Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PLAN DZIAŁAŃ REGIONALNEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ NA ROK 2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PLAN DZIAŁAŃ REGIONALNEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ NA ROK 2010."— Zapis prezentacji:

1 PLAN DZIAŁAŃ REGIONALNEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ NA ROK 2010

2 PROMOCJA W MEDIACH 2010 – ZIMA W ŚWIĘTOKRZYSKIEM DZIAŁANIE 1- Akcja zimowa organizowana wspólnie z TVN Turbo i ITVN.PL Pokazanie atrakcji regionu świętokrzyskiego w programie Pojechany Weekend (TVN Turbo), z udziałem gości z zagranicy. Program będzie dostępny na wszystkich platformach nadających TVN Turbo, a także na platformie iTVN.pl, skierowanej do obcokrajowców. CROSS PROMOCJA REGION ŚWIĘTOKRZYSKI I MAJONEZ KIELECKI DZIAŁANIE 2– konferencja prasowa Oficjalne podpisanie umowy o współpracy (konferencja prasowa, wydarzenie wyjątkowe: współpraca firmy z regionem dla wspólnego efektu synergii brandów).W ramach współpracy przewiduje się promowanie regionu przy wykorzystaniu nietypowego nośnika jakim są produkty spółdzielni SPOŁEM (musztardy i majonezy Kielecki) DZIAŁANIE 3 – Akcja magiczny przepis Wspólne wydanie dodatku do Gazety Wyborczej pt. Magiczne Przepisy. Dodatek będzie opisywał przepisy na nietypowe potrawy z regionu Świętokrzyskiego wraz z miejscami z których pochodzą (z opisami zabytków i atrakcji).

3 KAMPANIA REKLAMOWA (SPOTY) W TVN DZIAŁANIE 4 W II połowie kwietnia 2010 zaplanowana została kampania spotowa w TVN z wykorzystaniem spotów przygotowanych w ub. roku. KAMPANIA REKLAMOWA PRASOWA DZIAŁANIE 5 Na przestrzeni kwietnia – sierpnia niezbędne jest wsparcie reklamą prasową. Planując kampanię należy wziąć pod uwagę media trafiające bezpośrednio do grup docelowych (np. Newsweek, Tina) oraz do prasy branżowej (np. Rynek Turystyczny, Gazeta Turystyczna). PROMOCYJNA AKCJA MEDIALNA DZIAŁANIE 6 Nagłaśnianie w mediach kolejnych akcji promocyjnych regionu, aranżowanie artykułów na temat Regionu i poszczególnych produktów turystycznych oraz działanie w portalach społecznościowych w zakresie wsparcia promocyjnego akcji i imprez w regionie w miesiącach marzec – grudzień 2010.

4 AKCJE MEDIALNE ZACZARUJ GŁOSEM ŚWIĘTOKRZYSKIE DZIAŁANIE 7 Konkurs w Radiu Kielce (03.2010), mający na celu wybranie głosu, który będzie mógł być wykorzystany w nagraniu billboardu sponsorskiego (8-sekundowego), promującego region świętokrzyski przed każdym odcinkiem serialu Ojciec Mateusz. WEEKEND MAJOWY Z DZIEŃ DOBRY TVN DZIAŁANIE 8 Spotkanie z celebrytą promującym region świętokrzyski w ramach weekendowego programu telewizji śniadaniowej w TVN. PROGRAM TELEWIZYJNY PROMUJĄCY SABAT CZAROWNIC DZIAŁANIE 9 Nagłośnienie imprezy w ramach programu telewizyjnego – pokazy przygotowań do Sabatu, zapoznanie widzów z legendami i tradycjami związanymi z czarownicą świętokrzyską i czarami. Budowa atmosfery magii, tajemniczości i oczekiwania.

