Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LIDER: Katarzyna Głuszkiewicz kl. 1d Kinga Kowalczyk kl. 1d Kamila Szwyd kl. 1d Daria Januszczak kl. 1d Oliwia Januszczak kl. 1d POD OPIEKĄ WYCHOWAWCY:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LIDER: Katarzyna Głuszkiewicz kl. 1d Kinga Kowalczyk kl. 1d Kamila Szwyd kl. 1d Daria Januszczak kl. 1d Oliwia Januszczak kl. 1d POD OPIEKĄ WYCHOWAWCY:"— Zapis prezentacji:

1 LIDER: Katarzyna Głuszkiewicz kl. 1d Kinga Kowalczyk kl. 1d Kamila Szwyd kl. 1d Daria Januszczak kl. 1d Oliwia Januszczak kl. 1d POD OPIEKĄ WYCHOWAWCY: Wojciecha Stawarczyka

2 PROBLEM BADAWCZY: Jak płyn do mycia naczyń wpływa na wzrost rzeżuchy? DOŚWIADCZENIE: Hodowla rzeżuchy w różnych stężeniach detergentu. PRZEWIDYWANA HIPOTEZA: Im większa zawartość płynu w mieszaninach służących do podlewania tym słabszy wzrost i rozwój rzeżuchy.

3 Przeprowadzenie ankiety w klasie 1d na temat: Jaki detergent używacie do mycia naczyń w domu ? Przygotowanie wszystkich pomocy. Opisanie słoików i szalek Petriego. Sporządzenie mieszanin i przygotowanie szalek. Odliczanie nasion rzeżuchy. Wysypywanie nasion i założenie hodowli. Codzienne podlewanie rzeżuch. Mierzenie roślin po zakończeniu hodowli. Opracowanie wyników w postaci tabel i wykresów. Wnioski.

4 Jaki detergent używasz do mycia naczyń w domu? Fairy5 Ludwik7 Pur9 Lucek2 Inne0

5 Do doświadczenia potrzebne jest: - Płyn Pur, - 5 szalek Petriego, - 5 słoików, - Wata, nasion rzeżuchy,

6 Słoiki i szalki Petriego opisałyśmy następującymi nazwami: woda, 1 kropla, 3 krople, 5 kropli i 1 łyżka. Następnie przydzieliłyśmy każdej po jednym słoiku i szalce.

7 Każdy słoik napełniłyśmy wodą o objętości 450 ml. Do słoika z nazwą 1 kropla dodałyśmy 1 kroplę płynu, do słoika z napisem 3 krople nalałyśmy 3 krople detergentu. 5 kropli płynu dodałyśmy do słoika z nazwą 5 kropli, a 1 łyżkę detergentu do słoika z nazwą 1 łyżka. Natomiast piąty słoik zostawiliśmy bez zmian. Wszystko dobrze wymieszałyśmy. Po skończeniu mieszanin wyłożyłyśmy szalki Petriego watą.

8 Po przygotowaniu szalek i słoików wszystkie wzięłyśmy się za liczenie. Każda musiała odliczyć 100 nasion.

9 Gdy wszystkie odliczyłyśmy po 100 nasion rzeżuchy, wysypałyśmy je na watę. Następnie wszystkie szalki i słoiki z mieszaniną zaniosłyśmy na zaplecze.

10 1 dzień – 50 ml 2 dzień – 2 ml 3 dzień – 2 ml 4 dzień – 6 ml 5 dzień – 2 ml 6 dzień – 4 ml 7 dzień – 4 ml 8 dzień – 2 ml 9 dzień – 4 ml 10 dzień – 2 ml

11 3 – 4 dni 1 – 2 dni

12 5 – 6 dni 7 – 8 dni 9 – 10 dni

13 Po codziennym podlewaniu rzeżuchy wzięłyśmy się za mierzenie. Obliczałyśmy średnią do każdego stężenia.

14 mm ilość *69=207 8*8=64 23*4=92 28*3=84 33*5=165 38*7=266 43*3=129 53*1= /100=10,6mm

15 mmilość *14 =42 8*8=64 13*12=156 18*15=270 23*18=414 28*15=420 33*9=297 38*4=152 43*5= /100=20,3 mm

16 mmilość *47=141 8*4=32 18*11=198 23*2=46 28*16=364 33*5=165 38*5=190 43*9=387 48*1= /100=15,71 mm

17 mmilość *20=60 8*6=48 13*7=91 18*6=90 23*7=161 28*14=392 33*13=429 38*14=532 43*8=344 48*5= /100=26,27 mm

18 mmilość *62=186 8*33=264 13*5=65 515/100=5,15mm

19 WODA10,6 WODA + 1 KROPLA20,3 WODA + 3 KROPLE15,71 WODA + 5 KROPLI26,27 WODA+1 ŁYŻKA5,15

20 Rzeżucha pod wpływem niewielkich ilości płynu przyspiesza swój wzrost, natomiast zbyt duża ilość płynu zwalnia wzrost rzeżuchy. Największy wzrost i rozwój rzeżuchy można zauważyć na szalkach z dodatkiem 5 kropli detergentu. Rzeżucha z dodatkiem 1 łyżki płynu pod jego wpływem rozwinęła się niewielkich ilościach. Takie zachowanie można porównać do eutrofizacji jezior związaną z nadmierną mineralnością.

21 Eutrofizacja – to proces naturalnego lub sztucznego wzbogacenia się zbiorników wodnych w substancje pokarmowe. Do eutrofizacji sztucznej przyczynia się spływanie nawozów mineralnych ścieków. Proces użyźniania zachodzi bardzo szybko, niż w przypadku procesu naturalnego, co przyczynia się do chwilowego zakwitu wód. Zaczynają intensywnie rozwijać się glony, które sprawiają, że rośliny niżej położone i zwierzęta tam żyjące umierają. Poza tym obumierające tam rośliny pod wpływem zmiany właściwości wód w jeziorze wydzielają trujące substancje, które mogą zatruć zwierzęta, a nawet ludzi.

22


Pobierz ppt "LIDER: Katarzyna Głuszkiewicz kl. 1d Kinga Kowalczyk kl. 1d Kamila Szwyd kl. 1d Daria Januszczak kl. 1d Oliwia Januszczak kl. 1d POD OPIEKĄ WYCHOWAWCY:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google