Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Zespół Szkół w Dydni 2013.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Zespół Szkół w Dydni 2013."— Zapis prezentacji:

1 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Zespół Szkół w Dydni 2013

2 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Tematem projektu były: Ruchome grafiki w Logo Komeniuszu. Pomysł na realizację takiego działania zrodził się podczas zajęć informatycznych, na których uczniowie wykazywali bardzo duże zainteresowanie tematyką programowania. Projekt realizowała wspólna grupa uczniów z klas drugich i trzecich gimnazjum oraz klasy piątej i szóstej szkoły podstawowej. Liderami grup uczniowskich były uczennice kl. II gimnazjum: Magdalena Drozd i Karolina Toczek. Przed ustaleniem dokładnej tematyki projektu uczniowie podczas burzy mózgów określili czego chcą się nauczyć. Cel ogólny projektu: Poznanie przez uczniów sposobu tworzenia procedur z parametrami na przykładach z zastosowaniem figur geometrycznych. Uczniowie starsi swoją wiedzę i umiejętności przekazują uczniom młodszym.

3 LOGO KOMENIUSZ jest komputerowym środowiskiem służacym do tworzenia figur geometrycznych, różnego typu rysunków, animacji, melodii. Umożliwia definiowanie pojęć matematycznych, figur geometrycznych, funkcji i badanie ich właściwości. LOGO KOMENIUSZ doskonale nadaje się do modelowania i symulowania procesów fizycznych, ekonomicznych, biologicznych. Język LOGO KOMENIUSZ tworzą procedury i funkcje pierwotne. Są to słowa, które system LOGO KOMENIUSZ rozumie i wie, jak wykonać.

4 PRZYKŁADY GRAFIK

5 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Plan działań podczas realizacji projektu polegał na przeprowadzeniu trzech lekcji o następującej tematyce: - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania. - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem. -Lekcja 3: Procedury z dwoma parametrami.

6 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Lekcje odbyły się w marcu, kwietniu i maju. W okresie pomiędzy lekcjami uczniowie wykonali zadania domowe. Monitoring i ewentualna korekta błędów nastąpiła poprzez komunikatory internetowe oraz pocztę elektroniczną. Praca uczniów była oceniana poprzez wpisanie dodatkowych ocen cząstkowych z informatyki. Kryteria oceniania były takie same jak z przedmiotowego systemu oceniania z informatyki.

7 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Podstawy teoretyczne

8 GRAFICZNE PROCEDURY PIERWOTNE Polecenie Skrót Znaczenie Naprzódnp przesuwa zółwia do przodu o daną liczbę np. np 100 Wsteczws cofa żółwia o daną liczbę np. ws 50 Prawopw przesuwa żółwia o dany kąt w prawo np. pw 90 Lewolw przesuwa żółwia o dany kąt w lewo np. lw 90 Podnieśpod podnieś pisak Opuśćopu opuść pisak Czyśćcs czyści cały ekran z wpisanych procedur i ustawia żółwia na środku Pżpż jeśli jest nie widoczny, pokazuje zółwia Sżsż chowa żółwia Ścierajścier przełącza żółwia w tryb mazania Dośćdość zakończenie pracy i wyjście z programu Powtórzpowtórz powtarza daną operację X razy np. powtórz 4 Kolor pisakaukp ustala kolor pisaka Grubość pisakaugp Ustala grubość pisaka

9 POLECENIESKRÓTZNACZENIE ustalkolorpisak nukp nZmienia kolor pisaka żółwia. n należy do przedziału od 0 do 15. Kolor czarny to numer 0, a biały to 15. ustaltło nZmienia kolor tła pola graficznego. n należy do przedziału od 0 do 15. ustalgrubośćpisaka nugp nNarzuca grubość pisaka. ustalwzórmalowania nOkreśla wzór malowania, który będzie użyty w poleceniu zamaluj. n należy do przedziału od 0 do 6. Malowanie na gładko ma numer 0.

10 Kod kolorów i okno wyboru kolorów

11 Okno grubości linii pisaka:

12 Proste rysunki

13 Poruszanie się w Logo Komeniuszu

14 Poruszanie się w Logo Komeniuszu

15 KWADRATPROSTOKĄTTRÓJKĄT pżpżpż np 100np 50np. 100 pw 90pw 90pw 120 np 100np 100np. 100 pw 90pw 90pw 120 np 100np 50np. 100 pw 90pw 90pw 120 np 100np 100 pw 90pw 90 Procedury w Logo Komeniuszu

16 ROMBKOŁO pżnp 1 pw 45pw 1 np 100( i tak 360 razy !) pw 135rozwiązanie za pomocą procedur! np 100powtórz 360 [ np 1 pw 1 ] pw 45 np 100 pw 135 np 100 pw 45 Poruszanie się w Logo Komeniuszu

17 - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania. Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Oto kwadrat1 : bok Powtórz 4 [np : bok pw 90] Już Oto kwadrat2 : bok Powtórz 4 [np : bok lw 90] Już Oto kwadrat3 : bok pod ws : bok/2 lw 90 np. : bok/2 pw 90 opu kwadrat1 : bok pod pw 90 np : bok/2 lw 90 np : bok/2 opu już

18 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania.

19 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania.

20 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem. Oto okrąg1 :bok Powtórz 36 [ np :bok pw 10] Już Oto okrąg2 :bok Pod np :bok pw 95 opu Okrąg1 :bok Pod lw 95 ws :bok opu Już

21 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem.

22 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem.

23 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ -Lekcja 3: Procedury z dwoma parametrami. Oto prostokąt :a :b Powtórz 2 [ np :a pw 90 np :b pw 90] Już Oto wielokąt :ile :bok Powtórz :ile [np. :bok pw 360/ :ile] już

24 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac

25 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac

26 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac

27 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac

28 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac

29 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

30 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

31 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

32 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

33 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

34 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

35 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

36 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

37 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet

38 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet

39 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet

40 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi

41 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi

42 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - moderator

43 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Źródła 9oagLqAEJ:x1x.eu.interia.pl/LOGO.ppt+logo+komeniusz+ppthttp://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:GBq 9oagLqAEJ:x1x.eu.interia.pl/LOGO.ppt+logo+komeniusz+ppt cd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=plhttp://kosmok.republika.pl/komenius z.htmlcd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=plhttp://kosmok.republika.pl/komenius z.html Materiały własne

44 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Zespół Szkół w Dydni 2013."

Podobne prezentacje


Reklamy Google