5 KAMPANIA OUTDOOROWA W kwietniu (1-30 kwietnia 2010) zaplanowana została kampania outdoorowa z wykorzystaniem billboardów 6x3 (75 sztuk) i billboardów 4x3 (20 sztuk) oraz autobusów (w Krakowie i Warszawie). Nośniki pojawią się w największych miastach województw sąsiadujących ze Świętokrzyskiem. Za wykup powierzchni reklamowej odpowiada firma Metropolis (zgodnie z wygranym w ub. roku przetargiem). POJEDYNCZE BILLBOARDY LUB KREATYWNE NOŚNIKI REKLAMY W MIEJSCACH O DUŻYM NATĘŻENIU TURYSTYCZNYM DZIAŁANIE 11 05. I 07. 2010 - Pojedyncze billboardy umiejscowione w miejscach o dużym natężeniu turystycznym, m.in. w Poroninie, na sopockim molo, itp., bardzo dobrze widoczne z trasy. Będą pokazywać, że zamiast np. stać w korku (domyślnie – jechać do zatłoczonego Zakopanego, czy na plaże), lepiej zawrócić i pojechać do Świętokrzyskiego. KAMPANIA REKLAMOWA NA EKRANIE LED (KIELCE) DZIAŁANIE 12 Kampania wspierająca kampanię reklamową (spotową) w ramach Kielc. Ekran LED ustawiony jest przy trasie przelotowej, dzięki czemu spot trafi nie tylko do mieszkańców Kielc, ale także do wielu osób przejeżdżających przez nie, pokazując piękno regionu, w jakim się znalazły.

6 Wybrane projekty billboardów

7 PROMOCJA W INTERNECIE BLOG CZAROWNICY DZIALANIE 13 Blog prowadzony przez czarownicę świętokrzyską, skierowany przede wszystkim do dzieci, (w praktyce w niemałym stopniu także do ich rodziców). Powinien pokazywać Świętokrzyskie przez pryzmat fajnych miejsc, gdzie dzieci i/lub nastolatki nie tylko mogą przyjechać, ale także dobrze się bawić, uczyć, ciekawie spędzić czas. Blog powinien być wydzielony, ale za pomocą RSSów zintegrowanych ze świętokrzyskie.travel, (do którego będzie w części wpisów i w opisie linkować).

8 IMPREZY PROMOCYJNE SABAT CZAROWNIC DZIAŁANIE 14 DZIAŁANIE: CZARUJĄCE CZAROWNICE,Amfiteatr Kadzielnia, 04.09.2010 Czarujące Czarownice to propozycja wielkiego koncertu plenerowego, który odbędzie się 04.09.2010. Impreza odbędzie się w Amfiteatrze na Kadzielni. Nowa scena, wraz z otaczającymi ją skałami stanowić będą jedną, immanentną całość scenograficzną. Dookoła zostaną zainstalowane stanowiska pirotechniczne i laserowe, tworząc potrzebną dla inscenizacji oprawę przestrzenną. Koncert główny, który rozpocznie się o zmroku, będzie ukoronowaniem magicznego dnia – wielogodzinnego festynu w klimacie magii. Od godzin południowych odbywać się będzie wielki festyn magii ( rozważa się umiejscowienie festynu w Kielcach na Sienkiewce lub u stóp Świętego Krzyża) – dziesiątki stoisk z wszelkiego rodzaju baśniowymi gadżetami, strojami, wyrobami artystycznymi, książkami, wróżbami i wróżbitami, magami i magicznymi prestidigitatorami, ulicznymi sztukmistrzami, konkursami na najpiękniejszą czarownicę, spotkaniami z pisarzami fantasy itd. Wieczorny koncert pomyślany jest jako jako spójne, magiczne widowisko, w którym pokażemy przygotowane specjalnie, z monumentalnym rozmachem, etiudy baletowe, spektakularne pokazy prestidigitatorskie, występy polskich gwiazd estrady znanych z rogatych dusz oraz udział najpopularniejszych kabaretów w specjalnie przygotowanych skeczach nawiązujących do relacji niebo – piekło – Polacy… Pragnieniem organizatorów jest zaproszenie gości specjalnych Sabatu Czarownic, pisarki Joanne Kathleen Rowling lub Daniela Radcliffea, odtwórcę roli Harrego Pottera..

9 DZIAŁANIE 15 HAPPENINGI PROMUJĄCE SABAT CZAROWNIC Różnego typu happeningi nagłaśniające zbliżający się Sabat Czarownic (np. grupa młodych dziewczyn łapiących stopa z tabliczką Sabat, Świętokrzyskie, jeżdżących pociągami, bądź osoby idące głównymi deptakami z napisem na plecach Zbliża się Sabat!)). Happeningi powinny odbyć się w największych miastach Polski, w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego/kołowego. BADANIA WIZERUNKOWE DZIAŁANIE 16 11.2010 - Badania wizerunkowe sprawdzające efekty kampanii (powtórzenie badań wykonanych w 2008 roku). SABAT CZAROWNIC CD.

