Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Adam Semik Head of Product Development ARBOinteractive Analiza polskiego rynku reklamy w grach.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Adam Semik Head of Product Development ARBOinteractive Analiza polskiego rynku reklamy w grach."— Zapis prezentacji:

1 Adam Semik Head of Product Development ARBOinteractive Analiza polskiego rynku reklamy w grach

2 Co to jest reklama w grach? dynamic ingame product placement

3

4 Format reklamowyWielkość w pikselach 1 x 11024 x 1024 1 x 2512 x 1024 2 x 11024 x 512 4 x 11024 x 256 8 x 11024 x 128 Reklama dynamiczna w grach

5 Minimalny rozmiar: 1.5% ekranu Minimalny czas ekspozycji: Min. 2 sekund Kąt pod którym widzimy reklamę: Minimum 55° Zliczanie statystyk

6 P: Jak bardzo zgadzasz się lub nie z następującymi stwierdzeniami dotyczącymi reklamy w grach video? Postrzeganie reklamy w grach

7 Racing Vertical Race Driver Grid Need For Speed Series RaceTest Drive Unlimited Trackmania Nations Colin McRae Dirt Race WTCC Trackmania Nations Forever PKR Poker Grand Billiards 8 Ball Club Lifestyle/Entertainment Vertical Pool Sharks Action Vertical Battlefield 2142 CounterStrike 1.6 CounterStrike: Condition Zero Quake Live Sports Vertical Football Manager Football Manager Live Football Superstars Madden NFL Series NBA SeriesTiger Woods PGA Series Skate 2NHL Series MLB The Show Fight Night Anarchy Online Demolition Company Dirt 2 Motorstorm Apocalypse

8 Fight Night Round 4 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots

9 NHL 09 & 10 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots

10 NBA Live 09 & 10 (EA Sports) In-Game Ad Placement Screenshots

11 Need For Speed: Shift & Undercover (EA) In-Game Ad Placement Screenshots

12 Dirt 2 (Codemasters) In-Game Ad Placement Screenshots (from Colin McRae Dirt)

13 Counter-Strike 1.6 (Valve) In-Game Ad Placement Screenshots

14 Play Fresh

15

16 NIVEA

17

18

19 Orange

20

21 Włącz myślenie

22

23

24 Netia

25 Polkomtel

26

27 Loreal

28 Intel

29 Loreal

30 Nestle

31 Unilever

32 Forum Film

33 Unilever

34 Panasonic

35 Warner Bros.

36 Wartość wydatków wg branż Źródło – dane własne, Iga Worldwide, 2011

37 Akceptowalna – nadaje grom realizmu, nie przerywa grania Elastyczna – sprzedawana w modelu CPM, z capp, na określony czas, możliwość zmiany lub rotacji kreacji Product Premium – pokazuje brand w wysokonakładowych i nośnych tytułach Innowacyjność – korzystające z niej firmy są lepiej postrzegane Mierzalność – dokładne statystyki po i w trakcie kampanii Przewidywalność – możemy z góry określić zasięg kampanii Zalety reklamy dynamicznej

38 Dynamicznie w smartphonach

39

40 Dynamicznie w tabletach

41 Product placement

42 Sims 3

43

44 Target – 18-35, liderzy opinii Rozwiązanie – umieszczenie w grze nowego ekologicznego modelu Renault, do ściągnięcia za darmo Sim 3 – kolejna odsłona gry serii gier sprzedanej w ponad 125 mln egz Edukacja – korzystając z ekologicznego samochodu gracze dostrzegali bezpośredni pozytywny wpływ jego wyboru na ponoszone przez nich w grze koszty eksploatacji Wyniki – 350 000 ściągniętych egzemplarzy w ciągu 4 pierwszych miesięcy Sims 3

45 Tobet

46 Motorola: Defy vs. Obcy

47 Serce i Rozum - Orange

48

49 Gra Social City: Moje Miasto, to popularna gra przeglądarkowa W Social City gra na Nk.pl ponad 1 200 000 graczy Jest to gra ekonomiczno- strategiczna, w której głównym celem jest zbudowanie i zarządzanie miastem. Rywalizacja odbywa się między innymi Użytkownikami portalu Nk.pl Uruchamiania gry (mogli obejrzeć spot reklamowy Plusa) Budowania budynków w mieście (Plus ufundował nowy hotel Do Usług) Czytania gazety miasta (w prasie zamieszczono informacje o nowym budynku) Ponad 150 000 graczy zbudowało 450 000 budynków Plusa Miesięczna obecność – czerwiec 2011 Polkomtel w Social City

50 Co dalej…? Szanse Rozwój reklamy video w grach Zwiększający się zasięg Wzrastająca świadomość wśród marketerów Zagrożenia Duży próg wejścia (product placement) Wciąż relatywnie wysokie ceny Mikropłatności vs dochody z reklamy Szanse Rozwój reklamy video w grach Zwiększający się zasięg Wzrastająca świadomość wśród marketerów Zagrożenia Duży próg wejścia (product placement) Wciąż relatywnie wysokie ceny Mikropłatności vs dochody z reklamy

51 Questions?!

52 Dziękuję ARBOinteractive ARBOmedia Sp z o.o. Altowa 2 02-386 Warszawa Tel.: 22 592 45 00 info@arbointeractive.pl arbointeractive.pl arboblog.pl


Pobierz ppt "Adam Semik Head of Product Development ARBOinteractive Analiza polskiego rynku reklamy w grach."

Podobne prezentacje


Reklamy Google