Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Irena Dzierzgowska CODN, Warszawa 2000 Dyrektor w zreformowanej szkole Lekcja 15. Udane zebranie Czas spędzony na rozpatrywaniu danego punktu zagadnienia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Irena Dzierzgowska CODN, Warszawa 2000 Dyrektor w zreformowanej szkole Lekcja 15. Udane zebranie Czas spędzony na rozpatrywaniu danego punktu zagadnienia."— Zapis prezentacji:

1

2 Irena Dzierzgowska CODN, Warszawa 2000 Dyrektor w zreformowanej szkole Lekcja 15. Udane zebranie Czas spędzony na rozpatrywaniu danego punktu zagadnienia jest odwrotnie proporcjonalny do sumy, o którą chodzi. Prawo Parkinsona

3 2 Cele lekcji Poznanie umiejętności uczestników szkolenia, na początku i na końcu zajęć Poznanie umiejętności uczestników szkolenia, na początku i na końcu zajęć Zaprezentowanie i przećwiczenie sposobu planowania zebrań Zaprezentowanie i przećwiczenie sposobu planowania zebrań Poznanie rad dla osób prowadzących zebrania, dla uczestników i sekretarzy Poznanie rad dla osób prowadzących zebrania, dla uczestników i sekretarzy

4 3 Planowanie zebrania Starannie planuj porządek zebrania Starannie planuj porządek zebrania Przygotuj porządek i harmonogram Przygotuj porządek i harmonogram Roześlij do wszystkich uczestników komplet informacji Roześlij do wszystkich uczestników komplet informacji Kontroluj czas Kontroluj czas Szanuj kompetencje pracowników, zapraszaj ekspertów Szanuj kompetencje pracowników, zapraszaj ekspertów Dbaj o procedury formalne Dbaj o procedury formalne

5 4 Zadania prowadzącego zebranie Dopilnuj, aby zebranie nie stało w miejscu Dopilnuj, aby zebranie nie stało w miejscu Pomóż zebranym zrozumieć, co się dzieje Pomóż zebranym zrozumieć, co się dzieje Staraj się, aby przed głosowaniem odbyła się wyczerpująca dyskusja Staraj się, aby przed głosowaniem odbyła się wyczerpująca dyskusja Chroń mniejszość. Dbaj o to, aby w debacie każdy mógł dać wyraz swojej opinii Chroń mniejszość. Dbaj o to, aby w debacie każdy mógł dać wyraz swojej opinii Zaczynaj i kończ punktualnie Zaczynaj i kończ punktualnie

6 5 Obowiązki uczestnika zebrania Orientuj się w zasadach zebrania Orientuj się w zasadach zebrania Dyskutuj nad zagadnieniem, a nie nad osobą, która je przedstawia Dyskutuj nad zagadnieniem, a nie nad osobą, która je przedstawia Proś o informację, kiedy masz wątpliwości Proś o informację, kiedy masz wątpliwości Włącz się do dyskusji, kiedy trzeba poruszyć jakąś kwestię Włącz się do dyskusji, kiedy trzeba poruszyć jakąś kwestię Nim zaczniesz mówić, poproś o głos Nim zaczniesz mówić, poproś o głos Mów krótko i niezbyt często Mów krótko i niezbyt często Przyjmij część odpowiedzialności za działania, o których zdecydowała grupa Przyjmij część odpowiedzialności za działania, o których zdecydowała grupa

7 6 Obowiązki sekretarza zebrania n Sporządź protokół z zebrania zawierający: informacje o wszystkich głosowaniach informacje o wszystkich głosowaniach raporty i wnioski zgłoszone w trakcie zebrania raporty i wnioski zgłoszone w trakcie zebrania n Przygotuj protokół do przedstawienia i akceptacji


Pobierz ppt "Irena Dzierzgowska CODN, Warszawa 2000 Dyrektor w zreformowanej szkole Lekcja 15. Udane zebranie Czas spędzony na rozpatrywaniu danego punktu zagadnienia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google