10 TARGI AGROTRAVEL DZIAŁANIE 17 IMPREZA WYSTAWIENNICZA (09 – 11.04.2010) Organizatorami są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polska Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego oraz Targi Kielce. Współorganizatorami Targów AGROTRAVEL 2010 są: Świętokrzyskie Biuro Rozwoju Regionalnego w Kielcach oraz Wyższa Szkoła Ekonomii i Prawa im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach. Koordynatorem całego przedsięwzięcia jest ROTWŚ. Działania dodatkowe: Podczas targów zostaną przeprowadzone konkursy z nagrodami dla wystawców i zwiedzających. Uruchomienie strony www.agro.travel, gdzie będą publikowane bieżące informacje dotyczące AGROTRAVEL. Strona będzie dostępna w wersji polskiej i angielskiej. Przygotowanie, wydruk i dystrybucja ulotki informacyjnej promującej AGROTRAVEL.

11 TARGI AGROTRAVEL DZIAŁANIE 18 MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA POPULARNONAUKOWA Imprezie targowej towarzyszyć będzie międzynarodowa konferencja pn. Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji, którą zorganizujemy w Centrum Konferencyjnym Targów Kielce w dniach 9 i 10.04.2010 r. Będzie się ona składała z części plenarnej, części warsztatowej i wyjazdów studyjnych. Podczas konferencji przestawione zostaną m.in. dobre praktyki w zakresie komercjalizacji usług turystyki wiejskiej. Weźmie w niej udział ok. 350 osób (przedstawiciele LGD-ów, LOT-ów, ROT-ów, touroperatorzy, organizacje i instytucje wspierające rozwój turystyki na obszarach wiejskich, zagraniczni goście zaproszeni na Targi – przedstawiciele administracji publicznej z wybranych krajów). DZIAŁANIE 19 CYKL WARSZTATÓW BRANŻOWYCH Warsztaty branżowe zostaną zorganizowane w drugim dniu targów, tj. 10.04.2009. Zakłada się zorganizowanie 4 tematycznych paneli dyskusyjnych, podczas których zostaną uszczegółowione i/lub wzbogacone zagadnienia poruszane w części plenarnej.

12 TARGI AGROTRAVEL CD. DZIAŁANIE 20 WYJAZDY STUDYJNE DLA UCZESTNIKÓW KONFERENCJI Organizacja wyjazdów studyjnych dla uczestników międzynarodowej konferencji pn. Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji – przygotowanie programów wyjazdów związanych z turystyką aktywną na wsi i komercjalizacją : 1. Bałtów – Komercjalizacja turystyki wiejskiej na przykładzie atrakcji turystycznych Bałtowa, 2. Kurozwęki – Tradycja, historia i współczesność polskiej Wsi, 3. Kocieczyn k/Pierzchnicy – specjalizacja gospodarstwa agroturystycznego Bałtów Kurozwęki

13 WIZYTY STUDYJNE DZIENNIKARZY DZIAŁANIE 21 WIZYTA STUDYJNA DZIENNIKARZY Z MEDIÓW OGÓLNOPOLSKICH I ZAGRANICZNYCH 7-10 kwietnia - Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego przygotowuje dla dziennikarzy (20 osób) ofertę Study Tour. Dziennikarze zobaczą Pacanów, Kurozwęki, Rytwiany, Koprzywnicę, Ujazd i Bałtów pod kątem komercjalizacji turystyki wiejskiej oraz Sandomierz-perłę świętokrzyskiego. W ostatnim dniu wizyty dziennikarze wezmą udział w konferencji prasowej, zwiedzą Targi Agrotravel i zakończą wizytę udziałem w Biesiadzie Świętokrzyskiej DZIALANIE 22 WIZYTA STUDYJNA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW – TOUROPERATORÓW kwiecień 2010 - W wizycie wezmą udział członkowie Forum Turystyki Przyjazdowej - ok. 40 osób. Głównym celem wizyty jest wprowadzenie do ofert biur podróży pakietów z ofertą przyjazdową do świętokrzyskiego. DZIAŁANIE 23 WIZYTA STUDYJNA DZIENNIKARZY Z NIEMIEC PN NA GÓRZE WIEDŹM 4 wrzesień 2010 - połączona z udziałem w imprezie promocyjnej Sabat Czarownic. Celem wizyty jest promocja regionu poprzez nasze hasło pozytywne skojarzenia z magią, czarami i świętokrzyską czarownicą. DZIAŁANIE 24 WIZYTA STUDYJNA DZIENNIKARZY Z POLSKI I UKRAINY wrzesień 2010 - w wizycie weźmie udział ok. 8 osób. Podczas wizyty zaprezentowane zostaną świętokrzyskie uzdrowiska i obiekty z ofertą SPA & Wellness.

