Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Tramwaje w Grenoble.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Tramwaje w Grenoble."— Zapis prezentacji:

1 Tramwaje w Grenoble

2 http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- grenoble.html
Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: grenoble.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: html

3 Sieć tramwajowa - stan na rok 2008
4 linie: A (1987), B (1990), C (2006), D (2007) 32 km tras

4 Avenue Alsace Lorraine - początek strefy pieszej przy dworcu kolejowym z linią tramwajową przechodzącą przez centrum, ruch kołowy nie jest zupełnie zabroniony ale ograniczony, stoliki kawiarniane tuż obok torowiska

5 Typowy design przystanku - ponieważ pojęcie ścisłej strefy pieszej było jeszcze cały czas aktualne w momencie przywrócenia tramwaju (1987 r.), projektanci starali się utrzymać wrażenie jednorodności powierzchni ulicy, pomimo istnienia torów tramwajowych

6 Na skrzyżowaniu z Cours Jean Jaurès (dużą arterią) tramwaje często muszą czekać na zielone światło, pomimo istnienia tutaj sygnalizacji wzbudzanej

7 Rue Poulat - torowisko pośród uczęszczanej strefy handlowej

8 Rue St-Jacques - zaraz za rogiem, pełne przestrzennej finezji miejsce na linii śródmiejskiej

9 Place Ste-Claire - tutaj jezdnię zachowano i poprowadzono za wiatami

10 Place Notre Dame - tramwaje na linii B przejeżdżają pomiędzy katedrą i fontanną, metr lub dwa od basenu

11 Rue Taulier widziana w kierunku Place Notre-Dame - po lewej widać front zespołu katedry katolickiej

12 Detal nawierzchni torowiska zespolonej z przestrzenią ulicy

13 Rue Général Marchand, linia A (z południa) - klasyczny wagon GEC Alstom, ten sam typ znalazł zastosowanie w Paryżu i w Rouen

14 Place de la Gare - tramwaje przekraczają tereny kolejowe tunelem

15 Tor środkowy jest ślepy - był używany, gdy dworzec kolejowy stanowił krańcówkę jednej z linii

16 Tramwaje obsługują dworzec tak blisko, jak to możliwe ...

17 ... po czym robią wielki zawijas ...

18 ... aby wjechać na Avenue Alsace Lorraine

19 Przejście między głównym wejściem do dworca a przystankami tramwajów

20 Podjazd pod dworzec widziany z drugiej strony peronów

21 Cours Berriat - detal nawierzchni na węźle linii A i B.

22 Rue Pierre Semard w Europole - po drugiej stronie dworca kolejowego

23 Przystanek przy gmachu sądów (Palais de Justice)

24 Linia przy osiedlu

25 Linia tramwajowa w południowych dzielnicach powojennych, wzniesionych w metropolitarnej skali - mała architektura na Avenue Général Champon

26 Boulevard Maréchal Joffre - w oddali Tour Perret

27 La Tronche - przystanek Grand Sablon z kompleksem użyteczności publicznej i parkingiem P+R

28 La Tronche - most tramwajowy linii B na Izerze

29 Miasteczko uniwersyteckie (Domaine Universitaire) na pograniczu gmin Saint- Martin-d'Hères i Gières, główny przystanek - Bibliothèques Universitaires

30 Jak zwykle we współcześnie projektowanych sieciach tramwajowych, linia bezpośrednio wchodzi do centrum zespołu, który jest właściwie strefą pieszą

31 Plan okolicy na przystanku na Rue d'Alsace w Échirolles
Obsługa nowych osiedli na obrzeżach miasta polega również na "głębokim wejściu" w strukturę, które często znacznie wydłuża trasę tramwaju Plan okolicy na przystanku na Rue d'Alsace w Échirolles

32 Widok trasy na Rue de Normandie

33 Échirolles - przyjazne pieszym okolice przystanku na Rue d'Alsace

34 Échirolles, Avenue de 8 Mai przykład urbanistyki zorientowanej na tramwaj (na dachach budynków po prawej znajdują się parkingi)

35 Częstotliwości na większości linii są imponujące (jak niemal wszędzie na współczesnych sieciach tramwajowych we Francji) - aż do trzech minut w dzień powszedni

36 Rue Poulat - tutaj tramwaj przejeżdża średnio co minutę

37 Plany rozwoju sieci tramwajowej


Pobierz ppt "Tramwaje w Grenoble."

Podobne prezentacje


Reklamy Google