Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ"— Zapis prezentacji:

1 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Zespół Szkół w Dydni 2013

2 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Tematem projektu były: „Ruchome grafiki w Logo Komeniuszu”. Pomysł na realizację takiego działania zrodził się podczas zajęć informatycznych, na których uczniowie wykazywali bardzo duże zainteresowanie tematyką programowania. Projekt realizowała wspólna  grupa uczniów z klas drugich i trzecich gimnazjum oraz klasy piątej i szóstej szkoły podstawowej. Liderami grup uczniowskich były uczennice kl. II gimnazjum: Magdalena Drozd i Karolina Toczek. Przed ustaleniem dokładnej tematyki projektu uczniowie podczas burzy mózgów określili czego chcą się nauczyć. Cel ogólny projektu: Poznanie przez uczniów sposobu tworzenia procedur z parametrami na przykładach z zastosowaniem figur geometrycznych. Uczniowie starsi swoją wiedzę i umiejętności przekazują uczniom młodszym.

3 Czym jest LOGO KOMENIUSZ?
LOGO KOMENIUSZ jest komputerowym środowiskiem służacym do tworzenia figur geometrycznych, różnego typu rysunków, animacji, melodii. Umożliwia definiowanie pojęć matematycznych, figur geometrycznych, funkcji i badanie ich właściwości. LOGO KOMENIUSZ doskonale nadaje się do modelowania i symulowania procesów fizycznych, ekonomicznych, biologicznych. Język LOGO KOMENIUSZ tworzą procedury i funkcje pierwotne. Są to słowa, które system LOGO KOMENIUSZ rozumie i wie, jak wykonać.

4 PRZYKŁADY GRAFIK

5 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Plan działań podczas realizacji projektu polegał na przeprowadzeniu trzech lekcji o następującej tematyce: - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania. - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem. Lekcja 3: Procedury z dwoma parametrami.

6 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Lekcje odbyły się w marcu, kwietniu i maju. W okresie pomiędzy lekcjami uczniowie wykonali zadania domowe. Monitoring i ewentualna korekta błędów nastąpiła poprzez komunikatory internetowe oraz pocztę elektroniczną. Praca uczniów była oceniana poprzez wpisanie dodatkowych ocen cząstkowych z informatyki. Kryteria oceniania były takie same jak z przedmiotowego systemu oceniania z informatyki.

7 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Podstawy teoretyczne

8 GRAFICZNE PROCEDURY PIERWOTNE
Polecenie Skrót Znaczenie Naprzód np przesuwa zółwia do przodu o daną liczbę np. np 100 Wstecz ws cofa żółwia o daną liczbę np. ws 50 Prawo pw przesuwa żółwia o dany kąt w prawo np. pw 90 Lewo lw przesuwa żółwia o dany kąt w lewo np. lw 90 Podnieś pod podnieś pisak Opuść opu opuść pisak Czyść cs czyści cały ekran z wpisanych procedur i ustawia żółwia na środku jeśli jest nie widoczny, pokazuje zółwia chowa żółwia Ścieraj ścier przełącza żółwia w tryb mazania Dość dość zakończenie pracy i wyjście z programu Powtórz powtórz powtarza daną operację X razy np. powtórz 4 Kolor pisaka ukp ustala kolor pisaka Grubość pisaka ugp Ustala grubość pisaka

9 POLECENIE SKRÓT ZNACZENIE ustalkolorpisak n ukp n
Zmienia kolor pisaka żółwia. n należy do przedziału od 0 do 15. Kolor czarny to numer 0, a biały to 15. ustaltło n Zmienia kolor tła pola graficznego. ustalgrubośćpisaka n ugp n Narzuca grubość pisaka. ustalwzórmalowania n Określa wzór malowania, który będzie użyty w poleceniu zamaluj. n należy do przedziału od 0 do 6. Malowanie na gładko ma numer 0.

10 Kod kolorów i okno wyboru kolorów

11 Okno grubości linii pisaka:

12 Proste rysunki

13 Poruszanie się w Logo Komeniuszu

14 Poruszanie się w Logo Komeniuszu

15 Procedury w Logo Komeniuszu KWADRAT PROSTOKĄT TRÓJKĄT pż pż pż
np np 50 np. 100 pw 90 pw 90 pw 120 np np np. 100 np np 100 pw 90 pw 90

16 Poruszanie się w Logo Komeniuszu ROMB KOŁO pż np 1 pw 45 pw 1
np ( i tak 360 razy !) pw 135 rozwiązanie za pomocą procedur! np powtórz 360 [ np 1 pw 1 ] pw 45 np 100 pw 135

17 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania. Oto kwadrat1 : bok Oto kwadrat3 : bok Powtórz 4 [np : bok pw 90] pod Już ws : bok/2 lw 90 np. : bok/2 pw 90 opu kwadrat1 : bok Oto kwadrat2 : bok pw 90 np : bok/2 lw 90 np : bok/2 Powtórz 4 [np : bok lw 90] już

18 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania.

19 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania.

20 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem. Oto okrąg1 :bok Powtórz 36 [ np :bok pw 10] Już Oto okrąg2 :bok Pod np :bok pw 95 opu Okrąg1 :bok Pod lw 95 ws :bok opu

21 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem.

22 Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem.

23 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Lekcja 3: Procedury z dwoma parametrami. Oto prostokąt :a :b Powtórz 2 [ np :a pw 90 np :b pw 90] Już Oto wielokąt :ile :bok Powtórz :ile [np. :bok pw 360/ :ile] już

24 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Efekty prac

25 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Efekty prac

26 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Efekty prac

27 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Efekty prac

28 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Efekty prac

29 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

30 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

31 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

32 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

33 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

34 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

35 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

36 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

37 Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet

38 Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet

39 Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet

40 Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi

41 Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi

42 Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - moderator
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - moderator

43 Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Źródła cd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=plhttp://kosmok.republika.pl/komeniusz.html Materiały własne

44 Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ"

Podobne prezentacje


Reklamy Google