14 Wydawnictwa INFORMATOR AGROTURYSTYCZNY DZIAŁANIE 25 format: A5, objętość: 120 stron wersja językowa: polska, angielska, niemiecka, rosyjska nakład: 7000 egzemplarzy, Termin realizacji: kwiecień 2010 PROGRAM ROZWOJU PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH DZIAŁANIE 26 format: B5 (176×250 mm) objętość: 250 stron wersja językowa: polska nakład: 1000 egzemplarzy Termin realizacji: maj 2010 ZESTAW ULOTEK W KRAINIE MOCNYCH WRAŻEŃ DZIAŁANIE 27 format: po rozłożeniu (550x205) mm, po złożeniu (110x205) mm wersja językowa: polska, angielska, niemiecka, rosyjska, nakład: 60 000 egzemplarzy Termin realizacji: sierpień 2010

15 PODRÓŻ SZLAKIEM ARCHEO GEOLOGICZNYM DZIAŁANIE 28 format: A 5 (lub do uzgodnienia) objętość: 24 strony opracowanie graficzne z szatą indywidualną wersja językowa: polska, angielska, niemiecka, rosyjska. nakład: 10 000 egzemplarzy Termin realizacji: marzec 2010 MAPA SZLAKÓW TEMATYCZNYCH DZIALANIE 29 format po obcięciu: 610x860 z etui nakład: 3000 egz. wersja językowa: polska z przebiegiem i opisem szlaków: literackiego, architektury drewnianej i obronnej, miejsc mocy archeo -geologicznego Termin realizacji: kwiecień 2010 PRZEWODNIK SZLAK LITERACKI DZIAŁANIE 30 aktualizacja i dodruk nakład: 5000 egz. EKSKLUZYWNA WERSJA CZARUJĄCE ŚWIĘTOKRZYSKIE DZIAŁANIE 31 wersja poszerzona nakład: 10000 egz. Wydawnictwa cd.

16 ZAGRANICZNE: UTAZAS Budapeszt (4 -7 marca), powierzchnia 8 m2 – DZIAŁANIE 32 ITB w Berlinie (10 – 12 marca), powierzchnia ok 40m2 – DZIAŁANIE 33 MITT Moskwa (17 - 20 marca), powierzchnia ok. 8m2 – DZIAŁANIE 34 UKRAINE 2008 w Kijowie (październik), powierzchnia ok 20m2 – DZIAŁANIE 35 4WTM Londyn (8 – 11 listopada), powierzchnia ok 10m2 – DZIAŁANIE 36 KRAJOWE: Międzynarodowe Targi Turystyki, Rekreacji i Wypoczynku INTOUREX w Sosnowcu (19- 21.02.2010), powierzchnia ok 20m2 – DZIAŁANIE 37 XIV Międzynarodowe Targi - Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR w Łodzi (26-28. 02.2010), powierzchnia ok. 30m2 – DZIAŁANIE 38 Krakowski Salon Turystyczny (9- 11.04.2010), powierzchnia ok. 20m2 – DZIAŁANIE 39 Gdańskie Targi Turystyczne (16- 18.04.2010), powierzchnia ok. 20m2 – DZIAŁANIE 40 AGROTRAVEL Kielce (9-11.04.2010), powierzchnia ok. 20m2 – DZIAŁANIE 41 XIII Targi Turystyki i Wypoczynku LATO w Warszawie (24-25.04.2010), powierzchnia ok. 20m2 – DZIAŁANIE 42 Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw TOUR & TRAVEL w Warszawie (23-25.09.2010), powierzchnia ok. 20m2 – DZIAŁANIE 43 XIX Międzynarodowy Salon Turystyczny TOUR SALON w Poznaniu (październik), powierzchnia ok 30m2 – DZIAŁANIE 44 TARGI

17 GADŻETY PRODUKCJA GADŻETÓW PRODUKTOWYCH DZIAŁANIE 45 W roku 2010 planowane jest stworzenie gadżetów promujących poszczególne atrakcje turystyczne. W chwili obecnej przygotowane są już projekty do wykorzystania w produkcji.

