Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji."— Zapis prezentacji:

1 Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji.

2 Logomocja Daje możliwość: pisania własnych programów w języku Logo; tworzenia obrazu animowanego; komponowania melodii.

3 Ekran graficzny (miejsce, po którym porusza się żółw) Żółw Ekran tekstowy Historia poleceń Wiersz poleceń Żółw wykonuje polecenia wpisane w wierszu poleceń i zgodnie z nimi porusza się po ekranie graficznym. Aby żółw wykonał dane polecenie, należy wpisać je w wierszu poleceń i nacisnąć klawisz Enter. Programowanie w Logomocji

4 PoleceniaOpis np np liczba krokówPrzesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. Rysowanie kwadratu (I sposób) np 100

5 PoleceniaOpis np np liczba krokówPrzesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. pw kątObraca żółwia w prawo o podany kąt. Rysowanie kwadratu (I sposób) np 100 pw 90

6 PoleceniaOpis np np liczba krokówPrzesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. pw kątObraca żółwia w prawo o podany kąt. Rysowanie kwadratu (I sposób) np 100 pw 90 np 100 pw 90

7 PoleceniaOpis np np liczba krokówPrzesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. pw kątObraca żółwia w prawo o podany kąt. Rysowanie kwadratu (I sposób) np 100 pw 90 np 100 pw 90

8 Rysowanie kwadratu (I sposób) PoleceniaOpis np np liczba krokówPrzesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. pw kątObraca żółwia w prawo o podany kąt. np 100 pw 90 np 100 pw 90

9 Rysowanie kwadratu (II sposób) PoleceniaOpis np np liczba krokówPrzesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. pw kątObraca żółwia w prawo o podany kąt. powtórz liczba powtórzeń [lista poleceń] Powtarza listę poleceń podaną liczbę razy. powtórz 4 [np 100 pw 90]

10 Rysowanie kwadratu

11 PoleceniaOpis ugp ugp 7Ustala grubość pisaka ukp niebieskiOpuszcza pisak żółwia. Zmiana koloru i grubości pisaka ugp 7 ukp niebieski powtórz 4 [np 100 pw 90]

12 Rysowanie kwadratu

13 PoleceniaOpis podPodnosi pisak żółwia (żółw nie będzie zostawiał śladów przy poruszaniu się). opuOpuszcza pisak żółwia. ukm żółtyUstala kolor malowania. zamalujZamalowuje obszar zamknięty. Wypełnienie kwadratu kolorem pw 45

14 PoleceniaOpis podPodnosi pisak żółwia (żółw nie będzie zostawiał śladów przy poruszaniu się). opuOpuszcza pisak żółwia. ukm żółtyUstala kolor malowania. zamalujZamalowuje obszar zamknięty. Wypełnienie kwadratu kolorem pw 45 pod

15 PoleceniaOpis podPodnosi pisak żółwia (żółw nie będzie zostawiał śladów przy poruszaniu się). opuOpuszcza pisak żółwia. ukm żółtyUstala kolor malowania. zamalujZamalowuje obszar zamknięty. Wypełnienie kwadratu kolorem pw 45 pod np 30

16 PoleceniaOpis podPodnosi pisak żółwia (żółw nie będzie zostawiał śladów przy poruszaniu się) opuOpuszcza pisak żółwia. ukm żółtyUstala kolor malowania. zamalujZamalowuje obszar zamknięty. Wypełnienie kwadratu kolorem pw 45 np 30 pod ukm żółty

17 PoleceniaOpis podPodnosi pisak żółwia (żółw nie będzie zostawiał śladów przy poruszaniu się) opuOpuszcza pisak żółwia. ukm żółtyUstala kolor malowania. zamalujZamalowuje obszar zamknięty. Wypełnienie kwadratu kolorem pw 45 np 30 pod ukm żółty zamaluj

18 Wypełnienie kwadratu kolorem

19 Rysowanie prostokąta

20 Rysowanie serwetki

21 Animacje w programie Logomocja Treść Obszar do rysowania Obszar rysowania Przybornik 1.Narysować rysunek, który ma być animowany. 2.Kopiować klatkę. 3.Wkleić klatkę. 4.Na wklejonym rysunku zmienić położenie odpowiednich elementów. 5.Kliknąć przycisk Pogląd

22 Komponowanie muzyki

23 Strona poświęcona językowi programowania Logo oraz Logomocji

24 Prezentację przygotowała: Aleksandra Prusak Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Szabdzie


Pobierz ppt "Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google