Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

GLOBAL MANAGEMENT CHALLENGE 2009 X jubileuszowa edycja w Polsce.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "GLOBAL MANAGEMENT CHALLENGE 2009 X jubileuszowa edycja w Polsce."— Zapis prezentacji:

1 GLOBAL MANAGEMENT CHALLENGE 2009 X jubileuszowa edycja w Polsce

2 ORGANIZATOR W POLSCE WSPOŁPRACA SPONSORZY PATRONI MEDIALNIPATRONI HONOROWI PARTNERZY NA UCZELNIACH

3 GLOBAL MANAGEMENT CHALLENGE NA ŚWIECIE Największy międzynarodowy konkurs z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem 30 lat historii na świecie Ponad uczestników 30 państw współpracujących Certyfikat CEL ORGANIZATOR NA ŚWIECIE

4 1.UCZESTNICY 2.ZASADY KONKURSU 3.ORGANIZACJA GRY 4.KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW 5.OSIĄGNIĘCIA 6.REJESTRACJA DO EDYCJI 2009 ROKU 7.GLOBAL MANAGEMENT CHALLENGE - SPONSORZY POLSKIE EDYCJE GLOBAL MANAGEMENT CHALLENGE

5 UCZESTNICY FIRMY KADRA MENEDŻERSKA MŁODZI PRACOWNICY POSZUKIWANIE POTENCJAŁU RÓŻNE SEKTORY GOSPODARKI STUDENCI II - V ROK STUDIÓW UCZELNIE EKONOMICZNE I TECHNICZNE KANDYDACI NA STANOWISKA WEJŚCIOWE ZESPOŁY 3 – 5 OSOBOWE KAŻDY ZESPÓŁ MA SWOJEGO KIEROWNIKA INDYWIDUALNY DOBÓR ZESPOŁÓW - MOŻLIWOŚĆ ŁĄCZENIA PRACOWNIKÓW JEDNEGO LUB KILKU DZIAŁÓW