18 BANK WIZERUNKÓW ZAKUP FOTOGRAFII DZIAŁANIE 46 Kontynuacja działań z roku 2009, polegająca na zakupie fotografii od znanych kieleckich fotografików jak również od amatorów na potrzeby funkcjonowania portalu www.swietokrzyskie.travel oraz wydawnictw i artykułów. DZIAŁANIE 2010: KONKURS ŚWIĘTOKRZYSKIE W KADRZE DZIALANIE 47 W roku 2010 planowana jest organizacja drugiej edycji konkursu fotografcznego Świętokrzyskie w kadrze. Ogłoszenie konkursu nastąpi w kwietniu 2010, rozstrzygnięcie konkursu będzie miało miejsce w październiku 2010 r. W celu nagłośnienia informacji o konkursie planuje się przeprowadzenie kampania informacyjnej w kieleckich mediach. DZIAŁANIE 2010: POZYSKANIE BAZY ZDJĘCIOWEJ OD CZŁONKÓW ROTWŚ DZIAŁANIE 48 Kontynuacja działań z roku 2009, polegająca na zbiórce fotograii od członków i osób współpracujących z ROTWŚ.

19 SYSTEM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE ZAKUP SPRZĘTU - DOPOSAŻENIE ROTWŚ. RCIT, CIT I PIT DZIAŁANIE 49 marzec 2010 - Dostawa do 2 sal konferencyjno – szkoleniowych (ROT, RCIT) oraz 2 Centrów (w Kazimierzy Wielkiej i Skarżysku-Kamiennej) i 1 Punktu IT (w Staszowie) sprzętu komputerowego, urządzeń biurowych i oprogramowania DZIAŁANIE 2010: ZAKUP WYPOSAŻENIA – MEBLE DZIAŁANIE 50 kwiecień – czerwiec 2010 Centrum Informacji Turystycznej w Kazimierzy Wielkiej i Skarżysku- Kamiennej oraz Punkt Informacji Turystycznej w Staszowie wyposażone zostaną w meble, fotele, krzesła biurowe. DZIAŁANIE 2010: OZNAKOWANIE DZIAŁANIE 51 czerwiec – grudzień 2010 - Dostawa i montaż oznakowania 2 Centrów i 1 Punktu Informacji Turystycznej, atrakcji turystycznych i dojazdu do nich, wykonanie i montaż witaczy promujących produkty turystyczne W ramach tego działania wykonane zostanie: oznakowanie priorytetowych obszarów produktowych na terenie województwa oznakowanie kierunkowe do wybranych atrakcji oznakowanie Centrum IT w Skarżysku-Kamiennej, Kazimierzy Wielkiej oraz Punktu IT w Staszowie.

20 INTERNETOWY SYSTEM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE WYKONANIE PLATFORMY REZERWACJI MIEJSC NOCLEGOWYCH ORAZ OFERT TURYSTYCZNYCH DZIAŁANIE 52 marzec –grudzień 2010 - Platforma osadzona zostanie w strukturze portalu www.swietokrzyskie.travel i umożliwiać będzie przeglądanie oraz rezerwację noclegów i ofert turystycznych w formie on-line. DZIAŁANIE 2010: AKCJA PROMOCYJNA W INTERNECIE DZIAŁANIE 53 kwiecień – grudzień 2010 - W ramach tego działania przewiduje się: pozycjonowanie portalu www.swietokrzyskie.travel wykonanie banerów reklamowych wykonanie i obsługę kampanii newssleter WYKONANIE CYFROWEGO SYSTEMU INFORMACJI TURYSTYCZNEJ DZIAŁANIE 54 styczeń – grudzień 2010 - Zamówienie testów promocyjnych na portal www.swietokrzyskie.travel oraz ich tłumaczenia DZIAŁANIE 2010: WYKONANIE I ZAKUP SPACERÓW WIRTUALNYCH DZIAŁANIE 55 Planowany jest zakup spacerów wirtualnych po największych atrakcjach turystycznych regionu. Spacery umieszczone zostaną na portalu www.swietokrzyskie.travel.

