Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ekologiczne poruszanie się po Gorzowie Wielkopolskim i jego okolicach Debata organizowana w ramach XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ekologiczne poruszanie się po Gorzowie Wielkopolskim i jego okolicach Debata organizowana w ramach XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży."— Zapis prezentacji:

1 Ekologiczne poruszanie się po Gorzowie Wielkopolskim i jego okolicach Debata organizowana w ramach XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży.

2 1. Powitanie gości. 2. Na czym polega proces legislacyjny na szczeblu samorządowym? 3. Zapoznanie z tematem. Problematyka: - bezpieczeństwo na drogach; - transport publiczny; - zagrożenia środowiska; - ścieżki rowerowe i rowerzyści. 4. Dyskusja. 5. Podsumowanie debaty.

3 1. Jeżeli chcemy zabrać głos, podnosimy rękę i oczekujemy na swoją kolej. 2. Na pytania do naszych gości będzie czas, po części przeznaczonej na zapoznanie z tematem.

4

5

6

7

8 - bezpieczeństwo - ogólnodostępność - szybkie przemieszczanie - zmniejszenie ilości samochodów na drogach

9 - liczne spóźnienia - złe dostosowanie ilości połączeń do potrzeb gorzowian - niszczenie elewacji zabytkowych kamienic - drgania i hałas

10 - brak specjalnych miejsc do zostawiania rowerów - ogólny brak ścieżek rowerowych - duża ilość przechodniów na ścieżkach rowerowych - nagły koniec i początek ścieżki rowerowej - brak wydzielonego miejsca dla rowerzystów na jezdniach

11

12 1. Zapewnić możliwość przewozu rowerów w pojazdach komunikacji miejskiej (w autobusach bagażnik na przewóz, co najmniej 2 rowerów w pojazdach komunikacji miejskiej (w autobusach bagażnik na przewóz, co najmniej 2 rowerów na stacjach granicznych, w tramwajach w drugim wagonie wydzielone miejsce na rowery). na stacjach granicznych, w tramwajach w drugim wagonie wydzielone miejsce na rowery). 2. Wykorzystać ogniwa fotowoltaiczne do zasilania trakcji tramwajowej, co zmniejszy emisję CO 2 i związków siarki do atmosfery, gdyż energia elektryczna produkowana w Polsce pochodzi i związków siarki do atmosfery, gdyż energia elektryczna produkowana w Polsce pochodzi w około 90% z węgla kamiennego i brunatnego. w około 90% z węgla kamiennego i brunatnego.

13 3. Wprowadzić autobusy, w których podstawowym paliwem będzie gaz LPG lub CNG. Użytkowanie autobusów gazowych, oprócz korzyści ekonomicznych, które dla przedsiębiorstwa przewozowego są najważniejsze, niesie ze sobą znacznie większe korzyści dla środowiska. Najważniejszą z nich jestbrak cząstek stałych (sadzy) w spalinach tych pojazdów. Niestety jej stężenie w naszych miastach cały czas rośnie, co jest związane z eksploatacją coraz większej liczby pojazdów napędzanych silnikami Diesla. Sadza, nasycona niespalonymi węglowodorami, jest najbardziej rakotwórczym składnikiem spalin, a jej osadzanie się na budynkach powoduje konieczność częstszego odnawiania elewacji. 3. Wprowadzić autobusy, w których podstawowym paliwem będzie gaz LPG lub CNG. Użytkowanie autobusów gazowych, oprócz korzyści ekonomicznych, które dla przedsiębiorstwa przewozowego są najważniejsze, niesie ze sobą znacznie większe korzyści dla środowiska. Najważniejszą z nich jest brak cząstek stałych (sadzy) w spalinach tych pojazdów. Niestety jej stężenie w naszych miastach cały czas rośnie, co jest związane z eksploatacją coraz większej liczby pojazdów napędzanych silnikami Diesla. Sadza, nasycona niespalonymi węglowodorami, jest najbardziej rakotwórczym składnikiem spalin, a jej osadzanie się na budynkach powoduje konieczność częstszego odnawiania elewacji. Dlatego każdy, szczególnie duży pojazd napędzany gazem ziemnym, użytkowany w centrum miasta, przyczynia się do poprawienia jakości powietrza.

14 4.Utworzyć linie trolejbusów, zasilanych ogniwami fotowoltaicznymi. 5. Przy planowaniu wydzielonych pasów dla autobusów uwzględnić rowerzystów. dla autobusów uwzględnić rowerzystów.

15 1. Poprawić stan techniczny obecnych ścieżek rowerowych. 2. Wykorzystać jezdnie dla pasów rowerowych. 3. Dla bezpieczeństwa rowerzystów przed skrzyżowaniami wydzielić śluzy rowerowe. 4. Wykorzystać drogi jednokierunkowe dla ruchu rowerów w obu kierunkach – kontrapasy 5. Uspokoić ruch w mieście (zwłaszcza tam, gdzie są (będą) pasy rowerowe na jezdni i kontapasy) gdzie są (będą) pasy rowerowe na jezdni i kontapasy)

16 6. Tworzyć wspólne pasy autobusowo-rowerowe 7. W projektach uwzględnić parkingi dla rowerów (stojaki dla rowerów) przed instytucjami użytku publicznego, szkołami, marketami, w parkach, na bulwarach, deptakach. 8. Umożliwić ruch rowerów na bulwarach i deptakach (ciągi pieszo - rowerowe). i deptakach (ciągi pieszo - rowerowe). 9. Zapewnić spójność tras rowerowych (ścieżek rowerowych, pasów rowerowych i ciągów pieszo – rowerowych, kontrapasów, pasów rowerowo – autobusowych, itp.) zarówno w mieście jak i z ościennymi gminami. zarówno w mieście jak i z ościennymi gminami.

17 1. W szkole stworzyć parking dla rowerów. 2. Utworzyć koło miłośników rowerów. 3. Organizować wycieczki rowerowe. 4. Zainicjować wycieczki piesze po Gorzowie. 5. Zaplanować ciekawe trasy rowerowe i piesze na terenie miasta oraz jego okolic. 6. Zorganizować konkurs na najciekawsze trasy pieszo – rowerowe. 7. Poprzez happeningi, zwrócić uwagę kierowców na rowerzystów i pieszych.

18 8. Organizować konkursy z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. 9. Kontynuować w szkole przygotowania młodzieży do uzyskania uprawnień na kartę rowerową. 10. Nawiązać współpracę z Gorzowskim Klubem Rowerzystów Cyklista.

19 02debata.html 02debata.html informacyjny/region/lokalny-ekorozwoj/ informacyjny/region/lokalny-ekorozwoj/

20 Utworzyłyśmy galerię zdjęć, na której zamieściłyśmy zdjęcia z naszej debaty:

21


Pobierz ppt "Ekologiczne poruszanie się po Gorzowie Wielkopolskim i jego okolicach Debata organizowana w ramach XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży."

Podobne prezentacje


Reklamy Google