6 UCZESTNICY – FIRMY Bank Millennium SA, ABN AMRO Bank (Polska) SA, Bank BPH, Bank Zachodni WBK SA, BRE Bank SA, Provident Polska, DaimlerChrysler Bank, PKO Bank Polski, Bank Gospodarki Żywnościowej SA, Citibank Handlowy, Kredyt Bank S.A., Telekomunikacja Polska, Netia SA, Polska Telefonia Cyfrowa ERA, PTK Centertel, TP Emitel Sp. z o.o., Polkomtel S.A., Telefonia Dialog SA, Deloitte Polska, BDO Numerica Sp. z o.o., KPMG Sp. z o.o., PricewaterhouseCoopers Polska Sp. z o.o., Central Europe Trust - Polska Sp. z o.o., Erison Consulting Sp. z o.o., British American Tobacco Polska, Imperial Tobacco Polska SA, Philip Morris International Management SA, AVON Cosmetics Polska Sp. z o. o., Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o., Heinz Polska, Henkel Polska, Danone Sp. z o.o., NIVEA Polska SA, Grupa Żywiec SA, Masterfoods Polska Sp. z o.o., VF Polska Distribution Sp. z o.o., ZIBI Sp. z o.o., Alima-Gerber S.A., Cadbury Wedel Sp. z o.o., Nestlé Polska S.A., Colgate-Palmolive Poland Sp. z o.o., Kompania Piwowarska SA, Ciech SA, Robert Bosch Sp. z o.o.,GE Power Controls, KNAUF Industries Polska Sp z o.o., Zelmer S.A., Royal Philips Electronics, Siemens Sp. z o. o., Flextronics International Poland. Sp. z o.o., VISOTEC SOCHA, Renault Polska, Firma Chemiczna Dwory S.A., IMP Comfort sp. z o.o., Vaillant Saunier Duval Sp. z o.o., HUTMEN S.A., NSK Polska Sp. z o.o., Polifarb Cieszyn Wrocław SA, Arcelor Huta Warszawa Sp. z o.o., Hilti Poland. Sp. z o.o., ABB Sp. z o.o., Lurgi S.A., Pilkington Polska Sp. z o.o., Microsoft, SAP Polska Sp. z o.o., Hewlett-Packard Polska Sp. z o.o., INSOFT sp. z o.o., IT Commerce Sp. z o.o., Philips Lighting Poland S.A., IMNS Polska Sp. z o.o., Thomson Sales Europe, Xerox Polska Sp. z o.o., Getronics Polska. Sp. z o.o., OPTIMUS S.A., Schneider Electric Polska Sp. z o.o., Rakowski - Kaglik Brokerzy Ubezpieczeniowi sp. z o.o., PZU SA, Commercial Union Polska Sp. z o.o., TU ALLIANZ POLSKA SA, Telewizja Polska S.A., Arvato Services Polska, REUTERS EUROPE S.A., Bankier.pl, Elektrociepłownie Wybrzeże SA, Toruńska Energetyka Cergia SA, MVV Polska Sp. z o.o., Nowoczesna Firma sp. z o.o., Jagram Polska SA, PHU Wesoly Borsuk, Polskie Wydawnictwo Profesjonalne. Sp. z o.o., Young Digital Planet SA, Wydawnictwo MURATOR Sp. z o.o., CEZEX Sp. z o.o., Elektromontaż Gdańsk S.A., Europejski Funduszu Leasingowy SA, CANDY Polska Sp. z o.o., Bertelsmann Media Sp. z o.o., Polska Kompania Leasingowa Sp. z o.o., Thorn Lighting Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A., ACP PHARMA SA, Bristol-Myers Squibb Polska Sp. z o.o., Reckitt Benckiser, International Paper Kwidzyn S.A., Europapier-Impap Sp. z o.o., Budimex SA, Warbud SA, HOCHTIEF Polska Sp. z o.o., Piecbud Sp. z o.o., T.O.N. AGRO S.A., qpracy.pl, Sheraton Poznań Hotel, HBI POLSKA, Winkowski Sp. z o.o., Medicover Sp. z o. o., Axell Polska 2004 Sp. z o.o., jobpilot Polska Sp. z o.o., ACS Sp. z o.o., DHL Express (Poland) Sp. z o.o., PLL LOT S.A., Wincanton Polska Sp. z o.o., Messenger Service Stolica SA, Master of Business Administration Poznan-Atlanta, NBPortal.pl, Zachodniopomorska Szkoła Biznesu (MBA), Wyższa Szkoła Zarządzania i Komunikacji, The Polish Open University, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Instytut zarządzania, ABC Akademia Sp. z o.o., Dramers SA, Inter Cars SA, METRO Group, Jeronimo Martins Dystrybucja S.A., Makro Cash and Carry Polska S.A., Media Markt, Real Sp. z o.o., Saturn Polska, Carrefour Polska, Kingfisher Sourcing Eastern Europe Sp. z o.o., Praktiker Polska Sp. z o.o., Prosper S.A., Tesco Polska Sp. z o.o., BP Polska. Sp. z o.o., PKN ORLEN, Lotos Parafiny Sp. z o.o.