21 FILMY DZIAŁANIE 56 Zadanie obejmuje pozyskanie krótkich filmów promocyjnych o największych atrakcjach naszego regionu do umieszczenia na portalu oraz dla celów akcji wirusowych w Internecie. Pozyskanie filmów odbędzie się na drodze: konkursu, zakupu już gotowych materiałów, zlecenia do wykonania, obróbkę materiału dostarczonego przez RCIT wykonanego własną kamerą DZIAŁANIE 2010: KAMERKI INTERNETOWE DZIAŁANIE 57 W wybranych atrakcyjnie miejscach na terenie woj. świętokrzyskiego umieszczone zostaną kamerki internetowe, które przekazywać będą obraz na żywo na portal www.swietokrzyskie.travel, na ścianę multimedialną w RCIT oraz inne wskazane przez nas nośniki. W ramach tego działania przewiduję się również skomunikowanie już działających kamer np. na stokach narciarskich DZIAŁANIE 2010: GRA INTERNETOWA DZIAŁANIE 58 Zaprojektowanie i wykonanie prostej przygodowej gry platformowej związanej z motywami legend, baśni. DZIAŁANIE 2010: OZNAKOWANIE DZIAŁANIE 59 Doposażone zostaną wybrany PITy, CITy, atrakcje turystyczne w dodatkowe stojaki na materiały promocyjne, elementy oznakowania IT w tym szyldy świętokrzyskiej czarownicy. DZIAŁANIE 2010: ZAKUP KOMUNIKATÓW GŁOSOWYCH DZIAŁANIE 60 Działanie obejmuje przygotowanie z firmą PPWK komunikatów głosowych o największych atrakcjach turystycznych regionu. Użyte byłyby one w nawigacji samochodowej na auto mapach w technologii TARGEO. Głos do komunikatów podkłada znany polski lektor i dziennikarz radiowy Tomasz Knapik. INTERNETOWY SYSTEM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE CD.

22 OZNAKOWANIE I PROMOCJA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO SZLAKU ARCHEO – GEOLOGICZNEGO KONKURS NA LOGO PROMUJĄCE SZLAK DZIAŁANIE 61 ROTWŚ ogłosiła konkurs na logo promujące Świętokrzyski Szlak Archeo - Geologiczny. Podstawowym warunkiem który spełniać ma logo, jest nawiązanie w nim do wizerunku tetrapoda - którego tropy zostały niedawno odkryte w Zachełmiu k. Zagnańska. Rozstrzygnięcie konkursu będzie miało miejsce pod koniec marca 2010. DZIAŁANIE 2010: PRACE PRZYGOTOWAWCZE DO REALIZACJI PROJEKTU DZIAŁANIE 62 Zostanie opracowana wizualizacja materiałów promocyjnych i informacyjnych wraz z uproszczoną księgą znaków dla Szlaku Archeo - Geologicznego. Dokument ten będzie stanowił wytyczne dot. szaty graficznej, umiejscowienia logotypu itp. dla tworzonych w ramach projektu wydawnictw, strony internetowej, tablic informacyjnych, aranżowanych artykułów itd. Ponadto rozpoczną się pracę związane z uzyskaniem pozwoleń na postawienie tablic informacyjnych Szlaku Archeo - Geologicznego. Powstanie również koncepcja strony internetowej promującej szlak.

23 KAMPANIA INFORMACYJNO PROMOCYJNA ŚWIĘTOKRZYSKICH OBSZARÓW NATURA 2000 PRACE PRZYGOTOWAWCZE DZIAŁANIE 63 W chwili obecnej ROTWŚ jest w trakcie pisania wniosku do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W ramach projektu przewiduje się następujące działania: stworzenie wydawnictw w różnych wersjach językowych (przewodnik, mapa, ulotki, plakaty) Stworzenie strony internetowej wraz z grą internetową Stworzenie czterech 10-minutowych filmów promujących Świętokrzyskie Obszary Natura 200 Aranżacja artykułów w mediach Stworzeni słuchowisk na temat Obszarów Natura 2000 Edukacja ekologiczna - opracowanie zeszytu metodycznego dla nauczycieli; warsztaty PRODUKCJE AUDIOWIZUALNE SERIAL OJCIEC MATEUSZ DZIAŁANIE 64 Od 01 kwietnia 2010 r. do 31 grudnia 2010 roku TVP 1 wyemituje w każdy czwartek dwadzieścia audycji premierowych (oraz 20 powtórek) serialu filmowego pt. Ojciec Mateusz, którego akcja rozgrywa się w Województwie Świętokrzyskim i dzięki temu ma promować region świętokrzyski. 5 odcinków będzie nadal w Sandomierzu (lecz podkreślane będzie, że leży on w woj. świętokrzyskim), natomiast 15 odcinków w innych atrakcyjnych miejscach naszego regionu, m.in. Kielcach, Pacanowie, Pińczowie, Bałtowie i Krzemionkach, Opatowie itd.

