Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1. 2 Wykonajmy doświadczenie jak na rysunku powyżej. Działając z jednakową siłą (popchnięcia przez kolegę) dwóch chłopców na deskorolkach: większą prędkość,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1. 2 Wykonajmy doświadczenie jak na rysunku powyżej. Działając z jednakową siłą (popchnięcia przez kolegę) dwóch chłopców na deskorolkach: większą prędkość,"— Zapis prezentacji:

1 1

2 2

3 Wykonajmy doświadczenie jak na rysunku powyżej. Działając z jednakową siłą (popchnięcia przez kolegę) dwóch chłopców na deskorolkach: większą prędkość, a tym samym przyspieszenie osiągnie szczuplejszy chłopiec. Inny przykład: samochód o mniejszej masie szybciej zwiększa prędkość. Przyspieszenie ciała zależy od masy 3

4 Wiatr wiejący z mniejszą siłą nada żaglówce mniejsze przyspieszenie. Przyspieszenie ciała zależy od siły działającej na ciało 4

5 Wartość przyspieszenia, z jakim porusza się ciało jest wprost proporcjonalne do wypadkowej siły działającej na ciało, ma kierunek i zwrot siły działającej na ciało i jest odwrotnie proporcjonalne do masy ciała. Druga zasada dynamiki 5

6 Przekształcony wzór definiujący drugą zasadę dynamiki Newtona, pozwala zdefiniować jednostkę siły. Stąd: 1 niuton to siła, która ciału o masie 1 kg nadaje przyspieszenie 1 m/s 2 : Definicja niutona 6

7 Wnioski: 1.Zapis a ~ F w to znaczy, że przyspieszenie jest proporcjonalne do siły wypadkowej działającej na ciało. Np. jeśli siła F w wzrośnie dwukrotnie to i przyspieszenie a wzrośnie dwukrotnie. 2.Zapis a ~ 1/m to znaczy, że przyspieszenie jest odwrotnie proporcjonalne do masy ciała, jeśli masa wzrośnie dwukrotnie to przyspieszenie zmaleje dwukrotnie. 7

8 8

9 9


Pobierz ppt "1. 2 Wykonajmy doświadczenie jak na rysunku powyżej. Działając z jednakową siłą (popchnięcia przez kolegę) dwóch chłopców na deskorolkach: większą prędkość,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google