7 UCZESTNICY – UCZELNIE Akademia Ekonomiczna w Katowicach Akademia Górniczo - Hutnicza im. S.Staszica Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie Akademia Morska w Gdyni Akademia Podlaska Katolicki Uniwersytet Lubelski Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie Państwowa Wyższa Szkoła im. Papieża Jana Pawła II w Bielsko-Podlaskiej Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie Politechnika Białostocka Politechnika Częstochowska Politechnika Gdańska Politechnika Gdańska - Podyplomowe Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi Politechnika Koszalińska Politechnika Krakowska Politechnika Lubelska Politechnika Łódzka Politechnika Poznańska Politechnika Rzeszowska Politechnika Szczecińska Politechnika Śląska w Gliwicach Politechnika Świętokrzyska Politechnika Warszawska Politechnika Wrocławska Szkoła Businessu Politechniki Warszawskiej Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego - IZMA Szkoła Główna Handlowa Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Uniwersytet Gdański Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy w Kielcach Uniwersytet im. M. Kopernika w Toruniu Uniwersytet Jagielloński Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy Uniwersytet Łódzki Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Uniwersytet Medyczny w Lublinie Uniwersytet Szczeciński Uniwersytet Śląski Uniwersytet w Białymstoku Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie Uniwersytet Warszawski Uniwersytet Wrocławski Uniwersytet Zielonogórski Wojskowa Akademia Techniczna Akademia Leona Koźmińskiego Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego w Katowicach Master of Business Administration - Uniwersytet Szczeciński Międzynarodowe Centrum Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego OLYMPUS - Szkoła Wyższa im. R. Kudlińskiego w Warszawie Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Kaliszu (studia wyższe) Polsko - Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych Szkoła Wyższa im. B. Jańskiego Śląska Międzynarodowa Szkoła Handlowa Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University w Nowym Sączu Wyższa Szkoła Ekonomiczno - Społeczna w Bydgoszczy Wyższa Szkoła Europejska im. Ks. J. Tischnera w Krakowie Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy Wyższa Szkoła Handlu i Finansów Międzynarodowych w Warszawie Wyższa Szkoła Handlu i Prawa im. R. Łazarskiego Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu Wyższa Szkoła Kupiecka w Zgierzu Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości w Chorzowie Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej Wyższa Szkoła Ubezpieczeń i Bankowości W Warszawie Wyższa Szkoła Zarządzania- The Polish Open University Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Warszawie Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie

8 ZASADY KONKURSU ZARZĄDZANIE WIRTUALNĄ FIRMĄ Analiza Historii Firmy Planowanie Strategii Podejmowanie decyzji w warunkach silnej konkurencji i w zmieniającym się otoczeniu (gra jest interaktywna!) Analiza wyników i adaptacja strategii do dalszych działań

9 CYKL DECYZYJNY PODRĘCZNIK Historia Analiza Analiza danych Raport dla ZarząduPodejmowanie decyzji

10 STRUKTURA FIRMY MARKETING - Projekt - Promocja - Sprzedaż PRODUKCJA - Dobór zasobów - Dystrybucja - Transport - Surowce - Maszyna PERSONEL - Rekrutacja - Motywacja - Wynagrodzenie FINANSE - Dywidendy - Pożyczki - Inwestycje FUNKCJE PRZEDSIĘBIORSTWA

11 STRATEGIA Produkcja Polityka cenowa Promocja Dystrybucja Obsługa rynków Strategia działania każdej firmy jest realizowana poprzez podejmowane co kwartał decyzje. 66 decyzji w każdym kwartale : Zarządzanie kadrami Dywidendy Inwestycje Badania & Rozwój Ubezpieczenia

12 CEL GRY OSIĄGNĄĆ JAK NAJWYŻSZĄ WARTOŚĆ AKCJI ZARZĄDZANEGO PRZEDSIĘBIORSTWA NA GIEŁDZIE

13 kwiecień – maj Program treningowy (on-line) Runda pierwsza Pięć cykli decyzyjnych (on-line) Runda druga 8 Grup – Max. 64 zespoły Pięć cykli decyzyjnych (on-line) Finał Krajowy 1 Grupa -8 Zespołów Pięć cykli decyzyjnych w jeden dzień Międzynarodowy Finał Zwycięzcy z państw uczestniczących Pięć cykli decyzyjnych w jeden dzień maj – lipiec wrzesień – październik listopad kwiecień 2009 ORGANIZACJA KONKURSU