24 DZIAŁANIE 65 Każdy odcinek opatrzony będzie nową atrakcyjną czołówką, promującą region. Będzie to po części ukryty i na stałe scalony z serialem spot regionu. Pojawią się w tej czołówce najbardziej charakterystyczne obiekty regionu świętokrzyskiego z obecnej w danym odcinku miejscowości. Ponadto w każdej czołówce pojawi się nazwa (napis z nazwą) miejscowości, w której akcja tego odcinka się będzie rozgrywać oraz napis Świętokrzyskie. Wszystko w atrakcyjnej plastycznej formie z muzyką jednego z najsłynniejszych kompozytorów - Michała Lorenca. DZIAŁANIE 66 Każdy odcinek poprzedzony zostanie 8- sekundowym spotem reklamowym (bilbordem sponsorskim). Bilbord sponsorski w odróżnieniu od zwykłych reklam, puszczany jest juz w czasie emisyjnym filmu, stąd jest widziany niemal przez wszystkich odbiorców danej produkcji telewizyjnej. Ten spot będzie nawiązywał do bardzo atrakcyjnych spotów regionu wykonanych w zeszłym roku przez stację TVN. PRODUKCJE AUDIOWIZUALNE MUSICAL Niech mówią, że to nie jest miłość DZIAŁANIE 67 04 WRZEŚNIA 2010 roku będzie miał miejsce koncert, w postaci musicalu Niech mówią, że to nie jest miłość. Autorem libretta musicalu jest Zbigniew Książek, muzyki Piotr Rubik. Przewidziana jest także promocja oraz emisja musicalu na antenie ogólnopolskiej telewizji.

25 INNE PRODUKCJE AUDIOWIZUALNE- wybrane wg. zasad konkursowych DZIAŁANIE 68 Marzec 2010 – opracowanie i podanie do publicznej wiadomości zasad konkursowych, wg ROT wchodzić będzie w partnerstwo/koprodukcję konkretnych przedsięwzięć audiowizualnych. Dzięki temu będziemy mogli wybrać najatrakcyjniejsze, najlepiej promujące region oraz także dające najwięcej innych korzyści dla województwa świętokrzyskiego (np. najwięcej wydanych środków w naszym regionie), produkcje telewizyjno-filmowe. Wyboru na bazie przygotowywanego systemu punktacji będzie dokonywać komisja w ROT. Dodatkowo opracowano brief dotyczący lokalizacji (atrakcji) świętokrzyskich, w których ROT chciałby aby potencjalni producenci lokowali akcje swoich dzieł. Pierwszy termin oceny ustalono na 1 maja b.r. Wybór i realizacja działań związanych z partnerstwem i kooprodukcją w kolejnych serialach, filmach dokumentalnych, programach telewizyjnych, np. nagranie i emisje przewidziano na Kwiecień - Grudzień 2010. Już do tej pory wpłynęło pierwsze wstępne deklaracje wielu producentów. Teraz powinni oni złożyć odpowiednie "wnioski" ze szczegółowym opisem i argumentacją zgodnie z opublikowanymi zasadami.W między czasie prowadzono także rozmowy z zainteresowanymi realizacją ciekawych produkcji, m.in.: - koncert Andrzeja Piasecznego -cyklu programów Medium - nowatorskiego reality show prezentującego Świętokrzyskie jako krainę niezwykłej mocy, magii, czarów, legend, rzeczy niewiarygodnych.

26 PRACE PRZYGOTOWAWCZE DO PROJEKTU Promocja Regionu Świętokrzyskiego poprzez produkcje audiowizualne, PR, reklamę oraz inne nowoczesne instrumenty i narzędzia tj: DZIAŁANIE 69 Opracowanie wniosku aplikacyjnego projektu, w którego zakres wchodzą następujące działania: Produkcje audiowizualne : 1.Czarująca Kapsuła - Mobilny Symulator Lotów Na Miotłach 2.Punkt informacji turystycznej z Kapsułą Małej Lady Witch 3.Opracowanie i druk wydawnictw promocyjnych, 4.Udział w targach i eventach turystycznych, 5.Akcja medialna w internecie, telewizji, radio i prasie ogólnopolskiej oraz regionalnej, promująca region, 6.Badanie wizerunku regionu, 7.Wykonanie gadżetów wizerunkowych, 8.Promocja projektu DZIAŁANIE 70 Przewiduje się realizację pierwszych działań projektowych z początkiem września. Realizacja dotyczyć będzie produkcji audiowizualnych.

