twardej Największy prostokąt zawarty w pewnym trapezie ma pole 777 cm 2 i jeden z boków pokrywający się z krótszą podstawą. Najmniejszy prostokąt zawierający ten trapez ma pole 888 cm 2 i jeden z boków pokrywający się z dłuższą podstawą trapezu. Oblicz pole trapezu.

11 Metody naboru – Mały Pitagoras na Twardej Sześcian włożono do naczynia z farbą stawiając go na jednej ze ścian. Ściany sześcianu zostały pomalowane do ¼ wysokości. Jaką część powierzchni całego sześcianu zamalowano w ten sposób?

12 Metody pracy Praca zespołowa Projekty indywidualne Zadania problemowe Tworzenie własnych zadań Indywidualne Programy Nauki Zadania zróżnicowane, rozwijające i osiągalne Biblioteka matematyczna pod ręką ZSM i mecze matematyczne

13 Zadania nieszablonowe: Z czterech kawałków łańcuszka zbuduj bransoletkę: Rozcięcie: 3 grosze Zagięcie: 2 grosze Wolno wydać tylko 15 gorszy

14 Z dwóch prostokątnych trójkątów równoramiennych zbudowano trapez prostokątny. Jakie jest pole tego trapezu, jeśli pole trójkąta jest równe 10? Ciekawe zadania, ciekawe rozwiązania

15 Wykaż, że wartość wyrażenia jest wielkością stałą, niezależnie od zmiennej a. Oblicz tę stałą.

16 Okrąg o środku w punkcie O przechodzi przez punkt S, zaś okrąg o środku S przechodzi przez punkt O. Okręgi te przecinają się w punktach A i B. Jaką miarę ma kąt AOB? Ciekawe zadania, ciekawe rozwiązania OS A B

17 Opinie rodziców Bardzo efektywne są zajęcia szkolne "nieprogramowe” tzn. mające trzy cechy: 1) wykraczające poza program podstawowy, 2) nie mające wpływu na ocenę, 3) dobrowolne/nieobowiązkowe

18 Kiedy przystępować do konkursu? należy zachęcać dzieci do aktywności w tym kierunku jak najwcześniej  mobilizacja do pracy i nawyk pracy systematycznej niepowodzenia w pierwszych startach nie są deprymujące, natomiast jasno pokazują co i ile i po co jest do zrobienia  doping i cel osoby zdolne nie pracują bez celu

19 Czy Jaś laureat może sobie pozwolić na słabe oceny z innych przedmiotów? No bo jak wiadomo LAUREACI osiadają na LAURACH

20 Co robić z laureatem by nie osiadł na laurach? Czas nie stoi w miejscu, jeśli uczeń stoi to się cofa Ponowny udział w konkursie jako potwierdzenie umiejętności Nowe cele, nowe zainteresowania Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z młodszymi (ZSM, kółka, lekcje)

21 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Uczeń zdolny wyzwanie dla rodziców, problem dla wszystkich? Na przykładzie eksperymentu realizowanego w latach 2004-2015 w Gimnazjum Dwujęzycznym nr 42."

Podobne prezentacje


Reklamy Google