14 KORZYŚCI Praktyczny trening zarządzania na rynku międzynarodowym Spojrzenie na cały system funkcjonowania firmy, powiązania między działalnością poszczególnych departamentów a wynikami firmy Rozwój umiejętności: Pracy w zespole Planowania strategicznego Podejmowania decyzji w średnim i długim okresie Myślenia analitycznego Zarządzania zmianą Analizy szans i zagrożeń

15 KORZYŚCI DLA STUDENTÓW innowacyjny sposób odbycia pierwszych praktyk zarządzania weryfikacja wiedzy akademickiej rywalizacja z profesjonalistami i praktykami biznesu okazja do zawarcia ciekawych znajomości uczestnictwo najlepszych w Gali Finałowej konkursu nawiązanie kontaktów z potencjalnymi pracodawcami - pomost do świata biznesu - szansa zdobycia praktyk, staży, pracy promocja finalistów poprzez wywiady w prasie ekonomiczno- społecznej, na stronach internetowych, w radiu

16 Nasz zespół składał się zarówno z ekonomistów jak i informatyków, co pozwoliło skonfrontować ze sobą dwa różne spojrzenia na tą samą sprawę. Każda decyzja była wynikiem burzliwej debaty, w której każdy przedstawiał swoje racje, a następnie uzgadnialiśmy wspólne, satysfakcjonujące dla wszystkich rozwiązanie. - Rafał Lankosz, Politechnika Śląska w Gliwicach/Akademia Ekonomiczna w Katowicach Na samym początku podzieliliśmy się obszarami działalności przedsiębiorstwa. Można powiedzieć, że każdy członek grupy był specjalistą w jednej, a przeważnie w kilku dziedzinach. - Dariusz Ciechacki, Politechnika Poznańska GMC to rewelacyjna szkoła zarządzania przedsiębiorstwem. Pozwala nam, studentom, wykorzystać wiedzę i umiejętności teoretyczne w praktyce. Michał Płotnicki, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu "Zarządzanie firmą, brzmi prosto, jednak w rzeczywistości to ciąg decyzji i wyzwań, które wymagają zaangażowania i konsekwencji w działaniu. Symulacja uświadomiła nam jak wiele aspektów mieści się w pojęciu kierowania firmą. Czy doświadczenie to zaprocentuje w przyszłości? - bez wątpienia! Czy polecamy udział? - jak najbardziej!" Tomasz Kretowski, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie WYPOWIEDZI UCZESTNIKÓW Konkurowanie z pracownikami największych polskich przedsiębiorstw - mobilizuje. Michał Gliński, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

17 GLOBAL MANAGEMENT CHALLENGE Euromanager w Polsce

18 POWODY DO DUMY Zwycięstwo polskiego zespołu Index (studenci AE Kraków) na światowych finałach Global Management Challenge 2004 w Lizbonie ( w kwietniu 2005 roku) Wicemistrzostwo na Finałach edycji 2005 roku w Warszawie! –Drużyna studencka GROM wyprzedza 17 zespołów i zajmuje drugie miejsce zaraz za zespołem konsultantów z Chin. Drugie miejsce na Finałach Światowych 2006 w Makao! Drużyna menedżersko – studencka ustępuje tylko drużynie z Czech. Rekordowa liczba zespołów zarejestrowanych w edycji 2008 – ponad 370 drużyn (w tym 250 studenckich!) Polska drużyna studencka Warsaw Leaders dystansuje wszystkie europejskie zespoły w Finałach Światowych w 2008 roku

19 REJESTRACJA Zapraszamy zespoły od 3 do 5 osób do rejestracji na stronie Na zgłoszenia zespołów studenckich czekamy do 31 marca, Dzięki sponsorom i patronom konkursu dysonujemy pulą bezpłatnych miejsc dla około 200 zespołów.

20 KONTAKT tel. (0-22)


Pobierz ppt "GLOBAL MANAGEMENT CHALLENGE 2009 X jubileuszowa edycja w Polsce."

Podobne prezentacje


Reklamy Google