27

28 INNE DZIAŁANIA PRZYGOTOWANIE KREATYWNYCH WITACZY DZIAŁANIE 71 Opracowanie i przygotowanie kreatywnych witaczy), które staną na głównych drogach wjazdowych do Województwa Świętokrzyskiego. Na witaczach znajdzie się symbol Regionu, jakim jest Czarownica.

29 KOSZTY KAMPANIA PROMOCYJNA WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO Lp.DziałanieKoszty Osobowe450.000,00 Nieosobowe110.00,00 RAZEM KOSZTY ADMINISTRACYJNE: 560.000,00 KOSZTY OPERACYJNE (DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWA) PROJEKT KAMPANIA PROMOCYJNA WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO Targi240.000,00 Eventy promocyjne170.000,00 Sabat Czarownic917.200,00 Wizyty studyjne41.000,00 Działalność wydawnicza435.000,00 Bank wizerunków53.000,00 Płyta CD/DVD1.000,00 System informacji turystycznej103.000,00 Reklama w mediach720.000,00 Reklama zewnętrzna172.000,00 Badania wizerunkowe30.000,00 RAZEM KAMPANIA: 2.882.200,00 UPROSZCZONY PLAN FINANSOWY ROTWŚ NA 2010 ROK

30 RAZEM KAMPANIA: 2.882.200,00 NATURA 2000 NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ KAMPANIA INFORMACYJNO – PROMOCYJNA ŚWIĘTOKRZYSKICH OBSZARÓW Zarządzanie projektem 6 556,50 Obsługa księgowa 2 186,00 Wizualizacja 10 000,00 Strona internetowa 3 000,00 Koszty utrzymania biura 4 500,00 RAZEM NATURA: 26.242,50 KOSZTY OPERACYJNE (DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWA) PROJEKT WYKREOWANIE I PROMOCJA MARKOWYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO ORAZ ICH KOMPLEKSOWE OZNAKOWANIE System Informacji Turystycznej471.000,00 Sabat Czarownic20.000,00 Działalność Wydawnicza140.000,00 Wynajem nośnika reklamowego90.000,00 Akcja medialna w telewizji, radio i prasie ogólnopolskiej oraz regionalnej 255.000,00 Akcja promocyjna w Internecie185.000,00 Gadżety40.260,00 RAZEM PRODUKTY: 1.201.260,00

31 KOSZTY OPERACYJNE (DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWA) PROJEKTÓW: POPRAWA WIZERUNKU TURYSTYCZNEGO REGIONU POPRZEZ PROMOCJĘ WALORÓW WCZESNOBAROKOWEGO ZAMKU KRZYŻTOPÓR W UJEŹDZIE oraz PROMOCJA REGIONU ŚWIĘTOKRZYSKIEGO POPRZEZ PRODUKCJĘ AUDIOWIZUALNE, PR, REKLAMĘ ORAZ INNE NOWOCZESNE INSTRUMENTY I NARZĘDZIA Koszty przedsięwzięć filmowo- promocyjno-telewizyjnych 3.3000.000,00 RAZEM KRZYŻTOPÓR ORAZ AUDIOWIZUALNY: 3.300.000,00 ŚWIĘTOKRZYSKI SZLAK ARCHEO-GEOLOGICZNY Świętokrzyski Szlak Arche- Geologiczny 1.500,00 RAZEM ARCHEO-GEO: 1.500,00 AGROTRAVEL Agrotravel188.000,00 RAZEM AGROTRAVEL: 188.000,00 INNE DZIAŁANIA Inne działania50.000,00 RAZEM INNE DZIAŁANIA: 50.000,00 Strata roku 2009370.240,00 RAZEM KOSZTY: 8.579.442,50

32 PRZYCHODY Składki członkowskie1.850.000,00 POT 26.000,00 RPO (zaliczka /kredyt)6.500.000,00 Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 15.742,50 Świętokrzyski Szlak Arche- Geologiczny 8.500,00 Agrotravel 188.000,00 RAZEM PRZYCHODY: 8.588.242,50 WYNIK FINANSOWY: 8.800,00 ZYSK

33


Pobierz ppt "PLAN DZIAŁAŃ REGIONALNEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ NA ROK 2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google